Brynäs IF

730576 inlägg · 7961 ämnen

SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT

« · 1691982 · » Till forumet

Sv: SILLY SEASON 2015-2016. BZ:S DEBUT
ellis: Hmmm. Du vet tydligen mer än vad alla andra gör. Andersén blev ju klar för Nhl i slutet av sommarn. Det kom som en chock även för honom själv. Inte direkt så satt vi visste om det i början av juni.. Eller Ellis, satt du inne på mer info än vad själva Brynäs och Bz gjorde..?? Inget konstigt att Bz försökte ha kvar Djoos. Han vet vi vad vi får utav. Och vem vet att tro på en lovad talang kan slå väl ut.. Se bara på saik o deras tålamod med Tim Heed. Ibland fattar jag inte hur vissa "fans" tänker!!
Kommentera

ellis: att Bengtzén arbetar med flera olika scenarier bla Djoos är väl inte så konstigt? Skulle Djoos kommit tillbaka så hade BZ suttit med en reserv i budgeten att ta till senare under säsongen likt Växjö gjorde i vintras när de spetsade laget. Djoos hade en jobbig säsong där han förmodligen fick prestationsångest och inte kunde leva upp till förväntningarna. Ett år försäsong och mognad och han är en bättre spelare i år.

Du tror väl inte att BZ suttit och väntat och hoppats att Djoos ska stanna och struntat i att följa upp andra spår under tiden? Sättet du uttalar dig på angående ditt lag i hjärtat gör att jag tror att du trollar...

Kommentera

Pettisbif: Bengtzén har tydligen hela sommaren gått och tänkt sig "få tillbaks" Djoos som Anderséns ersättare. Tycker du vi har en konstruktiv sportchef med ett sånt tänk? Och kan man vara positiv när sånt där kommer fram?
Kommentera

Rödin ny kapten! Vad tycks?

Tycker det är helt rätt. Rödin valde att stanna. Han har ett riktigt Brynäshjärta! Visar glöd och levererar!

Kommentera

ellis: Det förvånar nog ingen här på HS att det är just du som inte tror det finns någon kvalité back på marknaden förtillfälligt. Den som lever får se och jag tror absolut det finns kvalité backar som fortfarande är lediga men att dom vill vänta in till sista stund på NHL/KHL. En fråga ellis:Är det inte jobbigt att vara så negativ hela tiden..? Jag skulle själv må jättedåligt om jag var negativ i stort sett hela tiden emot min favorit klubb. Men det är ju jag det. Verkar vara annorlunda ned dig.
Kommentera

Pettisbif: "Stressa" är väl det minsta man kan påstå att Bengtzén gjort med backen. Men det är faktiskt augusti nu. Och just att det är augusti betyder nog att det är tämligen (alltför?) sent att hitta nån Andersén-relevant, är i alla fall jag rädd för.
Kommentera

Johan Norrström: Det är ju självklart att det i Modos fall vore mycket bättre om Noah Welch kommit redan nu. Det är en fördel att spela ihop laget tidigt och speciellt då med en så pass viktig kugge som en back som förväntas logga massor med minuter.

Nu är det som det är och jag är ändå glad åt att det kommer en ruskigt bra back till slut. Jag förutsätter att även ni hellre ser en riktigt bra pjäs än att BZ plockar första bästa som har bra stats.

Nu hamnade ju BZ i ett knepigt läge. Då avhoppet kom så sent och kanske framförallt att det var en spelartyp han inte trodde sig behöva ha koll på. Sportcheferna får så fruktansvärt mycket förslag/tips att det sannolikt är så att de sållar bort de spelare som är spelartyper (eller har löneanspråk) som inte laget behöver. Därför är det inte så konstigt att det är just den backen som dragit ut på tiden heller.

Kommentera

Skrubben:

Man undrar ju hur lag med spelare på korttidskontrakt klarar sig? De spelarna är ju inte heller med på ispremiären.

