Brynäs IF

728141 inlägg · 7962 ämnen

SILLY SEASON 13/14

« · 1598366 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 13/14

Jajjen:

Synd att ökade investeringen på spelartruppen antagligen lades på skadat gods...(få här förstår hur mkt hockey vi fått ut för pengarna gnm vår egna produkter post Bäckis)

Antar att arb giv enb betalar första 14 dagarna

Håller med om att skadan på Nocke e sjukt olämplig...

Kommentera

tjugo8: De låga lönerna för tongivande spelare gör också att man inser att Brynäs spelarbudget varit konskevent låg, trots SM-guld. Alternativt att Sundlöv har lika stor spelarbudget som alla andra men bränner den på skit.

Hur som helst kommer säsongen innebära ett underskott. Om det inte blir typ semifinal. Eller att alla brynäsare tar sitt ansvar och går på matcherna och säter sprätt på pengarna. Som imorgon! Nån som inte ska till Läkerolen?

Kommentera

Emil Larsson "förstärker" Brynäs mot FBK. En egen produkt - men ändå något märkligt att ta in en forward som inte är bland de 100 bästa i Allsvenskans poängliga, kan jag tycka...
Kommentera

Peja:
Att de ens orkar skriva en notis...
Kommentera

Kahn:

Calle tweets tycks ju mest handla om jobbiga bussresor...så varför inte

Kommentera

Verkar som att Max Görtz lämnar Färjestad. Lite oväntat, han var ju verkligen en frisk fläkt förra säsongen.

Kommentera

Peja:Skulle vara perfekt som Molins ersättare. Korttidskontrakt eller kontrakt säsongen ut?
Kommentera

Linus Wickman:

Känner att vi behöver en mogen, pudelklok, avvägande forward (tex Alex Larsson) för att komma tillrätta m vårt försvarsspel

Inte en rusande, offensiv, huvudlös, överentusiastisk torped

Dock vet jag inte vilken beskrivning Görtz uppfyller

Kommentera

Linus Wickman: Han kommer nog hamna i gruvan med cry baby Bert.
Kommentera

spud: Frölunda eller Luleå gissar jag.
Kommentera

tjugo8: tycker vi har såna spelare redan, problemet är att två av de viktigaste är skadade(Larsson och nokke). Sen tycker jag inte vi har några problem defensivt när laget faktiskt vill spela diciplinerat.
Kommentera

tjugo8: tycker vi har såna spelare redan, problemet är att två av de viktigaste är skadade(Larsson och nokke). Sen tycker jag inte vi har några problem defensivt när laget faktiskt vill spela disciplinerat. Saken är att de sällan visar upp det.
Kommentera

Linus Wickman:

Jo, men det är väl just det...en värvning nu ska täcka upp för Nocke/Alex...eller hur?

Sen tvivlar jag på att det är oviljan som gör att det ser rörligt ut defensivt...hade det varit det så var det väl lätt fixat

Svårigheter att välja en bra balans anfall/försvar, underpresterande backar, taktiska riktlinjer (?) och osäkerhet bakifrån Rahm tror jag snarare på...

Kommentera

tjugo8: Larsson närmar ju sig iaf. Ovilja är inte enkelt att fixa, det kan vara riktigt knepigt. Om det nu var taktiska linjer så är det konstigt hur man kan vara jättebra på det vissa matcher och sedan var katastrofala andra matcher.
Kommentera

Linus Wickman:

Förstår inte vad du menar m ovilja, = skita i vad tränaren säger?

Hur som tycker jag att man har kunnat haft synpunkter på defensiven i majoriteten av matcherna, som en konsekvens har vi släppt in 4:e mest mål o 5:e sämst räddningsprocent, detta efter en kaos-sässe 12/13 defensivt sett

Kommentera

tjugo8: En Dackell vore ett perfekt komplement till forwardsuppsättningen, men samtidigt kan ju Görtz mycket väl vara den bästa tillgängliga forwarden. Svårt att hitta erfarna 'säkra kort' mitt under säsongen.

