Brynäs IF

446095 inlägg · 7961 ämnen

Silly season

« · 693892 · » Till forumet

Sv: Silly season
90Steen_: Instämmer i mycket. Vi behöver två backar till, varav en stark i defensiven och en mer offensivt lagd. Däremot vet jag inte varför Du tycker att vi bör ha en center till. Vi har ju redan fyra centrar.

Du glömde Herman och Spets, som har kontrakt. Tänk om mormor kunde slå en värld med häpnad och signa en riktig kanonforward, en värvning som hade lyft ögonbrynen på supporters, sponsorer och andra klubbar; "det var som f**n..." Jag har börjat köpa argumentet att en sådan värvning skulle vara värdefull inte bara på isen utan också i termer av lagets attraktionskraft på publik och sponsorer.

Problemet med den här diskussionen är att mormor väl redan förkunnat att han inte tänker värva fler forwards.

Jonatans efternamn är Salmonsson, inte Salomonsson. Smeknamnet är givet: Laxen.
Kommentera

Jompe: Jonatans förnamn är Johannes,inte Jonatan.......:-)
Kommentera

Huge: Givetvis kan man inte jämföra med topplagen. Men däremot så kan man gott jämföra sig med lag som befinner sig i samma "läge" som Brynäs.

Luleå och Modo tycker jag är två lag som är jämnbördiga i resonemanget.
Det förstnämnda Luleå har värvat några väldigt bra backar i Obsut, Saravo och Skrbec. Sedan har de fyllt på med yngre talanger som i det hela utgör en bra mix.

Modos upplägg är liknande, de har tre "tunga pjäser" i Damgaard, Jonsson och Timander och sedan fyller de på med yngre lovande spelare. Sedan har ju både Luleå och Modo lite vassare forwards, de flesta importer från slovakien och tjeckien så där skiljer sig upplägget radikalt. Men nu var det backar vi pratar om..(tappade tråden där lite)

Det som skiljer Brynäs från dessa två klubbar är att:

Brynäs har valt att satsa på några unga backar likt de båda andra lagen. I den satsningen ser vi främst Sunken Andersson och Morin.

Förutom de två rutinerade i Sjödda och Lavins har vi Casseståhl, Johansson, Öhrstedt och Kuparinen som var de som skulle utgöra "kärnan" bland backarna. Jag anser att de inte håller bra klass nog att "stötta" unga orutinerade spelare från egna led eller från AS. Därför anser jag att man måste ha in fler BRA backar som kan ge understöd åt Brynäs långsiktiga satsning. Gör man det så kan man fortsätta att kolla på intressanta backar i AS...
Kommentera

GävleLasse: Mycket bra analyserat...Jag håller med till fullo..
Kommentera

Bissett19: Där har man för att man litar på 90_Steen... Ungdomen är inte vad den brukade vara.
Kommentera

GävleLasse: Håller med om din analys, men jag tror vi skiljer oss åt en aning i bedömningen av backarna. Jag menar att skillnaden inte är så stor som du vill få det till, vid jämförelsen mellan våra och Luleå/Modos backar.
Dom har nog en lite jämnare och stabilare uppsättning, helt klart, men skillnaden är enligt min mening ändå inte så där överdrivet stor.
Iaf inte jämfört med Modo.
Kommentera

Huge: "Dom har nog en lite jämnare och stabilare uppsättning, helt klart, men skillnaden är enligt min mening ändå inte så där överdrivet stor.
Iaf inte jämfört med Modo."

Den lilla skillanden i siffror:

Gjorda mål:
Modo: 129
Brynäs: 114

Insläppta mål:
Modo: 107
Brynäs: 129

Summa sumarum så har Modo +22 i målskillnad Brynäs har -15 vilket är en jäkla skillnad sett över en hel säsong... Lagen har även haft exakta spelscheman så man kan inte skylla på att moståndet varit tuffare/lättare för något av lagen.

