Redigerad kommentar
Bissett_19: Det kan jag förstå, sånna spelare växer inte på träd. Jag hade väldigt gärna sett Toleffsen Brynäs.
Det jag inte fattar är att trots att Färjestad har en mer restriktiv lönepolicy än HV, Frölunda och Linköping så plockar man i princip vad man vill varje år. Vad fan är det dom lockar med? I alla andra sammanhang så är det pengarna som är det viktigaste, men så fort Färjestad är inblandat så får dom det dom vill. Nu menar jag inte att Färjestad inte ger höga lönder, men dom ger sig inte in i lönerace som andra klubbar.
Redigerad kommentar
arnio: Inte för att jag har så mycket till övers för just Tollefsen, men alla i lag kan ju inte vara offensiva (dribbla, skjuta...). Nån måste vara stor och stark och positionssäker.
Men nog hade vi behövt nån back som kan hålla rent framför mål ibland. Nyttigt i BP eller när man bli tillbakatryckta i egen zon.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Zzz: Kan tänka mig att nämnden tagit hänsyn till att 4 matchers avstängning under ett slutspel är mer kännbart än 4 matcher i grundserien, om man nu ska jämföra med det straff Bertilsson fick.
Graden av ev skada inverkar säkert också till viss del.
Så jag tycker rent spontant och sammantaget att domen ändå känns bra avvägd i jämförelse med andra domar i liknande fall.
Även om man gott kunde ha plussat på med ytterligare 1 match för att inte ge Hyvönen möjlighet att återkomma i spel under semin.
Hyvönen fick alltså inte en enda matchs avstängning
för att han slogs med kastade handskar?
Är det någon som kommer i håg Dixons slagsmål,
när han blev avstängd två eller tre matcher?
Var det "värre" än Hyvönen?
Huge: Denna dom är inte annat än skit. HH:s överfall på Per Hallin och Bertilsson är inget annat än mordförsök som misslyckats.Nu tror jag dock att vi slipper se svinet mer pga att vi slår ut FBK innan han avtjänat sitt straff. Nästa säsong kan inget lag vara så korkat att de signar skitstöveln. Fall i glömska ditt svin (inte du Huge, jag menar HH...) :-)
Redigerad kommentar
Zzz:
Stort gjort av fbk ledningen att inte skydda sånt här och inte överklagar.. Bra att dom ser allvaret i det här och att Rundqvist är nöjd med domen. Bra.
mattias - 74: Du borde bara veta hur det är innanför fasaden.
(Jag kunde skriva här om att NC får sparken av fbk redan 2-3 veckor innan det blev offentligt.)
Treklövern1912: "Du har läst NWT."
Ja, efter att jag postat mitt inlägg och såg ditt kryptiska svar så blev jag nyfiken och loggade in på deras sida.
Hittade dock inget anmärkningsvärt i frågan, i stort sett samma sak som står i Expressen, Aftonbladet, DN, Svenskan och säkert de flesta dagstidningar.
Treklövern1912: Ja just det Färjestad hade bestämt sig för att sparka NC och bestämmde samtidigt att han skulle få vara kvar i tre veckor men detta var superhemligt.
Såklart att du har fel, du skriker ju ut det ena ryktet efter det andra och någon gång bör du ju givetvis träffa rätt. Självklart så fick NC gå direkt efter att ett beslut i frågan var taget.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
arnio:Fast om jag får tycka något som utomstående så måste det rimligaste straffet ha varit fem matcher. Han borde ha förverkat sina möjligheter att spela sm-semi
Zappaholic: "den stora skandalen tycker jag är att FBK-supporters pratar om hur jävla orättvis domen är. Det är ju såna här tilltag vi vill få bort från hockeyn, har inte skogsmurvlarna fattat det än?"
Haha, ja såna där skogsmurvlar finns det nog i alla läger skulle jag tro, bara att ignorera och skratta åt deras resonemang.
Såg ex att FBK-arna gnällde på DN och tyckte att domen var såååååå orättvis, deras kelgris Sanny Lindström fick ju en rejäl crosschecking av Joenssu i kvarten och tappade ett par tänder. Varför blev inte HAN avstängd?????????
Lite svårt att bli avstängd när t.o.m det egna lagets representanter valde att inte anmäla Joensuu.
Smart att gnälla på Disciplinnämnden i det läget, riktigt begåvat måste jag säga...
