Brynäs IF

723716 inlägg · 7956 ämnen

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

« · 880282 · » Till forumet


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Det var väldigt vad tonläget höjts härinne den gångna veckan. Lavins & Miettinen har uppenbarligen rivit upp gamla sår.

Affären Lavins är i mina ögon tämligen ointressant. Killen höll inte måttet och fick lämna truppen. Konstigt att han är besviken - nej.

Om Leif Boork nu skulle vara en sådan otrevlig prick som många vill påskina, så känns det ytterligt konstigt att i stort sett hela truppen förlänget. Skulle missnöjet varit utbrett skulle fler spelare lämnat.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
rackham:
Om du skall fortsätta med dina ankor så gör du det väldigt enkelt för personer som kan tänkas välja bort dig från valberedningen min käre Rackham.
Snart är det årsmöte o det är med stor glädje jag hoppas att förändringarnas tid får råda, men blir det inte så kan jag vänta i några
år till.

Det är beklagligt att du ej kan skriva något som berör eller aktiverar supportrar till att diskutera något kring Brynäs IF.
Du börjar likna Kent-Åke. En massa synpunkter på föreningen innan
han kom med, men betydligt tystare nu.
Om du står för samma kontinuitet som du säger att Palle gör, så förstår vi varför föreningen stampar i samma fotspår:-)

Jag är helt övertygad om att du kommer att toppa detta inlägg, med en motfråga eller enbart skämta bort det hela som en liten notis.
Vi känner till ditt sätt att debattera på HS nu:-)
Du får göra som mig. Komma med lite namnförslag o så på personer som kan tänkas arbeta inom föreningen:-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Om du verkligen trodde det så hade du nämnt detta på ett kraftfullare sätt än att lämna en minimal springa i vad du skrev.

Men om du blir gladare av att fabricera ihop någonting så får du gärna tro det. I mina ögon så är du bara mer löjlig som inte kan erkänna att du hade fel du med.

Fast nu kommer väl du att påstå att jag hade mer fel. På den nivån är du.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Jag trodde att det handlade om ngt mer än lönen.
Det trodde inte du.

Det visade sig att det handlade om ngt mer än lönen.

Är det en korrekt återgivning av händelseförloppet?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
wap.hockeysnack.com
Toomi är det inget fel på men som alla så har man dippar och vad som hände bakom lyckta dörrar får vi nog aldrig veta. Vi Brynäsare får väl visa vad vi tycker på bortaplan. Vi har ju en lördagsmatch i Konsum arena. Tommi på isen och Hjälten från Kiruna i båset. På tal om Luleå så såg jag "Vilse i pannkakan" utanför en tobaksaffärr vid Odenplan. Gubben kan fortfarande cykla
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19: Då kom jag i håg rätt!

Ja hamnar man i Boorkens frysbox då är det bara leta ny klubb, Han gillar väl inte lirare i Miettinens klass.....
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
PEN: "Jag har för mig att han har jäkligt bra speed på buggarna + grymt spelsinne och mjuka handleder som styr ett bra powerplay rätta mig om jag har fel....."

Låter som en bra beskrivning,sen att han hamnade under Leffes evil eye är inget att bry sej om.Det är absolut ingen bråkstake;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19: Ok låter ju gott, SSka bli kul att se hur taggad han är den dagen mot Brynäs....
Jag har för mig att han har jäkligt bra speed på buggarna + grymt spelsinne och mjuka handleder som styr ett bra powerplay rätta mig om jag har fel.....
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
PEN: Då är det bara att gratulera,Miettinen är en mycket bra spelare som spelade både center o ytterforwards hos oss.Men Boorken hittade nåt hos honom som han inte gillade.Thats Boork.

Men jag läste att Kyrö ville använda honom som center hos er,o det blir nog riktigt bra.Han lär vara riktigt sugen på att knäppa Boorken på näsan o avgöra i premiären när vi möts.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Tjena alla Brynäsare!
En liten offtopic fråga i Sjödin tråden, Luleå har i dag signat upp Tommi Miettinen på 2år.
Min fråga är lirade han center i Brynäs eller på ytterforwrads position???

Sedan lite Sjödin relaterat då, Ser att han segdrar det hela som Renberg för Luleås del....
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: stavar illa idag... ovan med laptop som man är...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Nej debatten handlar om vad Sundlöv och Sjödda diskuterade under sina förhandlingar. I och med att Sundlöv inte har mandat att dikutera något annat än det sportsliga så kan man utgå ifrån att man endast pratade lön.

Att sedan KÅE kom in och diskuterade med Sjöädda kan lika gärna varit en följd av att Sjödda sagt nåt i stil med "...det beror på lönen och tjnsten jag får efteråt..."

Du höll med mig och skrev att det var det mest sannolika att man diskuterade lönen. Efterkontruktioner och dribbel i efterhand köper jag inte.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "Du har ju inte en jävla aning om hur mycket Sjödda fått i löneförhöjning för att skriva på. Det faktum att KÅE gick in och tog diskussionen om "framtiden" utesluter ju inte det jag påstår.."