Backspelet är som sagt väldigt avgörande både offensivt och defensivt. Inte nog med att det betyder mycket i serielunken, det kan även vara matchavgörande i ett slutspel. Det misstag som Daniel Johansson gjorde i PP i sista hemma matchen FÅR inte göras av en back som skall stå för rutin.
Kommentera

GävleLasse: "Lagen har även haft exakta spelscheman så man kan inte skylla på att moståndet varit tuffare/lättare för något av lagen."

Helt rätt, men du bortser från en rätt viktig del i sammanhanget: turbulensen kring sparkningarna och den effekt det fick på laget , som jag anser vara en så pass ovanlig och speciell situation, att den mer än ngt annat (skador, avstängningar osv som alla lag får under en säsong) har påverkat laget och spelarna på ett sätt som gjort att deras insatser inte kommit upp i normal standard, sas.

Att du tar upp ett enstaka misstag som Danne gjort må väl vara hänt, men kan knappast vara ngt fullgott skäl till att kritisera honom i stort, vilket saken ändå gäller. Misstag gör ALLA.

Även jag.... ;-)
Kommentera

Huge: Jag ger upp... Snart skyller du väl på vädret med...
Kommentera

GävleLasse: Vem är det nu som saknar argument? :-)
Kommentera

Huge: Nej jag saknar inte argument. Jag har lagt fram siffror som bevisar att du har fel. ALLA lag har haft skador och avstängningar. Att skylla på sparkningarna kan man inte heller göra då det främst påverkade det offensiva spelet. Sparkningarna innebar faktiskt att backarna tvärt om fick MER hjälp av forwards då man spelade väldigt defensivt efter dessa.

Men det är så det är. När du saknar argument så klämmer du i med dina "otur", "skador", "Avstängningar" och "Sparkningarna".

Du gjorde ett försök att styrka din tes om Johansson genom att visa stats. Nu gjorde jag samma sak men då är statsen plötsligt påverkade av andra omständigheter. Hur ska du ha det?
Kommentera

GävleLasse: Stats är stats, men som i övriga fall så säger inte kalla siffror ALLT. Och det är din siffexercis som jag tycker är lite överdriven. Inget annat.
Ditt exempel om att backarna skulle ha fått mer hjälp av forwards för att vi tvingades spela mer defensivt, kan nog äga sin riktighet till viss del. Men i stort tror jag att turbulenstiden gjorde att laget som helhet tvingades uppträda på ett sätt som gjorde att de flestas prestationer ändå till största delen präglades av en osäkerhet i hur man skulle uppträda som lag på banan. Man blev ju mer eller mindre tvungna att ta till nödlösningar sas.

"Du gjorde ett försök att styrka din tes om Johansson genom att visa stats. Nu gjorde jag samma sak men då är statsen plötsligt påverkade av andra omständigheter. Hur ska du ha det?"

Jag visade statsen på Danne mer för att få en jämförelse med de andra backarna, därför att Dannes insatser kritiserades medan ex Lavins prestationer öht inte har ifrågasatts, utan tvärtom många gånger prisats.
Därefter pekade jag på lite olika faktorer som siffrorna inte kan visa, men som påverkar spelares prestationer så att statsen kan bli lite missvisande.
Men om du tycker att enbart kalla siffror säger hela sanningen, så har iaf du visat hur du vill ha det.
Kommentera

Huge: Jag förstår hur du menar och jag håller med. Det jag ställer mig emot är att du hela säsongen har använt sparkningarna i en positiv anda. Nu har dessa drabbat laget negativt helt plötsligt. Visst kom det en effekt i och med sparkningarna men du har som sagt var hela tiden velat tona ner effekten av dessa. Efterhand så har du ju inte direkt dementerat när skribenter som t ex JanT har påstått att det var tack vare sparkningarna som Brynäs blev ett lag etc. I så fall undrar jag NÄR effekten gick från direkt negativ på våra backar till positiv.

