1150x200-brynasbanner.jpg

Silly season

« · 696990 · » Till forumet

Sv: Silly season
Frisco: Japp. En till back-up för att ytterligare dra fokus från huvudfrågan.

Men jag känner till klyktattare, jag är själv en sådan. Uppvuxen vid Nolbykullen och Hammarvägen så kan jag alla våra gömsler och skråer.
Kommentera

micke: Huvudfrågan var ju ifall vi gör rätt saker med de pengar som kommer in. När dom kommer in, och beroende på hur mkt som kommer in.
Eltifoso var ex inne på en sak som inte är helt oväsentlig i sammanhanget, tycker jag. Och det är väl här som vi har lite skilda åsikter. Inget märkvärdigare än att många härinne har olika åsikter och ibland även överensstämmande diton. Nu känns det lite som att du gått bort dig i argumenteringen och den fälla du talar om, istället har blivit en grop som du själv fallit ner i.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
micke: du tittar mycket på arkiv-x eller?
Kommentera

micke:

Otroligt tröstlöst det här. Om det nu är så att Huge varit överlägsen och mobbande i sina inlägg tidigare, varför då inte vara en större man och inte hänfalla till sånt? På vilket sätt är du nu bättre än han som du just fördömt?

Personligen skiter jag i om du plattar till någon här på HS, men försök då göra det med värdighet. Inte med sandlådesnack. Det är liksom inte snyggt på något sätt och faller bara tillbaka på dig själv.

Kommentera

Huge:
1) Nej, det är ingen som planerar för SM-guld nästa säsong. Det faktum att vi behöver minst en kvalificerad målskytt försvinner inte för det.

2) Ja, Boorken har tagit en chans på en långssiktig satsning. I mina ögon innebär det även att vi måste ha en slagkraftig trupp för att klara ES och ge arbetsro till våra "allsvenska" praktikanter.

Äsch... Nu ringde en grannde och skulle ha datahjälp en timme så nu har jag glömt bort vad jag skulle säga...
Kommentera

Poffa: Du har så rätt poff. Jag ställde en enkel fråga till Huge, han svarade på sitt vanliga hånfulla/mobbande sätt, och jag satt med facit i hand och konfronterade honom med det.

Det skulle jag såklart aldrig gjort, det är fel att ställa någon mot väggen. Speciellt någon som krävt så många andra mot väggen med sina retoriska kunskaper. Det vore ju förjävligt att någon får smaka på sin egen medicin.

Kryp tillbaka under stenen klyktattare :) Det finns justare strider att försvare Huge i, i denna är han dock förlorad. Så är även du om då du fortsätter ditt meningslösa rabblande....
Kommentera

micke: Alla lag vill ha kvalificerade målskyttar. Men för att ha nytta av en sån så måste du ha kvalificerade backar som kan starta uppspel. Kvalificerade kedjekamrater som kan hjälpa denne målskytt att göra det han är inköpt för. En eller två målskyttar i dagens Brynäs är slöseri på pengar. Vad Brynäs måste få ordning på i första hand är LAGET. Vi behöver stabilitet i egen zon, vi behöver centrar som kan vinna fler tekningar. Vi behöver killar som skapar ytor offensivt. Vi behöver killar som kan gå in på kassen. Vi behöver killar...

Att du snöat in på att man måste ha en eller två målskyttar tycker jag verkar vara lite naivt. Man måste lära sig gå innan man börjar cykla...
Kommentera

GävleLasse: Men grejen är att jag anser att vi har ett ganska kompetent lag, på alla plan. Utom just en målskytt.

Du skulle knappast kalla Davydov 95/96 ett slöseri med pengar. Han var en irrationell målskytt som höll oss kvar den säsongen. Det finns mänger med liknade exempel där en utpräglad målskytt har visat sig varit tungan på vågen för många lag. Du vet ju själv statistiken, om du fick välja EN spelartyp BIF behövde just nu. Vad skulle du välja då?
Kommentera

micke: Om jag fick välja EN spelartyp så skulle jag väla en vass center som är en duktig tekare och playmaker.

