1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1893827 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
8399: Tittar man på hans statistik på Eliteprospects så är han defintivt ingen bra +/- spelare, men som sagt väldigt intressant att se er andras åsikter ang Scott då jag tycker vi ska söka efter en klart mer kreativ förstecenter än vad Scott är.
Kommentera

8356: Varför skulle inte Kellman få 230k? Hela SHL ville ha honom, han ör ung och producerat bra i flera säsonger. Jagvtror till och med han liggerbrunt 250k. Både Ljungh och Linus Johansson ligger på runt 200k i sina nya klubbar. Svenska centrar kostar!
Kommentera

mattiask: Greg är en väldigt bra +/- spelare.
Kommentera

Pettisbif: Nu är jag ju av den "gamla" tron om att folk någonstans har lite hjärta för vissa klubbar.
Visst Little gjorde en säsong i SHL i AIK men jag har otroligt svårt att se honom spela i ett annat lag i SHL än LHC.
Därav aldrig att vi får honom.
Sen en fråga till de flesta här inne. Är verkligen Scott av den klass vi söker på en förstecenter-position? Inte i min bok.
Kommentera

Skrubben: Stämmer nog hyfsat. Håller med om backsidan, men beror också på lite om Lindbäck kommer, backsidan kommer må otroligt bra av att slippa säkerhetsrisker där bak.
Kommentera

Chris11:
Läste det också men det känns ju konstigt när med tanke på det nya avtalet. Fast samtidigt kanske han inte kan säga att dem har obegränsat med pengar heller...
Kommentera

8356: Har hört att liljewall hade runt 120k i månaden.
Samma källa berättade för nått år sedan att broc little o sundlöv var muntligt överrens men då la sig HG Karlsson i och tryckte han var alldeles för dyr och neka sundlöv den värvningen, därav en anledning till att det skar sig mellan dem. Sen vet ju alla historien om hur det gick för Broc i Linköping :) källa: mångårig vän & arbetare på Brynäs "kansli"'
Kommentera

Skrubben:

Har svårt att se att Liljewall tjänade över 95 k och sen kommer Kjellman aldrig få 230.
Kommentera

Bisset: Välkommen!

Som en rolig grej gjorde jag en överslagsräkning mellan lönerna på de som lämnat och anslutit.

Linus Ölund - 40 k
Lucas Carlsson - 60 k (JVM-matcher)
Felix Sandström - 60 k (JVM-matcher)
Elias Fälth - 150 k
Jörgen Sundqvist - 150 k
Juuso Ikonen - 160 k
Christopher Liljewall - 140 k
Kevin Clark - 250 k (Jag räknar honom som förlorad)

Nyförvärv:
Nicklas Danielsson - 270 k
Niclas Lundgren - 150 k
Joel Kellman - 230 k (Stor konkurrens från övriga SHL-klubbar --> högt pris)

Ser hyfsat vettigt ut eller?
I sådana fall är spelarförlusterna på 1010 k gentemot nyförvärven på 650 k. Om vi förutsätter att Rautio stannar till ungefär samma lön, så ska 1 målvakt, 2 backar och 3 forwards ansluta.

Det kommer krävas att spelarbudgeten höjs ganska mycket för att detta ska gå runt. Om Bertilsson stannar skulle jag inte lägga dyra pengar på Andersén. Jag tycker backsidan ser väldigt bra ut ändå och vi är i klart större behov av spetsforwards. Fyller vi på backsidan med Boqvist plus ett bra fynd från Allsvenskan så är backsidan mitt minsta bekymmer inför nästa säsong.
Kommentera

6984: drömmen 😋

Little - Scott - Palushaj
Danielsson - Kellman - Boqvist
Blomqvist - Jensen - Nilsson
Mannberg - Granström - Alcén
(Asklöf,Westfält,Bjurström)
Kommentera

Bisset: Bengtzen skulle få en marginell ökning i spelarbudgeten...
Kommentera

Leonardo: Rödin verkar ha ett jäkla oflax helt enkelt. Självklart ska han ta chansen att tjäna lite slantar. Sen får han gärna avsluta i Brynäs.
Kommentera

Skrubben: Ny på sidan, ska bli intressant att försöka bidra med mina åsikter till forumet.
Det måste ju finnas pengar med hänsyn till det nya SHL-avtalet.
Kommentera

