1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1898888 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
8482: Väldigt, väldigt stark backuppsättning. Det verkar iofs som fler klubbar bygger bakifrån om man tittar på några av toppklubbarna typ FBK, Frölunda pch HV (var trupper iofs inte är spikade än).
Får vi in Palushaj och ytterligare en klassforward (Thure?) så bör vi befinna oss bland topp 6 nästa säsong.
Kommentera

8482: Det luktar lite Guldkant om denna backuppsättning, två härliga spets på detta så blir säsongen mycket intressant att följa som Brynässupporter :)
Kommentera

Inkazar: Riktigt skönt att få detta på plats. Som han säger i intervjun så har vi inte dom offensivaste backarna, vilket gör att Adam kommer få en viktig roll att fylla. Ett backpar med Andersén tror jag skulle passa perfekt. Han får lagpappan bredvid sig 👍

Sjukt taggad på att säsongen ska dra igång nu.
Kommentera

8482: Bertilsson, Gunderson, Kilström, Lundgren, Andersén, Boqvist och Erson och Larsson som 7-8e backar, visst måste detta va bästa backbesättningen i SHL på förhand?
Kommentera

”Jag kommer våga vara Adam Boqvist där ute”

Det bästa jag hört på länge 👍

www.brynas.se/artikel/77vjajhhu-1ekad/intervju-med-adam-boqvist
Kommentera

Zappaholic: Härligt med Boqvist=) Är ju otroligt kul att ha en sån talang som Adam att följa, en profil.
Kommentera

Boqvist. Jaja. Backuppsättningen klar :-)
Kommentera

mk: Boqvist signad och klar.
Kommentera

Skrubben: Skönt att han verkar ha humor Campese ang Starks F5 referens😀
Kommentera

Skrubben: Ni kan tacka mig, jag drog igång Sillyn igen. :p
Kommentera

Skrubben: Boqvist skulle väl inte få F5-hype? Känns som Palushaj!
Kommentera

Nu GÄVLAR händer det något!
Kommentera

Brynäsgubbe: FBK blir att räkna med kommande säsong!
Kommentera

Brynäsgubbe: Det kommer nog hända något denna vecka 👍
Kommentera

Sillyn känns rätt död nu. :/
Kommentera

Skrubben: 3-0 till Caps👍
Kommentera

Haha, Adam Boqvist hoppas Palushaj återvänder till Gävle. Vore ju konstigt om han tyckte det om han inte själv stannade i Gävle 😀👍
Kommentera

7800: Såg senaste matchen och tyckte inte att dem öppnade bra, men Tampa fick en hel del domslut med sig i matchen som bl.a. ledde till 1-0.. Kucherovs mål var även det diskutabelt om det skulle vara mål eller inte..
Kommentera

Varför håller Capitals på att fylla bort en matchserie igen!? Jag blir så trött. :(
Kommentera

Chris11: Det vore tjänstefel att inte signa Adam B i Brynäs, anser jag så vi får nog snart ett glatt besked från Brynäs :)

Sen hoppas jag Aaron blir klar väldigt snart så man kan dricka sommarpilsner och koppla av :) He, he
Kommentera

Svensson_62: eftersom det nu ska funka så skickar vi upp den här tråden igen :)
Kommentera

Åkte just taxi på väg till Arlanda (ska se slutspelet i Köpenhamn). Snackade med föraren som var en f d Djurgårdsmålvakt. Han sa att Jocke E är en jäkla bra värvning av BIF och att han skulle ha behövts i slutspelet i DIF eftersom han är typen som höjer sig där. Sa att han förstår att Rautio måste vila ibland eftersom hans låga ställning känns i axlarna.
Kommentera

8356: Danielsson skrev ju att boqvist kommer få sitt stora genombrott "när han skriver på"
Kommentera

8356: Låter bra! Danielsson skrev en sak i chatten också som antydde det.
Kommentera

Enligt min källa så stannar Adam Boqvist hos oss. Ta det med vilken sanningshalt ni vill men källan är bekant med Adam.
Kommentera

Hmmm. Undra vilka "fler bra namn" som Andersén tänker på? Kan det vara Palushaj och spelaren som börjar på "A"? 😁
Uppladdat:

0x600-ande.jpeg

Kommentera

Chatt igång med Andersén och Danielsson, in och ställ era frågor :)
Kommentera

Intervju med Palushajs agent.
Kommentera

Zappaholic: Förhandlingstaktik. Om Bertil börjar bli desperat kan KHL-klubben utnyttja det i förhandlingarna. Känslan är att man väntar till sista dagen ofta. Vi ser ju hur nästintill kaosartat det är i SHL på deadline-day 15 februari.
Kommentera

Zappaholic: Tror dem fortfarande håller på att läsa igenom Bertils sjukjournal, många sidor blir det......
Kommentera

mk: Han har inga barn att ta hänsyn till i alla fall
Kommentera

Zappaholic: Han väntar väl in i det sista på ett oemotståndligt anbud från ryssarna
Kommentera

Zappaholic: Har inte Bertil familj?

