Brynäs IF

446658 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1689191 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
Peja:
Surahammar???
Blev tvungen o syna, klart moderatorn hade rätt
Dessutom hade vi ju odågan Rafalski på backen...;)
Kommentera

Carl Lejonkräk: ?
Kommentera

Lindström: sliut
Kommentera

Bellman 6,0: Hur vet du att lönen ligger kvar? Om han är på väg ner, kommer han inte vara lika attraktiv för andra klubbar att värva. Följaktligen kommer lönen sjunka. Anledningen till att han fortfarande är klubblös är kanske att han har för höga tankar om sig själv, och att ingen klubb varit beredd att matcha hans löneanspråk. Men någon gång måste han ju inse att han inte kommer få högre månadslön än dom x antal kronor som anbuden lega på. Den tiden kanske är inne nu?
Kommentera

Lindström: Han va väl ok i grundserien men hade inget värre slutspel om jag minns rätt. Känns som han är påväg neråt men lönen ligger kvar. Så nej tack.
Kommentera

ellis: Inte efter förra årets prestation, hans bäst före har tyvärr passerats
Kommentera

Lindström: Håller med, han såg trög ut!
Kommentera

Inte för att jag för ett ögonblick tror han nappar på Brynäs, men hur kommer det sig att inte SAIK vill ha Sevc kvar?
Kommentera

Hoppas hans löneanspråk sjunkit iom senaste säsongen. Gissar att han har varit en bit dyrare än Andersén tidigare. Behöver ju lite cash till centern!

Har dock ingen aning egentligen :)

Kommentera

Peja: Nej tack till Sevc som Andersens ersättare, som andra back - Ja tack

Antigen så spelade han skadad förra året eller så kom han otränad. För han hängde inte alls med i tempot.

Redigerad kommentar

Kommentera

Peja: Sant. Det faktum att han är en tuffing och lite "oborstad" i stilen borde göra att han faller Bengtzén i smaken.
Kommentera

Skrubben: Jag tror också att Sevc skulle kunna bli en bra värvning. Bra i BP (när han inte sitter utvisad själv), stark defensivt och elak. Brynäs behöver fler elaka spelare. Och så har han ju världens största axelskydd!
Kommentera

Davey_22: Mm, blev tyvärr ingen rolig säsong i Brynäs för Parks. Det var ju meningen att han och några till skulle spetsa till laget ytterligare och fixa ett SM-guld, men det slutade med kvalmatcher mot exempelvis Surahammar. Hur som helst väldigt sorgligt att Parks avled så pass tidigt. Det känns som att han spelade i Brynäs igår. 
Kommentera

tjugo8: Han skulle vara en riktigt bra värvning. Tyvärr har väl Växjö lite mer pengar att spendera då dom har släppt ganska många spelare.
Kommentera

munkas: Ja,Parks hade väl inte den roligaste säsongen i Brynäs. För mig är han en Leksing och tröjupphängning borde väl isåfall ske där.

Hur som helst jävligt tråkiga nyheter. 

Kommentera

munkas: Överdrivet. Visst är det tragiskt men vad ska vi isåfall göra när en sån som Tom Bissett går bort? Byta namnet på Gavlerinken? Nää nån måtta får det vara.
Vila i frid Greg
Kommentera

Jag måste bara få klarhet i sagan om Greg Parks. Givetvis tråkigt att han har gått bort men vad jag kan se gjorde han 40 matcher i Brynäströjan för 20 år sedan. Nu läser man på olika forum förslag på hyllningsceremonier och tröja i taket etc. Vad har jag missat? Vad hände under dessa 40 matcher?
Kommentera

Skrubben: Utifrån scenariet att det är en defensivt stark back med lite storlek som skall ersätta Andersen så håller jag med. Andersen blev, av någon anledning, mer av en offensiv back förra säsongen med spel i pp etc. Vi behöver komplement till Bertil och Sunken när både Andersen och Westlund försvunnit.

Redigerad kommentar

Kommentera

Av spelarna på GD:s lista som känns realistiska, tycker jag att Sevc är den bästa. Visserligen gjorde han en något sämre säsong än vad han brukar göra, men fortfarande en helt okej och realistisk ersättare.
Kommentera

Skrubben: Han är tydligen klar för Klagenfurter AC nu
Kommentera

Älskar Andersén och det är givetvis otroligt bittert att han drar nu. Unnar han denna chans och det finns inget han kunde gjort annorlunda. Han blev förmodligen lika tagen på sängen som oss andra.

