Brynäs IF

724902 inlägg · 7959 ämnen

Silly season

« · 260234 · » Till forumet


Sv: Silly season
Huge: Håller med. I likhet med Ford Prefect har jag närmast konstitutionella problem med att hålla på "cluben", men just ikväll ska jag försöka och se om det kanske hjälper. Jag tar gärna emot nytt ESA-kontrakt i kavaj ikväll. Det hade varit mycket roligare att ha Skellefteå i ES än Linköping, men Brynäs har så franska nerver när det gäller att jag inte skulle våga hoppas på ett avgörande hemma mot Rögle som sista chansen att förnya kontraktet.
Kommentera

Sv: Silly season
Önskelistan: Norrena, Magnusson, Jämtin, Nolander, Lind, Tarvainen, och kanske en hemvändare som Dackell eller Mårtensson.
Det lär behövas med tanke på förluster som Djoos, Larsson, Pekkala, Ram, Rehnberg (kan försvinna), Johansson (på väg bort), Petré (kanske opereras precis som Soling) Bergqvist (på väg bort) och dessutom kanske vi blir av med Anger...
Kommentera

Sv: Silly season
P J Davydjoos: Vi BEHÖVER inte vinna mot Rögle, även fast vi gör det förstås, LHC förlorar mor Rögle också. Så det är klart för Brynäs inför sista. HUh Melin !
Kommentera

Sv: Silly season
svedas: Allt för att jävlas med Linköping bara. ;)
Kommentera

Sv: Silly season
P J Davydjoos: Högt spel? Kan vi inte vinna mot Rögle som inte längre har nåt att spela för, då har vi inte i Elitserien att göra heller...
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Luovi kan Du ocksä lägga till listan över spelare som försvinner.
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Slänger in ett nytt rykte, Frank Banham (Phoenix Coyotes). Var på väg till BIF när det gick som tyngst men Phoenix norpade honom. Sedan dess har han gjort 0 poäng i 5 matcher i Coyotes.
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Ett rykte jag har hört är Casselståhl - men han ryktas lägga av på hockeymagasinet... BIF ska iallfall ha varit i kontakt med honom...
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Jag väntar på första nollan för Ram plus första 2 siffriga! Kanske i sista matchen då allt är klart. 10-0 !
Kommentera

Sv: Silly season
Jompe: Jag glömde honom. Tack.
Kommentera

Sv: Silly season
BrynäsTorBjörne: Minns att jag hörde nåt om honom förut ja. Är han nåt att ha då?
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: se länk tips. 28 årig högerskytt
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Å andra sidan; om MoDo plockar hem sina NHL-spelare med Foppa i spetsen, då kan vi lika gärna spela med ett juniorlag nästa år och spara pengar tills de lägger av. :D
Kommentera

Sv: Silly season
BrynäsTorBjörne: Ser onekligen intressant ut.
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Ett par skador mot Skellefteå borta kan räcka.
Jag vet att det låter otroligt men varför chansa bara för att man vill ha ned ett lag man inte gillar?
Lite underligt för övrigt: LHC har pengar men har missat att få ihop ett lag i år, till viss del även beroende på flera skador, ngt dom för övrigt delar med oss. Dom är tydligen ett köpelag.
Vi tjatar om hur lite pengar vi har att handla för. Jag får inte ekvationen att gå ihop...
Kommentera

Sv: Silly season
Huge: Det handlar inte bara om att kunna köpa, utan att köpa rätt. Vi behöver förstärka, det kan man inte blunda för. Men även om man får loss pengar så måste man värva klokt. Titta på Timrå. Eller förresten; titta på oss själva efter förra dykningen till allsvenskan.
Kommentera

Sv: Silly season
PRESSMEDDELANDE

Timrå IK har idag förlängt kontraktet med...
Kommentera

Sv: Silly season
BrynäsTorBjörne: Jasså? ;)
Kommentera

Sv: Silly season
PRESSMEDDELANDE

Timrå IK har idag förlängt kontraktet med...

...forwarden PER HALLIN
Kommentera

Sv: Silly season
vad är det för ryckte som står på Hockeymagasinet.com?
Norrena? Är han på väg till oss? Någon som har koll på snacket?
Kommentera

Sv: Silly season
Tomas HOCKEY: Läs diskussionerna här på GB:en idag och igår så får Du rätt bra koll på vad som händer.
Kommentera

Sv: Silly season
Tomas HOCKEY: Det verka ju hända en del intressanta saker just nu i Brynäs. ES kontraktet nästan, nästan klart. Och ett par intressanta nyförvärv :)))
Kommentera

Sv: Silly season
boldten: Ja va fan jag vet inte om jag ska skratta eller gråta ju! Är det klart? Fattar noll just nu ha ha (som vanligt) :)
Kommentera

Sv: Silly season
Tomas HOCKEY: 63 Norberg ser jag som ytterst tillförlitlig källa, men j-r om han har fel då vet jag en som kommer att få fly Gävle ;)
Kommentera

Sv: Silly season
65 Selander: Fan hoppas nu då! Du jag hjälper dig att jaga :)
Men kan det verkligen vara sant?
Kommentera

Sv: Silly season
Det ryktas att Jyrki Välivaara är på väg till Sverige. Men vilken klubb som är aktuell är okänt. Något för Brynäs kanske ?

