1150x200-brynasbanner.jpg

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1687313 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Skrubben: Precis. Vår ungdomsverksamhet är redan etablerad som en av Sveriges bästa, det finns ingen anledning att dalta med alltför många juniorer i A-laget. Jag gillar skarpt var Bengtzén har sina prioriteringar, att vinna matcher - det gör man delvis med yngre spelare men framförallt med rutin och erfarna hockeyspelare. Som det känns nu verkar vi få ett spännande lag nästa säsong.
Kommentera

Skrubben:"Jag tror verkligen stenhårt på Bengtzén. Det ska bli mycket intressant att se vad han kan uträtta i Brynäs kommande åren."

- Har en känsla av att det kanske inte blir så många år... Bara en känsla!

Kommentera

Skrubben: Brynäs får ett bra lag i höst. Hur bra hänger lite på hur Porseland/Pudas slår ut. Och att vi slipper samma skadehelvete såklart.
Kommentera

Brynäsgubbe: Håller helt med. Det är inte alltid att man håller med honom, men när han är så här tydlig med vad han tycker och tänker så kan man inte annat än respektera hans linje.

Jag tror verkligen stenhårt på Bengtzén. Det ska bli mycket intressant att se vad han kan uträtta i Brynäs kommande åren.
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag tycker ändå det är märkligt. Hade inte Deutsch varit passande för "Morgondagens Brynäsare"?

Inte ett ord om det...
Kommentera

"Det handlar inte om att vi inte tror på våra unga spelare, ingen är gladare än jag om vi kan ta in juniorer. Men det handlar om att ha en balans i laget för att vinna hockeymatcher."

Bengtzén for president. Bra sagt.

Kommentera

KHK-callahan: Håller med fullständigt. I KHK hade han fått vara i första backparet och första power play-formationen (?). I Brynäs kommer nog inte så vara fallet.

Min gissning är att Bengtzén är en jäkel på att övertala människor. Ett annat exempel är Porseland som också hade flertalet erbjudanden men valde Brynäs.
Kommentera

Bifbiffen:

Fattar fortfarande inte hur det gick till. Huruvida det var klart innan vår skräll eller inte. Och jag hade förstått det lite mer om det varit t ex Skellefteå (no offense). Även om ni är ett givet bättre lag, så är det väl ingen guldaspirant precis..?!

Det finns andra spelare som sagt att de självklart inte vill lämna nu, just p g a att de vill fortsätta den makalösa resan vi gjort. Vilket JAG tycker vore ganska givet. Att åtminstone stanna en säsong och se vad som händer.

En annan konstig sak med det, är också att Pudas tidigare under säsongen, när han ryktades bort, sa att han hellre stannade någon säong till i allsvenskan, för att få mer framträdande roll och utvecklas mer. Nu plötsligt säger han att han utvecklas mer i Brynäs!!? Där han lär få mindre roll än i både allsvenskan och hos oss!

Kommentera

SH: Ja ett riktigt svin den där Pudas som går till en SHL-konkurrent ;)
Kommentera

bradberry: Lite kul om han sagt Judas Pudas...
Kommentera

Mormor i Aftonbladet:

"– Vi har fått behålla alla spelare Karlskrona velat behålla. Sedan fyllt på."

- Pudas?
Kommentera

KHK-callahan: Sitt lugnt, ingen blev nervös av Lyxfällan första året, eller DIF i år, ändå överträffade de alla förväntningar och slapp kvala.
Kommentera

StefanMedS: Ja men vi visste ju inte för vilken klubb han var klar för därför lade jag ut länken MEN jag ber så hemskt mycket om ursäkt att jag lade ut detta det ska inte inträffa igen!
Kommentera

StefanMedS:

Jaha...då ska väl truppen vara klar..tills vidare, enl Sundlöv. Annars sa han innan att han skulle ha en rutinerad vinge till.

