Brynäs IF

727643 inlägg · 7961 ämnen

Silly season 2012/2013

« · 1471332 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013
Bissett_19: Bra jobbat, Sundlöv!
Och som Zzz säger: nu ligger fokus på att förlänga med Nordan och Andersén, till att börja med.

"Jag trivs i klubben och hoppas att det blir den enda klubb jag kommer att spela för på den här nivån, säger Mads"

Han måste ha läst mitt inlägg tidigare idag....   ;-)
Kommentera

Zzz: Vet faktsikt inte om jag vill ha Nordquist kvar. Tycker inte han fått så mycket uträttat denna säsong, gentemot vad hans lön nog ligger på. Sen att han är skadat till och från gör det ju inte bättre. Blir han kvar så tycker jag att han ska få en lönesänkning iaf
Kommentera

atilla: Ja det får man ju ställa mot vad vi får istället. Sen vad han tjänar är ju svårt att sia om. Han snittar och över 0,5poäng per match och spelar i alla spelformer. Jag ser det dock som primärt att försöka tappa så få spelare som möjligt, det blir som jag skrivit tidigare en stor omsättning på spelare till nästa säsong och det är alltid svårt att hantera.
Kommentera

Zzz:Enterfeldt klar enligt AB
Kommentera

mk: Det var ingen nyhet va? :)
Kommentera

Hur man än vrider och vänder på det så kommer Brynäs att få ett extremt tufft kvartsfinalmotstånd. Fyra å vi får FBK i bästa fall HV. Femma lr sexa å vi får samma motstånd eller kanske Frölunda... Hm... Vart tog det gyllene läget vägen?
Kommentera

bradberry:Nä,egentligen inte:) men nu är det ju klart.
Kommentera

mk: Stämmer det så är det bara att gratulera, Enterfeldt är en väldigt nyttig spelare som klarar dom flesta roller i ett lag. Hade gärna sett att han stannat kvar i  Luleå längre. Han är en spelaretyp som inte går annat än att gilla.
Kommentera

Bissett_19: Det går inte bara att ha offensiva och kreativa centrar heller, Mads är nyttig i det defensiva spelet och jag tycker han iår har gjort sin bästa säsong på väldigt länge, så hans förlängning tycker jag är självklar.

Däremot tycker jag att Nordquist kan få gå, hans kreativitet har avstannat betänkligt på sistone! Stannar Järnkrok, så har vi han å Hansen och Lindholm inför nästa år och då finns plats för en bra center att värva in för spel i 2:a linan.

Kommentera

Som kontraktsläget ser ut nu så vill jag att dom bara förlänger med Andersén och Granström. Carlsson tror jag själv inte accepterar en roll som åttonde back, ett år till! Lauritzen tycker jag bara gnäller å gnäller, skador hit och smärtor dit, spela med smärta för fan! Han vill nog själv till KHL, får se om han kan gnälla lika mycket där. Nordquist skrev jag tidigare har tappat kreativiteten totalt, finns bättre alternativ. Dackell borde lägga skrillorna på hyllan efter den här säsongen. Den som jag kan förhandla om ska få förlängt är Rohdin, en frisk fläkt och en av dom få som faktiskt kan smälla in en tackling. Men Carlsson, Dackell, Nordquist och Lauritzen kan ersättas med bättre och rejälare spelare enligt mig.

Wännström kanske förlänger sin utlåning från S:t Louis plus att jag verkligen tror att kroken stannar. Hoppas!

Kommentera

Från DIF skulle jag gärna se en spelare som Printz i Brynäs, han har utgående kontrakt och åker dom ur så finns säkert möjligheten att värva han, kanske även om dom inte åker ut. Likaså Patrick Cehlin och Mario Kempe. Utgående kontrakt, kämpar som dårar och smäller på i stort sett allt dom åker förbi! Jobbiga att möta, härliga att ha i samma lag.

Från Timrå tycker jag absolut Sundlöv ska hänga på Elias Granath, han kan bli riktigt bra. Redan kapten i sitt lag och stor och rejäl. Utgående kontrakt. Nu har jag inte sett många Timrå matcher och jag hörde att Mihalik var väldigt osäker de första matcherna med laget, men en sån pjäs skulle inte sitta fel heller. Får han en hel försäsong och få tränas in i lagets tänk från början tror jag han skulle va nyttig i nästa års Brynäs.

Kommentera

Anders Blank: Printz.....vänta lite nu!!
Du vill alltså ha världens sämsta back?
Kommentera

sylf:

Han måste skoja..
Kommentera

Bissett_19: ja, hoppas det.
Kommentera

Anders Blank:

Granath ville en timråsupporter skicka tillbaks till Leksand så jag antar att han inte heller varit så jävla bra ;)

Kommentera

mattias - 74: Haha, tvärtom.
Att en gnällig och halsstarrig Timråsupporter vill skicka tillbaka Granath är väl snarare ett gott tecken på att det är värt att värva honom, skulle jag tro..
:-)
Kommentera

Huge:

Nja inte enligt honom, han har varit en av de sämsta i Timrå sger han och det säger väl en del med tanke på vilken nivå laget håller

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: För en gång skull håller jag med dig, och det i ämnet Granath...