Emil Molin skulle ju vara en klokt spelande tvåvägsforward, men tyvärr håller han inte SHL-klass i dagsläget. Lite överraskande att läsa två intervjuer med honom utan att han uttalar någon självkritik överhuvudtaget. Spelare som Peter Forsberg, Silfverberg etc hade ju varit väldigt självkritiska om de hade presterat så enormt lite.
Kommentera

MrMadhawk avslöjar att Brynäs värvar Ryan Thang från Mora.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Någon som sett honom spela?
Kommentera

Zzz: någon som känner någon moring?
Kommentera

Enligt MrMadhawk tar Brynäs över Thangs Mora-kontrakt rakt av.

Hockeysfutures något gamla beskrivning av Thang poängterar att han är en stark tvåvägsspelare med bra defensiva egenskaper och en ledartyp.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja:

Max Görtz har ju deklarerat att han vill lämna FBK. Antar att en del klubbar är med i jakten på honom också.

Kommentera

DavyDjoos:

Moringar vill man inte känna ;)

Enligt en moring på min FB så "startade han bra men har varit i en lång svacka nu "

Låter ju som en typisk Sundlöv värvning ;)

Kommentera

Peja: Johan Alcen har betydligt bättre stats i alla fall. Men jag antar att Alcen hade blivit för dyr ;-)
Kommentera

Moras klubbdirektör Peter Hermodsson bekräftar att Thang är klar för Brynäs. Mora ser detta som ett tillfälle att förbättra ekonomin, samtidigt som de tycker att Thang har underpresterat.

Tydligen kommer Brynäs att låna honom en månad.

Kommentera

Dyr, underpresterar och i en svacka. Det låter väl inte sådär jättebra direkt..
Kommentera

munkas: Är du förvånad?
Kommentera

foppa78: Är han tänkt som ersättare för Molin så kan det knappast bli sämre?
Kommentera

foppa78: Nä, inte direkt. Truppen skulle ha breddats för flera veckor sedan, istället blir det en dyr panikvärvning nu när situationen är ohållbar. Ibland bedrar snålheten visheten.
Kommentera

munkas: En fråga bara, vart får du det från att det är en dyr värvning? Brynäs tar ju kontraktet som han hade med mora rakt av? Med shl-mått så borde det inte vara särskilt dyrt.
Kommentera

atilla:Tar de ens över kontraktet? man lånar ju han en månad?
Kommentera

atilla: Enligt klubbdirektören så låter det som att han kostar en slant iaf.

"Ryan Thang var en av de spelare som Mora satsade hårt på, och han fick betalt därefter.

Men det har bara blivit fem mål från Thangs klubba trots mycket speltid, och nu fick alltså Mora chansen att lätta på ekonomitrycket.

– Han är för dyr för oss i förhållande till vad han presterat."

Kommentera

mattias - 74: Sundlöv verkar iaf ha gjort ett försök med Görtz...
Kommentera

SH:Dåligt om han inte har något intresse att värva han längre än en månad!
Kommentera

Linus Wickman: Görtz hade blivit bra dyrare än vad Thang nu blir
Kommentera

SH:

Han blir nog klar för Frölunda inom kort. 

Redigerad kommentar

Kommentera

mattias - 74: Det är nog mycket troligt, framförallt iom att det är ett gäng forwards som ska till jvm...
Kommentera

mattias - 74: Jag hörde Örebro men det var kanske galet...
Kommentera

Linus Wickman: Antagligen skulle det inte få kosta nåt, även jänkaren är väl på en månad. Tror tyvärr MS har snöat in på att det kommer tillbaka spelare under januari... lite synd för Görtz tycker jag har sett bra ut det lilla jag sett och hade säkert kunnat sätta lite press på t ex Harju som nog klarat sig från bänken pga skadelistan. Harju var riktigt bra mot SAIK men såg rätt tung ut igen mot Luleå.
Kommentera

SH: Det är ju så det funkar, gambla & chansa är Sundlövs melodi. Kanske det är dax för en chansning att gå hem nu?
Kommentera

