Redigerad kommentar
Blomqvist, Eklund och Vesterholmarna känns som en bra början på silly season. Om man därefter skriver A-lagskontrakt med Jonas Johansson, Westlund och Brodecki så har man lagt en bra grund. Den truppen vore definitivt inte redo för säsongen, men det vore en bra grund inför fortsättningen av 'silly season'.
Scott, Thuresson och Harju kanske inte lyckades i slutspelet, men i grundserien gjorde de många poäng som måste ersättas. Jag tror att Brynäs tänker ge tvillingarna nyckelroller.
Redigerad kommentar
Harju blev erbjuden nytt kontrakt, men ansåg sig ha för liten roll i Brynäs och vill därför flytta vidare.
shl.se statistik uppdaterat m game log per spelare, suveränt!
Där kan man bl a se att Harju mäktade med 4 mål de första 27 omgångarna...
...o har mage att ha synpunkter på speltiden...
...i khl leder garanterat sådan målskörd till 0, NOLL, minuters speltid...
Huge:
Andersen skriver på sin instagram idag !
Time to fly home to Sweden. Thank you all Severstal fans for all the love and support these two years! Take care everyone!"
Verkar bli SHL och nu hoppas ju jag såklart att Salo snott honom framför näsan på er? ;)
Redigerad kommentar
70 Rodrigues: Var Andersén väljer att spela beror lite på vad han vill med sitt hockeyliv. Vill han fortsätta utvecklas med chans att vinna titlar ska han välja Brynäs.
Vill han lira allsvenskt säsongen 15/16, ska han välja Leksand :-)
Huge: Tycker nästan att TJ har "misshandlat" Harjus hockeykunskaper.
Om jag ska försöka dra en paralell till vad jag menar så kan jag enkelt säga att om du sätter ihop exempelvis Lasch eller Rakshani tillsammans med en spelare som Markusson i Växjö så är jag övertygad om att Lasch/Rakshani inte skulle göra lika mycket poäng.
Markusson är en ren riv och slit. Ingen poängmakare.
Harju fick det sista lira tillsammans med Nokelainen samt Granström.
Granis är en ren gnuggare, rent riv och slit.
Nokelainen är väl då speluppläggaren. MEN ingen speluppläggare som i mina ögon gör 40 poäng på en säsong.
En spelare Harju hade varit klockren med är en Calle Järnkrok. Nu fanns han ej. Men man såg så fort Harju lira tillsammans med Rödin/Scott/Thuresson tex. Då gjorde han en hel del poäng.
I mina ögon tycker jag att TJ helt enkelt låtit Harju spela med fel folk.
Carl Lejonkräk: Han var tredje sämsta spelare i laget när det gäller baklängesmål. Man kan inte bara se tilll poängproduktionen framåt.
Är man slö i backcheckingen så brukar det inte falla i goda ögon hos en tränare. Speciellt om man har problem med att det ramlar in mycket bakåt.
Så speltid kan förtjänas på många sätt.
Brynäsgubbe: Usch, men detta rykte om fröken Wallin till Brynäs vad kommer det ifrån?
Skulle Sundlöv värva honom så är det dags att storma hans kontor!
Huss:Westerholmarna ska ju in och leverera poäng med Blomqvist, som ändå gjorde 14 mål förra säsongen. Samt ska ju två spelare till in i förstalinan med Rödin. M Samuelsson?
Är själv inte så orolig över offensiven än, avvaktar tills vi har värvat klart. Svårt att bedöma när inte ens det är färdigvärvat...