Brynäs IF

730607 inlägg · 7961 ämnen

silly season 16-17

« · 1746708 · » Till forumet

Sv: silly season 16-17
7739: Granström är våran lilla Kung" 11 p på 11 slutspelsmatcher,,, den senaste tiden,, Hockey är en färskvara,,, och Patrik W! Han bara växer....Hela vägen till VM månne...
Kommentera

Huge: Mer offensiv spets? Fälth gjorde tre poäng fler än Nörstebö med 16 fler spelade matcher och 1.37 min/match mer istid. Och Nörstebö kom dessutom tillbaka från skada, sånt kan hämma en spelare länge vettu!
Kommentera

Chris11: Vi behöver inte vara så långsiktiga hela tiden heller.
Kommentera

moment22: Nu skiljer det kanske inte så mkt mellan de båda i offensiv kapacitet men känns ändå som att Fälths skott och större rutin gör att bytet följaktligen blir just ett LITET plus med betoning på "litet", som jag också skrev.
Kommentera

Zappaholic: vem säger att Nörstebö är en klassback?? Jag säger att han kan bli det inom ett par år.
Varför ta in en dyrare 35-åring som är ungefär lika bra istället för en egen produkt som är på väg att få sitt stora genombrott?

Men är Fälth så mycket bättre än Pudas och Carlsson tycker du? Det tycker inte jag.
Kommentera

7225: Vill man tillhöra toppen under en lång tid så måste man bygga långsiktigt. Titta bara på Skellefteå, de har en långsiktig plan för hela organisationen och det lyckas ju rätt så bra... tillhört toppen under en lång tid nu
Kommentera

7739:
Ang Granström:

Har inget mot Granström, men skall vi använda pengarna effektivt får vi (BZ) tänka om.

Kan vara smartare att matcha in en playmaker som står på tillväxt som Center 2 än att knöla in Center 3 där och vice versa.

Men utgångsläget är såså med vår track record... substansrabatten du vet.
Kommentera

7225: Nej, det har du faktiskt en poäng i. Det känns som att Bengtzén spelar ett lite kortare spel än vad Sundlöv gjorde, då han satsar mer på färdiga spelare än lovande juniorer (uttalandet kring Sandström går dock emot detta). Inget fel i det, det är bara två olika strategier. Vart har egentligen den långsiktiga juniorsatsningen tagit oss förutom till ett något slumpartat guld 2012? Vi har ju mest agerat plantskola åt NHL...
Kommentera

Chris11: En stor skillnad mellan Skellefteå och Brynäs är ju att de lyckades behålla en kärna bestående av några av ligans skickligaste spelare under flera år medan vår kärntrupp ständigt har förändrats eller bestått av mediokra spelare som helt enkelt blivit kvar i klubben. När sedan Skellefteås kärnspelare stack, och de var uträknade, lyckades de på något vis ändå fortsätta tillhöra ligans absoluta giganter.
Kommentera

Huge:
Ang Fälth vs junior/Morgondagens Brynäsare:

Tänk på varumärket, Huge...
Kommentera

Auchinleck: Elias Fälths lön idag i Frölunda, 1 657 000 kr. Vad hade NØRSTEBØ tro?
Kommentera

juniorkollen:

Mindre.
Kommentera

Auchinleck: No shit sherlock.. Det fattar väl jag oxå, men hur mkt på ett ungefär? Nån som vet?
Kommentera

juniorkollen:

Upphettat juniorkontrakt.

Shit Sherlock
Kommentera

juniorkollen: eftersom han satt på juniorkontrakt så kan kan inte ha tjänat så speciellt mycket. Runt 300 000 per år skulle jag gissa.
Kommentera

Lite kul rankning av SHL-loggorna. Gissa vilket märke som blev 1:a? ;)
Kommentera

juniorkollen: Se framåt, hur mycket får Nörstebö i lön nästa säsong och hur mycket får Fälth? Sen är det så att oavsett så var det Nörstebös val att lämna Brynäs, så vi ska nog inte ställa dem emot varandra egentligen. Vem vet förresten att Fälth kommer att spela i Brynäs? Jag är tveksam.
Kommentera

Chris11: Och otroligt sant också!
Kommentera

Chris11: Sååå vackert vårt emblem, sååå vackert.
Kommentera

Chris11: Hur många här inne har klubbmärket tatuerat ? själv har jag en massa gaddningar men inget brynäsmärke det är fan skandal haha..dags att fixa nu känns det som
Kommentera

pjåtor: Min vänstra överarm pryds av världens snyggaste klubbmärke :-)
Kommentera

pjåtor: Haft min i många år på underarmen . Ca 20 cm . Bär den med stolthet .
Kommentera

Jan Grismöbel: kan ni skicka bild ? vart gjorde ni dom ? vilken tatuerare?
Kommentera