Sedan är det ju lite lustigt att de kallas ispremiär. Laget har ju tränat på is hela sommaren.
Kommentera

ellis: Bättre att shoppa kvalité än att rea grisen i säcken! Jag litar fullt på Bz och dom övriga när det gäller nyförvärv. Varför stressa fram nåt som kanske bara blir kattskit?? Tänk på att det är Andersén vi ska ersätta och inte Westlund..
Kommentera

dAVydov:Samtidigt krymper ju marknaden dag för dag.
Kommentera

Med tanke på vilken spelare som ska ersättas så är det ju också viktigt att komma ihåg att det är ovanligt hög "riskfaktor" inför denna värvning. Det gäller alltså en spelare som troligtvis kommer lyfta en av de högsta lönerna och förhoppningsvis spela mest i Brynäs. Därför är det superviktigt att det blir rätt från början.

Att bara värva in spelare utifrån EP-statistik vore onödigt riskfyllt. Det är ju inte som att man enkelt kan sälja vidare spelaren utan pengaförlust om det skiter sig.

Kommentera

Vi har inte det bästa laget men Bulan och Sjödda känns riktigt bra.

Kommentera

ellis: Det är klart att Bengtzén helst hade velat ha hela truppen spikad till premiären. Men nu verkar det vara svårt att få loss spelare från nordamerika som fortfarande väntar på att få NHL-kontrakt. Vad hade du gjort i det läget? Hade du värvat en spelare du egentligen inte velat ha, men som var på plats till ispremiären? Eller hade du varit kylig och väntat på en spelare du verkligen tror passar in i lagbygget, men att han ansluter tidigt i september?

Var det inte du som gnällde när vi aldrig värvade en center? Nu fick vi in Vrana för några veckor sedan, och det verkar som att både Bulan och Bengtzén tror att han passar perfekt i lagbygget med sin starka skridskoåkning och spelsinne. Hade du hellre värvat in en spelare i april, men som beskrivs som en sämre spelare än Vrana på papperet?
Kommentera

ellis: Nej detaljer är inte din grej, snarare svepande generaliseringar och det är just det som är så provocerande med dig. Att du grundar din inställning på någon slags diffus känsla att allt är åt skogen Bara för att saker tar lite tid Och för att du helt enkelt vill känna en känsla av hopplöshet istället för glädje.

Tror du BZ tog kontakt med Johnson, Porseland dagarna innan kontrakten blev klara? Att ro hem en ny spelare tar tid. Anderséns flytt kom sent och överraskande. Att det nu tar tid att hitta en bra ersättare är väl inte så konstigt? Men visst fortsätt du att hoppa över detaljer...

Kommentera

ellis: Nu börjar till och med motståndarfansen tröttna på ditt eviga gnäll
Kommentera

ellis: Och vad står det i almanackan om SHLs matcher? Jag har för mig att er första match är rätt långt fram i tiden.
Kommentera

HitTheLights: Detaljer lägger jag inte min värdering i. Men får jag bara upplysa herrn och hans meningsfränder om att ta en titt var vi befinner oss i almanackan.
Kommentera

ellis: men snälla nån Ulla britt!
Kommentera

Är det någon som vet vad skillnaden innebär mellan reserverade säsongskort och sålda säsongskort? Brynäs säljare säger att man hade 3000 reserverade säsongskort redan för några veckor sedan. Sa inte Brynäs själva vid samma tidpunkt att man hade sålt 1100 säsongskort? Alltså har ca. 2000 personer reserverat säsongskort, men inte köpt dom än? Jag hänger inte med här riktigt 😬 Är det någon som vet?
Kommentera

Davey_22: Bell, ja tack!!!!
Kommentera

ellis: Du lyser verkligen upp tillvaron här inne... Tror du på allvar att det bara är att kika lite på EP, erbjuda en bunt pengar och sen är allt klappat och klart?
Spelat för mycket managerspel på PC?
Kommentera

ellis: Micke S, är det du?
Kommentera

Pettisbif:"Sen finns det säkert massa till bra backar over there men det överlåter jag till Bz."