Isf har nog Bertil med familj lite krav vart man vill flytta.
Man vill nog inte flytta till Sibirien direkt..
Så kommer inte nått i västra Ryssland är min gissning att man avvaktar minst ett år.
Kommentera

majk: Ja jag lyssnade på podden som Nordicbet gör, där Mårten intervjuade Sam Hallam.

Där pratar dom om underliggande siffror. Då kan man faktiskt förstå lite hur man ska tolka dom.
För en annan som är helnovis, så är det ju latin när man ska försöka tyda vad som skrivs/sägs annars.
Men där förklarar Sam på ett sätt så man fattar lite iaf.

Så Rodrigo kommer nog att få försvara detta denna sommaren oxå😀😀

Men det vore kul om man kunde hitta någonstans som förklarade det på lätt svenska😀
Kommentera

6984: Fast era underliggande siffror med Sjödin visade att ni faktiskt hade mer tur än otur. Ni hade faktiskt en hel del tur under Sjödins tid och tog där mer poäng än ni borde gjort. Sen blev det väl lite färre än vad det borde med Melin. Men ni hamnade nog på ungefär så många poäng ni var förtjänade av kan man säga.
Kommentera

Brynäsgubbe: Om nu Bertilsson försvinner är det en konstigt vald tidpunkt. Om en KHL-klubb varit ute efter honom borde dealen vara signad, klar och presenterad.

Varför vänta till sista sekund?
Kommentera

Är det 24:00 imorgon kväll som gäller för Berra? Nu vore det ju en riktig spark i magen om han lämnar.
Kommentera

Skrubben: Ja vi säger väl att det är troligare hitta bra spelare i september än juni då, så du har rätt och jag fel. Det där känns tveksamt i min värld, men bra då i så fall. Tro inte annat.
Kommentera

6984: Ja jag hoppas din förhoppning till scenario realiseras, visst.
Kommentera

Brynäsgubbe: Svar nej - även jag räknar ner....
Kommentera

ellis: minns att vi bjöd på flera mål i annats tajta matcher så om vi får bort dessa då kan FU plussa på typ 12-15 poäng på tabellen. Det hade lätt gjort topp 6 och helt andra förutsättningar i slutspelet.
Kommentera

"Stjärnback blir kvar i SHL-laget". Å pulsen steg! ... men i onödan. Gällde Skellefteå...
Kommentera

ellis: Vilka russin? Toppspelarna brukar ofta skriva på kontraktet betydligt senare än vad du har tålamod till. Det visar listan jag precis skrev. Samma gäller för övriga lag i SHL. Örebro ska värva en hel toppkedja enligt deras sportchef, men än så länge är ingen toppspelare klar.
Kommentera

Skrubben: Låter som en mycket smart idé också att vänta och ens maximera risken att russinen i kakan blir knyckta av konkurrenterna.
Kommentera

6984: Nja "en smula" gör nog inte välförsedda skillnaden. "En hel del" avkrävs nog för att kanske "halvera" en tabellplacering gentemot -18. 5:a visade sig ju -17 vara ett fördelaktigt utgångsläge inför slutspel.
Kommentera

ellis: Med din filosofi hade Brynäs aldrig kunnat värva Gunderson, Clark, Andersén (förra gången), Scott, Sweatt, Palushaj, Salmela, m.fl.

Låter som en mycket smart idé 😂
Kommentera

Skrubben: Defense wins championships. Berra vore ovärderlig.
Kommentera

6984: Det vore härligt om Berra stannade. Samtidigt måste jag säga att det är liiite kittlande att få veta hur Bengtzén gör om han drar. Vi snackar alltså om en lön som ligger mellan 250-300k per månad. Det skulle öppna upp för en kanonforward ytterligare i detta lagbygge.
Kommentera

Brynäsgubbe: Berra eller inte Berra. Skillnaden blir Bra eller riktigt jäkla bra backbesättning. Nu får vi hoppas att BZ kan spetsa till offensiven en smula sen tror jag att vi går en positiv säsong till mötes.
Kommentera

« · 1898888 · »