Nä, det utesluter inte det du påstår.
Men debatten handlar ju om att du påstått att det med säkerhet inte kan ha handlat om ngt annat än pengar.
Vilket bevisligen var fel, eftersom det även handlat om den tilltänkta tjänsten.
Att det även rent generellt sett handlat om pengar, vilket det väl självfallet gör i alla förhandlingar av den här arten, är det ingen som förnekat.

Jag har aldrig påstått att det INTE ska ha handlat om pengar, bara att det även kan ha handlat om en ev tilltänkt position efter avslutad karriär på isen.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: "Jag var inte riktigt lika säker på att det enbart handlade om pengar, och svarade som följer:"

Du har ju inte en jävla aning om hur mycket Sjödda fått i löneförhöjning för att skriva på. Det faktum att KÅE gick in och tog diskussionen om "framtiden" utesluter ju inte det jag påstår..

Eller?

Det måste vara jobbigt för dig med omröstningarna här när man endast kan klicka i ETT alternativ...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "hade du skrivit nåt i stil med " Nej, det ÄR INTE bara en fråga om pengar utan det är annat med i bilden" så hade du haft rätt."

Man kanske inte alltid behöver skriva så exakt och uttryckligen som du kräver, för att budskapet ändå ska gå fram.
Det inlägg som startade debatten var ditt eget, där du skrev så här:

"Ja Sjödda vill ha en marknadsmässig lön, precis som jag förutspådde."

Jag var inte riktigt lika säker på att det enbart handlade om pengar, och svarade som följer:

"Har du ngn tillförlitlig källa som säger att det enbart handlar om hans lön?"

En retorisk fråga som alltså redan i detta tidiga skede och INNAN jag läst ngn artikel, visar på att jag ansett att det måste ha handlat om mer än pengar.

Då svarade du att det självfallet måste handla om lönen, vad annars?
Du uteslöt alltså alla alternativ.

När jag sedan läste artikeln där Sjödda uttalar sig, ändrade det ändå inte min grunduppfattning om att det handlat om andra saker än enbart pengar.
Jag menade iofs att det till största delen sannolikt handlat om pengar, men det vore väl konstigt ifall det INTE hade gjort det. Pengarna är ju ändå det viktigaste, om man nu som spelare måste prioritera.
Men saken gällde ju ifall det ENBART handlat om pengar eller inte.

Att så INTE var fallet hävdade jag i ett följdinlägg, vilket du besvarade med att det absolut inte kunde ha handlat om ngt annat än pengar.

Därpå briserade "bomben", vilken avslöjade att det de facto handlat om annat än enbart pengar.

Du får snacka hur mkt du vill om kryss och svarsalternativ, det kanske funkar i DIN värld.
I MIN värld står du där med byxorna nere och har haft fel.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
rackham:

"Huge: Skriver ett inlägg hos Brynäs IF
GävleLasse: Skriver ett inlägg hos Brynäs IF "

Rackam: gnäller...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
rackham:


Huge: Skriver ett inlägg hos Brynäs IF
GävleLasse: Skriver ett inlägg hos Brynäs IF

Bättre fly än illa kvacka!

Bye, bye...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
rackham: Just another contribution to the debate...

När är det säsong på anka?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Statler + Waldorf:


Kvack, kvack, kvack... kvack, kvack, kvack!
Kvack, kvack, kvack... kvack, kvack, kvack!
Kvack, kvack, kvack... kvack, kvack, kvack!
Kvack, kvack, kvack... kvack, kvack, kvack!
Kvack, kvack, kvack... kvack, kvack, kvack!
Kvack, kvack, kvack... kvack, kvack, kvack!
Kvack, kvack, kvack... kvack, kvack, kvack!
Kvack, kvack, kvack... kvack, kvack, kvack!

It takes one, to kvack one.
Have a nice evening, gentlemen!


Rackham - har jag inte hört det där förut...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: hade du skrivit nåt i stil med " Nej, det ÄR INTE bara en fråga om pengar utan det är annat med i bilden" så hade du haft rätt.

Med din metod så skulle alla få alla rätt på alla prov som innehåller fleralternativsfrågor. Endast genom att kryssa i samtliga alternativ på frågorna.
Man skulle får "alla rätt" men man har absolut inte bevisat att man k a n.

Det kanske funkar i din värld, men vi har högre krav.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Jodå, det känns igen.
Och ordet "sannolika" vittnar ju om att jag inte var helt övertygad om att det enbart handlade om pengar.
Det scenariot stämde liksom inte riktigt in på Sjödda och hans framtoning som person.

Du var dock bombsäker på att det enbart handlade om pengar.

Tough luck... ;-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Som alkoholist får man gå på möten och träffa likasinnade.

Pessimisten är däremot helt utelämnad åt sig själv.

