1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 446108 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

Sv:Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Horace76c: Ja verkligen. 37 år. Skrapade ihop 8 poäng denna säsong.

björne:
Många fina minnen om tuulola, men skulle hellre haft över han för 2-3 år sen... han måste väl börja bli lite väl gammal nu va??

Konstigt att ingen har tagit upp Tuulola än så jag får väl göra det. Han ryktas lämna Jokerit för HPK.

Andreas Johansson vore kanon att få hit.

Clubsport:
Tycker faktiskt det är ganska idiotiskt att släppa Lind med...nog för han har haft upp-säsonger och ner-diton men han gör ju av nån anledning Jäkligt mycket för laget

mattias - 74:
Har inga bestående minnen av Lars Jonsson, men ja tack till lite mer tyngd i backinjen!!

björne: Lysande reflektion! Har själv kommit på mig att känna besvikelse över detta den nya tidens fenomen. Morgontidningen har helt klart tappat lite av sin lyster, numera har man oftast redan full koll efter kvällen/nattens surfningar på diverse sportsidor...

F.ö. känns det som att Brynäs efter några års obegripliga värvningsstrategier (= jaga allsvenska och norska "stjärnor") åter är med i leken igen. Seriöst intresserade av A. Johansson och L. Jonsson är steg i rätt riktning. :-)

GävleLasse:

Verkar som om Andreas Johansson är intressant för Brynäs.

Han har väl aldrig varit skadad nån gång :)

Leksans var också intresserade enligt eras silly season sida.

Bissett19:
Fundera på att skriva nytt kontrakt med Månsson? Vadfn är det att fundera på?
Eller måste dom skapa utrymme för alla dessa allsvenska medelmåttor dom raggar på!

Bissett19: Det som var kul med Silly förr i tiden var att man vaknade när brevbäraren kom med GD tidigt på morgonen, sprang ut för att hämta tidningen och innan man kommit innan för dörren igen hunnit läst om det var något nyförvärv (oftast om Bissett var på G tillbaka) klart för Brynäs. Besviket eller glatt slog man ihop tidningen, slängde slarvigt in den i köket innan man stöp till sängs igen.

Nuförtiden får man inte kolla hockeysidor på nätet efter kl 22 om man vill uppleva den gamla tidens nostalgi.

65selander: Kenny är en legend!
Roligt för han att få ta klivet upp till ES med sitt Rögle endå.
Han var tamefan rödare i anlette och gulare i tänderna än vanligt efter matchen mot Mora

Täcker upp skall det  vara.

Kenny hela dan i veckan. Oavsett om han fick foten sönder skjuten utav Pavel förra söndagen så kravlade han sig in i 2:a perioden och vände matchen mot oss utan att vara kry.

65selander: Tss, nu svamlar du ;D

lillovechkin: Som "hear" blr man väl alltid missnöjd när man vaknar...

Lidas till Brynäs och Jönsson på köpet, då tävker vi upp en del av Brynäs defensiv...

Bissett19: Njaa! Man blir ju helt tokig av alla dessa rykten!

Inatt drömde jag att Mormor hade värvat Lidas .. gissa om jag blev missnöjd när jag vaknade ;D

Sandström på GD/AB har rotat lite i vad som händer i BIF-truppen:
Lind på väg mot Alperna.

– Jag vet inte vad som händer. Men jag känner att jag vill fortsätta spela hockey i alla fall, menar Lind.
   Och en hel del talar för att det i så fall blir spel utomlands.
   Enligt uppgifter till Sporten är klubbar i såväl Österrike som Schweiz men även Ryssland intresserade av den spelskicklige centern.