Jag håller med dig om att Johansson kanske fått en del oförtjänt kritik jämfört med t ex Lavins. Men det handlar väl om förväntningar antar jag. Du har ju själv försvarat Lavins insatser med problem med att komma ifatt fysiskt, komma in i spelet och liknande.

Mycket av de dåliga statsen på Laving lades ju i början på säsongen när han inte kommit ifatt. Du kan inte försvara en spelare ena stunden och sedan använda hans insatser i ett negativt syfte för att "rädda" ansiktet på en annan spelare. Jag är för övrigt impad över Lavins som med ett mycket begränsat socialt umgänge gjort en så pass bra insats som han ändå gjort.
Kommentera

GävleLasse: Det verkar som att du blandar ihop två olika saker med varandra.
Sparkningarna har uppenbarligen haft en positiv effekt, även om vi naturligtvis aldrig kan vara 100% säkra vad som hänt ifall dom inte genomförts. Men som du säger: jag har hela tiden försvarat sparkningarna, i så måtto att dom i längden skulle göra laget bättre, vilket dom enligt de flesta gjorde.
Att sparkningarna sedan haft en tillfällig negativ effekt på spelet fram till dess att vi började hitta rätt igen, är ju en helt annan diskussion. Ett nödviändigt ont sas, för att det i slutändan ska bli bra.
Ser du inte skillnaderna på de båda sakerna?

"Visst kom det en effekt i och med sparkningarna men du har som sagt var hela tiden velat tona ner effekten av dessa. Efterhand så har du ju inte direkt dementerat när skribenter som t ex JanT har påstått att det var tack vare sparkningarna som Brynäs blev ett lag etc. I så fall undrar jag NÄR effekten gick från direkt negativ på våra backar till positiv."

Det där förstod jag inte riktigt. Jag har väl hela tiden hävdat att sparkningarna var bra för laget och att effekten skulle komma att bli bra i slutändan.
Hela diskussionen har nu utvecklat sig i en lite annan riktning än den ursprungliga: Dannes prestationer och hans ev fortsättning i laget.
Inget fel i det, men bara en påminnelse om vad saken gällde från första början. Jämförelsen med Lavins var bara ett exempel på varför man ex isf inte tycker att denne skulle söka sig andra arbetsgivare, när statsen ungefär var desamma. Stats som för övrigt var likadana som övriga backar i laget, Sjödda undantagen.
Kommentera

Huge: OK, då för vi tillbaka diskussionen till Johanssons vara eller icke vara.. Jag är övertygad om att det finns yngre backar som skulle göra ett bättre jobb än Johansson. Både offensivt och defensivt.

Det är dags att få till samma effekt nu som sparkningarna var menade som. Att få ett bättre lag. Det får man inte genom att behålla 99% av laget.
Kommentera

GävleLasse: Ditt principiella resonemang är naturligtvis helt korrekt.
Visst finns det säkert yngre backar som skulle kunna ersätta Danne, men jag ser det mer som en fråga om rutin i detta fall. Alltför många unga och orutinerade backar i laget kan ge obalans i försvaret. Örat och Sulku måste ersättas och frågan är hur man resonerar.
Min teori är att det möjligtvis kommer 1 ny etablerad back och ev 2 lite mindre etablerade som ersättare för Örat och Sulku.
Det beror ju på hur man resonerar i fallet Kupan.
Man bygger ju uppenbarligen för framtiden och ser antagligen nästa säsong som ett steg på vägen, innan man fullt ut är klar med att ta upp kampen om guldet på riktigt allvar. Boorken har ju fått uppgiften att föra in en ny anda i både laget och föreningen i övrigt, vilket man kanske inte ska begära vara fullföljt på 1 säsong.
Kommentera