Mobbing? ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: "Stort att kunna erkänna om man haft fel, finns vissa skribenter här på sidan som borde ta lärdom av det."

Absolut, det är stort.
Jag nöjer mig med att erkänna att jag hade rätt.
Det är inte kattskit det heller....

Fast jag tycker inte att du tagit speciellt mkt lärdom av de frekventa fel du haft.
Inför varje säsong så ska det ju bli KS, enligt dig.
Ok, du hade rätt 1 gång i det fallet, men som sagt: även en blind höna...
:-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Återigen.. bara för att jag har fel så har inte du per automatik rätt.


"Men som du säger: det mest sannolika är nog att det handlar om pengar."

Känns det igen?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "Fast jag tror inte att jag hade så fel ändå."

Med tanke på dina följande rader, så framstår kanske Bagdad Bob som ett under av sanning och objektivitet:

"Det handlar helt säkert inte om något annat än lönen och eventuella bonusar. VAD skulle det annars handla om?"

;-)))
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: om man skulle göra som Huge och analysera ihjäl det ordet.

Motsatsen till otur är tur. Om en spelare gör en blooper, t ex slår in pucken i fel mål så är det en jävla "otur", i så fall måste det vara en jävla tur om samma spelare skulle lyckas med att få in pucken i rätt mål...

Om ett lag har otur och förlorar så måste vinsterna vara tur, ett lag som vinner på tur är inget bra lag. turen brukar ju inte hålla i sig...;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "otur" är en klassisk bortförklaring som har använts flitigt :-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: fast det e klart... jag skulle ju kunna skylla på "otur"
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Hehe...Ja man kan tycka det. Fast jag tror inte att jag hade så fel ändå. Det Huge snöade in på var ju vad som stått i artikeln och det verkade på honom som att det var det väsentliga. I artikeln stod det inget om att Klubbdirren var med och förhandlade...

Vem förhandlar om vad? ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Stort att kunna erkänna om man haft fel, finns vissa skribenter här på sidan som borde ta lärdom av det.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: jaja, "även en blind höna..."
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19: Väntar spänt på ett pressmeddelande från Brynäs där det står att Sjödin inte förlänger kontraktet utan bestämmer sig att bli ledare med Olsson i LIF ;-)
Kommentera


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "Ja att det var annat än lön som diskuterades var för mig ganska överaskande. Nåja skönt att saken verkar vara utagerad i alla fall."

Inte ett dugg överraskande.
Min blyghet förbjuder mig att berätta vem det var som igår skrev följande rader:

"Det kan ju även handla om Sjöddas ev fortsättning inom föreningenm, men då i ngn annar roll än den som sportchef."

;-))
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
28niion: Ja att det var annat än lön som diskuterades var för mig ganska överaskande. Nåja skönt att saken verkar vara utagerad i alla fall.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19: Verkligen skön läsning i morgon blaskan, sen att det inte handlade om pengarna var ju bara så mycket bättre.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

Sjödin fortsätter 1 år till enligt vad Arbetarbladet erfar:

"Långbänken" är slut. Brynäsfansen har haft en orolig tid när backprofilen och kaptenen Tommy Sjödin inte förlängt kontraktet med Brynäs. Men nu kan Sporten avslöja att det är nära. - Tror att det blir klart senast under fredagen, säger Tommy."

Gött!!

Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Teppo:

Jag vet men jag tror Modo matchen kommer bli den bästa har bara de tpå känn. Derby också så det smäller säkert en hel del mer där i den matchen kanske ! Men ananrs kan man ju byta till nån annan.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
mattias - 74: Vet inte riktigt vad det är för match du nämner. Är det dambasket? Annars går Brynäs-HV på 9:an.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Teppo:

Nja inte mer än att Brynäs skulle hitta tillbaks till de spelet ni hae när ni var som Bäst i ES och att det skall bli roligt att spela slutspel. Får väl önska er lycka till men jag väljer nog Timrå - Modo imorgon på säsongskortet =)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
mattias - 74: Sa han något av intresse?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Teppo:

Morgonprogram på tv som har lokala sändningar över dalarna gävleborg och Uppland!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
mattias - 74: Vad är gävle dalarna uppland?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19:

Sjödin skall vara med på Gävle Dalarna Uppland om en stund och snacka slutspel, synd för dig som inte bor där =)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Var väl väntat eftersom Sundlöv fortsätter som plånboksbärare. Orkar Sjödda så skall nog även jag orka en säsong till som supporter ;-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Ja du vet Murvlarna är onyanserade sas.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19: Fast det kanske är totalt onyanserat och tagit helt ur sitt sammanhang :-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Positivt,men ganska väntat.Killen har potential att bli nåt riktigt stort,får han bara utvecklas i sin takt så blir han en framtidsman:)
Kommentera


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues:
Under förr-förra säsongen tyckte jag att det var fånigt att han höll på, snacka om att han har kommit in i andra andningen- lagets bästa spelare!
Kommentera

« · 880282 · »