Davydov? Tycker du att han är ett bra exempel? En spelare som knappast var i egen zon? Hur länge skulle han vara en spelare i Boorks tankesätt?

Nej, det Brynäs måste göra innan man börjar tänka på målskyttar är att bygga ett stabilare försvar. Vi släpper in på tok för många billiga mål. Allt för många och ånga stunder präglas av att en femma tillbringar hela bytet med att jaga puck, när de sen fåt tag på den så lägger de ner i offensiv zon och byter. Sedan börjar visan om igen.

Visst kan man tycka att Brynäs kunde döda många matcher med tidiga mål. Men ställ dig frågan, Hur får Brynäs detta tryck? Jo genom mycket skridskoåkning och mykcet jobb vid sargerna av samtliga forwards. Skall man då ha en Davydov som står å väntar på puck så tappar man den "edgen" man får genom det hårda arbetet och målskytten får inga lägen. Ett lysande exempel på detta är Viitakoskis "misslyckande" i sitt målskytte. Ute i sarghörnen gör man inga mål.
Kommentera

GävleLasse: Jag förstår inte varför du helst av allt vill ha en riktigt bra center. Okej, det finns inte överflöd av sådana i Brynäs, men både Lind och framförallt Bäckström skulle kunna servera passningar till en utpräglad målskytt. Jag hade nog föredragit antingen en riktigt bra målskytt eller en riktigt bra back... Svårt att säga i dagsläget innan truppen är spikad och man vet hur bra Hulken, Salmonsson och Hansen är, men en målskytt som jag ser det nu.
Kommentera

GävleLasse: Nej, inte faen skulle Davydov passa in i Boorks spelsystem, det kanske är lite det som är problemet. Ingen irrationell spelare som kan bryta mönstret passar in i Boorks betonghockey.

Viitakoski är ingen Nisse Ekman, han är mer en Shayne Toporowski. En Nisse Ekman behöver inte stå och vänta på puck vid blå för att bli fri och skaffa sig en målchans. Nisse Ekman kan på egen hand skaffa sig en målchans och blir det inte mål så blir det åtminstone retur. Det finns faktiskt mellanting mellan Davydov och Toppan. Man kan faktiskt vara giftig målskytt, lagspelare och tekniker på samma gång.
Kommentera

micke: Ja såna spelare växer ju på träd... Du kanske kan ge några förslag på spelare som inte har kontrakt? Nisse Ekmantyper brukar ju som bekant vara eftertraktade av de flesta klubbar, klubbar som har mer ekonomisk styrka än Brynäs.
Kommentera

GävleLasse:
Vad tror du om hans bror Ulf? En rackare på att dra in pengar i varje fall.

Se länk. >>
Kommentera

westerlind: Ja han skulle vara perfekt...;)
Kommentera

micke:
Nä, och bla Davydov och Sares hade en vänskaplig relation den framgångsrika säsongen 95/96 :-)

Apropå det här med lagkänsla...
Du som var med litet på den tiden kommer säkert ihåg det!
Kommentera

micke:
Ser att det runnit mycket vatten under bron sedan du skrev ditt inlägg med de följder det kan få, men...

Den som är satt i skuld är icke fri :-)
Kommentera

micke: "Men jag känner till klyktattare, jag är själv en sådan. Uppvuxen vid Nolbykullen och Hammarvägen så kan jag alla våra gömsler och skråer"

Jag klyktattare? Nej. Så uppenbarligen har du fel i det som du tror dig veta. Men nu ska det här inte handla om geografisk hemvist så....
Kommentera

westerlind: “Ulf?” Jag orkar inte öppna länken utan skriver ett svar istället så att jag kan känna mig påhoppad...

Det känns gott att kliva in här och göra ett avtryck efter ett par år med “tekniska bekymmer”.