Huge: Varken Kupan eller Gellerstedt kommer vara kvar. Sundlöv kan inte officiellt bekräfta det förrän han talat med dem bägge (enl gängse norm).
Örat är väl egentligen ersättare till Sulku så om vi räknar bort Sulku, Örat och Kupan lämnar det plats till två nya. Ett juniorkontrakt skall fyllas, av Morin antar jag som man verkar tro på (av någon anledning som inte är helt klar...). Sen är då Sjödda. Frågan är om han pga skadan vågar spela ytterligare en säsong eller om han inser att med "satsningen" till nästa säsong inte kommer uppleva ett till guld utan snarare en lindans säsong till.
Kommentera

Huss: Sjödin spelar knappast i första hand för att ta sm-guld, det ser han som ren bonus, han spelar för att han lever för hockeyn och för att han tycker det är grymt skoj!

Kuparinen kan dom bara inte behålla!!

Sen så Måste dom försöka få in en forward till, jag skiter i om det är fullt, en namnkunnig målskytt måste vi ha. Frågan är bara vart han finns?!
Kommentera

mattiaskarlgren: Boorken kanske resonerar som vår gamle förbundskapten Arne Strömberg (ifall det nu är ngn mer än en gammal dinosaurie som jag, som kommer ihåg honom...), när Virus Lindberg hade vunnit skytteligan i överlägsen stil och pressen ville att han borde vara självskriven i landslaget.
Strömbergs kommentar: "Bevare oss för skyttekungar"

Fast i Virus fall var nog kommentaren ganska befogad. Han gjorde väl ärligt talat aldrig ngn succé i landslaget.
Hans fysiska spel fick Djoos att framstå som en Mattias Norström....
Kommentera

Huss: Är övertygad om att Sjödda kommer att spela även nästa säsong.
Finns bara motiveringen, vilken fortfarande verkar finnas kvar , så får vi se Sjödda i LA till hösten.
En ny arena som dessutom säkert lockar till spel. Lägg därtill Sjöddas roll som pappa i laget, dels för dom yngre, men även som kapten och pådrivare, så måste valet vara rätt solklart.
Kommentera

Huge, Gävlelasse: I dag står sannerligen argumenten som spön i backen! Inte en chans att man vågar sig in i den bataljen! ;-)

Jaha, då var Mats Hallins och Ulf Taavolas tid i SSK all. Vad ska man säga? Tror nog att Taavola hade en svår sits med den "dynamiske" Hallin som sportchef. Hursomhelst så har 2 "handlingskraftiga" sportchefer försvunnit den här säsongen då även "masken" lämnat LIF-skutan.

Vad som står helt klart i fallen SSK/LIF är att det inte går att förlita sig på kortsiktiga, dyra lösningar på lagbyggets bekostnad. Därmed inte sagt att man skall krydda truppen med lite spetskompetens.

Trnka, Srdinko, Lotvonen, Benysek, Nemecek, Kalla, Bicek, Neckar, Boumedienne, Zalesak, Mapletoft, Brandner och Leska låter fint på pappret. Verkligheten har visat att så ej var fallet.....
Kommentera

När vi ändå är inne på ämnet spetskompetens saxade jag detta från MoDoiternas forum:

"Jag säger Hej Då till Pavlikovski, Pardavy och Tuzzolino och hoppas dom inte kommer tillbaka."

Verkar som om dom inte varit så nöjda med sina legoknektar...
Kommentera

JanT: Nä det är inte alltid det är gott med färdigt paketerat, hemlagat är nog godast från Mor AS ;-)

Hade det varit kalla kriget så skulle man kunna tro att "Pavlikovski" är spion som han har härjat runt i ES-lagena ;-)

Kommentera

JanT: "Pavlikovski" hade ju i alla fall vunnit interna poängligan i Brynäs med hyfsad marginal. Såna som han och Pardavy är inga världsklasspelare, men dom håller ändå en viss klass och levererar hyfsat.
Kommentera

Peja:

När han vill.
Vilket inte är alltid som fansen vill.