Nej nej, gör inte det. Han verkar aldrig komma till skott...

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ok. Mitt fel. Så svårt att veta härinne ibland :) 
Kommentera

Davey_22: Nä jag var inte sarkastisk, Bell var mycket populär i Frölunda och jag minns honom verkligen. En länk hittade jag om hans tid i Frölunda.
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Det finns fyra backar jag tycker känns extra intressanta:
Brendan Bell, AHL
Mikko Kousa, Finland
Michal Sersen, KHL
Ev.viktor Svedberg, AHL

Sen finns det säkert massa till bra backar over there men det överlåter jag till Bz.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vet inte alls hur han skötte sig där,man såg ju bara nån match med han i SHL. Fast det är många bra spelare som misslyckats i Frölunda om du nu var sarkastisk ?

Kommentera

Davey_22:Brendan Bell var ju otroligt populär i Frölunda och var väldigt saknad vill jag minnas.
Kommentera

Davey_22:Johnson kan ju gärna få komma säger jag bara :)
Kommentera

Chris11: Där har du en väldigt bra poäng !
Kommentera

Några namn för backplatsen som jag gillar,det ena mindre troligt än det andra kanske,har ju ingen större koll på dessa killar. Men,kul att spekulera när det är nyhetstorka!

Aaron Johnson : Bra storlek,bra på rören,bra framåt. Verkar inte vara i närheten av NHL heller. Har aldrig spelat utanför Nordamerika,logiskt att han väljer Ryssland/Schweiz om han vill ha ett äventyr.

Brendan Bell : Har testat på spel i Europa,offensiv back med kilona vi saknar. 

Kommentera

SWEATT: kanske det. Sen en tredjekedja med Ollas-Vrana-Brodecki kanske :) det kan bli många olika formationer.
Kommentera

Davey_22: Tackar!!
Kommentera

Chris11: Lindblom - PaW - PoW Skulle ha potential att göra väldigt mycket poäng. 

Kommentera

Tigerhjärta: aa håller med dig. Fast de behöver någon som kan näta efter deras fina förarbete. När de är inne så går motståndarna på knäna för att de håller pucken så länge i zonen. Men problemet är dock att de inte har någon sniper vid sin sida.
Kommentera

Chris11:Med det spelet Westerholmarna visade upp i slutet tycker jag de borde bilda en andra line tillsammans med t.ex. Vrana. Kan ha helt fel, men med det spelet är de för bra för att spela endast 13 min per match i en 4:e kedja :)
Kommentera

Någon efterfrågade häromdagen en lista på lediga backar. Här är iaf en lista på lediga AHL-backar.

www.eliteprospects.com/free_agent_pool.php?status=defensemen&nation=&LeagueID=AHL&order=TP

Klarade inte få in en jäkla direktlänk.. :)

Redigerad kommentar

Kommentera

KevinNa :

Starken/Sandström

Porseland-NY leftare
Pudas-Kilström
Nörstebö-Bertilsson
Sunken-Zanetti

1:a Lindblom-Scott-Rödin
2:a Johnson-Vrana-Olden/lööke
3:e Ollas-Enterfeldt-Blomqvist
4:e Westerholm-Westerholm-Mannberg

Här har vi fyra bra kedjor som kan fungera riktigt bra om det vill sig.
Kommentarer:
1a kedjan som kommer ösa in poäng, tror Lindblom skulle kunna platsa bra tilsammans med scott och rödin.
2a kedjan som kommer vara starka och jobbiga att möta, men ändå kommer det komma en hel del poäng. Olden kan få en nytändning med spelare i hög klass, annars finns en hungrig lööke som är otroligt lovande.
3e kedjan kommer att vara en köttarkedja men ändå finns det killar som kan göra poäng. Blomqvist kan höja sig nämnvärt med ollas och enterfeldt vid sin sida.
4e kedjan skulle kunna klassas som en andrakedja, Westerholmarna snurrar runt i anfallszonen medan mannberg är med hemåt i defensiven. Bästa kompletteringen till Westerholmarna är mannberg

Jag tycker att kedjorna ser lovande ut. Spännande att se hur det blir :) Den nya backen bör vara offensiv så vi kan få två riktigt bra pp formationer!

