Brynäs IF

724873 inlägg · 7959 ämnen

Silly season tråd

« · 262779 · » Till forumet



Sv: Silly season tråd
Nike89: Berka känns inte som någon tung förlust undrar om DIF har koll på vem de värvar. Expressen skriver även att Lind och Casselståhl är klara för BIF, vilket jag inte tror är fallet, än iallafall.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
lindberg: Jag minns nu att Wikegård tog ut Berka till allstarmatchen. Undra om det fanns en hund begraven... Smart jävel! hehe!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Leksands IF värvar HV71:s Slovakiske landslagsman Richard Pavlikovsky! Det är sådana värvningar Brynäs också måste göra, men ICKE!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
lindberg: Tror att Bergqvist kommer att lyckas i Djurgården och självklart bli landslagsman på köpet!!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
70 Rodrigues:Som Rudslätt ungefär alltså!Ett citat" Fler nyförvärv kommer att presenteras under helgen. Sportansvarige Anders Bäckström säger till hockeyligan.se att man har två spelare från en annan Elitserieklubb på gång, och att allt talar för att det blir klart under helgen"
Förresten har ju Jimmy Lindström från Sundsvall Hockey sagt att han ska flytta hem till Gävle.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Nike89: Dom 2 från en annan elitserieklubb är självklart Lind o Casselståhl!!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
70 Rodrigues:Lite fel tidberäkning då eftersom dom redan blev klar idag Torsdag=)
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Medelmåttorna Malmström, Lind och Casselståhl, blir våra första förvärv.
Bäva månde Färjestad och Frölunda !

Vad har egentligen hänt med kartellerna ?
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Det som oroar är att vi både kontrakterar nya utfyllnadsspelare OCH förlänger med spelare som enligt mig är utfyllnadspelare. Vi kommer att ha 3 fjärdelinor!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Huss: ALLA dom andra lagen lär lämna isen i skräck när dom ser vad Brynäs ställer upp med för lag nästa säsong.....:-) Det lär återigen bli en ångestfylld säsong, när fan ska dom lära sig?
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Gust: Bynäs i ett nötskal!!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Nu är jag så arg så jag inte ens kan stava till Brynäs!!!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Håller med att Brynäs som vanligt misslyckas med sina nyförvärv. Vi tar skiten som blir över och låtsas dom är ruskigt bra... Riktigt tråkigt och se!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Huss: Hur fan kan du kalla en kille som Lind för medelmåtta, ni ska vara jävligt glad över att få tillbaka en kille som han. Han är en av elitseriens bästa tekare och ni är inte värda honom. Vi Timråsupportrar skulle kunna gå på höftkulorna till Gävle för att få tillbaka honom. Sedan åker Casselståhl åttor runt Sjödin om han skulle vilja, ni ska vara glada över dessa spelare. Looser!!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Huss: Medelmåttan Lind? Jomenvisst. Ge fan i honom i så fall.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Ge er nu för tusan. Två killar med Gävlebakgrund och sannolikt brynäshjärta + att en är lanslagsspelare (Lind) kan väl inte vara fel. Betydligt bättre än Johan Lindström som det snackas om. Citat: "Vi måste få hit spelare med brynäshjärta tex Lindström"... Såg 3 matcher med Timrå i år och båda dessa spelare är vassa!!! Punkt.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Jag tror de tre nyförvärven inte alls är så svaga som vissa här vill göra gällande. Malmström kan bli vad Bergquist aldrig blev och Lind blir en kanoncenter hos oss också. Svårt för Malmström att producera poäng från bänken. Sedan behöver vi ju några riktigt stora namn också typ Dackell & Norrena. Det är bara att inse att Brynäs inte kommer värva K. Jönsson med dagens ekonomi. Men var är ryktena om Jämtin, honom vill jag ha i Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Tänk vad härligt det är med olika åsikter om saker o ting!!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Igor: Enligt en kompis som håller på HV71 så har Jämtin långt gågna förhandlingar med dom!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
70 Rodrigues: Scheisse!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Igor: Fast enligt 63 Norberg så har han ju redan skrivit på för Brynäs IF! Vi får väl se vad som händer!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Nu är det lite väl negativt här väl? Lind och Casselståhl, två hemvändare, och man kan ju tänka sig att en anledning till att de kommer hem är just att klubben haft problem. De lämnar topplaget Timrå för bottenlaget Brynäs och jag tvivlar ju på att det handlar om pengar. Välkomna dem nu, de kommer att få mycket att göra. Och Malmström - lovande spelare som inte fått spela under Bäckmans styre. Som jag minns så är det en tuff och snabb spelare som går på mål.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Igor: Vem fan vill ha K.Jönsson,en hjärnskadad brorsa till fröken J.Jönsson.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Redhat: Håller med men här är det oftast ett jävla gnäll. Har sett Lind i några matcher i år och han har imponerat. Casselståhl är en stabil back som klart duger i BIF dock är han inte lika bra som Sjödin.

Sen suktar väl alla efter värdlsstjärnor men man måste rätta sig efter verkligheten ibland.

