1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season 18/19

« · 1892989 · » Till forumet

Sv: Silly season 18/19
Skrubben: Det beror väl på hur man ser det men i mina ögon så är det en förlängning och inget nyförvärv. Hoppas på en riktig topp värvning idag :-)
Kommentera

micke63: Kan vi inte snälla ha "vad är ett nyförvärsdebatten" igen! Känner att den inte blev riktigt uttömd förra gången:)
Kommentera

moment22: Vi inväntar långbänkarnas konung. Han sitter nog fast i en bunker på nån golfbana nu.
Hav tålamod 😂
Kommentera

moment22: Vad som helst är ett nyförvärv... from a certain point of view.
Kommentera

Skrubben: Nja, kanske inte. Men han har skrivit nytt kontrakt. Känns bara som det ligger närmast till hands. Vem tror du det gäller?
Kommentera

moment22: haha, jag minns den debatten. En av de roligaste någonsin på hs. Huges förklaringsmodeller och påhittade begrepp var episka.

”En spelare är utan kontrakt under en viss tid (här snackar vi sekunder eller minuter innan bläcket torkar) innan han skriver på ett nytt kontrakt och blir således rent tekniskt ett nyförvärv”

😂😂😂
Kommentera

Skrubben: bör inte vara Lindbäck eftersom admirals spelar fortfarande.
Jag gissar på Rensfeldt
Kommentera

Vi har 13 forwards på kontrakt, vi ska ha 15. Tre är på väg in. Borde vara att man räknar bort Paille.
Kommentera

Ove Myling: Hoppas inte du startar igång den här diskussionen en gång till nu :-)
Kommentera

Skrubben: Håller med dig. Rautio är ju inte ett nyförvärv, eller uttrycker sig Bz bara fel? Intressant vem det kan vara!
Andersen? Rensfeldt?
Kommentera

Zappaholic: Ja det blir väldigt ofta så att många vässar klorna och skapar egna urartade debatter istället för att se till sig själv hur man uppträder.

Visst är är väl uttalandet i sig olyckligt men det är ju alltid mellan två personer, en som säger något och hur den andra som mottagare uppfattar det man säger !

Jag har gjort flera reportage och blivit intervjuad när jag höll på med kultur i Gävle och ofta så redigerade de om allt till något annat i tidningen, så journalister skriver ju vad de vill med egna ord!
Kommentera

mattiask: Blir säkert Rautio som presenteras hehe....eller Calof :)
Kommentera

Leonardo: Calof? Taget ur luften eller?
Kommentera

6984: Skoj som det mesta här i dessa tider, men han e ju ledig så att säga....precis som många vill ha både Scott och Lindbäck klara idag, lika långssökt ;) Men jag gillar Calof, en riktig sniper
Kommentera

Någon som hittar Liljewalls tröjor? Enligt hemsidan har spelaren köpt sin tröja om den inte finns med. Hade tänkt köpa den som en kulttröja, ungefär som med Porseland 😁
Kommentera

I våran situation vad ska vi med Rensfeldt till?
Kommentera

Leonardo: Ja en spelare som Calof tackar man inte nej till. Fast han lär kosta en hel del, dyrare än Clark i alla fall.
Kommentera

Forsberg 1978: Bra med lite tyngd i en av toppkedjorna. Exempelvis tillsammans med Danielsson som inte är någon fysisk spelare direkt.
Kommentera

6984: Ja säkert men spets kostar och måste få kosta 1-3 spelare i ett lag som vill vara i topp 4, jag tycker inte att vi i denna forwardsuppsättning vi har nu under kontrakt är tillräcklig!
Kommentera

Forsberg 1978: Ja varför skulle inte Ludde platsa?? Fråga istället vad vi har för nytta av dussinspelare som Nilsson, Mannberg, Granström, Jensen.... Hade ju hellre haft Rensfeldt, Rohdin, Molin och Larsson.
Kommentera

Leonardo: Det här vore väl bingo.
Spelare in, Rautio Lindbäck MV och Andersen back och 3st forwards Rensfeldt, Scott, Palusjaj.