Bunkrar upp med lite intressanta lirare till nästa säsong så här timmarna för match: ;)
Backar:
Daniel Rahimi
Tomas Skogs
Ole-Kristian Tollefsen
Sean Curry
Johan Motin
Staffan Kronwall
Daniel Fernholm
Jusso Hietanen
Teemu Laakso
Mathias Porseland
Alexander Urbom
Alexander Hellström
Anton Blomqvist
Oscar Eklund
Nils Bäckström
Timmy Pettersson
Forwards:
George Holloway
Kent McDonell
Jason Krog
Nicklas Danielsson
Richard Gynge
Mika Hannula
Mario Kempe
Patrick Cehlin
Ted Brithén
Linus Persson
Johan Wiklander
Henrik Eriksson
Linus Omark
Andreas Thuresson
Jonas Andersson
Niklas Persson
Anton Rödin
Ludwig Rensfeldt
Fabian Brunnström
Björn Melin
Mikko Lehtonen
Esa Pirnes
Bunkrar upp med lite intressanta lirare till nästa säsong så här timmarna för match: ;)
Backar:
Daniel Rahimi
Tomas Skogs
Ole-Kristian Tollefsen
Sean Curry
Johan Motin
Staffan Kronwall
Daniel Fernholm
Jusso Hietanen
Teemu Laakso
Mathias Porseland
Alexander Urbom
Alexander Hellström
Anton Blomqvist
Oscar Eklund
Nils Bäckström
Timmy Pettersson
Forwards:
George Holloway
Kent McDonell
Jason Krog
Nicklas Danielsson
Richard Gynge
Mika Hannula
Mario Kempe
Patrick Cehlin
Ted Brithén
Linus Persson
Johan Wiklander
Henrik Eriksson
Linus Omark
Andreas Thuresson
Jonas Andersson
Niklas Persson
Anton Rödin
Ludwig Rensfeldt
Fabian Brunnström
Björn Melin
Mikko Lehtonen
Esa Pirnes
Är de klara för Brynäs redan? Härligt!!!
Redigerad kommentar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/brynas/article14612213.ab
Underbart att höra att Nordquist vill stanna!
Enligt Eliteprospects är Kudroc ryktesvägen på väg till Sverige efter den här säsongen... Back är han ju och även fysiskt spelande... Men han blir ju inte yngre och rappare direkt. Vad tror vi om "The Rock" i Brynäs?! Bra eller Anus?
Anders Blank: Jag tycker att Kudroc var jäkligt bra den korta perioden han var hos oss senast, han tillförde en hel del.
Men som sagt, han blir äldre.. Det är svårt att veta var man har honom.
Som kontraktsläget ser ut inför nästa år med Andersén, Carlsson, Granström, Lauritzen, Nordquist, Rohdin på utgående skulle jag sitta nöjd om man förlängde med Andersén och självklart Granström. Sen Nordquist... Ja, visst, men inte till vilket pris som helst.
En skadebenägen Lauritzen mot en Andreas Thuresson?! Ja, tack!
Sen beroende på hur det blir med Larsson, Silfver, Wännström så ska forwardsbesättningen kompletteras med spelare med liknande kvaliteer som de som lämnar har, vilka det blir har jag ingen aning om men börja med Lauritzen vs Thuresson så! :)
Peja: Ja, det tror jag också. Konstaterade bara att han är utlånad från S:t Louis och därav inte HELT KLAR för Brynässpel nästa säsong, men han borde och kommer troligen stanna ett år till...
Undra hur Ekholm resonerar? Jag tror inte han har stärkt sina NHL/AHL aktier med det spel han visat upp under vissa perioder i serien och nu i slutspelet, han är helt enkelt för ojämn. Och är man ojämn i Elitserien med sina 55 omgångar, hur fan ska man då kunna va jämnare i NHL med 82 omgångar, plus sen då slutspel...
Riktigt imponerad av Filip Forsberg i dagens match!! Sundlöv öppna stora plånboken! ;)
Forsberg - Lindholm - Molin vilken kedja nästa säsong klart i klass med Rödin - Järnkrok - Silfverberg för nått år sen
HappyX3: Förlängning med Andérsen och Granström sen plocka in Danielsson, Enterfeldt istället för Silfver och Larsson som det har varit tal om redan. Andreas Thuresson istället för Lauritzen. Carlssons plats på backen ersätts av nån tuffing, t.ex. Kudroc.
Sen måste det ju bli en å annan Djurgårdare ute på marknan nu när dom åker ur ES! ;) Mario Kempe skulle jag gärna se i Brynäs nästa år, en Ollas-kopia... Cehlin kanske om han inte drar till Nashville!