Vad gäller Månsson så är han INTE aktuell för en flytt till Frölunda enligt GD/AB:

"En annan spelare som kan vara på väg bort från Brynäs är Mathias Månsson, men knappast till Frölunda som Sporten tidigare rapporterat. Däremot ska det finnas intresse från en klubb i Finland, men även i fallet Månsson sägs Brynäs fundera på att skriva nytt kontrakt med forwarden"

Visst är det kul med Silly Season?;)

Macahan:

Stämmer:

4Pavel Brendl (RW)Flag of the Czech Republic Czech RepublicNew York Rangers
from Chicago

125. Daniel Johansson - Los Angeles Kings

210. Henrik Zetterberg - Detroit Red Wings

Huge: Hehe, precis. Störst, bäst och vackrast är dom också.
Men olik faller livets lott. Brendl gick ju som fyra samma år, alltså även han långt före Zäta.

Nä, ge Mikko Luovi en chans till i BIF tröjan :-)

Macahan: Många Brynäsare i 99-draften. Brendl, Jonas Andersson, Johan Asplund och DJ gick före Z. Kuparinen, Kankanperä och Antti Jokela gick EFTER Zäta. Och Santala som många vill ha hit. Vi kanske borde satsa på Mikhail Donika som gick sist det året.

Macahan: Nordamerika har stenkoll!! :-)

björne: DJ gick före Zäta i draften 99. Så Nordamerika vet inte alltid bäst.

65selander: Säkert... jag har aldrig sett en långsammare spelare i elitserien i alla fall. Men på något sett har han ju tagit sig till nordamerika en gång i tiden.

björne: Det vi skall bry om oss är kosingen han fick för att täcka upp Bäckis. Tror nog Pavel har har hjälpt finnen mer än av Pavel har fått hjälp

Helt enkelt, Hutten har varit skadat sedan han komm till Gävle

björne: Ja, å ingen är gladare än Brynäsarna. :-)

Blev ju lite väl stora förväntningar när det sas att han skulle ta över efter Bäckis.

65selander: Hutten är bara ett rykte också. Över strecket är klart, under är rykte. Och det enda vi sett om Hutt till Jokerit är väl tidningen Citys artikel? Men egentligen, vad ska vi bry oss om honom för. Kontraktet med Brynäs är ju slut.

björne: Inget lyckligt där förutom Hutten Jokerit.

Ge Juuso lite fetare hamburgare än pulverskiten från gymmet så kommer han växa

Brynäs_89: Kan ni inse, som jag skrivit ett par gånger tidigare i denna tråd, att nästa säsong spelar Hirsovitch i HIFK och Santala i Kloten.

Brynäs_89: Hauhtonen har inte längre kontrakt med Brynäs. Därför kan inte Brynäs använda honom i en bytesaffär, som nog ändå inte hade varit aktuell. Har Brynäs någonsin genomförd en trade?

Vad sägs om att göra en trade med Jokerit
dom får Hauhtonen & Kakanpäre och vi får Santala Hirschovits plus lite pengar får Jokerit för dom.Tror dom blir nöjda då.

björne:
Kim Hirschovits är inte alls klar för HIFK
inte heller Santala är klar för kloten.
Kolla länken

Tycker Brynäs borde värva Hirschovits förre Santala
Men drömvärmningen är ändå Anssi Salmela

sylf: Tänkte mer på den sista. :-)

65selander: "Synd att vi inte hade VIK hemma,"

Vi hade dom hemma, vann med 4-2!!

Jajjen: När det gäller Brynäs IF så skylls det på alla andra saker än deras inkompetens, har du någonsin sett eller hört någon från organisationen som har tagit på sig ett ansvar för uteblivna resultat? Så länge det sitter lallare och "kompisar" uppe på sätraåsen så lär det aldrig bli några förändringar, det känns som om sittande generation måste dö ut för att det ska ske någon förändring.

65selander: Har inte säsongen gett ett överskott är det ett underbetyg till hela organisationen med tanke på Kvalserien. Den/dom som är ansvariga för att räkna fram årets budget måste kickas omgående. Annars budgeterar dom väl med 8.000 i hemmasnitt nästa säsong.