Men tycker det är lite jobbigt att tänka så, bättre att hoppas lite lågt=)
Blir det liknande som ovan och Bertil kvar ser det grymt ut tycker jag.
Kommentera

8482: Lindbäck är nyckeln. Att få upp mv-spelet en nivå kommer ge laget en grundtrygghet. Men behövs även mer skicklighet bland utespelarna.
Kommentera

Pettisbif: tar faktiskt Jensen hellre än Rohdin. där tycker jag verkligen vi skulle få en till spelare för fjärdelinjan
Kommentera

Charles: Håller med. Man måste se till spelarens kvalitéer. Inte stirra sig blind på att de spelat i Brynäs förr.
Kommentera

Pettisbif: För mig är inte Rensfeldt dokumenterat en bättre spelare än Emil Molin. Resltivt likvärdiga som spelare. Antar att EM är något billigare.
Oavsett så ser jag gärna båda två i Brynäs då jag tycker att båda två hade höjt nivån i tex vår tredjeformation. Titta bara vilken kvalite Växjö har i sin tredje och fjärde. Och de spelarna är ju inte superdyra heller - bara det att de har kvalitet på dessa spelare.
Kommentera

Peja: Såg just nu att RBK värvat Curren från Storhamar - vem är det?
Kommentera

Pettisbif: För att han är ruskigt långsam på rören. Dålig skridsko teknik allmänt.
Kommentera

Nils Andersson - kan det va nåt?
Kommentera

Anders Berg: Känns som ytterligare en breddspelare.
Kommentera

Brynäsgubbe: verkligen inte, riktigt bra i Malmö. men han lämnar för spel utomlands. Mrmadhawk har nog koll på honom
Kommentera

Brynäsgubbe: Haha! Skulle väl vara er nästbästa back efter Gunderson men han lär dra utomlands.

Skulle gärna se honom i DIF igen.

Med tanke på Malmö så verkar de få ett riktigt lökigt lag som det ser ut nu.
Kommentera

majk: Möjligt att de får de men de snuvande er (och oss) på Molin.
Kommentera

6984: Nä han kan väl inte kosta mer än Clark.
Enl Judas så spelar han ju för en ordinär Shl lön😀
Kommentera

mk: Får man ens lön i Växjö? Trodde alla spelade där endast för äran att få spela i deras vackra Vägverket-färger.
Kommentera

2064: Vi skulle ha sajnat Molin JR, Larsson JR å sen kanske Bisset har en son. Så hade vi fått vår superkedja från 99 i en ny version 😂😂
Kommentera

cdsuede skrev:
"Denna tid är nästan, men bara nästan roligare än själva serien. Nu kan man börja drömma och hoppas på något bra. Man får liksom upp hoppet igen, man har redan börjat glömma det som varit. Som sedan - allt för ofta går i kras när serien drar igång 😂😂 Skål på er brynäsare och ha en förbannat trevlig sommar 🍻"
Kommentera

Calle Johansson ska ge lite hjälp till Björklövens damsida, Calle tror jag skulle vara en jävligt bra headcoach i SHL. Alltid gillat han som expert.
Kommentera

Charles: Konstigt. Han måste vara totalt iskall på tränarmarknaden när han tar det jobbet.
Kommentera

dAVydov: Måste svida att t.ex Everberg nobbade monsterbud från sin moderklubb för att spela i Lakers.

Lakers är betydligt attraktivare klubb för spelare än Brynäs, detta är fakta.
Kommentera

Judas11: Varför ältar du växjö härinne?
Kommentera

Sen kan man undra, vad hindrade er att värva spelare som Joel Persson, Calof och Pettersson?
Kommentera

Judas11: Hahaha, den sved visst ;)
Kommentera

Judas11: Bokföringen. Tydligen inte er.
Kommentera

6984: jo för att dessa spelare är jättedyra...Kan det vara så att vår sportchef är 1000ggr bättre än er?
Kommentera

Judas11: maken på person att leva i sin egna lilla bubbla. vi ser våra brister (visst inte alla) men nu när ni går som tåget så verkar du tro att Växjö har en jävla gloria ovanför huvudet. Du kanske ska fixa en lakersgrupp och leka Yoda Marklund.
Kommentera

Charles: det gör jag inte alls. Gillar inte när det hånas och när lögner sprids
Kommentera

Judas11: Ändå så verkar du köpa lögnerna från Plastsjö.
Har du kollat taket än?
Kommentera

Judas11: På tal om lögner och en sportchef som är 1000 gånger bättre. Gillar inte heller lögner.

Avdelning: Inte skjuta sig själv i foten.
Kommentera

6984: vilka lögner? Att sportchefen ljuger för alla om spelarbudgeten? Yeah right
Kommentera

Judas11: det kommer ni tyvärr få leva med precis som vi lever med, Brynäs är filmare
Fusklunda som fuskar med tiden och skjuter raketer för tidigt.
Lyxfällans IF, som köper gatustenar och säljer tillbaka dem för miljoner
Färjestad (familjen) som har hela domarkårens kring sitt finger.
Skellefteå som är allt av dessa, förutom gatustenar då
och så plastsjö

visst det är mycket lögner som skrivs men det har ju kommit från någon från första början, Frölundaiter tror fortfarande dem hade vunnit 2012 om inte Järnkrok filmade
Kommentera

« · 1892989 · »