Brynäs IF

727753 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 08/09

« · 1018232 · » Till forumet

Sv: Silly Season 08/09
21olsson: Jag tror man låter Brendl röra mer på sig så att inte motståndarnas BP helt stänger honom. Såg faktiskt rätt kul ut igår när man plötsligt gled rakt in i slottet. Moragubbarna visste inte riktigt vad de skulle göra.
Kommentera

Ja tycker brynäs PP uppställningar är lite konstiga ibland spelar dom som vanligt med brendl på back som dom brukar det gjorde dom även igår. men sen i ett annat pp igår så stog Brendl på forwards possition och Sjödin och Nolander på backen. lite kontigt tycker ja.
Kommentera

GävleLasse: Precis. Det var det jag var ute efter tidigare apropå balans i spelbygget. Laget behöver en riktig ledargestalt på isen, inte minst när Sjödin lägger av.
Kommentera

Jompe: Ja de var säkert med och bjöd på honom men hur pass seriösa buden var vet man ju inte. Jag vill se en reform i Brynäs lagbygge till nästa säsong.

Vi har en stomme med potentiella andra- och tredjekedjespelare i Dackell, Widing, Danielsson och Hermansson och vi har även en del lovande spelare i Sandin, Alcén och Sundström.

Satsa på dem och även en del andra yngre spelare som har börjat knacka på för att ta en plats i laget. Anton Persson mfl. Lägg istället en stor del av lönebudgeten på spetskompetens och fixstjärnor som man förhoppningsvis kan vinna matcher med.
Kommentera

GävleLasse: Brynäs var väl med och bjöd på Zuccarello. Vet inte om han är center (förmodligen inte), det är en sådan vi ska införskaffa först av allt.

Utmaningen inför nästa säsong blir att hitta rätt balans mellan egna produkter och värvningarna. Vi har ett par riktigt bra kohorter på väg upp i juniorverksamheten och ett finns ett antal russin att plocka där.
Kommentera

GävleLasse: Nya Schampo har vi ju hört om förut, när det gällde en viss Spets, och det gick ju bra :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Skönt att han inte hamnade i Brynäs. Skal man ta in norska talanger istället för sina egna produkter så kan man lika gärna lägga ner J20 verksamheten.

5 milions down the drain... ;)
Kommentera

GävleLasse: Dundersuccé i Norge och hyllad som den ”Nya Shampo”.

Nästa säsong spelar Mats Zuccarello Aasen med Modo i elitserien.
Kommentera

alfons822: varsågod
Kommentera

alfons822: Tackar med hela Brynäs hjärtat!! =)
Kommentera

alfons822: Jasså vad är det för adress dit isåf?
Kommentera

andreasknox: det kostar inget
Kommentera

Inte är det nån som vet om man MÅSTE betala om man vill se Brynäs via Streaming (sopcast) ?? Eller finns det nån adress direkt? Tacksam för svar!
Kommentera

Clarence: Nä, men man hoppas ju alltid på det bästa. Nu är det bara rykten så vi får hoppas att stannar vid just rykten.
Kommentera

70 Rodrigues: "Jaha, nu börjas det, AS-spelare ryktas att vara på ingång. Helt jävla otroligt, var någonstans ligger ambitionsnivån??"

Du är väl inte överraskad, hoppas jag...?
Kommentera

Peja:

Ok, I wouldn´t know... I´m from Nofaxland...
Kommentera

rackham: Det är sant, men deras marknadsvärde på den europeiska marknaden är ändå större än 170k/månaden.
Kommentera

Peja:

Så jävla het är inte lönen i AHL...
Kommentera

Peja:
ja för det verkar ju vara rea priser,,ta killarna
på artistkontrakt, för det är ju artister dom är
när man kollar Youtube :-)
Kommentera

TIKbiff: Jag tror att journalisten som har skrivit artikeln gissar vilt när han skriver 170 000 i månaden. Och jag är rätt säker på att han har gissat brutalt fel.
Kommentera

Peja: Tack. That explains it, som Columbo skulle sagt.
Kommentera

Peja:
170 000 i månaden...
det finns en hel del spelare i ES som tjänar mer
så nog finns det en chans att dom skulle dyka upp
här, vad betalar ni för Brendl t.ex?
Kommentera

Peja: Om han är på väg till Sverige, är det då inte redan någon klubb som förhandlar med honom? Eller är han på väg hit för att shoppa?
Kommentera

Det sägs att den här killen är på väg till Sverige. Han skulle vara en poänggörare och publikmagnet.
Kommentera

rackham: Varför vill man spela hockey i Timrå?
Kommentera

70 Rodrigues:

Så enkelt är det nog tyvärr inte i dagens hockeyvärld.