Jag är förvånad över att Michael Sundlöv eller Leif Boork inte “gör en Alexander Bard” som i hockeysammanhang skulle låta:

Vi i vårt lag är väldigt ambivalenta. Hade vi gått vidare till semifinal skulle vi givetvis ställt upp där, men vi i gruppen har en internationell karriär att ta hänsyn till så det här var ett drömscenario för oss att bli god tvåa i alla fyra kvartsfinalmatcherna samtidigt som vi kände att vi gav Carol(und)a en match in till målsnöret när vi kände både Niklas Wikegårds och svenska folkets stöd i delfinalen i Scandinavium.

——————————————————————————————————————————

Nu gör 20 Lindgren en paus och kommer tillbaka ungefär vid jul 2007. Tschüß!
Kommentera

Kanske blir det ytterligare en forwards i truppen till nästa säsong,Daniel Wessner gäller det i sånt fall,iofs bara ett rykte,detta är saxat från Svensk Fans:

Filipstadssonen ryktas vara ett namn för Leif Boork och hans Brynäs. Tuffingen som tillbringat flera säsonger i Bofors, med undantag för utflykten till Almtuna, hamnade på en föga hedrande andraplats i hockeyallsvenskans "busliga". Med sina 194 minuter i utvisningsbåset var det bara Växjös, Jani Honkanen, som var värre.
- Daniel är en mycket duktig spelare, säger Boork till Karlskoga Kuriren.
Kommentera

Bissett19: Det verkar vara en Månssontyp så han skulle nog inte göra bort sig tror jag. Men samtidigt så verkar han vara en kille som får nöta bänk en hel del. I alla fall om Boork skall ha samma "tålamod" med Spets som den här säsongen.
Kommentera

Huge: Dessutom verkar vår notarie Micke glömt bort att arenan inte byggdes för välgörenhetspengar....
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Lasse:Jo Wessner är en riktig retsticka,när han spelade i Almtuna så retade han upp Boforsfansen genom att spruta vatten på dem!Året därpå spelade han i just Bofors,o blev snabbt en favorit bland fansen!
Kommentera

Enligt pappersupplagan av GT - Göteborgstidningen för den oinvigde ska Frölundas Sebastian Karlsson vara nära en övergång till Brynäs. Övergången kan vara klar direkt efter slutspelet.
Kommentera

Och enligt Tomas Roos blogg så var Bäcker nära att skriva på för er i Januari.Men Boorken ledsnade då Bäcker velade för länge.
Kommentera

Dragan 2k: Kan det vara så att han vill känna lite stöd i Scandinavium..=)
Kommentera

Måste bara säga att dagens rykten (Wessner & Karlsson, båda centrar) gör att värvningen av Mads Hansen känns ännu mer underlig än vad den redan gjorde sedan tidigare.
Kommentera

Dragan 2k: Vad kan du berätta om Sebastian Karlsson?
Kommentera

Ser också att Hockeycentralen nämner SSK:s Dragan Umicevic som möjligen på vägtill Brynäs. Det ryktet har väl cirkulerat ett tag.
Kommentera

Nu får det fan räcka med kinderägg i truppen!!!
Kommentera

Peja: Boork kanske har insett att Almtorp passar bättre som ytterforward och vill ha in en center ytterligare.
Kommentera

Jompe: Sebastian, yngre bror till Jens, är en duktig center. Ung och utvecklingsbar och är i stort behov av speltid. En speltid som han kanske inte får i Frölunda. Han är skridskostark, en klok två vägsspelare.

Elitesprospects har en rätt bra sammanfattning av honom tycker jag.

Se länken
Kommentera

Dragan 2k: Nu finns GT's artikel på Expressens hemsida.
Kommentera

70 Rodrigues:
Är det inte 3 i varje förpackning eller rentav 6? :-)

Vill meddela alla debattörer att jag lämnar hockeysnack för tillfället.
Kommer tillbaka utvilad och fräsch lagom till nästa säsong.:-)
Kommentera

kentalalarsson:
Men, va synd kentalalarsson!
Jag gillar ju att debattera med dig!

