1150x200-brynasbanner.jpg

Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]

« · 1053038 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2008 / 2009 [A new beginning]
Hong Kong: Ring Labero,Truxa och Copperfield, tillsammans KANSKE dom grejar det:-)
Kommentera

rackham: Är det inte bara en annan färgsättning än på HV:s hjälmar?
Kommentera

sylf: Äh! Ni har ingen konstnärlig ådra i er grabbar. Se det som ett tecken, det behövs en konstnär eller ev. en magicer för att överleva den här säsongen.
Kommentera

sylf: Hahah nu såg ja med.. Ja vad ska man säga..
Kommentera

sylf:

Tanken är väl att dra publik till arenan, inte motsatsen.

Kom och titta på hockey, spypåse ingår...?
Kommentera

rackham: Samma här, galla!!
Kommentera

sylf:

Jag spydde precis...
Kommentera

rackham: Ja va fan är det där???!!!
Kommentera

rackham: Öh vad?!
Kommentera

Vad fan är det för pajaserier de har satt på hjälmarna!

Herrejävlar!
Kommentera

Hong Kong:

Inte enligt informationen från ledningen.
Kommentera

Gusten: Brendl-pengar på fickan? Dom gick väl åt för att fylla hålen.
Kommentera

Hong Kong: Allsvenska Mora har tydligen hittat någon som öst in poäng i AHL senaste säsongerna.
Åtminstone den klassen borde man kunna kräva av elitserielaget Brynäs med Brendl-pengar på fickan?
Kommentera

Anders Berg: Blir det något alls, blir jag glad.
Kommentera

Zzz: Säg så här: Blir det en ny Hauhtonen så blir jag mycket besviken. Blir det en playmaker som gör många poäng blir jag glad! :-)
Kommentera

GävleLasse: Tycker det har varit lite sisådär med viljan att vinna och offra sig för laget m.m. Det kan bli längder bättre på den fronten..
Kommentera

Zzz: "Du har orimliga krav, därför kan du inte bli annat än besviken."

Ja, du har rätt. Om man dessutom leker med tanken att förra årets förstacenter skulle vara hutten, är det snudd på 100% risk att samtliga brynäsare runt om i Sverige kommer bli besvikna när nästa blåbär presenteras.
Kommentera

Zzz: Men det här vore väl en stjärncenter? (Apropå bygga förhoppningar :-))
Kommentera

Anders Berg: "En "stjärncenter" i Elitserien är enligt mig exempelvis: Janne Larsson, Tony Mårtensson, Jörgen Jönsson, Peter Larsson (när han var som bäst) osv. Så visst finns det "stjärncentrar" även i Sverige."

OK tongivande spelare = stjärnspelare, lika bra att jag vänjer mig hur löjligt jag än tycker att det är.

Anders Berg: "Brynäs IF har gått ut och sagt att man ska värva en förstecenter/stjärncenter, men jag tror ändå att de kommer att svika oss fans, tyvärr."

Har du någon länk till det uttaltandet om stjärncenter, eller är det något du själv lagt till? Sist jag hörde var det en förstacenter, dvs. en som är bättre en dom vi har. Jag har också hört att man är väldigt mån om att få "rätt person".

Du bygger upp dina egna förhoppningar i huvudet det är därför du blir besviken, Sundlöv har aldrig lovat någon "stjärncenter".
Spelare som är så bra som Tony Mårtensson kommer inte till sverige längre, och har inte gjort det på många år eftersom dom spelar i NHL. När Mårtensson kom tillbaka från NHL var han en dussinspelare som utvecklands till en toppspelare i elitserien. Jörgen Jönsson har till stor del varit för bra för elitserien och spelat i Färjestad för familjens skull. Du har orimliga krav, därför kan du inte bli annat än besviken.
Kommentera

Anders Berg: "En "stjärncenter" i Elitserien är enligt mig exempelvis: Janne Larsson, Tony Mårtensson, Jörgen Jönsson, Peter Larsson (när han var som bäst) osv. Så visst finns det "stjärncentrar" även i Sverige."

OK tongivande spelare = stjärnspelare, lika bra att jag vänjer mig hur löjligt jag än tycker att det är.