För såna som Belfour kanske, men inte de spelare vi vill ha i ett utvecklingsbart och presterande lag...

- Vinna
- Tjäna pengar
Kommentera

rackham: 2005 var vi rankade 23:a men tror att vi ligger rnut 40-50 nu.
Kommentera

rackham: Det handlar om stålar, får man bra betalt så spelar man i Osby Hockey om så vore läget :-)
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja, ok, det kan jag väl tänka mig är rimligt.
Då har vi 30 klubbar före oss i NHL och 49 före oss i Europa.
Plats 79 i världen då kanske...

Het förhandlingsposition...?

Vilka spelare knackar på för att få spela?
Kommentera

rackham: Hittar tyvärr inte svaret, men ES är ju rankat som nr 4:a i Europa och Brynäs är ju sämst i ES, så jag kan tänka mig att vi ligger på 50 plats i Europa ocg i välden vill jag inte ens spekulera.
Kommentera

Brynäs_89: Men snälla lilla junior, titta på hela säsongen. Brynäs har pengarna om dom vill, det kommer att sluta massor av spelare, så pengar kommer det att finnas om dom använder dom på rätt sätt.
Kommentera

70 Rodrigues: Var ser du att Brynäs har dom pengarna någonstans.
Säger det att Blomdahl är bland dom bästa i hela slutspelet han och Surovy är bättre än Mårtensson och Weinhandl i dom senaste matcherna
Kommentera

70 Rodrigues:
Kolla timrå vilken splats dom kom på inte var det top-4
Och nu har dom 2 bra kedjor och en över medel och sen sista med utfyllnings spelare på.
Så ifall vi ska dom spelarna som du säger så får vi spela med Sandin,alcen och Thegel i sista som kan ske inte får mer än 5 byten per match
Kommentera

Brynäs_89: Det kostar att ligga på topp!
Kommentera

rackham: Ska försöka att hitta svaret.
Kommentera

70 Rodrigues:
tror du brynäs har råd med Santala och Vesce dom lär ju ha en lön som är över Månssons
Kommentera

70 Rodrigues:

Du som har bra koll på sidor på nätet, på vilken plats rankas Brynäs i Europa för tillfället?
Kommentera

Brynäs_89: Inga spelare för topp 4:a, tyvärr.
Kommentera

70 Rodrigues: Vad tycker du om dom här spelarna som jag tycker brynäs borde värva
Patric Blomdahl för Brendels kedja
Jonathan Granström bra center
Jonas Ahnelöv stor och stark
Jon DiSalvatore en jänkare från ahl med bra poäng snitt
Kommentera

Brynäs_89: Här har du 3 namn på killar som har en hög nivå och kan prestera, det är sådana spelare Brynäs måste kolla efter nu.

Tim Stapleton
Ryan Vesce
Tommi Santala
Kommentera

Brynäs_89: Om du hade hängt med i debatten för ett par dagar sedan så hade du förhoppningsvis hajat läget. Du får gå tillbaka ett par dagar och läsa inläggen.
Kommentera

70 Rodrigues: du undrar vad nivån ligger hos brynäs och jag undrar ifall du kan säga vilka spelare som brynäs ska ha för dom som dom hittar är ju inte i din smak
Kommentera

rackham: Så vad ska vi göra av våra duktiga J-20 killar då, låna ut dom för att sedan glömma bort dom och dom blir värvade av en annan klubb och blommar ut där?
Kommentera

moreten: Det behöver inte vara fel på AS spelare, men nu måste ambitoinsnivån upp, det håller inte att värva allsvenskt om vi vill vara en topp 4 klubb. Är så jävla trött på att Brynäs år efter år ska hrva i dom nedre regionerna aqv tabellen.
Kommentera

70 Rodrigues:

Ja, det är frågan...

AS-spelare med 26 baljor innanför västen är sannolikt mer gångbar än en yngling från J20 som inte är torr bakom öronen ännu...

Åhsberg får väl köra extra allt på försäsongen så att han orkar lyfta klubban även kommande säsong (man vågar inte skriva ES än, vilket i sig är ett problem såklart)...
Kommentera

Det behöver ju inte vara fel på allsvenska spelare. Vi hittade väl tex både Angell, Månsson och Mårtensson där...
Kommentera

Brynäs_89: Va fan yrar du om??
Kommentera

rackham: Tyvärr så brukar ju rykten gällande AS-spelare vara sanna när det gäller Brynäs, väldigt sällan eller nästa aldrig när det gäller klassspelare. Varför köra på AS-spelare när vi har duktiga j-20 killar i klubben?
Kommentera

« · 1018232 · »