Här gnälls det på köpelag typ LHC men paradoxalt nog är det ofta samma personer som gnäller över att det köps in för lite spelare.

70 R.. Vad talar för att Berka lyckas i DIF?
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Lunkan: Att Lind och Casselståhl är från Gävle och tidigare Brynäsare tycker jag är otroligt mycket värt med tanke på att flera trotjänare kommer sluta. Vi behöver spelare med stort hjärta i laget och inte ett lag med killar som spelar för NHL-scouterna på läktarn - inget namn nämnt.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Igor: Jag menade inte ett lag med bara killar som spelar för NHL-scouterna. Några kan vi ju ha förstås ;-)
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Igor: Usch ger upp det inlägget, svårt med orden idag ;-)
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Igor: Jag är inte så jävla säker på att Larsson slutar,kan tänka mig att han kör ett år till.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
70 Rodrigues: Visst är det ! Våra vänner i Timrå reagerade i varje fall.
Som jag nämnde i ett inlägg tidigare så är det knappast Lind som lyft Timrå utan de andra förvärven som man lyckats med.
Att Lind är en bra tekare och duktig playmaker håller jag med om, men har han förmågan att lyfta ett helt lag ? Knappast.
Det är nämligen precis sådana spelare som Brynäs behöver. I Casselståhls fall blir det än tydligare.
Det har varit mycket snack om generationsväxlingen och med dessa två 30+are
så frågar man sig om vi kommit någon vart ?
Frågan är hur SK tänker ? Lind istället för Wågström ? Gärna, men Lind istället för Larsson ? Tveksamt...
Casselståhl i stället för vem ?
Rehnberg, Pekkala eller Djoos ?
Vidhåller att Elitserien blivit sämre.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Sylf: Jag hoppas att han slutar. Han är inte bra längre, och nån gång måste han ändå lägga av och nån gång måste någon annan kliva fram. Det är dags för det nu. Tack för lång och trogen tjänst, men nu räcker det.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Lunkan: För att han kommer att få en nytändning o mycket istid o det är väl något som Malmström också måste få för att lyckas för annars så står vi där med "Berka 2"!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Huss: Klockrent!!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Ford Prefect: Han är ju skitbra,gjorde ju mål mot Bajen.Nä,allvarligt så bör han nog tänka över situationen.Klart är att det finns kapacitet i killen, men frågan är om han är motiverad nog att plocka fram den.Sett till den här säsongen har han inte varit bra,men vem har det ?
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Huss: Lind är ändå sisådär sju år yngre än Larsson, och en fullgod ersättare. Han är inte vad Larsson var för fyra år sen, men jag anser då honom bättre än vad Larsson är idag. Casselståhl känns mer osäkert, men jag är beredd att ge honom en chans iaf. Det är ju iaf inte som att ersätta Bissett med Karjalainen... ;)
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Tja!
Vi ska väl vara glada att någon spelare vill bli värvad till Brynäs överhuvudtaget???
Vi blev näst sist i serien och har ligger bak 1,5 miljoner.
Ska man klaga då?, visst vill jag att bra spelare ska värvas till Brynäs.
Men vilka pretantioner ska man ha på spelare?, vi kommer omöjligt att kunna värva storfräsare till klubben.
De Brynäs behöver är att bygga från grunden, en dom viktigaste sakerna är då att ha spelare som känner något för klubben.
Lind och Casselståhl är födda och uppväxta i Gävle och har spelat i föreningen förut dom är såna som förmodligen har djupare känslor för Brynäs. Just såna spelare behöver Brynäs IF, hellre såna grabbar än överbetalada divor som lämnar klubben efter 1-2 år.

Om vi motförmodan skulle kunna värva något större namn så måste Brynäs, då be sponsorerna om mer pengar. Då är nästa fråga: finns det några såna???

Summasumarum: Brynäs IF och vi fans ska vara glada att någon spelare vill komma till klubben överhuvudtaget och då ska vi INTE klaga.

Jag ger Lind, Casselståhl och Malmström en ärlig chans innan jag dömer ut dom.

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Välkommen till Brynäs IF Henrik!!!

