Brynäs IF

727673 inlägg · 7962 ämnen

Silly season 2012/2013

« · 1485205 · » Till forumet

Sv: Silly season 2012/2013
sylf: Innan säsong och utan skador platsade inte Wännström och Rohdin var väll ännu längre från en start plats. Även om jag gärna hade sett Rensfeldt i laget nu tror jag han tog rätt beslut med det han visste då.
Kommentera

Huss: Kan tycka att en jämförelse med Guidetti/Zlatan haltar lite. Dom är proffs i en värld av individualister. I Sverige bygger vi lag genom laganda och karaktärer som passar in i just laget. Visst finns det alltid plats för en Zlatan i vilket lag som helst, men nån sån är inte Ludde, och kommer aldrig att bli.
Kommentera

Intressant att silly season börjar ta fart! Är själv öppen till både Thuresson och Enterfeldt.
Kommentera

En tanke som slog mig var precis vem som ska ta över kaptensbindeln nästa säsong? Lär väl bli Sunken?
Kommentera

Brynäslegenden: Vi får hopas att Brynäs blir attraktivare nu när vi spelar i semifinal och hugger på guldet. Tidigare ville ju alla bra spelare till FBK eller HV eftersom de alltid vann guld. Bör Sundlöv faxa Iggulden och Anders Eriksson förresten?

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:Har en jobbarkompis från Växjö som vet att Iggulden fick sparken på grund av spritproblem. Tråkigt för honom.
Kommentera

Modorövarna sitter nu och gråter floder över att dom verkar tappa sin kapten.
Han passar in i FBK:s antihockey.
Kommentera

Bissett_19: Det kan jag förstå, sånna spelare växer inte på träd. Jag hade väldigt gärna sett Toleffsen Brynäs.

Det jag inte fattar är att trots att Färjestad har en mer restriktiv lönepolicy än HV, Frölunda och Linköping så plockar man i princip vad man vill varje år. Vad fan är det dom lockar med? I alla andra sammanhang så är det pengarna som är det viktigaste, men så fort Färjestad är inblandat så får dom det dom vill. Nu menar jag inte att Färjestad inte ger höga lönder, men dom ger sig inte in i lönerace som andra klubbar.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz: Tollefsen är ju helt kass på att åka skridskor, passa, skjuta, dribbla osv. inte alls en spelare som passar in i den moderna hockey som Brynäs vill spela.
Kommentera

arnio: Inte för att jag har så mycket till övers för just Tollefsen, men alla i lag kan ju inte vara offensiva (dribbla, skjuta...). Nån måste vara stor och stark och positionssäker.

Men nog hade vi behövt nån back som kan hålla rent framför mål ibland. Nyttigt i BP eller när man bli tillbakatryckta i egen zon.

Kommentera

arnio: Lika som Frögren då, vill du inte se honom i Brynäs heller? Tollefsen har många av dom egenskaper som Brynäs backuppsättning saknar.
Kommentera

Stratan: Jag håller med men det finns stabila defensiva klippor som har lite mer hockey i sig än Tollefsen. Frögren tex.
Kommentera

arnio: Ja Frögren är ju känd för att vara en jävla dribbler... En egenskap du tyckte krävdes av en defensiv back idagens moderna hockey.
Kommentera

Zzz: Hahaha jag skojade till det lite och överdrev men kontentan är att Tollefsen inte har nåon hockey alls i sig. Han slår pass i knähöjd fem meter från den han avsett att passa till. Frögren ser jag som en relativt säker passningsspelare som med framgång väljer och hittar de enkla alternativen.
Kommentera

Det är klart att norrbaggen hade varit en fin förstärkning för Brynäs, eller för den skull vilken annan es-klubb som helst, men han var ju knappast ett realistiskt alternativ. Angående mer moderna defensiva backar, tycker jag fortfarande att det var förbannat synd att Brynäs "missade" Jonas Holös, han hade varit en jävligt bra förstärkning och dessutom passat in perfekt i lagets spel, men det är som det är.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Har du någon koll på den här killen? Han verkar ju ha gjort det helt ok i Troja och är stor som ett hus. Jag har inte sett honom men hört att han ska vara bra, men jag har ingen aning om hur han spelar.
Kommentera

Zzz: 4+2 matcher på Hyvönen. Bertilsson fick väll 4+3 på sin så jag tycker att Hyvönens borde straffats hårdare eftersom han är återfallsförbrytare samt att han gör det när matchen är över.