Mora har bekräftat det och nu står det till och med på HockeyAllsvenskans hemsida att Thang är klar för Brynäs. Men Brynäs har inte skrivit något på hemsidan än? Bra jobbat *suck*.
Kommentera

Gör fiasko i Mora - Sundlöv nappar direkt. Känns bra det här.
Kommentera

Steenm: Hade förstått mer om det inte var så bärande spelare vi fått skador på. Men nu är Lauritzen borta och framförallt Nokelainen, även Rödin i senaste matchen. Men jag antar att man gör såhär för att Thang ändå har någon form av offensiv potential och dessutom är riktigt billig. Men jag vet inte.
Kommentera

Nu kl. 17.00 skrev man om "Säsongens kämpe" på hemsidan men fortfarande inget ord om Thang... Hur svårt ska det vara egentligen? Pinsamt.
Kommentera

Rodrigo: Man kanske hoppas att värvningen ska passera under radarn så han kan köra i Molins tröja. Annars måste man ju trycka upp en ny med namn och nummer.
Kommentera

Skulle inte förvåna mig om Thang gör mål ikväll :-)
Kommentera

Rodrigo: Lite slött med nyhetsflödet på hemsidan. Man borde ju vara förstmed sina engna nyheter.

Men Thang känns som en bra värvning. Ingen målspruta. Men sett till hur det ser ut den här säsongen så är det inte målskyttet som har varit problemet.

Thang har bra +/- i moraså det känns hoppfullt att ha en Thang i laget istället för att förlita sig på tex Luritzens eller Harjus defensiva kunskaper.

Jag är positiv. Bra jobbat Sundlöv.

Kommentera

munkas: "Enligt klubbdirektören så låter det som att han kostar en slant iaf."

Fast det han säger är att han är för dyr för Mora till vad han har presterat hos dem. Mora är en klubb med väldigt svag ekonomi så det behöver inte innebära att han är dyr om man jämför med vad shl-klubbar betalar för sina spelare...

Kommentera

Peja:

"Hockeysfutures något gamla beskrivning av Thang poängterar att han är en stark tvåvägsspelare med bra defensiva egenskaper och en ledartyp."

Fastnade lite för ovanstående beskrivning... Stämmer den i kombination med att Mora värvat honom för hans offensiva potential ser jag det som ett bra alternativ till att ersätta Molin. Ett stort bekymmer vi haft, de veckor då skadeproblemen varit som störst, är att junisformationen ofta haft problem i det defensiva spelet, framförallt under de perioder då backbesättningen också varit hårt ansatt.

Tror det kan bli bra som sagt. I värsta fall en flopp som förhoppningsvis kan stärka upp och göra det defensiva jobbet i tredje eller fjärde. I bästa fall en kille som utvecklas i den bättre ligan och blir den offensiva pjäs i Brynäs som Mora hoppades på.

Visst är det bättre att ta ut segern i förskott, då får man roa sig två gånger. Skulle man förlora har man i varje fall varit glad en gång :)

Kommentera

Peja:

"Hockeysfutures något gamla beskrivning av Thang poängterar att han är en stark tvåvägsspelare med bra defensiva egenskaper och en ledartyp."

Fastnade lite för ovanstående beskrivning... Stämmer den i kombination med att Mora värvat honom för hans offensiva potential ser jag det som ett bra alternativ till att ersätta Molin. Ett stort bekymmer vi haft, de veckor då skadeproblemen varit som störst, är att junisformationen ofta haft problem i det defensiva spelet, framförallt under de perioder då backbesättningen också varit hårt ansatt.

Tror det kan bli bra som sagt. I värsta fall en "flopp" som förhoppningsvis kan stärka upp och göra det defensiva jobbet i tredje eller fjärde. I bästa fall en kille som utvecklas i den bättre ligan och blir den offensiva pjäs i Brynäs som Mora hoppades på.

Visst är det bättre att ta ut segern i förskott, då får man roa sig två gånger. Skulle man förlora har man i varje fall varit glad en gång :)

Kommentera

« · 1598366 · »