Anders Berg: "Brynäs IF har gått ut och sagt att man ska värva en förstecenter/stjärncenter, men jag tror ändå att de kommer att svika oss fans, tyvärr."

Har du någon länk till det uttaltandet om stjärncenter, eller är det något du själv lagt till? Sist jag hörde var det en förstacenter, dvs. en som är bättre en dom vi har. Jag har också hört att man är väldigt mån om att få "rätt person".

Du bygger upp dina egna förhoppningar i huvudet det är därför du blir besviken, Sundlöv har aldrig lovat någon "stjärncenter".
Spelare som är så bra som Tony Mårtensson kommer inte till sverige längre, och har inte gjort det på många år eftersom dom spelar i NHL. När Mårtensson kom tillbaka från NHL var han en dussinspelare som utvecklands till en toppspelare i elitserien. Jörgen Jönsson har till stor del varit för bra för elitserien och spelat i Färjestad för familjens skull. Du har orimliga krav, därför kan du inte bli annat än besviken.
Kommentera

Jompe: Jag hoppas du får rätt!
Kommentera

Det som är lite konstigt, men bra (förmodligen) är att det inte har sluppit ut några namn på dom nya center kandidaterna. Det brukar ju alltid slinka ut till Aftonbladet eller någon sajt. Men Micke och Niklas har kanske slutit en tvåmans pakt ala Robinson :-)
Kommentera

claesw: Ja, det var väl då, vad jag minns. Man var SÅ stolt och glad, innan säsongen...
Kommentera

Anders Berg:
Ja, 1995-96 va?
Kommentera

På tal om stjärncentrar; Minns ni när Brynäs hade: Parks, Johnsson, Wahlberg och Larsson. Den säsongen slutade rätt illa...
Kommentera

claesw: Ja vi älskar att hata varandra :) Eller var det hatar att älska? Ja fan vet :)
Kommentera

claesw: Håller med. Jämnhet och balans är en sak, men på vilken nivå är laget balanserat? Det är Brynäs svaga punkt.
Kommentera

mok:
Ja ni har ju ett särskilt hjärtligt förhållande till varandra...vf och fbk...
Kommentera

Jompe:
Det där är även en av mina käpphästar, helt rätt.
Nu kanske vissa invänder att vi trots LAGET har för dålig kompetens spelare för spelare, men det visar sig.
Nu slipper vi åtminstone ett till 50 % passivt lag som åker och sneglar mot Brendl.
Kommentera

claesw: Ja visst har dom ju detta tycker det e mer förvånande att vissa eller snarare dom flesta jag stöter på som är FBKare alltid skriver ner sitt eget lags chanser i matcherna.
Kommentera

claesw: Min poäng är att i balanserade lag tar fler spelare eget ansvar.

Laget, Claes, laget!, som rackham skulle sagt.
Kommentera

mok:
Då har väl verkligen ändå Brynäs supportrar mer fog för sina farhågor, sett till hur det har gått de senaste 7 åren - dålig jämförelse!
Kommentera

Anders Berg: Stjärncentrarna kommande säsong splear i Frölunda; Mikael Johansson, Andreas Karlsson, Jonas Nordquist. Mormor lär signa en spelare typ Jeff Hamilton som kan bli himmel eller pannkaka.
Kommentera

Jompe:
Sveriges fotbollslandslag skulle av samma orsak vara bättre utan Zlatan ...
Kommentera

JBlom: Den taktiken har många FBK supportrar med... skriver alltid ner sitt lag o tror dom åker ur direkt :)
Kommentera

mattiaskarlgren: Det finns en del som talar för att kommande säsong blir bättre än förra. Tänker på Zetterbergs sista säsong i Tinrå, då många av lagkamraterna överlät åt honom att göra jobbet och åkte mest och tittade på vad han skulle hitta på. Obalanserade lag underpresterar ofta, och det kan ha varit så med Brendl i laget också. De andra förväntade sig att han skulle göra målen och blev därför passiva. Hiettanens ständiga pass till Brendl istället för att skjuta själv är ett exempel på syndromet.

Vi har nu ett lag som i positiv mening kan beskrivas som balanserat eftersom vi har få spelare som direkt utmärker sig (jo, jag inser att man kan beskriva detta i mer negativa termer också). Det kan bidra til en bättre samlag laginsats.