Redigerad kommentar

Kommentera

Zzz:

Bertilsson fick ett par matcher extra för att ambulansen kom in på isen,det är jag helt övertygad om.Nämnden brukar funka så.
Kommentera

Zzz: skulle det alltså gå till en sjunde avgörande i eran semi så får alltså Hyvönen spelade den matchen, fan skandal. han skulle varit avstäng hela kvarten dvs 5+2 matcher. Idioti!
Kommentera

Blizzard: den stora skandalen tycker jag är att FBK-supporters pratar om hur jävla orättvis domen är. Det är ju såna här tilltag vi vill få bort från hockeyn, har inte skogsmurvlarna fattat det än?
Kommentera

Zzz: Kan tänka mig att nämnden tagit hänsyn till att 4 matchers avstängning under ett slutspel är mer kännbart än 4 matcher i grundserien, om man nu ska jämföra med det straff Bertilsson fick.
Graden av ev skada inverkar säkert också till viss del.
Så jag tycker rent spontant och sammantaget att domen ändå känns bra avvägd i jämförelse med andra domar i liknande fall.
Även om man gott kunde ha plussat på med ytterligare 1 match för att inte ge Hyvönen möjlighet att återkomma i spel under semin.

Kommentera

Hyvönen fick alltså inte en enda matchs avstängning
för att han slogs med kastade handskar?

Är det någon som kommer i håg Dixons slagsmål,
när han blev avstängd två eller tre matcher?
Var det "värre" än Hyvönen?

Kommentera

Enaranger: Det är ju lite som om man mördar sjutton pers då får man ju inte mordstraffet gånger 17. Eller om man snattar tre kolor så får man ju inte tre gånger så hårt straff som när man snattar en. Var int bitter nu straffet är helt i sin ordning.
Kommentera

Enaranger: Kan ju vara så att nämndens bedömningar rent generellt har ändrat sig en aning sen Dixon fick sitt straff. Var ju trots allt ett par år sen.
Kommentera

Huge: Denna dom är inte annat än skit. HH:s överfall på Per Hallin och Bertilsson är inget annat än mordförsök som misslyckats.Nu tror jag dock att vi slipper se svinet mer pga att vi slår ut FBK innan han avtjänat sitt straff. Nästa säsong kan inget lag vara så korkat att de signar skitstöveln. Fall i glömska ditt svin (inte du Huge, jag menar HH...) :-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: Du har läst NWT.
Kommentera

Sluta lägg energi på domen nu, det är inget vi kan påverka i alla fall. Det är match om 6 timmar! Ikväll tar vi greppet om den här serien!
Kommentera

Zzz:

Stort gjort av fbk ledningen att inte skydda sånt här och inte överklagar.. Bra att dom ser allvaret i det här och att Rundqvist är nöjd med domen. Bra.

Kommentera

mattias - 74: Du borde bara veta hur det är innanför fasaden.

(Jag kunde skriva här om att NC får sparken av fbk redan 2-3 veckor innan det blev offentligt.)

Kommentera

Treklövern1912: "Du har läst NWT."

Ja, efter att jag postat mitt inlägg och såg ditt kryptiska svar så blev jag nyfiken och loggade in på deras sida.
Hittade dock inget anmärkningsvärt i frågan, i stort sett samma sak som står i Expressen, Aftonbladet, DN, Svenskan och säkert de flesta dagstidningar.