Men vi fortsätter väl via bskv.com, va!
Kommentera

Sebbe karlsson skulle sitta som smort...2 femman kanske?!
Kommentera

Peter Nolander skrev på för Brynäs, Daniel Ström ska bli testad av Brynäs, Linus Morin förlängde med Brynäs, allt inom loppet av 30 min..

Dessutom 4 Brynäsare med i landskampen mot norge 6/4

Kanske, men bara kanske, hoppas, att detta är början på någonting stort,
Kommentera

Slarvigt att mig att skriva i fel tråd, men men.

Nu är den stora frågan jag ställer mig. Vad FAN händer med Sjödin nu?
Kommentera

Falken: Tja, antingen har vi så mycket pengar att vi kan ta in Nolander plus Morin plus Ström på try-out OCH förlänga med Sjödin, eller så har Sjödda ringt från Kola Puck eller vad det heter och sagt "sorry, boys". Det lär väl visa sig ganska snart vad som stämmer, men det finns ju förstås en gräns för hur många backar vi kan ha under kontrakt. Jag hade hoppats på Angell; blev det Nollan istället?
Kommentera

Jompe: Jag hade också hoppats på Angell. Nolander känns inte i närheten av lika het som Angell.
Men Sundlöv sa ju typ "Vi kikar på honom, men det finns alternativ..." angående Angell, och det kanske är Nolander han menar med alternativ...
Känns inte som nåt bra nyförvärv. En riktig medelmåtta. Har väl inte direkt gjort någon monstersäsong i Mora heller.
Kanske slutar Sjödda, det ger ju öppning för Angell isåfall, men man vill ju ha kvar veteranernas veteran. Han är en legend.
Ström? Tja, inte fan vet jag, har aldrig sett killen lira. Kanske är nåt att ha, kanske inte.
Kommentera

"Karl Fabricius tackade nej till Luleås kontraktsförslag"

Nu är det bara att sno honom innan, skulle sitta fint i Brynäs
Kommentera

Wesley: Skulle nog tror att han nappar på andra sidan pölen, även om det skulle bli AHL.
Kommentera

Hörde här i Borlänge att Mangnus Hedlund är på g till Brynäs han har redan tjejen där oxå...
Kommentera

MRMILAN: Ja han stämmer onekligen in i storleksprofilen för en brýnäsare...
Kommentera

MRMILAN: Isf är det väl bara att säga grattis. Mer allround-spelare får man väl leta efter.
Kommentera

RQT:

Ja han är en av mina spelare som jag gillar!! Liten men tuff! Dessutom hade han väl Boorken i mora om jag inte minns fel
Kommentera

MRMILAN: Stämmer bra det, jag hade gärna sett honom i Mora igen. Menhan väger nog lite för lätt, med tanke på att dom verkar rata egna produkter som är småväxta, men sjukt teknisk duktiga och spelmässigt bra. Tänker på Westerling och Jakobs.

Jag gillar Hedlunds powerplay, direktskott från blå, PANG! MÅL! :)
Kommentera

MRMILAN: Om det är Magnus Hedlund från Leksand du menar så är jag väldigt skeptisk. Sundlöv har sagt flera gånger att man INTE kommer att värva från Leksand.. av naturliga skäl ;)
Kommentera

GävleLasse: Hedlund är väl en utav få spelare i LIF som sett hyfsat bra ut denhär säsongen. Kämpar och sliter.
Kommentera

RQT:

Drar på sig alldeles för mycket onödiga utvisningar. Lite hetsigt humör :)
Kommentera

mattias - 74: Jaja, han är min favorit i vilket fall. Även fast han spelar i Leksand :) Kanske man kan se här under föresten :P
Kommentera

« · 696990 · »