Brynäs IF

730882 inlägg · 7961 ämnen

Silly Season 2016/2017

« · 1736414 · » Till forumet

Sv: Silly Season 2016/2017
Chris11: Andersén spelade PP under säsongen. Han snittade 2:08/match bara Djoos hade mer speltid av backarna i PP
Kommentera

HitTheLights: Andersén spelade väl inte PP? Det gjorde väl Nörstebö, Djoos och Slovak då?
Kommentera

Peja: Broadhurst nöp de i samma ålder som Andersén så du har nog rätt.
Kommentera

7225: Det krävs mer för att man ska bli värvad av en NHL-klubb i Anderséns ålder.
Kommentera

Peja: "Andersén var uppenbarligen tillräckligt bra för att en NHL-klubb skulle vilja få in honom till deras organisation, det säger ändå något.."

Och en annan NHL-klubb tog över Djoos, vad har vi nu därborta 850 svenskar?
Kommentera

HitTheLights: Han var ju förresten skadad under play-in så jag antar att det hade inverkan på hans insats mot saik.
Kommentera

HitTheLights: Slutspelet var ju inte representativt för hela säsongen heller. Andersén var uppenbarligen tillräckligt bra för att en NHL-klubb skulle vilja få in honom till deras organisation, det säger ändå något...
Kommentera

Huge: Han var väl varken eller i slutspelet. Minns inte honom som klappkass iaf. Men det hänger väl ihop med vilka realistiska/orealisktiska förväntningar man hade.
Kommentera

HitTheLights: Mitt minne kanske är lite dåligt, så den/de som dissar Andersen kan väl upplysa mig om vad han gjorde så dåligt i slutspelet och som nu skulle göra att han borde ratas.
Han var ju en klar förstärkning redan ifjol och nu efter att ha utvecklats ytterligare i AHL så blir ju snacket om att han inte tillför nåt enbart korkat och skrattretande okunnigt.
Kommentera

Nörstebö har varit okej, grym är väl att ta i deluxe. Och med nuvarande kontraktsituation om man vill få in två toppbackar så är det uppenbart att Nörstebö inte får plats. Givetvis plockar Carlsson den sista platsen och Nörstebö ut som sagt, vilket är helt rätt så som det ser ut.
Kommentera

Kul att se hur andersen utvecklats
Kommentera

7225: Trevlig silly diskussion. Min syn på de som lämnar är denna. När det gäller Nörstebö så är Frölunda intresserade, svårt för Brynäs att konkurera, om man ens skall vara med och trissa upp lönen. När det gäller Brodecki finns Växjös outsinliga penningpung att ösa ur, vi har andra hål att fylla som blir viktigare. Vad gäller Jens Lööke så skulle han konkurera med Linus Öhlund och Jesper Boqvist om istid. Som alltid med överflödets förbannelse måste man ibland välja och välja bort, bara att hoppas att vi väljer rätt.
Kommentera

Chris11: Om du tittar på vilka backar som var tillgängliga då så ser du att utöver Djoos så fanns där ingen bra offensiv back för Bulan att använda vilket gör att Andersén ses som bästa alternativet och får en för stor roll. Men 22p och +3 på 54 matcher för en i grunden defensiv back tycker jag är ok. Slutspelet kanske inte var så lyckat men det innebär inte per automatik att han ska spela som en påse nötter när han kommer tillbaka. Han skulle i mina ögon klart höja backnivån ett snäpp till.
Kommentera

7800: Nörstebö har varit grym, när Salmela saknades så var han bäst även om Zanetti kom på slutet.
Kommentera

7800: Tänkte precis skriva detsamma.
Du glömde Ölund, tror han blir nästa talang som blir riktigt bra.
Gillar Sanny men här svartmålar han och överdriver farhågorna med att tappa talanger. Man får nästan känslan av att vi skulle klara oss bra om vi ställde hela J20 på isen, typ.
Vi behöver mer tyngd både framåt och bakåt, inte bara lätta talanger på uppgång.
Om Frölunda nu gett Nörstebö ett erbjudande han inte kunnat motstå och BZ räknar med Salmela och Andersen så är ju båda anledningarna vettiga motiveringar till att inte behålla honom.
Isf bara Brodecki man tycker det är lite synd på. Å andra sidan; 3 år i Brynäs med lite för svag utveckling och man kan förstå både hans eget och Brynäs val. Här tror jag dock att BZ hade sett en fortsättning men inte till vilket pris som helst, då Växjö sannolikt erbjudit en klart högre lön. Brodeckis spelstil verkar dessutom passa perfekt i Växjös rörliga, kreativa och offensiva anfallsspel.
Kommentera