Kommentera

Treklövern1912: Ja just det Färjestad hade bestämt sig för att sparka NC och bestämmde samtidigt att han skulle få vara kvar i tre veckor men detta var superhemligt.

Såklart att du har fel, du skriker ju ut det ena ryktet efter det andra och någon gång bör du ju givetvis träffa rätt. Självklart så fick NC gå direkt efter att ett beslut i frågan var taget.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar

Kommentera

arnio:Fast om jag får tycka något som utomstående så måste det rimligaste straffet ha varit fem matcher. Han borde ha förverkat sina möjligheter att spela sm-semi

Kommentera

Zappaholic: "den stora skandalen tycker jag är att FBK-supporters pratar om hur jävla orättvis domen är. Det är ju såna här tilltag vi vill få bort från hockeyn, har inte skogsmurvlarna fattat det än?"

Haha, ja såna där skogsmurvlar finns det nog i alla läger skulle jag tro, bara att ignorera och skratta åt deras resonemang.
Såg ex att FBK-arna gnällde på DN och tyckte att domen var såååååå orättvis, deras kelgris Sanny Lindström fick ju en rejäl crosschecking av Joenssu i kvarten och tappade ett par tänder. Varför blev inte HAN avstängd?????????

Lite svårt att bli avstängd när t.o.m det egna lagets representanter valde att inte anmäla Joensuu.
Smart att gnälla på Disciplinnämnden i det läget, riktigt begåvat måste jag säga...

Kommentera

Bunkrar upp med lite intressanta lirare till nästa säsong så här timmarna för match: ;)

Backar:

Daniel Rahimi

Tomas Skogs

Ole-Kristian Tollefsen

Sean Curry

Johan Motin

Staffan Kronwall

Daniel Fernholm

Jusso Hietanen

Teemu Laakso

Mathias Porseland

Alexander Urbom

Alexander Hellström

Anton Blomqvist

Oscar Eklund

Nils Bäckström

Timmy Pettersson

Forwards:

George Holloway

Kent McDonell

Jason Krog

Nicklas Danielsson

Richard Gynge

Mika Hannula

Mario Kempe

Patrick Cehlin

Ted Brithén

Linus Persson

Johan Wiklander

Henrik Eriksson

Linus Omark

Andreas Thuresson

Jonas Andersson

Niklas Persson

Anton Rödin

Ludwig Rensfeldt

Fabian Brunnström

Björn Melin

Mikko Lehtonen

Esa Pirnes

Kommentera

Pettisbif:

Bunkrar upp med lite intressanta lirare till nästa säsong så här timmarna för match: ;)

Backar:

Daniel Rahimi

Tomas Skogs

Ole-Kristian Tollefsen

Sean Curry

Johan Motin

Staffan Kronwall

Daniel Fernholm

Jusso Hietanen

Teemu Laakso

Mathias Porseland

Alexander Urbom

Alexander Hellström

Anton Blomqvist

Oscar Eklund

Nils Bäckström

Timmy Pettersson

Forwards:

George Holloway

Kent McDonell

Jason Krog

Nicklas Danielsson

Richard Gynge

Mika Hannula

Mario Kempe

Patrick Cehlin

Ted Brithén

Linus Persson

Johan Wiklander

Henrik Eriksson

Linus Omark

Andreas Thuresson

Jonas Andersson

Niklas Persson

Anton Rödin

Ludwig Rensfeldt

Fabian Brunnström

Björn Melin

Mikko Lehtonen

Esa Pirnes

Är de klara för Brynäs redan? Härligt!!!

Kommentera

arnio: Glöm inte Andreas Engqvist... skulle tro att Hank the tank hamnar i DIF...

Åfan, listan vad ju av pettisbif. Fascinerande att en person med sååå stor insyn inte vet att vissa spelare på listan redan har skrivit på för andra klubbar!