Kommentera

JanT: Det hänger väl snarare på att Modoiterna är grymt besvikna på Pavlikovskis och Pardavys inställning under slutspelet då de inte visat någon större vilja efter att de fått veta att de inte skulle få slutföra säsongen. En sak jag har full förståelse för faktiskt. Uppenbarligen så var inte Modo intresserade av deras tjänster mer, i alla fall så ansåg man inte att man hade råd med dem. Tuzzolino var en konstig värvning en klar chansning skulle jag tro.
Kommentera

JanT: Jag undrar vad du har emot Mapletofts produktion 14 mål 7 assist på 31 matcher i ett bottenlag är inte dåligt i mina ögon. Med dessa nuffror hade han varit i toppen på Brynäs interna målliga...

Vad gäller Leska så missades hans bra sidor genom dålig känsla hos Taavola. Placerar man en playmaker/center som ytterforward i 4:e kedjan som endast kan ses som en grinderkedja så är det dömt att misslyckas.

En jämförelse skulle vara densamma om Boork fick för sig att använda Lind i samma position..

Tar man sig en titt på statsen så ser man en viss tendens ;)

2004-2005 HC Zlin Czech 52 11 38 49 30
2005-05 Södertälje SEL 6 0 0 0 0
2005-2006 HC Zlin Czech 36 4 20 24 18

Vad gäller Zalesak så tycker jag inte han kan lastas för SSK's problem...
2005-2006 Södertälje SEL 43 16 9 25

Frågan är hur det gått för SSK utan dessa två centrar.. ;)
Kommentera

Huge:
"Lagg dartill Sjoddas roll som pappa i laget, dels for de yngre..."

Harnast far vi val se en ny banderoll... :-)
Kommentera

GävleLasse: Mapletoft har ju gått skitbra i SSK, att JanT ger honom som ett exempel på en dålig värvning säger väl mer om JanT än Mapletoft. Att Sundlöv tackade nej till Mapletoft var ett tjänstefel enligt mig.
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det är dags för bäste herr JanT att kliva av cykeln.

Det som avgjorde mest till SSK's nackdel del här säsongen är helt klart de orättvisa Derbygrupperna och förbundets feghet när de föll till föga för FBK's gnäll om att de skulle spela i samma grupp som topplagen. Med tanke på FBK's resultat mot just topplagen i år så hade det varit tungt för dem att ens klara slutspel.

Hur hade Brynäs klarart sig i samma situation som SSK den här säsongen?
Nånting säger mig att JanT hade haft helt andra synpunkter då och istället skyllt på att det var de orättvisa derbygruppernas fel att vi hamnat i KS.

De spelare han gnäller på är ju bevisligen bättre än flertalet spelare i Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Sen har vi Jiri Bicek i Leksand som gjort 16 mål och 12 ass på 50 matcher och Bom-bom i SSK som på 26 matcher gjort 1 mål och 19 ass, dom går inte heller under kategorin dåliga värvningar. Är det någon forward i Brynäs som gjort 28 p eller någon back som kommit upp i 20 p?? Och sen säger dom att vi "dysterkvistar" har för höga krav, jo tjena!!
Kommentera

70 Rodrigues: Även Lotvonen i Leksand är ju en klassback, sen att han varit skadad hela tiden är ju en flopp i sig....men kvaliteér har han så att man blir lite avundsjuk. En sån backklippa skulle vi behöva nästa säsong
Kommentera

Gusten:

Lotvonens hjärtmuskelinflammation går nog mer under kategorin 'otur' än 'flopp'.

Kommentera

Gusten: Fast det kan vi nog glömma, det vet både du o jag!!!
Kommentera

Metal Guru: Ja precis...man kan ju inte kräva att sportscheferna har en kristallkula. Men en Lotvonen/Kultanen skulle vara mumma i vårt lagbygge.
Kommentera

70 Rodrigues: Jo, då hamnar man väl i chock om så skulle bli fallet. Nån som kommer ihåg om Sundlöv tackade nej till Lotvonen eller om Leksand bjöd högre? För visst var han aktuell i höstas.
Kommentera

Gusten:
Mycket är dålig Masken-scouting, men det där kan inte han lastas för.