Att bygga en analys på att alla ska höja sig tror jag inte på. En del lär göra det, andra kommer att kämpa på som förra året. Ska Brynäs komma nån vart nästa säsong måste anonyma spelare som Björne, Hermansson, Sandin, Molin, Dackell med flera tat större ansvar och prestera bättre.

Jag tror vi ska akta oss för att se Markström som spelaren som ska frälsa oss. Han känner säkert trycket och förväntningarna, och året efter genombrott blir ofta ett steg tillbaka i utvecklingen.

Vi får se. Själv kommer jag att sakna den gode Pavel. Jag tippar ingenmansland.
Kommentera

Zzz: En "stjärncenter" i Elitserien är enligt mig exempelvis: Janne Larsson, Tony Mårtensson, Jörgen Jönsson, Peter Larsson (när han var som bäst) osv. Så visst finns det "stjärncentrar" även i Sverige. Brynäs IF har gått ut och sagt att man ska värva en förstecenter/stjärncenter, men jag tror ändå att de kommer att svika oss fans, tyvärr.
Kommentera

JBlom:
Brynäs är som en förlängning av svensk landslagsidrott, mår bäst av att slå ur underläge (samt har för lite folk på mål).
Kommentera

Ni Brynäsare kör faktiskt en intressant taktik... Att tro på en 12:e och sista plats så man slipper bli besviken, allt kan bara bli bättre. :)

Jag tror ni får en bättre säsong 08/09 än 07/08...
Kommentera

JanT: haha. Bra analys. Klart man VILL att Brynäs inte ska åka ur. Absolut. Men saken är den att jag tittar vad vi har för lag och enligt mig är det en omöjlighet att inte komma sist i Elitserien.

men klart man vill att dom ska ta sig till slutspel.

Så "unge" herr karlgren lovar att gilla läget!
Kommentera

GävleLasse: Tydligen inte...
Kommentera

MarcusElving: Å det har inte Brynäs velat sedan 1999 menar du?
Kommentera

JanT: Låter inte alls som en omöjlig ekvation tycker jag, precis som du säger. Mycket ska till, Men VILL alla göra något bra TILLSAMMANS så kan det mesta hända..
Kommentera

Huge: Tillbaka från exilen i V-viks skärgård...

Har gjort lite hobbyanalyser och kommit fram till att skall vi räkna med slutspel behöver följande kriterier uppfyllas;

1. Markström bör rädda 91% av skotten.

2. Vas producerar i nivå med Månsson

3. 1:e centern är god för 40 poäng

4. Molin & Lind går i retur samtidigt som Alcén & Granström fyller upp den luckan.

5. Jonsson & Hietanen levererar 25-30 poäng styck. (powerplaybackar)

6. Övriga spelare presterar poängmässigt i nivå med säsongen 07/08

7. Om detta uppfylls bör vi ligga runt 145 gjorda mål och 140 insläppta mål, vilket bör medföra slutspel!

Ingen omöjlig ekvation enligt mig. Längre än en 7-8:e plats skall man dock ej sträcka sig!

Slutligen ett liten uppmaning till unge herr Karlgren; Lär dig att "gilla läget"!
Kommentera

Huge: Att det skulle varit Sundlöv som fixade fram Månsson och Angell har ju redan Sundlöv själv sagt att det var Boork som fixade. Men det är klart, du kan ju aldrig ha fel så visst ljuger Sundlöv.
Kommentera

GävleLasse: "FEL Månsson och Angell var det Boorken som fixade fram... Samma sak gäller Brendl."

Ja, jag ger mig fan på att Boorken fixade fram Jonsson och Vas också....
Kommentera

Huge: FEL Månsson och Angell var det Boorken som fixade fram... Samma sak gäller Brendl.
Kommentera

Zzz: Allting är ju relativt, själv var jag stjärnforward i division 6 västra götaland....
Kommentera

Zzz: Instämmer i kommentaren om kvällstidningsurlakningen av vårt vokabulär. Svårt dock att värja sig mot. Förstecenter är ett bättre ord för det jag (och vad jag misstänker alla andra här) menar.
Kommentera

« · 1053038 · »