Brynäs IF

724903 inlägg · 7959 ämnen

Silly season tråd

« · 263381 Till forumet


Sv: Silly season tråd
Huss: Nu är du lite väl negativ till Lind tycker jag. Jag ser honom som klart bättre än Kyrö också.
Var ska vi hitta en spelare modell Larsson för fyra år sen? En sån spelare finns inte att få tag i på den här sidan Stora Pölen. Jag säger inte att Lind är frälsaren, men jag ser honom som ett bättre alternativ till Janne Larsson och skulle väl lista centrarna:
Miettinen
Lind
Kyrö
Wågström

Faktum är ju också att Kyrö kan bättre än vad han presterat i år, det vet vi. Wågström kan antagligen mycket bättre, men har varit skadad, och frågan är om inte Miettinen kan bättre också. Den enda som inte kan bli bättre är Larsson, han kan bara bli äldre... ;)
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Huss: Jag tillhör dem som menar att det nog är dax för nr. 38 att lägga rören på hyllan. Man MÅSTE ju inte hålla på tills man uppnår den ålder som korresponderar med tröjnumret. Han har verkat trött mest hela den här säsongen, trots en viss lyftning under kvalserien. Det går för långsamt numera.

Håller med om att en riktig förstärkning på varje position skulle göra underverk. Mycket beror på om Mårtensson kommer tillbaka och om Anger stannar. Vad vi framförallt behöver är, som flera andra påpekat, en riktig ledargestalt på isen.

Sen ska tröjan med nr 38 upp i taket.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Jompe: Det skulle ju vara en höjdare om dom kunde överkompensera så att det finns en backup OM Anger försvinner, gud förbjude!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Jompe: Håller med att 38 Larssson skall sluta och fortsätta med sitt Marknadsjobb samt att tröjan skall upp i taket. Han är ju Sverige poängkung!
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Larsson ut, Lind in. Bra. Lind är idag bättre än Larsson, och framför allt har han några bra år kvar. Att han vänder hem tyder också på att han verkligen vill uträtta något - jag tror inte Larsson är särskilt hungrig längre.

Pekkala ut, Casselståhl in. Bra. Pekkala är en misslyckad videovärvning. Samma tendens på hemvändandet för Cassel som för Lind - hjärtat klappar för Brynäs förhoppningsvis.

Bergqvist ut, Malmström in. Bra. Båda två är talanger som stannat i utvecklingen. Jag tror Bergqvist kan blomma ut i Djurgården, men inte i Brynäs. På samma sätt tror jag Malmström kan blomma ut i Brynäs men inte i Malmö.

En bra början.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Rätt intressant att följa tråden om Lind och Casselståhl på TIK's sida.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Hörde att Hagos berättat att han valde mellan Timrå och Brynäs och valde Tik för att laget påminde om Aik. Taskigt sagt om sin nya arbetsgivare. Hur många fler dragkamper kommer vi att förlora? Hagos kommer med största sannolikhet bli en elitseriespelare av hög klass. Malmström och Casselstål har nog redan visat sina bästa kvaliteter. Är Malmströms bästa merit en bra match han gjorde mot Brynäs för två år sen får vi nog skruva ner våra redan låga förväntningar på övriga nyförvärv. Eller det kanske är tvärtom? Micke Lind är ju landslagsspelare, det kan aldrig vara dåligt. Jag är bara förvånad att han faktiskt är landslagsman. Dom spelare som hittills är klara/halvklara kommer knappast att hjälpa Brynäs spela hem ett SM-guld säsongen 2003/04. I bästa fall kan dom hjälpa Brynäs hålla årets nivå. Men kom ihåg att det är lååååångt till köpstopp.

Nån skrev att vi i alla fall snodde Soling före andra klubbar. Det krävdes nog inte särskilt mycket för att göra det då. Hur många trodde att Soling skulle bli en kanonspelare när han värvades från en andraklassens liga borta i Amerikat, räck upp en hand! Snarare ett exempel på en lyckad lågbudgetvärvning. Samma med Anger. Det är ju först den här säsongen han visat landslagsklass. Hade han gått från Aik efter den här säsongen hade han knappast hamnat i Brynäs.
Kommentera

Sv: Silly season tråd
Yared Hagos är inte med i aik idag. Bänkad efter klubbytet?
Kommentera

« · 263381