Peja: Gunderson flaggade ju för samma sak också när hans återkomst diskuterades. Att vi fans ofta minns spelare som bättre än dom faktiskt var.
Kommentera

7800: Nörstebö har väl samantaget varit en av Brynäs bätter backar i år. Det är vansinne att vi gör oss av med honom.
Kommentera

Det var ett jävla tjat på Sanny och övriga om vilken katastrof det är med Lööke och Nörstebö. Dom verkar tro att Brynäs kastar iväg varenda talang vi har men de borde vara bildade nog att inse att vi har MÅNGA talanger och alla får inte plats. Carlsson, Lindblom, Boqvist etc. De målar fan på väggen men bör nog lugna ner sig en aning.

Nörstebö och Brodecki har dessutom inte presterat enligt förväntan men det verkar de ha missat också.

Och Andérsen verkar matas med det vanliga standardskitsnacket från NHL-klubbarna. "Snart så, du är mycket nära, om du bara kör lite till så, nu snart, kämpa på!" men sen är de inte i närheten av en chans över huvud taget.
Kommentera

7225: Fast folk hade ju galna förväntningar på Andersén när han kom tillbaka. Han blev bedömd utifrån de förväntningarna... Tror han skulle vara ett mycket bra nyförvärv för Brynäs men det får inte vara på bekostnad av Salmela som har en helt annan dimension i puckinnehav.
Kommentera

Chris11: Håller med men det tycks folk ha glömt.
Kommentera

HitTheLights: Jag tyckte inte alls att Andersén levde upp till förväntningarna under bulan heller. I slutspelet var han ingen höjdare! Men visst, kanske kan förändras...
Kommentera

Chris11: Fruktansvärt dålig håller jag inte med om när man färskt sitter med Porselands insats på näthinnan. Att han hade en sämre säsong än väntat när han kom tillbaka till Brynäs beror nog mycket på att han fick ta på sig en aldeles för stor roll. Han skulle plötsligt leverera i alla spelformer, han kände naturligtvis stor press på att vara " frälsaren" som många utmålade honom till. Kan tänka mig att Bulan ger honom en enklare och tydligare roll och det lär ge oss en bättre Andersén.
Kommentera

HitTheLights: Tycker att det låter som att han gör allt han kan för att inte komma tillbaka till Brynäs vilket jag tycker är bra. Känns dumt att säga så om en kille med sånt hjärta, men Andersén var fruktansvärt dålig sista tiden i Brynäs!
Kommentera

Vet inte om någon länkat tidigare, men här kan alla få en tydlig bild om vad som gäller för Andersén.
Kommentera

mattiask: Jo, det vore ju typiskt om att han just i detta fall har haft bråttom med en påskrift när det inte brukar vara så annars...
Kommentera

7225: Absolut. Så bakvänt det kan bli. Men blir inte förvånad...
Kommentera

Peja: "Skulle vara grymt trist om Jocke E flyttar till Modo, en Hedesunda-kille som platsar i Brynäs ska givetvis spela för Brynäs."

Mest tråkigt för Jocke själv om det skulle bli så.
Kommentera

mattiask: Klart bengtzén anmält intresse för Jocke. Om inte så är det tjänstefel.
Kommentera

Självklart har ju Bengtzén superkoll på Jocke och är garanterat jättesugen på honom.
Samtidigt enligt klubbens policy ska man ju alltid försöka göra plats för egna produkter om de är på väg hem från tex NHL.

Det jag tror KAN ligga i fatet för en värvning av just Jocke är att jag har en svag känsla av att Bengtzén isåfall redan gjort klart med en målvakt (Rautio tex) INNAN han fick höra att Jocke var av intresse.
Skulle det vara så är det ju jättesvårt att bara helt plötsligt bryta ett kommande avtal med en målvakt för att sedan få alla pusselbitar att falla på plats med då Jocke.

Klart man hoppas, men min känsla är att Bengtzén redan hade klart med en innan detta.
Hoppas dock jag har fel.
Kommentera

Peja: Först och främst så ska Modo hålla sig kvar i SHL Jag tvivlar på att Modo är ett alternativ om de spelar i AS nästa säsong.

Nej, jag tycker att fördelarna är för många för att han inte skulle skriva på för oss.

