Brynäs IF

724902 inlägg · 7959 ämnen

Silly Season...

« · 239935 Till forumet


Silly Season...
Tjena alla Brynäsare.. och andra med för den delen =)!!

Nu är de så att ja skulle vilja ha igång en liten ryktes/fakta diskution om Brynäs ev. nyförvärv, förluster och förlängda kontrakt??

//kricke
Kommentera

Sv: Silly Season...
KristianS: Gå in och titta på hockeymagasinets transferlista så får du se rykten och övergångar. Det enda som står på Brynäs är Jimmmy Lindström från sundsvalloch D.Johansson till MIF
Kommentera

Sv: Silly Season...
svedas: Det var exakt vad jag ocksa tankte skriva, men jag tror den gode kricke ar ute efter litet mer snaskiga hemlisar. Och sana har vi ju inte i Brynas, eller hur?
Kommentera

Sv: Silly Season...
Jompe: Det skulle ju vara Pardavy och Tarvainen. Den senare har ju 33Laitinen tydligen sett nånstans att han ska vara på G till BIF. Men nu vill lule också ha honom och då är det väl kört som vanligt.
Kommentera

Sv: Silly Season...
svedas: Jag tror att denna season kommer att bli extremt silly, inte minst eftersom vi kommer att komma igang med varvningarna sent. Det har gatt mangra rykten om att Brynas scoutat mycket i Finland. Det vi ocksa vetat lange ar att vi kommer att behova flera spelare och, viktigare, att flera spelare inte kommer att finns kvar nasta sasong. Om vi ser till de uppenbara fallen sa ar det Luovi, Djoos och Larsson. Sen finns det ju flera andra spelare som vi inte bor ha nya kontrakt med--listan kan bli lang--men dessa tre hogavlonade spelare maste ersattas, och kan ersattas inom befintlig ekonomisk ram. I ett sadant lage ar det val naturligt att man tidigt scoutar fram bra namn och i princip binder upp dem. Men om sa skett vet jag inte.
Kommentera

Sv: Silly Season...
svedas:

Fråga dig själv vilka spelare som förhandlar med ett lag som inte vet om det blir spel i högsta eller i näst högsta serien?

Har svårt att se Pardavy, Tarvainen eller liknande namn välja ett bottenlag.
Det blir till att sno åt sig fjärdelinespelare från andra lag i Elitserien och hitta några billiga ytlänningar i franska ligan... typ.
Men, förresten, det är ju precis det Brynäs sportmuppar ägnat sig åt.
En fd elitspelare som lagt rören på hyllan, en spelare som blir matchens lirare varje gång men inte spelade en hel match förra gången han var i Brynäs, två Lill-Strimma stipendiater som inte kan stava till Strimma på isen, ingen pådrivare i laget, en förstetränare som är andretränare, en andretränare som var målvakt osv...

När man börjar tänka efter hur läget är blir man spyfärdig.
Usch.
Kommentera

Sv: Silly Season...
svedas:
...och så Arboga, denna skolåda till ishall.
Usch.
Kommentera

Sv: Silly Season...
gordo: Både Tarvainen och Pardavy är aktuella för spel med Luleå varav Tarvainen är nog den hetaste av dessa 2 då Luleås värvningsansvarige Hasse Nordberg ska göra en tripp i österled med start på Söndag med matchen Blues vs Tappara,

Brynäs skulle rikta in sig på att försöka få tillbaka först och främst Johan"Lill-Honken"Holmqvist till kommande säsong det anser jag är nog prio 1 då målvaktsspelet inte vart så 100% av vare sig Asplund eller Ram, Varav Ram blev jag förvånad över att Brynäs värvade han då han mesta tiden vart på sidan om isen i Jokerit och skedebenägen!
Nåja nog kommer ni igen ska ni se så läneg det finns ljus i tunneln då finns det hopp om liv efter kvalserien
Kommentera

Sv: Silly Season...
NallePhu: Bara att hoppas att ljuset i tunneln inte är ett mötande tåg :-).
Kommentera

Sv: Silly Season...
Jompe: Jag skulle vilja byta ut följande spelare:

Ptre-Rehnberg-Djoos-pekkala-karjalainen-jobs-larsson-wågström-bergqvist-luovi-danielsson dä.

och ha kvar följande.

Molin?-Nylander-kyrö-Sjödin-Andersson-Johansson-laitinen?-Floberg-Danielsson dy-Miettinen.Anger-Soling-Östlund

Har jag glömt nån?
Kommentera

Sv: Silly Season...
svedas: Bort med Ram och Aspen
Ha kvar Lundström(heter han så förresten, 3:e målisen)
Kommentera

Sv: Silly Season...
Silf: Nej jag tror att det är elitserien som ni blir kvar i ni möter i tunneln
Kommentera

Sv: Silly Season...
Har ni hört något om detta rykte?
Se länk.
Kommentera

Sv: Silly Season...
svedas: Av de spelare Du inte vill fornya kontrakt med skulle jag vilja ha kvar Petr'e och Rehnberg, fast i nagot annorlunda roller. Jag har lange havdat att P3 borde skolas om till powerforward, och jag var glad att se att GP hade honom i just den rollen i senaste traningsmatchen. Han har ett naturligt satt ga rakt pa mal och skulle kunna bli en center som kan ta--och ge--stryk framfor mal. Lagg pa killen 8-9 kilo muskler, skicka honom pa varstinglager ett par veckor och satt honom pa taggtradsdiet, sen ar det Wernblomvarning pa honom. Trust me. Rehnberg ar en av de fa tunga backar vi har, och vi behover honom, inte minst om P3 blir forward. Helt ense med Dig om att resten bor vi inte fornya kontrakt med. Jobs kan ha sina goda dagar, men de kommer ganska sallan. Behover vaxa till sig.

Till listan pa de som bor vara kvar vill jag lagga att Engstrom och Ronnqvist bor spelas in i A-truppen (tillsammans med Ostlund och lille-Danielsson). Har ligger en stor del av vart framtidskapital. Alla dessa har enorm potential. Ska bli kul att folja dem.
Kommentera

Sv: Silly Season...
Jompe:
Behöver Jobs vaxa sig för att utvecklas?
Ingår gratis vaxning i kontraktet?
Har han handväska också...
Nu pratar vi slimmad organisation!
Trodde inte att du hade en sån koll på utvecklingen därborta :-)

Skämt åsido, visst stämmer det att många av de yngre killarna behöver växa upp för att platsa blande de stora grabbarna.
FBK löser det på ett sätt som övriga hockey-sverige är kritiska till, trots att det är så värvningar har gått till i alla tider, inte minst i Brynäs!
19-22 åringar med hår på bröstet istället för ettpiltar på gymnasiet. Svårt val!
Våga sticka ut hakan, var det...

Brynäs fortsätter värva fjuniga 15 åringar från hela landet...
Kanske läge att diskutera lite med mästervärvaren Hellman och göra en egen "FBK-lösning" av det hela (fan BJ, märker du vad positiv jag är till FBK!).

Säg så här:
Om Brynäs värvar Stockholmare, Lappar, Skåningar och Bästkust-bor till juniorerna vad skall spelarna i närområdet ta vägen då...
SAIK?
GIF?
Hmmm... verkar genomtänkt och långsiktigt.
Det får säkert Brynäs att framstå som ett naturligt mål för alla killar och tjejer runt Gävle!
Kommentera

Sv: Silly Season...
gordo:

Ja, jag blir gråtmild. ;-)
Kommentera

« · 239935