Jag skulle inte ha något emot kombinationen Lotvonen/Kultanen i lagbygget.

Kommentera

Metal Guru: Mycket vill ha mer ;) Vi lät ju er behålla Djoosen.
Vi kan väl ta en var?
Kommentera

Gusten:
Vi har redan en som är utom förhandling. Och Lotvonen är lite bil-rädd, så det är tveksamt om han skulle kunna flytta ända till Gävle. Jag förmodar att han hamnar i Mora då kvalserien har slutat. Så blir det nog.

Kommentera

Metal Guru: Frågan är väl om han har varit smart nog att skriva in en ES-klausul?
Kommentera

GävleLasse: "Vad gäller Leska så missades hans bra sidor genom dålig känsla hos Taavola. Placerar man en playmaker/center som ytterforward i 4:e kedjan som endast kan ses som en grinderkedja så är det dömt att misslyckas.

En jämförelse skulle vara densamma om Boork fick för sig att använda Lind i samma position.."

Det kanske fanns en anledning till att Leska placerades där han till slut hamnade. Det är ju även upp till Leska själv att bevisa sina "bra sidor", och kanske inte bara åka omkring och tro att puckarna ska komma på bladet hela tiden. Det är ju inte första gången som tjeckisak eller slovakiska spelar får åka hem efter att ha upptäckt att man måste jobba båda framåt och bakåt i ES. Vilket jag skulle tro är den främsta orsaken till hans misslyckande.
Mapletoft däremot hade nog inte gjort bort sig hos oss iaf.
Kanske inte Lesak heller iofs, vem vet. Det kan ju ha varit andra orsaker än dom rent hockeyrelaterade som ligger bakom.
Kommentera

Gusten: Har för mig att Lotvonen också var intressant för Mora men krävde en så oskäligt hög lön att bara Leksand kunde nappa på erbjudandet.
Kommentera

Gusten:

Lotvonen spelar kvar i leksand om de klarar nytt kontrakt.
Kommentera

mattias - 74: Jo jag vet, men jag tror på traditionens makt... the power of the jojo ;)
Kommentera

Gusten:

Det tror inte jag :)
Kommentera

Huge: "Det är ju även upp till Leska själv att bevisa sina "bra sidor", och kanske inte bara åka omkring och tro att puckarna ska komma på bladet hela tiden."

Det är ganska underhållande att sitta å läsa det du skriver. Så fort det inte gäller en spelare som representerat Brynäs så är det uteslutande flppvärvningar och dålig moral hos spelare som ligger till grund att de "misslyckats". När det gäller Brynäs så är det endast otur, skador och liknande bortförklaringar. Inser du inte hur naivt det låter. Samma sak gäller när det skall granskas motståndares nyförvärv. Då duger statsen som en lysande värdemätare på hur de varit, när det gäller Brynäsare så är det inte det viktiga i sammahanget utan helt andra saker. Du måste ju ha kontinutet i det du gör när du skall jämföra spelare.

Jag tvivlar starkt på att du är vidare påläst när det gäller de tjeckiska och slovakiska spelarna i ES. Är det bara en tillfällighet att Leska gör 11 mål och 38 assist på 52 matcher säsongen innan han kommer till SSK och inte gör ett jota i sin korta sejour i SSK? Det som gör det ännu konstigare är att han producerar en hel del när han lämnat SSK och gått tillbaka till HC Zlin?
Säsongen innan han kom till SSK så hade han +12 så jag kan inte tänka mig att ahn skulle vara helt tappad bakom en vagn rent defensivt.