- Boendet
- Målvaktstränaren
- Familj/Kompisar
Kommentera

modomille: Tror inte ni får honom iallafall. Eriksson är inte en kille som går från KHL till allsvenskan... ;)
Kommentera

bradberry: Läste du intervjun med Andersén i expressen? Läser man mellan raderna så kan man säga att det låter som att Andersén gör allt han kan för att inte komma tillbaka till Brynäs (haha).
Kommentera

Skulle vara grymt trist om Jocke E flyttar till Modo, en Hedesunda-kille som platsar i Brynäs ska givetvis spela för Brynäs.
Kommentera

Chris11: Haha det gjorde du verkligen :). Vi får se vem som får Jocke E ;)
Kommentera

Chris11: Andersén var överens med Brynäs i januari/februari. Av någon anledning gick Pittsburgh in och stoppade planerna. Med andra ord är det mkt troligt att Niclas spelar i Brynäs kommande säsong. Att han inte skulle vara intresserad av att spela i Brynäs kan vi därmed avfärda...
Kommentera

Chris11: Körde en Pettisbif, men nu när det är Silly Season så ska väl inte det vara några problem? ;)
Kommentera

Brynäsgubbe: Nä hoppas verkligen inte! Men det låter lite lurigt då dom inte vill släppa namnet än.
Kommentera

Har knäckt koden för laget 16/17, Andersén verkar ha Brynäs som tredje alternativ. Först är det NHL som gäller, sedan andra ligor i Europa, bla KHL. Känns inte som att han är sugen på spel i Brynäs. Så varför inte satsa på Mattias Karlsson?
Gunderson blir förmodligen kvar i KHL så förläng med Salmela.

1:a Rhakshani-Anderson-Pesonen
2:a Westerholm-Westerholm-Johnson
3:e Blomqvist-Castonguay-Lindblom
4:e Alcén-Enterfeldt-Mannberg

1:a Salmela-Bertilsson
2:a Karlsson-Pudas
3:e Kilström-Zanetti
(Carlsson-Sunken)

MV: Jocke Eriksson
(Felix Sandström)

Vad tycks? Jag tror inte att det är en omöjlighet att ha den här truppen.
VILDA SPEKULATIONER:
- Pesonen tar över Rödins lön rakt av.
- Anderson tar över Scotts lön rakt av.
- Rhakshani tar över Ollas+halva Vranas lön.
- Castonguay kan ta över tex Brodecki och Oldens lön.
- Karlsson tar över Porselands lön+halva Vranas.
- Eriksson tar över Starkbaums lön, sedan finns ju pengarna från fansens värvning som kan läggas till.
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja, de bommar väl Jocke E förstås.
Kommentera

Chanzone: Usch det får inte vara Rautio...
Kommentera

Om jag inte tolkar Pecka helt fel så har Brynäs redan gjort klart med en ny målis!😮
Kommentera

Scott kommer lämna ett år pga skatteskäl. Sen skriver han på ett treårskontrakt med Brynäs. Kom ihåg vart ni läste det först.
Kommentera

Brynäsgubbe: Som sagt, kolla på Oldens spel utan puck. Håller inte SHL-nivå. Tommy och Bulan bänkade knappast honom bara för att jävlas...
Kommentera

Zappaholic: Ingen stjärna, det tror du att jag förstår att jag inte menar, men en spelare som hade varit otroligt effektiv i exempelvis en tredjekedja, med möjlighet att kunna spela högre upp också.
Kommentera

Rodrigo: Har inte sett statistik på skapade chanser men Oldens spel utan puck är ju tyvärr bland de sämsta i laget. Handlar även om hur bra man tränar... Sammantaget kan jag förstå varför varken Tommy eller Bulan vill ge honom mycket istid. Han hade antagligen lämnat för längesen om det inte vore för skadorna.
Kommentera

Rodrigo: Ok, det var illa att BZ släppte iväg en stjärna som Olden...
Kommentera

Peja: "Det krävs ingen djupdykning i Oldens spel för att se att han har stora brister på SHL-nivå."

Upplys mig?
Kommentera

Zappaholic: Varför har Olden varit kvar i laget om det varit något annat som legat bakom hans lilla istid?

Han har varit en av lagets mest effektiva spelare. Så imponerat och imponerat... Rent statistiskt så har han det iallafall
Kommentera

Peja: Du vet att Olden har skapat otroligt mycket framåt relaterat till den lilla istid han har fått? Han har varit en av Brynäs mest effektiva spelare denna säsong.

Och ja, jag har förstått att Olden inte kommer vara kvar, såklart.
Kommentera

« · 1736414 · »