Jaja...var ska detta sluta? Ingen blir väl särskilt nervös av vår trupp...  :P

Kommentera

Forsberg 1978: Att säga att jag levererar ett översittar svar var inte heller så smart bara för att jag skrev att det inte var något rykte längre. 😉 Nä nu orkar jag inte käfta mer bättre att gå ut på golfbanan och skå ihjäl någon timme. 😃
Kommentera

StefanMedS: Missade det isåfall i all hast:)
Kommentera

riggen: Men Forsberg1978 tror att det bara varit ett rykte trots att agenten sagt att han skrivit på för en SHL klubb som nu var KHK.
Kommentera

Forsberg 1978: Är nu klar för KHK 
Kommentera

mk: Kan du ge dig på. 🐱
Kommentera

StefanMedS: Oooh. Catfight!!
Kommentera

StefanMedS: Hahaha jag blr inte grinig, tyckte bara inte om ditt översittarsvar!!! ;-)
Kommentera

Forsberg 1978: Om en agent sagt att han är klar för en SHL klubb så är det inget rykte längre. Skillnad om han inte var klar för något lag och ryktades till DHL. Sluta bli så gring ffs!
Kommentera

StefanMedS: Står ju på rykten! Men säg då vilken klubb han är klar för istället för att sitta och märka ord!!!!
Kommentera

Peja: Det är mitt tips också.
Kommentera

StefanMedS: Skulle tippa på Rögle. 
Kommentera

Forsberg 1978: Ryktas? Klar för en SHL klubb enligt agent så det ö6r väl ändå inget rykte om det redan är klart med SHL klubb.
Kommentera

KulaShaker: Du vet: Gävle - fotbollstaden. Nu siter dom i fulmäktige också.
Kommentera

Jaken: Menar du att en sportchef bara ska värva stjärnspelare? Oavsett behov och resurser? Finns det nån sportchef som gör det, oavsett liga? Finns du på riktigt?
Kommentera

Skrubben: En reflexion, jag har aldrig sett Stisse twittra så mycket som när Gefle har hemmamatch...,
Kommentera

Peja: Det kanske inte var ett bandage, utan snarare ett stöd runt hela armen. Troligen för att underlätta för axeln.
Kommentera

Skrubben: Olden har väl fortfarande problem med axeln? Slog upp skadan osv.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Såg ett gäng bryäskillar på matchen. Tveksamt om Olden är redo till säsongsstarten. Han hade ett stort bandage runt armen.
Kommentera

gevalia: Ingen publiksuccé för Gefle, 3500 pers idag.
Kommentera

Carl Lejonkräk:  ABSOLUT STENKOLL!

Kommentera

Kapten R?dsk?gg: Jag vet inget om Zanetti men är han inte bra då lär ju inte BZ vara intresserad. Detta är bara ett löst rykte och ingenting tyder på att BZ skulle vilja värva Zanetti till Brynäs denna säsong. Oavsett så sågar jag ingen innan de ens spelat en minut för Brynäs.
Kommentera

StefanMedS: jag skulle kunna se han i brynäs, man ska aldrig stirra sig blind på siffror!! Jag litar på BZ!!
Kommentera

Jag är sarkastisk - helt sant. Bara att läsa herrens meritlista. Jag tror inte ens BZ är ute efter honom.
Kommentera

Jaken: Varför skriver du så sakrkastiskt? Får en känsla av skadeglädje när jag läser. Förstår verkligen inte alls den här attityden (som många fler här kör med).
Kommentera

bradberry: Jag har ingen koll på Zanetti, utöver att han var lagkapten för Inter under många år, men det är ju tydligt att BZ inte litar på att Lucas Carlsson eller annan junior kan agera utfyllnadsback. Jag har förståelse för att BZ tycker att backsidan har varit för tunn de senaste åren, Sundlöv har oftast prioriterat bredd bland forwards istället, sen om Zanetti är "rätt" spelare har jag ingen aning om. Har inte koll på honom.

Oskarshamns sportchef beskrev honom som en rörlig och skridskoskicklig back när han värvades dit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Kapten R?dsk?gg:

-29 på en säsong i Tyska ligan känns ju fantastiskt imponerande!😏
Kommentera

Det är så skönt att veta att Rödin dissade Luleå! Känns gött att ha en spelare som Luleå vill skyffla pengar för att få tag på!

En liten uppfriskande tanke.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja, följ ledaren blint - även ner i avgrunden. Du tycker Zanetti känns som ett intressant förvärv?
Kommentera

Jaken: Lita på BZ, han har nog koll.
Kommentera

Chris11: Fast Carlsson får väl sin chans när Bertilsson går sönder.
Kommentera

Bara dräller in spets! Nu blir vi top 4. Enligt initierade källor har zanetti endast maskerat sin form i Oskarshamn☺
Kommentera

StefanMedS: nja.. upp med lucas carlsson istället isåfall
Kommentera

bradberry:

Äh det är så här man sköter en elitsatsning. Se och lär istället. ;)
Kommentera

« · 1687313 · »