7225: verkligen. Det ihop med reklamfria tröjor är ju som en dröm! :)
Kommentera

pjåtor: SpookyFish Tattoo Lidköping
Kommentera

pjåtor: tänk om emblemet kunde finnas som gnuggisar, då skulle jag köpa.
Kommentera

Forsberg 1978: Min tatuerare håller på saik .ska man våga låta honom göra en brynäsgaddning ?
Kommentera

pjåtor: Låta en sixfingers göra en Brynästatuering??? Öh nä.. ;-)
Kommentera

pjåtor: lite fel tråd för detta ämne jag ber om ursäkt
Kommentera

pjåtor: Inte bara du som missat ämnet helt ;-)
Kommentera

pjåtor: Självklart, på vänster axel😃
Kommentera

Jan Grismöbel: Har min mellan benen" blir påmind varje gång jag pissar;)
Kommentera

Det florerar ett rykte utan källa om att Bz varit i kontakt med Holloway. Jag håller det inte för troligt alls, han väljer nog saik om han vill till Sverige än.
Kommentera

Zappaholic: Holloway vore ju en grym förstärkning! Om det inte finns plats i Skellefteå så lär han ju titta på andra alternativ. Erbjud honom 300k/mån så överväger han nog Brynäs!
In med honom och Derek Ryan så ser det mysigt ut ;)
Kommentera

Zappaholic: det skulle vara ett intressant nyförvärv. Men man får ta det för vad det är. Ännu ett rykte, ett utan källa dessutom.
Kommentera

Zappaholic: skulle bli riktigt fint det :)

Holloway-Westerholm-Johnson
Lindblom-Ryan-NY (Ollas ersättare)
Blomqvist-Granström-Westerholm
Alcén-Enterfeldt-Thorell
(Mannberg)

Alternativt att man byter plats på Holloway och Lindblom!
Kommentera

Jag mår illa av Ollas uttalanden!
Kommentera

Anders Berg: Det är väl inget att må illa över. Han har varit en lojal krigare i Brynäs men alla vet väl att det är i Leksand hjärtat finns.

Jag unnar honom att få avsluta karriären där. Lycka till, Jesper!!
Kommentera

Anders Berg: Hur mår du då av att läsa all dynga som skrivs här om Brynäs? Bara en undran...
Kommentera

pjåtor: Förutom klubbmärket vore det häftigt om någon tatuerade oken på axlarna, någon som vet om det har gjorts? Funderade själv på att göra det en gång i tiden men tappade intresset efter tonåren så det blev bara två tatueringar med andra motiv.
Kommentera

Anders Berg: Samtidigt berättade han ju om hur betyngande det kan vara att spela i Leksand och hur skönt det var att få komma till Brynäs. Men det är väl ingen som är förvånad över att han är leksing efter alla år i klubben? Ingen skugga faller över honom och han har min respekt för sina insatser i vår klubb men nu är jag ändå glad att han lämnar så vi kan få in en bättre och kanske mer prisvärd ersättare.
Kommentera

Zappaholic: Det ryktas om att Oskar Möller och Joakim Lindström ska till Skelletfteå, någon gräns borde det även finnas för deras ekonomi.
Kommentera

7739: En polare till mig har oken tatuerade, på en axel i allafall. Jag är osäker på om det är på båda.
Kommentera

Zzz:De får ju massa miljoner av kommunen...
Kommentera

Zappaholic: Jo men det får dom varje år. Men det känns inte realistiskt med tre sånna forwardsvärvningar.
Kommentera

Zappaholic: De får runt 20 mille per år av kommunen har jag för mig
Kommentera

7225: Pengar som de dessutom lägger merparten av på hög!
Kommentera

7225, Zappaholic & Zzz: Hur många miljoner de än får av kommunen så är deras spelarbudget av samma storlek som Brynäs. De får däremot en substansrabatt då de erbjuder en betydligt större chans för spelarna att få lyfta Le Mat än vad exempelvis Brynäs gör. De har också fler juniorer som sömlöst går från juniorverksamheten rakt in i A-laget och presterar, och håller på så vis nere lönekostnaderna. Tack vare en framstående (och bättre integrerad?) juniorverksamhet och bättre scouting, kan de lägga de stora pengarna på ledande spelare istället för på trotjänare och Skellefteåkillar som huserar i de lägre formationerna. Dessutom gör substansrabatten att inte heller de dyra spelarna kostar lika mycket som de hade gjort om de valt att spela för oss. Frågor på det?
Kommentera

jag hörde att , precis som befarat, att BZ gett Alcen ett skambud som han helt enkelt inte kan acceptera. Märkligt tycker jag då halva laget nu är borta
Kommentera

jag hörde att , precis som befarat, BZ gett Alcen ett skambud som han helt enkelt inte kan acceptera. Märkligt tycker jag då halva laget nu är borta.
Kommentera

« · 1746708 · »