För 225 000 om den siffran är korrekt ska vi kunna hitta något likvärdigt..

Kommentera

Carl Lejonkräk: bra anledning.
Kommentera

Chris11:

225000 kr
Kommentera

modomille:Därför.
Kommentera

Någon som vet/kan gissa vad Andersén hade i lön?
Kommentera

tjugo8: vi får strejka 15 matcher ;)
Kommentera

Welsh ansluter i slutet av okt, kan missa 15 matcher
Ingen lösning jag e sugen på t Brynäs
Kommentera

TobiasR: jasså, han var center alltså. Då får han gärna komma till oss, men ej troligt, tyvärr! Hoppas kan man ju dock :)
Kommentera

Carl Lejonkräk: varför då?
Kommentera

Chris11: Matthews är center så hade väl tänkt han som andracenter. Samtidigt som det skulle vara roligt om han kom till Brynäs så skulle han ju fortfarande vara en chansning. 
Kommentera

TobiasR: fast vem ska vara center i andra då? Enterfeldt lär ju bryta armen nån gång till i gymmet lagom till säsongsstarten så han får man väll glömma ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ja jag såg det ska även rätta mig skriva att han är född 97 och inte 98 :)
Kommentera

TobiasR: Zürich sägs det. Annars vore han ju nice och köra med Rödin och Scott (-:
Kommentera

Någon skrev på Twitter att Auston Matthews ryktas till Schweiz så jag gick ut på nätet och kollade lite och där står det att det kan komma bli spel i även Sverige och Finland. Den här snubben är född 98 men är en så kallad "supertalang" och har makalösa stats. Vore ganska coolt om vi skulle knipa honom och sen lägga allt krut på en riktigt stabil back ;)
Kommentera

TobiasR: Du är inte ensam om att ha dom åsikterna. Det jag undrar till alla som skriver som du är: Ni måste se på dom etablerade spelarna vi redan har. Hur många SHL-lag kan skryta med att ha en lika bra förstakedja som Brynäs har? Bara där är vi ganska unika. Vi är också unika med att ha spelare som Lindblom, Brodecki, Nörstebö, Lööke och Pudas. Inte många lag har så många talanger som har stora möjligheter att göra en riktigt bra säsong.

Givetvis ser backsidan sämre ut, utan Andersén, men samtidigt får vi loss en dryg miljon, plus att hans lön frigörs. Där har vi utrymme för en mycket bra värvning. Lägg också till att en center av bra kvalité ska in.

Addera dessutom att vi har en av ligans bästa sportchefer, så ser framtiden ganska ljus ut.
Kommentera

Är faktiskt ganska så orolig inför kommande säsong känns som att mycket hänger på att tvillingarna, Brodecki och Lindblom tar nästa steg i utecklingen likt Järnkrok och Silfverberg om detta ska bli bra, gör dom inte det så vet jag fan inte hur detta ska sluta. Snälla Bz ge oss två bra spelare nu så man kan koppla av lite.
Kommentera

Bratwursten: De har ju tappat Ahnelöv
Sen ska Welsh gå på bibelskola på EFS tror jag det var, det har varit klart sedan i april. Han väntade bara på ett envägskontrakt i NHL men det kom aldrig något.

Redigerad kommentar

Kommentera

KulaShaker: Modo lär ju komma sist ändå.
Kommentera

Där vart ju inte Saik nå sämre direkt.....Jimmie Ericsson tillbaka
Kommentera

Bratwursten: De hade bättre bibelskolor där än Jönköping till och med. Ö-vik nya bibelbältet!
Kommentera

Jaken: vart har du läst det?
Kommentera

Jaken:  hur fick Modo cash ??? Och varför vill en spelare av Welch kaliber gå dit ?? ... Förstår ingenting känns nästan som att något är lurt , luktar lite fisk ..

Redigerad kommentar

Kommentera

BIF96:
Enligt BZ var vi på och högg på Welch men han blev för dyr. Frågan är vilket lag som ska bli vår räddningsplanka Inte Modo iaf....
Kommentera

Zappaholic: vi kan glömma welch, han är klar Modo!!
Kommentera

Bifbiffen: Röstar på Welch
Kommentera

Bifbiffen:

Jag tycker att Bengtzén ska höra sig för med en spelare som
inte var med på deras lista.

Kommentera

Röstar på Martin Sevc

Kommentera

BZ ge oss ett par fina namn nu, så kan vi göra sommar och lugnt invänta träningsmatchandet!
Kommentera

« · 1689191 · »