Redigerad kommentar

Kommentera

Brynäslegenden: Fan ge honom nytt kontrakt! Fruktansvärt smart center!
Kommentera

Enligt Eliteprospects är Kudroc ryktesvägen på väg till Sverige efter den här säsongen... Back är han ju och även fysiskt spelande... Men han blir ju inte yngre och rappare direkt. Vad tror vi om "The Rock" i Brynäs?! Bra eller Anus?

Kommentera

Anders Blank: Jag tycker att Kudroc var jäkligt bra den korta perioden han var hos oss senast, han tillförde en hel del.

Men som sagt, han blir äldre.. Det är svårt att veta var man har honom.

Kommentera

Som kontraktsläget ser ut inför nästa år med Andersén, Carlsson, Granström, Lauritzen, Nordquist, Rohdin på utgående skulle jag sitta nöjd om man förlängde med Andersén och självklart Granström. Sen Nordquist... Ja, visst, men inte till vilket pris som helst.

En skadebenägen Lauritzen mot en Andreas Thuresson?! Ja, tack!

Sen beroende på hur det blir med Larsson, Silfver, Wännström så ska forwardsbesättningen kompletteras med spelare med liknande kvaliteer som de som lämnar har, vilka det blir har jag ingen aning om men börja med Lauritzen vs Thuresson så! :)

Kommentera

Anders Blank: Wännström kommer antagligen att spela i Brynäs nästa säsong också.
Kommentera

Peja: Ja, det tror jag också. Konstaterade bara att han är utlånad från S:t Louis och därav inte HELT KLAR för Brynässpel nästa säsong, men han borde och kommer troligen stanna ett år till...

Undra hur Ekholm resonerar? Jag tror inte han har stärkt sina NHL/AHL aktier med det spel han visat upp under vissa perioder i serien och nu i slutspelet, han är helt enkelt för ojämn. Och är man ojämn i Elitserien med sina 55 omgångar, hur fan ska man då kunna va jämnare i NHL med 82 omgångar, plus sen då slutspel...

Kommentera

MarcusElving: Vi saknar ju en "liten" polis som kan hålla rent framför målet, dom vi har nu väger helt enkelt för lätt. Men det är ju som sagt inte bara att plocka in Kudroc heller bara för storleken, är han inte tillräckligt smidig och rapp på rören så gör det ju sig självt ändå! Men faktum kvarstår att jag vill ha in en fysisk och rejält spelande back. Gärna över 190 cm och 100 kg som han vet hur han ska använda!
Kommentera

Riktigt imponerad av Filip Forsberg i dagens match!! Sundlöv öppna stora plånboken! ;) 

Forsberg - Lindholm - Molin  vilken kedja nästa säsong klart i klass med Rödin - Järnkrok - Silfverberg för nått år sen

Kommentera

HappyX3: Do not worry, Filip Forsberg finns på Sundlövs agenda, även en annan Leksing står med där.
Kommentera

70 Rodrigues: bibic?

Kommentera

HappyX3:

Rödin?Nejtack.
Men Filip Forsberg tackar man inte nej till,lär bli huggsexa om honom om inte Leksand kliver upp.
Djurgårn just nu i allsvenskan,med resultaten som föreligger.Vilka i DIF med ES-klausuler vill vi ha?
Kommentera

Zappaholic: My lips are sealed ;-)
Kommentera

HappyX3: Förlängning med Andérsen och Granström sen plocka in Danielsson, Enterfeldt istället för Silfver och Larsson som det har varit tal om redan. Andreas Thuresson istället för Lauritzen. Carlssons plats på backen ersätts av nån tuffing, t.ex. Kudroc.

Sen måste det ju bli en å annan Djurgårdare ute på marknan nu när dom åker ur ES! ;) Mario Kempe skulle jag gärna se i Brynäs nästa år, en Ollas-kopia... Cehlin kanske om han inte drar till Nashville!

Kommentera

« · 1485205 · »