Jyrki Välivaara (FIN)
Born 30.05.76, Jyväskylä, Finland
Height 188 cm
Weight 86 kg
Position Left Defender
Shoots left
No Drafted

JYP Jyväskylä 97/98 – 47 matcher 2+3=5p 28min
JYP Jyväskylä 98/99 – 54 matcher 5+7=12p 30min
JYP Jyväskylä 99/00 – 53 matcher 5+13=18p 8min
JYP Jyväskylä 00/01 – 56 matcher 6+10=16p 28min
Tappara Tampere 01/02 – 52matcher 10+11=21p 34min
Tappara Tampere 02/03 – 40matcher 7+0=7p 16min
Totals Finnish League 97-03 302matcher 35+44=79p 144min
Kommentera

Sv: Silly season
Tomas HOCKEY: Frank Banham blev upplockad av Phoenix Coyotes den 4 April från farmarlaget Springfield Falcons från AHL.
Hans statistik från i år är 62 matcher 23+17=40p-36min. Med det var han 2:a i poängligan i sin klubb.
Kommentera

Sv: Silly season
Huge: Visserligen har jag svårt att tro på en lika dålig säsong till som den i vinter, men skulle Brynäs nu också gå och släppa sin enda landslagsman, Niklas Anger, då känns det som att det blir källarnivå i tabellen även 03-04. Jag tycker att han är en spelare som inte kan ersättas.
Kommentera

Sv: Silly season
Brynäs blir 9:a eller 10:a i Elitserien 2003-2004. Alltid något...
Kommentera

Sv: Silly season
Huge: ...jaha, då var vi tebaks i Es då (1-0 till LHC)...
Kommentera

Sv: Silly season
spookyMulder: Spelar ingen roll hur matchen ikväll går. Brynäs spöar både saik och rögle om det behövs.
Kommentera

Sv: Silly season
Lilljanne: ...utan tvivel är det så!!
Kommentera

Sv: Silly season
Dilemmat för Brynäs av idag är att många klubbar är ute efter deras bästa/bättre spelare hela tiden. Och så länge som Brynäs från säsong till säsong aldrig får vara intakt och att man därifrån kan värva, bygga på och förstärka laget utan alltid måste offra alla inköp på ersättare till de som går så finns det heller ingen chans att på nytt etablera sig som en absolut toppklubb. det är den bekymmersamma verkligheten som på nåt sätt måste brytas.
Kommentera

Sv: Silly season
Clarence: Det enda som kan bryta det hela är PENGAR, PENGAR och åter PENGAR!!!!
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Javisst, och var finns dessa??
Kommentera

Sv: Silly season
Clarence: I Göteborg, Karlstad,Jönköping o Stockholm som synes!!
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Sportchefen träder väl fram i morrn ( om det inte är bin Laden förstås) och då hoppas jag helt otippat på ... Tomas Jonsson. jag tror det kan vara bra med någon utifrån som kan komma med nya ideer och infallsvinklar.

Sen tror jag att Jonsson är så proffsig att han gör sitt jobb helt enkelt. Masken gör ju ett bra jobb i Leksand trots att han kommer från Gävle.
Kommentera

Sv: Silly season
Mitt i all pessimism, och jo jag är en av de värre, finns det ett litet hopp. Titta på Frölunda: Krislag så sent som -98 då de var en hårsmån från att begäras i konkurs. Nu ett stabilt topplag vars storhetstid antagligen bara börjat. Kan de så kan vi. Det gäller inte bara att satsa, det gäller snarare att satsa rätt.
Kommentera

Sv: Silly season
Ford Prefect: Jo det finns likheter dom har satsat på egna juniorer hoppas vi vågar göra detsamma nu när BIF börjar få ordning på juniorlagen.
Kommentera

Sv: Silly season
Nu står Mårtensson också som rykte på HM. Nu kan man ju inte låta bli att börja drömma...
Kommentera

Sv: Silly season
Igor: Nu såg jag att han står på LHC också så glöm Mårtensson :-(
Kommentera

Sv: Silly season
Ser att Janne Grönvall står som rykte hos FBK.Med alla fröknar i det laget så är det nog Nanne Grönvall dom menar.
Kommentera

Sv: Silly season
Vi får nog räkna med den berömda budgetvarianten när det gäller värvningar inför kommande säsong, tyvärr! Hoppas att jag har fel förstås!!!
Kommentera

Sv: Silly season
Jag mejlade till Fredrik Gustafsson som har hand om medlemsinfo på Brynäs kansli om bla det korrekta kontraktsläget i A-truppen. Han svarade att det skulle läggas ut på Brynäs hemsida dom närmaste dagarna. Och det nya numret av Brynäs IF medlemstidning kommer i slutet av april/början av maj.
Kommentera

Sv: Silly season
Sylf: =)
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Brynäs vill ha Casselståhl
Bäckström: Han är helt klart intressant.

- Det är jättesvårt att bestämma sig. Det är fifty-fifty, säger den 30-årige backen.
www.arbetarbladet.se/index.php
Kommentera

Sv: Silly season
Makkan: kontraktsläget är utlagt nu. Inget om klängd på de innevarande, men det är väl bara Björn 3, Ove 3 och Roger 2 som inte har ett år kvar.
Kommentera

Sv: Silly season
luring: Tar man hem Casselståhl så har man(SK med Bäckström i spetsen) återigen bevisat sin inkompetens!!!!
Kommentera

Sv: Silly season
70 Rodrigues: Ja är verkligen Casselståhl någon att satsa på?
Kommentera

Sv: Silly season
lindberg: Här kommer Casselståhls statistik den gågna säsongen på 48 matcher: 5 mål o 3 ass +10 i +/- och 24 utv min!
Kommentera

« · 260234 · »