Sedan har du hela tiden sagt att Brynäs måste ha tålamod med sina nya spelare för det tar tid att komma in i laget, i spelet osv. Det ger jag dig rätt i, för det är ju så det är.

Att du kallar Leska en floppvärvning när SSK gav Leska 6 matcher på sig att aklimatisera sig på en helt ny position som ytterforward i ett helt nytt lag i ett liga han var oprövad i. Detta är verkligen motsägelsefullt när det gäller dina galjonsargument när det gäller att man måste visa tålamod med spelare, i synnerhet Brynäsare.
Kommentera

70 Rodrigues och Gävlesasse:" Mapletoft har ju gått skitbra i SSK, att JanT ger honom som ett exempel på en dålig värvning säger väl mer om JanT än Mapletoft. Att Sundlöv tackade nej till Mapletoft var ett tjänstefel enligt mig."

Och hur vet du att det inte var Mapletoft som tackade nej till Brynäs?
Satt du med i förhandlingarna, eller?

JanT skriver:

"Vad som står helt klart i fallen SSK/LIF är att det inte går att förlita sig på kortsiktiga, dyra lösningar på lagbyggets bekostnad. Därmed inte sagt att man skall krydda truppen med lite spetskompetens.

Trnka, Srdinko, Lotvonen, Benysek, Nemecek, Kalla, Bicek, Neckar, Boumedienne, Zalesak, Mapletoft, Brandner och Leska låter fint på pappret. Verkligheten har visat att så ej var fallet....."

Observera att det handlar om "på lagbyggets bekostnad". Jag ser iaf ingen enskild kritik mot just Mapletoft som enskild spelare. Han räknas ju bara upp som en i mängden av bra spelare som dock inte riktigt funkat i lagbygget som helhet. Och att det inte funkar behöver ju i sig inte bero på just dessa spelare.
Isf så borde väl JanT också anse att Boumedienne inte heller är ngn bra spelare, eftersom han också är med i uppräkningen.
Vill nog påstå att flera av de spelare som JanT räknar upp håller bra klass rent indivuduellt, men att dom kanske inte kunnat göra sig full rättvisa i den omgivning dom har.
Vilket väl var hela andemeningen med inlägget.
Så jag undrar vem eller snarare vilka det är som är ute och cyklar i detta fall?
Läs gärna inläggen ett par extra gånger innan ni svarar, för det är inte första gången som ni omedvetet(?) eller medvetet(?) missförstår det som skrivs.
Fast nu kanske JanT menar ngt helt annat, och då är det isf jag som får stå här med skammens rodnad på kinderna.
Jag är dock beredd att ta risken.... ;-)
Kommentera

Huge: "Isf så borde väl JanT också anse att Boumedienne inte heller är ngn bra spelare, eftersom han också är med i uppräkningen. "

Nej det skulle ju verkligen vara konstigt att ta upp Boumedienne som en dålig spelare, han har ju spelat i Brynäs... ;)

Jag hävdar bestämt att den största boven i dramat när det gäller SSK så är det den ojämna derbygruppen de spelade i.

I och med att du inte bemött detta så utgår jag från att du håller med till 100%
Kommentera

Huge: Jag loggade just in och såg Tonys & Lasses kommentarer. Jag sågar ingalunda dessa spelares individuella prestationer. Konstaterar bara (precis som du påpekar) att det gäller att skapa ett LAG! Det kvittar vilka "namn" du har i laguppställningen om lagbygget inte fungerar. Detta faktum har bevisats ett antal gånger i ES under åren, se bara på "REAL MoDo" i fjol.

BIF har nu ett lag som arbetar för varandra, vilket jag värdesätter högre än en hel hop med "klasspelare" som åker runt och spelar för sig själva!
Kommentera

JanT: Ansvaret för detta kan ju bara läggas på tränaren. Och senast jag kollade så är Taavloa arbetslös just nu...

Sen är et är konstigt att du tar upp spelare från två lag som spelar KS.
Kommentera

« · 693892 · »