Timrås tredje bästa back, har inte sprutat in poäng men han är kapten och säkert betydelsefull på många andra vis i Timrå.

Kommentera

sylf: Jag förstår er syn på Printz, kan väl hålla med er i mycket. MEN, faktum kvarstår att vi måste få in nån back som motståndarforwards är lite rädda för! Sen om det är Printz, Kudroc eller Mihalik kvittar mig, men det måste göra ont när dom går in framför vårt mål å så äre inte idag!
Kommentera

Brynäs 2012/13

Johan Holmqvist
Niklas Svedberg
Oskar Dansk

Niclas Andersén  Förl.
Simon Bertilsson
Elias Granath  Ny från Timrå
Ryan Gunderson
Juuso Hietanen  Ny från KHL
Lars Jonsson
Simon Löf
Jörgen Sundqvist
+ Kristian Kudroc / Vladimir Mihalik / David Printz / Eller annan defensiv bjässe.

Marko Anttila  Ny från TPS
Patrick Cehlin  Ny från Djurgården
Nicklas Danielsson  Ny från Modo
Sebastian Enterfeldt  Ny från Luleå
Jonathan Granström  Förl.
Mads Hansen
Martin Johansson
Calle Järnkrok
Mats Lavander
Elias Lindholm  Ge seniorkontrakt
Emil Molin  Ge seniorkontrakt
Jesper Ollas
Jakob Silfverberg  Lånas av Ottawa ett år till (en våt dröm)
Daniel Widing
Sebastian Wännström Lånas av S:t Louis ett år till
+ En till, gärna den här spetsspelaren Sundlöv pratar om.

Kommentera

Funderar på Seb Erixon, har ju inte gått så bra som han hoppats där borta, kanske läge för han att komma tillbax till ES en säsong till? Tror nog han kommer kriga på men vore en väldigt duktigt spelare att ha i truppen :)

När TIK åker ur finns chansen att han kan komma till oss som ersättare för Ekholm? =) 
Kommentera

HappyX3: Den perfekta ersättaren för Mattias är för mig solklar:Jusso Hietanen!
Kommentera

Kan detta vara något för Brynäs ?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4257

Forza Brynäs

Kommentera

micke63: Han verkar i alla fall vara eftertraktad men jag har då i alla fall aldrig sett honom spela. Att han är gotlänning bådar i alla fall gott.
Kommentera

micke63: Det skrevs för några veckor sedan att han var klar för Luleå, tror det var mrmadhawk som var först ut med det och då brukar det stämma.
Kommentera

Iggulden skulle nog passa in bra i Brynäs spel.
Kommentera

Peja: Även Soares skulle jag tro. Vi behöver killar som går rakt på mål utan en jävla massa krusiduller :-)
Kommentera

Peja:
Lite konstigt att Växjö inte väljer att förlänga med Iggulden,det var ju den klart hetaste spelaren innan jul,som du säger skulle han säkert passa in hos Brynäs.
Däremot är Soares en som inte gjort något avtryck hos mej,vi måste ha bättre spelare än så om vi ska bli ett topplag även nästa år.
Kommentera

70 Rodrigues: Angående Växjöspelarna: Soares är en hyfsad speluppläggare, men ganska osnabb och inte så i det defensiva spelet. Bra handledsskott! Han har haft svårt att platsa i Lakers av nån anledning. Gissar på orsaker vid sidan av isen. Iggulden är stor, men det utnyttjar han inte alls. Har inte sett honom gå in ordentligt i en närkamp på hela säsongen. Dock har han bra teknik och en hel del målsinne. Tror att han överpresterade poängmässigt i början av serien. Den nivån kommer han inte tillbaka till.

Dessa herrar skulle absolut inte kunna ersätta t.ex. Järnkrok/Silfverberg. De håller inte den klassen.

Om man tänker hockey per krona och det faktum att åtminstånde Iggulden upptar en icke EU-plats, och dessutom borde vara ganska dyr nästa säsong, så tycker inte jag att det är så mycket att satsa på. Det finns ju nån vettig anledning till att Växjö förmodligen inte förlänger med dem. Bästa transatlanten i Växjö i år är helt klart Reddox. Han har fortsatt kontrakt, men annars hade han varit bra för vilket lag som helt i ES.

Har sett ca 30 av Växjös matcher i år så mina synpunkter är inte helt ogrundade.

