Huge:"Ett jävla tjat om negativ publicitet ifall vi värvar Rahm.
Sundlöv och Alcén verkar uppenbarligen seriöst intresserade, det räcker för mig."
Vad vet du om deras intresse? Inga kommentarer är ju vad som sagts.
Enaranger:
Ta det lugnt nu, Huge skulle hylla Sundlöv om han så värvade en Thailändsk vägkon till Brynäs. Personligen förstår jag inte alls varför Brynäs skulle vlja ha Rahm, då är Sperrle bättre. Borde egentligen inte bry mig då jag inte sympatiserar med Brynäs men Huge ä bara för rolig som hela tiden försvarar Brynäs i vått och torrt. Humor på hög nivå. ;)
Linström_92: Går rykten om att han har ett muntligt avtal att han får lämna för ES men Örebro dementerar det. Förhoppningsvis satsar Sundlöv på en annan målvakt!
http://na.se/sporten/ishockey/1.1713088-klart-rahm-till-orebro
Gurra88:Det känns som en klockren värvning. Ung hungrig och full av talang :)
Bara att hoppas att han ritar på för Brynäs :)
Första målvakten som känns rätt av de som nämnts hitills tycker jag.
Linus Wickman:
Alla så överens, hmm........ det kan aldrig bli bra ;-)
Tväst: Vore kul om han blev Brynäsare. Det skulle ge Pekka något att jobba med samt visa att Sundlöv vågar....
Visa hockey Sverige att Brynäs ännu en gång kan bygga ett lag med unga spelar och vågar satsa.
Nu får vi hoppas att han skriver på, sedan är väl truppen klar ?
pastorn: "191cm lång, låter som nått för Pekka att trivas med. Kan bli bra."
Självfallet ett kanonalternativ om nu Rahm är ute ur bilden.
Vi vet ju egentligen ingenting om turerna kring honom och kan bara spekulera utifrån antagandet att man verkligen varit intresserade.
Om det här nya ryktet stämmer så är det självfallet ett klart bättre alternativ om man får välja: ett par cm längre än Rahm och har enligt kännare ett bra psyke.
Kan knappast bli bättre, att han inte har nåt skit i bagaget är väl heller ingen nackdel, jämfört med Rahm.
Frågan är om Mattson helt plötsligt dykt upp som alternativ efter att man jobbat ett tag med Rahmspåret eller om man hela tiden haft båda som arbetsprojekt sas?
Hur som helst: Matsson känns rent hockeymässigt som ett klart bättre alternativ.
Förstår inte hur många kunde jubla över ryktet att Robin Rahm var på g till BIF. OK, hockeymässigt gjorde han EN bra säsong I FBK innan han gjorde bort sig. Hur mycket han tappat på att inte få träna eller matcha under två säsonger kan ingen veta. Gissa kan man, men ingen kan VETA.
Det man dock kan gissa sig till är hur Rahm skulle granskas av journalister och övriga hockeysverige med lupp.
Rubrikerna skulle ligga klar på redaktionernas datorer att användas vid varje tveksam situation runt Brynäs kasse:
FUSKMÅLVAKTEN slog till IGEN !
Jag tror att Rahm endast har varit en i mängden av målisar som Sundlöv kollat status på sedan Svedberg lämnade. Jag tror dock inte att man har haft honom som ett huvudspår. Man har ju naturligtvis varit medvetna om risken för negativa rubriker och åsikter om föreningen för att man i så fall knyter till sig en som bevisligen varit villig att riskera allt genom att fuska för att gena i rehabiliteringen efter en operation.
Det var inte heller bara en personlig risk han tog. Minns vilken helvetisk situation FBK hamnade i när den planerade förstemålisen stängs av i augusti. Det gick ju bra till slut, men tänk om FBK inte haft turen att hitta Salak strax innan säsongsstart...
Att sedan Rahm av naturliga skäl blir glad att ett elitserielag, och dessutom regerande mästarna, hör av sig till hans agent är förståeligt men jag tror inte vi ska dra för höga växlar på det. Han ska vara glad att ett allsvenskt lag är villiga att ge honom en chans.
Jag tycker inte det skulle vara värt risken att anlita Rahm, nersidan är fan så mycket större än uppsidan med en sådan värvning.
Personligen tror jag betydligt mer Mattsson som ett komplement till Honken nästa säsong. Han är ung, lovande och har dessutom gjort en säsong i Nordamerika och vet hur det ser ut på hockeyns bakgårdar däröver...tobhund: Bra skrivet!
Någon som vet när Sundlöv kommer tillbaka från semestern? Så det händer lite grejer!
http://www.expressen.se/sport/hockey/hockeyallsvenskan/rahm-bekraftar-det-fanns-muntligt-lofte/
Så det fanns ett löfte från örebro. Hoppas hur som helst att dem inte släpper honom...
Redigerad kommentar
Huge:Haha, vilket kappvänderi.
Hade du skrivit att du tyckte att Rahm var ett bra alternativ på grund av att marknaden inte bjöd på något bättre så hade jag köpt det. Men nu?
Nej du bäste Huge det håller inte.
Wesley: Mattsson blir hur bra som helst hoppas vi får han!!!
Sluta feta i Spanien nu Sundlöv hem och signa Mattson!!!
SiliconValle: Frågan är om Sundlöv vill/kan/får betala den lön som Omark lär komma att kräva. Visst har Brynäs en bra ekonomi nu men bara för den sakens skull så bör dom vill inte lägga allt krut på Omark ?
Visst vore det grymt att få ha både Omark & Harju tillsammans i Brynäs men som sagt var. Är det värt pengarna ?
Beträffande den nya unga målvakten, så tror jag att det är helt rätt att satsa på honom. Han kommer säkert att växa till en ännu bättre målvakt med hjälp av Pekka sat att ha Honken som sin mentor.
Forza Brynäs !
Huge:
Då får vi vara glada att du inte är sponsoransvarig i Brynäs.
Utan publik och sponsorer så är vi tillbaka där vi var för några säsonger sen.
Ska vi riskera all goodwill vi byggt upp de senaste säsongerna,
för en målvakt som inte spelat eller tränat ishockey på två år?
Om man struntar i varför han inte spelat eller tränat hockey
på två år, så är just det att han vare sig tränat eller spelat
hockey på två år en stor anledning till varför detta är ett
långskott av stora mått.
Bara ingen kommer på den korkade idén att betala pengar till Örebro,
för att lösa honom från den överenskommelse han har med dem.
Då kan man verkligen prata om att lägga pengar på fel saker.