Jajjen: J odet borde ge lite kosing, men nu vet man ju inte hur mycket "-" vi låg eller om vi ens låg det. Många rykten var det iaf.

Synd att vi inte hade VIK hemma, kunde gett ytterligare sköna stålar. Är dock glad att jag fick uppleva VIK borta. Sjuk stämning.

Missade bara två matcher i KS. MIK borta och MIF borta. RBK borta kunde jag ha klarat mig utan ;-)

Jajjen: Nu är det bara kort och gott "från OZ" :-)

Peja: Vad kallas han för nurå?

65selander: ”Smetar” man ut den publik som såg Brynäs hemmamatcher i Kvalserien på dom 27 hemmamatcher vi hade i grundserien får vi ett snitt på 7.200 åskådare. Det var väl fan om inte det skulle ge ett överskott. Man hade ju budgeterat med 6.600.

Köp Teemu Aalto, Ilkka Heikkinen, Jarkko Immonen, Erkki Rajamäki och Teemu Laine.

Peja:

Voutilainen värvades till HV som center,väl där blev han ytterforwards o sniper;)

StoltBrynäsare: Voutilainen kallades för "Trollkarlen" i Finland innan han gick till HV.

bif_forever: " Jonas Andersson har förlängt med sin finska klubb, dessutom liknar han inte widing ett dugg. han smäller visserligen på (ibland) men han åker mest och forcheckar.. sist han var här visade han prov på dålig teknik dåligt spelsinne och ganska yvig i sin spelstil.."

Kolla in det här, med tanke på tekniken, du är så jävla fetborta så det finns inte :-)

www.youtube.com/watch?v=GM8lOSvCpRQ

StoltBrynäsare: Han var rätt hyfsad innan han spelade med Davidsson :-)

2004-2005 HPK SM-Liiga 47 23 19 42 38
2005-2006 HPK SM-Liiga 50 24 17 41 20
2006-2007 HV71 Elitserien 50 15 19 34 26
2007-2008 HV71 Elitserien 51 26 20 46 30

Peja: Det är ju just därför vi behöver ett par klasscentrar, för vi har redan riktigt bra forwards. Centrarna är ju problemet. Vad tror du Frölunda och Timrå vill ha han för? Joo för de har bra centrar som Månsson växer tillsammans med. Alla forwards växer under en bra center. Kolla BAR Voutilainen. Vad var han innan han fick Davidsson?

Ambroo: Återstår att se. Har för mig att jag läste någonstans att det dröjer någon vecka så kommer något form av bokslut att släppas. KS har nog ökat på pungen lite men frågan är hur mycket.

Sedan så beror det väl på vilka spelare som sticker med tanke på vissa har rejält betalt. Fast som Silen Ed Belfour är det nog ingen som har i Brynäs iaf ;-)

StoltBrynäsare: Men frågan är väl om inte Bäckström hade kunna gjort t.ex Hermansson till en landslagsspelare också.

Har ni några pengar över till några "kanoner" då? Lönebudgeten skulle väl dras åt rätt hyfsat och med tanke på den nyss avslutade säsongens trubbel, såväl på som utanför isen, så ställer man ju sig en smula undrande till vilka namn BIF har möjlighet att locka till sig...

Jag tycker att anledningen till att Mathias Månsson inte kommit till riktigt den här säsongen är att han har fått spela med så usla centrar som Janne Hautonen, han har själv fått agera center vilket vi vet hur det har gått. När han spelade med Bäckis hamnade han i landslaget. Tycker han kom till bättre när han spelade med Dackell o Hansen

Peja: Det är nästan 3 gånger så mycket som Pesonen ryktas ha krävt av FBK, före skatt. Nummelin vann förresten poängligan i Schweiz 2003, som back han är.

Peja:

Kanske Pesonen hamnar där också då eftersom han skulle ha 330 i FBK och dom backade. frågan är om nån är värd dom summorna ??

Peja: 4-5 milj per säsong lär det nog gå loss på!!!

« · 1030000 · »