Chris11: Vore intressant att veta hur mycket pengar det finns över OM Palushaj och Lindbäck ansluter. Har en känsla av att folk kan bli negativt överraskade med tanke på kraven som ställs.
Kommentera

6984: kan leva med Scott, Little och Palushaj som sista pusselbitarna på forwardssidan :)
Kommentera

6984: Han hugger redan på Palushaj?
Kommentera

6984: Bengtzen värvar spelaren som fick bägaren att rinna över för Sundlöv?
Kommentera

Bz! HUGG för böfvelen HUGG!
Kommentera

Leonardo: Dixon är tidigare hopblandad med Scott och därav skojas det nu
Kommentera

Lindström: Hur vet du att Brynäs ratar Rensfeldt?
Min känsla är att Timrå ganska tydligt, eller rättare sagt väldigt tydligt visat att han kommer få en klart viktigare roll hos Timrå än hos oss.
Kommer garanterat vara tänkt som en PP-spelare samt en spelare för någon av deras toppkedjor. Ser framför mig hur Guter och Rensfeldt lirar i samma kedja.
I Brynäs kanske han känner att han enbart är tänkt för en tredje-lina.
Då hade nog jag också valt Timrå i det fallet med tanke på hans ålder. Han är fortfarande väldigt utvecklingsbar.
Kommentera

Peja: Eller så kanske man skall säga som det är eller hålla igen..det föder bara en massa onödiga spekulationer mellan fans o fä...mest massa drev hela tiden tycker jag så man blir less......Vi får väl se om det kommer något värv "imon" :)
Kommentera

Peja: jag tror att om Brynäs velat ha rensfeldt hade han kommit till oss, men jag tolkar det som att bz söker bättre spelare än honom till våra två ledande linor. Eller... jag hoppas att så är fallet.
Kommentera

Leonardo: Föryngra laget... ja, det var argumentet till att inte förlänga spelare som Sunkan och Fälth. Betydligt lättare att säga så än att säga att de inte höll måttet 17/18. Hittills har vi inte sett mycket av föryngringen - men vi får väl se vart det landar...
Kommentera

Man ratar Ludde men tycker att Mannerg tillför Brynäs något.
En kille med 6372 hjärnskakningar och som är gjord av gips...
Kommentera

Peja: Jo det vet jag också vad jag menar är att vid ett förhandlingsbord så kanske det inte blir "kemi" då e det kört...+ att BZ uttalat att man skall föryngra laget i sin process då är det föga troligt att massa 30+ blir värvade även om just Rensfeldt inte är det ännu men ganska många andra spelare som det spekuleras om
Kommentera

Leonardo: Det var längesen Rensfeldt lämnade Brynäs, flera år innan BZ kom till stan. Finns någon spelare kvar sedan Rensfeldt gjorde ströbyten i A-laget? Skulle vara Granis i så fall.
Kommentera

Dixon är väl inget att ha nu? Blir en dyr tredjelina-center. Dessutom någon källa på det eller random mupp?

Alex Bergström lär ju knappast komma till Sverige heller.
Kommentera

8399: På G vart ? Han har ju inte direkt spottat in massa mål i Grizzly Wolfsburg
Kommentera

Zzz: Ja eller så träffade Timrå helt rätt, man vet aldrig hur en spelare tänker om ett gammalt lag man spelat i, hur kemin är med BZ och det kanske är lika mycket utmaning att spela för ett Timrå som gått upp i SHL och nära Gävle....vi får nog vänta på våra värv, det är tyst som i graven på den fronten, bara massa rykten! Har på känn att vi missar både Scott, förlorar Simon...
Kommentera

Pettisbif: Dixon är på G också sägs det.
Kommentera

Ringde min källa som brukar sitta inne på litegrann. Han fick ju rätt Ang.Kellman och sa nu att Bz jobbar rätt hårt för att knyta till sej Kellmans radarpartner Alex Bergström från Khl. Det vore ju verkligen spets.

Palushaj - Kellman - Bergström
Danielsson - Scott - Boqvist
Blomqvist - Jensen - Bjurström
Nilsson - Granström/Westfält - Alcén/Mannberg
Asklöf

Backar då?