Välkommna hem till Brynäs IF Mikael och Daniel!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Tor Karlström: Om det hade funnits kompetent folk i Brynäs styrelse, marknadsavdelning och SK så hade vi lätt haft ett topplag! Brynäs är där dom är för att det saknas kompetens på nästan varje position i föreningen!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Jag känner att det är för tidigt att döma ut värvningarna. Vi vet ju t.ex inte vilka de ska ersätta ännu. Sen hoppas givetvis också jag på att något riktigt namnkunnigt nyförvärv presenteras, och det så snart som möjligt.
Låt oss se var vi står när karusellen slutat snurra.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Om det är någon som är av en annan åsikt när det gäller Brynäs situation så snälla berätta gärna om det, för jag kan inte förklara med något annat än att det saknas kompetens!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
70 Rodrigues: Tror de flesta är överens om att man misskött Brynäs under en längre tid. Frågan är ju bara hur man snabbast vänder detta. Missnöjesyttringar på årsmötet är ju en väg, insamlingar till nyförvärv ytterligare en. Det viktigaste är väl ändå att Brynäs kommer in på 2000-talet vad gäller organisation, sponsorer m.m. En annan viktig sak är att försöka få in lite positivt tänkande kring föreningen, även här på GBn. Det har skrivits alldeles för mycket negativt kring Brynäs på sistone.
Vad det gäller nyförvärv så hoppas man ju att vi blir så starka att vi i alla fall kan klara oss kvar och så smått börja marschen uppåt.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Fan vad alla är negativa. Lind och Casselståhl känns som ganska stabila nyförvärv, särskilt Lind. Henrik Malmström tror jag absolut kan få en nytändning i Brynäs, han kommer säkert att lyckas.
Bra värvningar tycker jag, lägg till Norrena, Mårtensson och Dackell så är jag riktigt nöjd... Får också tänka på att Brynäs i år hade en potential som inte riktigt visats upp samt att Soling kommer tillbaks, Anger blir ännu bättre och att Brynäs förmodlingen vill visa sig bättre än vad de visade upp under årets säsong.
Tror också att juniorerna kommer att få genombrott och ev. en sån som Björn Danielsson, Molin kommer nog att vara bättre också. Kenneth Bergqvist har jag trott på i 4 år men det har ju stått stilla, lycka till i Djurgården, jag kommer inte att sakna honom.
Det kan ju bara bli bättre. Eller?
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Tror förresten att Miettinen kommer att vara bättre, Laitinen också... Jag är ganska optimistisk idag...
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Silf: När klubben visar upp något positivt så lovar jag att vara den 1:e som skriver ett positivt inlägg. Man blir så förbannat trött att lägga ner tusentalskronor på Brynäs IF, man åker på ett 10-15 tal matcher i Gävle, man ser samtliga matcher här i Stockholm+ att man åker med supporterbussen ner till Linköping,Jönköping och Ängelholm m.m, och vad får man tillbaka??? Det är dax för Brynäs IF att visa sina supportrar att dom verkligen vill tillhöra toppen av svensk hockey, det är mycket snack o liten verkstad när det gäller den så fint skrivna visionen som står längst back på matchprogrammen. Visionen är som följer:

1. Vi ska tillhöra topp 4 av elitserielagen i Sverige.

2. Vi ska leda utvecklingen inom hockey, inte följa den.

3.Vi ska stärka vår position som ett av Sveriges mest kända varumärken.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
70 Rodrigues: Jag delar den uppfattningen. Jag vill också se Brynäs som det en gång var, dvs uppfylla de tre punkterna i visionen. Det känns bara som att någon / några måste vara konstruktiva och leda styrkorna om man vill förändra. Jag har tyvärr tappat kollen på insamlingen, men den kan vara ett sätt att visa att man kritiserar på ett konstruktivt sätt. Sen ska man givetvis utnyttja sin rösträtt på årsmötet om man kan närvara. Men då måste det finnas alternativ. Något som ännu inte nått ut till landsorten.

Ni vet... tillsammans osv.......
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Silf: Ska man som man säger i sin vision,leda utv osv.Har klubben inget val än att börja från grunden.Sportchef,marknads dito,kvalificerat folk i styrelsen osv osv.Det hoppas jag kommer att ske inom en snar framtid annars kommer årsmötet att bli en blodig historia.Sen är det viktigt att man behåller dom talanger som finns i leden.Alla junisar t.e.x som har varit nästan det enda positiva den här säsongen.Ge dom chansen att visa vad dom går för.Därtill måste det förstärkas med RIKTIGA namn,inga utfyllnadsspelare typ Casselståhl.Efter att allt detta förts igenom på ett bra sätt så lär framgången komma så småning om,inte förr.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Sylf: Halleluja!!!!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Sylf: Frågan är ju vilken trupp de siktar på till nästa säsong. Kanske måste truppen breddas, med tanke på tidigare säsongers skadespektakel och då får en del junisar ändå plats. Då kan vi även behöva några sk. utfyllndaspelare. Jag tror att bästa läget för en junior är att spelas in i en framgångsrik miljö, inte när man dansar på kvalstrecket som ex. denna säsong.
Att man måste börja om från början råder inget tvivel om. Jag vill se nya vindar blåsa i föreningen.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Nu är Malmström helt klar för Brynäs

Se länktips!

För övrigt: vilken debatt!!!, härligt mer sånt!

Brynäs IF ÄR DOM BÄSTA!!!

M.V.H Tor!

Silly Season går vidare!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Tor Karlström:Det har stått på Hockeyligan.se att Malmöström har varit klar några timmar redan...
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Ford Prefect: Visst är det så, men det Brynäs behöver är inte en ersättare för Larsson av idag utan för Larsson för fyra år sedan.
Det är ett av skälen jag opponerar mot att Lind skulle vara en frälsare. Däremot håller han en högre klass än nuvarande 4e center Wågström. Det andra är att om Larsson fortsätter sitter vi med tre centrar över 30 samt finske Miettinen (med ett år kvar på kontraktet). Är det bra ?
Vidhåller också att en spelare av klass på varje position kan höja Brynäs enormt.
Kommentera

« · 262779 · »