PP1:
Johnson-Scott-Rödin
Porseland (Ny)

PP2:
Ollas-Vrana-Pa Westerholm
Pudas-Zanetti/nörstebö
Kommentera

KevinNa : Byt ut Blomqvist mot Lööke så ser den jäkligt bra ut.

Jag längtar så till säsongsstart.

Kommentera

Vad tycker ni om denna uppställning? Jag tycker den är intressant!

Starky/Sandström

Bertilsson-Porseland
NY-Nörstebö
Kilström-Pudas
Sunken-Zanetti

Rödin-Scott-Johnson
Ollas-Vrana-Lindblom
Brodecki-Enterfeldt-Blomqvist
Po Westerholm-Pa Westerholm-Olden
Lööke/Mannberg

Längtar till säsongen drar igång nu alltså!
Kommentera

Enaranger: nej jag är inte direkt orolig för Bertilsson (skador borträknat...) det var mer en fråga till Skrubben vad han tyckte.

Nu har jag kollat på 6e finalmatchen från -12 Kommer sova bra som fan :) 

Redigerad kommentar

Kommentera

HitTheLights:

Är inte ett dugg orolig för att Bertilsson
inte skulle passa i det spelsätt vi har
i och med Bulan.

Från det att Bulan tog över som tränare så
tycker jag att Bertilsson blev vår klart
bäste back, fram tills han blev fotskadad.

Redigerad kommentar

Kommentera

Skrubben: Jag skulle tro att hastigheten på rören är mindre viktiga på backarna. Det är väl främst forwards som ska jaga, forechecka och backchecka i Rönken-hockey? Givetvis sätts press även i egen zon, men som back är det kortare distanser och kanske jnte lika viktigt att vara snabb...
Kommentera

HitTheLights: Egentligen inte. Men vad ska Bulan/Bengtzén göra om dom skulle vilja ha bort honom? Att sparka en spelare med kontrakt flera år till känns förhastat. Samtidigt har Bengtzén sagt att han gillar Bertilssons "oborstade" stil på isen. Så jag skulle ändå tro att Bengtzén vill förlänga med Bertilsson efter nästa säsong pga den egenskapen (som inte så många andra backar i Brynäs har).

Å andra sidan kanske det är en balansgång man vill göra. Brynäs har redan Kilström, Bertilsson och Sunken som kanske får ses som de sämre skridskoåkarna bland backarna. Det kan vara så att Bengtzén inte ville ha en likande spelartyp på den sista backplatsen, vilket Urbom förmodligen ansågs göra. Hade man bara haft två tunga backar som förvisso var dåliga på rören, men som kunde städa framför kassen, hade man kanske velat komplettera med en till. Allt för att ha rätt balans i laget.

Men det är som sagt bara spekulationer från min sida. Det skulle lika gärna kunna vara så att Urbom redan tackat nej till ett erbjudande från Brynäs.
Kommentera

Skrubben: Nu är ju Bertilsson långt ifrån någon raket på rören, funkar han i Bulans filosofi tror du?
Kommentera

Forsberg 1978: För seg på rören för att passa in i Bulans spelfilosofi.
Kommentera

Forsberg 1978: Jag skulle tro att Urbom i första andra och tredje hand letar ett nytt kontrakt i Ryssland alternativt gör som Erik Gustafsson och drar till Schweiz för cashen. Men jag hade gärna sett honom i Brynäs.
Kommentera

Vet ej om detta postats förut? Urbom ej aktuell enligt BZ!!!
Kommentera

I morgon precis en månad tills första (riktiga) träningsmatchen. Hoppas vår Andersén-ersättare på backen är på plats då.

Kommentera

« · 1691982 · »