Kommentera

Stratan: Att hitta ersättare till Silfverberg/Larsson som faktiskt sticker blir näst intill omöjligt iaf när det gäller ersättare till Silfverberg. Om man bara ser till Iggulden och Soares poängörande så är det bättre än vad flera i Brynäs har mäktat med och det är i ett "bottenlag". Jag är ganska säker på att båda två skulle göra det jävligt bra i ett lag som Brynäs. Vi kan ju bara sitta här o spekulera, det kanske är som du säger, de kanske inte skulle ha en chans i Brynäs. Allt beror ju på omgivning både på o utanför isen för att saker o ting ska fungera. Det som är helt säkert är att Sundlöv har ett hästjobb framför sig till nästa säsong, hua!!!
Kommentera

Stratan:

Bra sammanfattat.
Kommentera

Peja: Iggulden började säsongen väldigt bra men mattades ordentligt. Han hade väll gjort 19 poäng på första 13 matcherna om jag inte minns fel. Han stannade på 34 poäng vilket innebär att han gjorde 15 poäng på dom sista 28 matcherna och det duger inte som ersättare till Silfverberg. Nu har han ju iof haft problem med skador men det finns ju en anledning till att Växjö väljer att släppa honom.
Kommentera

Zzz:

Osten bekräftar att Enterfeldt lämnar,bara hoppas att han är klar för Brynäs.
Kommentera

Bissett_19: Jag har dålig koll på Enterfeldt måste jag säga, vad är han för spelartyp? Skulle han kunna vara en ersättare till Lauritzen kanske?

Redigerad kommentar

Kommentera

MarcusElving: Han är en snabb tvåvägscenter. Bra spelsinne, duktig tekare, gillar närkamper.
Kommentera

Peja: Tycker att han varit en av få i Luleå som stått rejält här i kvartsfinalspelet.

I min bok en mycket välkommen värvning om det blir så.

Kommentera

Davey_22: Jepp, han är duktig. Angående tekningarna:

i grundserien kom han sjua i tekningsligan med 56,19%
i slutspelet ligger han trea i tekningsligan med 61,54%
Kommentera

Peja:

Han har utvecklats oerhört sedan Rönnqvist tog med honom från Almtuna . Elias Fälth är också en spelare och Rönnqvist tog med sig till Luleå som har blivit riktigt duktig. 

Kommentera

Kanske kan vara nått för nästa säs? ;D
Enterfeldt, Fleury, Harju, Chelin

Chelin - Järnkrok - Wännström
Fleury -Enterfeldt - Harju
Widing -Granström- Ollas
Johansson -Hansen Rodhin
Molin -Lindholm - Lavander

Gunderson - Bertilsson 
Andersén - Johnsson
Sundqvist - Löf
Berglind - K.Johansson- Djoos

Holqvist - Svedberg - Dansk

Om Andersén inte förlänger ser jag annars Claesson i Djurgården som en potentiel ersättare :)

Kommentera

HappyX3: Enterfeldt är en bra och genomtänkt värvning men Cehlin och Fleury kan vi dumpa va?
Kommentera

Är det någon som vet om vi fans får något slags "redskap" till matchen? :) Som när Djurgården hade sina röda t-shirts.
Kommentera

Brynäslegenden: Ja,spelare som Cehlin och Fleury kan vi få bättre än ur våra egna led tror jag.

Ska det värvas ska det vara klass och spelare med rätt utvecklingskurva.

Kommentera

Erat: Man får en pappgrej som det står "MÅL" på. Det ska vikas ihop till en klappra som man kan använda istället för att klappa händerna. När det blir mål viker man ut den och håller upp "MÅL" texten. Funkade bra senast när jag var på matchen, publiken var med på noterna.
Kommentera

Davey_22: Precis så tänkte jag också!
Kommentera

Jag hoppas innerligt att HELA Läkerolen bidrar! Jag tänker pusha min sektion O3, hela matchen! Kommer säkert få skit av en del sura gubbar, men det får dom ta! Jag kommer aldrig ge mig!
Kommentera

Erat: Avdelning: Riktiga supportrar!
Kommentera

Pebben är inte med idag. Rättvist!

Erat: Ge järnet och skit i alla sura gubbar! Sist höll bänkgrannen för öronen när jag gapade - han var typ 25 bast.

Kommentera

Bissett_19: Ännu en spelare som Brynäs plockat upp från soptippen som ger klubben långfingret så snart det finns möjlighet. Vill han lämna så får han göra det, det är ingen spelare som Sundlöv ska tömma kassakistan för.
Kommentera

Zzz:

Jag håller med.
Det har ju surrats friskt rätt länge om detta.
Säkert ingen tillfällighet att det publiceras idag,stämningen mellan FBK och Brynäs piskas upp ytterligare.
Kommentera

« · 1471332 · »