Gunderson - Lundgren
Andersén - Boqvist
Kilström - Ersson
Larsson - ?

Målvakter?

Lindbäck - Eriksson om jag får välja.
Kommentera

Pettisbif: Det är ju väldigt svårt att bedöma om Bengtzén gjort fel eller inte. I Aftonbladet står det att Timrå gett honom en stor roll och att han i första hand ska vara center. Som jag tolkar det ska han bli deras förstacenter. Brynäs kan ju omöjligt ge honom en sådan roll som laget ser ut.
Dessutom har Timrå en riktigt billig trupp vilket innebär att de nyförvärv som ska in kan man betala rejäla pengar för. Brynäs försöker nog vara smarta och sprida ut pengarna på rätt sätt (Palushaj, målvakt).
Kommentera

Pettisbif: Någon som vet va faan bz väntar på ???
Kommentera

KulltorpsOlli:
Bz fortsätter och briljera... NOT!

Går miste om Ludde. Jag blir så jävla arg!!!!
Kommentera

mustigahjalmar: Ludvig är väl landslagsmässig va?
Kommentera

Zzz: Nog ser man ett mönster nu. Brynäs-förflutna väljer andra klubbar när de rör på sig. Molin, Rensfeldt...Inte attraktivt komma till oss?
Kommentera

HitTheLights:

Ha ha, andra gången jag skriver Dixon när jag menar Scott.
Kommentera

Zzz: Han hade varit perfekt bredvid Clark och Jensen, men nu när Clark verkar försvinna kanske han inte passar in i lagbygget helt enkelt? Han tillför inte den spets som vi söker på de återstående forwards.

Sedan är han också lovad en väldigt stor roll i Timrå vilket han inte kunde få hos oss. Det har nog stor del i hans klubbval.
Kommentera

Zappaholic: Ja kanske, men en Gävle kille av den kvalitén ska alltid spela i Brynäs. Att vi missade Wännström för ett år sedan kan jag förstå med tanke på skadehistroriken.
Jag med flera går hellre och ser på ett Brynäs med så många spelare med lokalanknytning som möjligt. Rensfeldt är tillräckligt bra för att spela i Brynäs.
Kommentera

Kent747Socker: Dixon??? Där har väl bäst före datumet gått ut för längesen?
Kommentera

Zzz: Hur bra är han egentligen? Känns som han är lite överhypad härinne. Och kanske var det så att BZ lagt ett bud som Rensfelt nobbade...
Kommentera

Jag vill ju hemskt gärna ha Ludde i Brynäs. Men om han inte ska spela hos oss är det ju inte så illa med Timrå. Han kunde ha hamnat på sämre ställen..
Kommentera

Bra att vi inte värvade Rensfeldt. Vi behöver bättre spelare än så. Inte spelare för 3e kedjan, där har vi gott om andra. För 2:a kedjan? Nej tack. Där behöver vi också bättre spelare.

In med Andersén, Lindbäck och Dixon så ser det riktigt bra ut. Hajen och 1-2 anfallare till så kör vi mot toppen!
Kommentera

Pigalle: Jag förstår inte. Jag kan köpa att alla spelare med Brynäs anknytning i SHL inte är rätt för Brynäs. Men Rensfeldt gjorde landskamper förra säsongen. Det är ju spelare som han vi ska ha i klubben, bra ålder, från Gävle.. Allt var rätt för en återkomst och Bengtzén bommade.
Kommentera

(snodd) VILKET FLYT!!!!!!
Hittade en säsongsbiljett till Leksands alla hemmamatcher uppspikad på en anslagstavla.
Tog den direkt.
En spik har man alltid användning för....
Kommentera

Chanzone: Lite samma med Rödin, har lätt för att få knepiga skador, hälsena på träning, nu nyligen en puck på fingret så det small av......Håller Simon en hel säsong i KHL kommer han att få lovord, men som du säger i KHL är man kinkig med skador på spelare...men det är Simons liv och beslut och blir det KHL önskar jag honom lycka till!
Kommentera

8399: Det var skämtsamt! Men Ryssarna är ju inte kända för att väldens längsta tåliamod.
Kommentera

moment22: Av dessa herrar så skulle jag välja Läck och Svensson, men jag tror vi får Svensson jag, bara en känsla jag har...
Kommentera

« · 1893827 · »