Brynäs IF

723723 inlägg · 7956 ämnen

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

« · 880282 · » Till forumet


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Det var väldigt vad tonläget höjts härinne den gångna veckan. Lavins & Miettinen har uppenbarligen rivit upp gamla sår.

Affären Lavins är i mina ögon tämligen ointressant. Killen höll inte måttet och fick lämna truppen. Konstigt att han är besviken - nej.

Om Leif Boork nu skulle vara en sådan otrevlig prick som många vill påskina, så känns det ytterligt konstigt att i stort sett hela truppen förlänget. Skulle missnöjet varit utbrett skulle fler spelare lämnat.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
JanT: Jag tycker bara att han handlade väldigt konstigt när han först bänkar Lavins under i princip hela säsongen och sedan sitter och talar så gott honom under matchen på TV. OM Lavins är en så bra back som Boork vill göra gällande. Varför gjordes inte mer för att få igång honom?

Jag saknar kontinutet och ett samband mellan vad Boork gör och vad Boork säger...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: Tycker du att HS är rätt forum för såna diskussioner?

1. Alla i Brynäsboken är inte medlemmar i Brynäs IF och borde således inte delta i debatten.

2. Valberedningen arbeta med att utvärdera sittande styrelse och leta fram nya alternativ till avgående/styrelsemedlemmar som de anser gjort sitt.

Visst tycker jag att Rackham gott kunde delta i diskussionerna här på HS, inte bara Rackham utan så många som möjligt. Men hur skulle det se ut om en medlem ur valberedningen satt här på HS, ett öppet forum och namngav personer till sturelsearbete som han personligen vill ha in. Valberedningen består inte av tre individer som på eget bevåg ska sitta och nominera folk. Det är ett organ som TILLSAMMANS skall nominera kandidater till årsmötet.

Förstår du varför Rackham INTE tar debatten?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Du kan ha en poäng i det där. Hur som helst så var väl inte Rodrigo direkt outstanding den gångna säsongen. Känns inte som han skulle tillfört nuvarande backuppsättning något nämnvärt.

Var han inte by the way i bråk med Lettlands förre förbundskapten?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
JanT:
Det är som med övrig personal i Brynäs Kansli.
Ingen anställd vågar öppet gå ut o kritisera klubbchefen, för då mister man arbetet .

Jag skiter fullkomligt om en eller flera spelare klagar på saker o ting som berör Boorken.
Kan dock bara konstatera att ingen spelare som har lämnat Timrå de senaste åren har haft större invändningar mot personer Lill-Kenta.
Du är så blind o naiv ibland Jan T att jag mår illa.

Jag minns när jag samtalade med dig på hotellet i Gävle, o du riktigt ryggade tillbaka när jag kom med konstruktiv kritik mot föreningen.
Har du överhuvudtaget någon konstruktiv kritik att komma med eller är allt alltid solsken i föreningen?
Om du tror det så är det beklagligt. Du kan få törsta ihjäl diug efter nästa sm-guld:-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Vadå borde inte få skriva i gästboken?
Bör du och Huge få förstöra konstruktiv debatt som andra
försöker inleda på HS?
Precis lika dum fråga.
De som känner mig vet vad jag har för relation till Brynäs IF.
Du vet nada om mig. Har vigt mitt liv åt Brynäs så kom inte o
berätta för mig att icke medlemmar till Brynäs IF ej får debattera här.

Du kan ju behålla HS för dig själv med Huge, så kan vi andra följa Er intressanta debatt.
Stör det dig att att jag går för rakt på måhända?

När moderatorena stänger av mig så accepterar jag det.
Vad har du själv skrivit för intressant den senaste veckan som verkligen berör alla supporters som läser härinne?
Nada skulle jag vilja säga.

Tillsammans skall nominera kandidater?
Visst GävleLasse. Många bekanta till mig springer bena utav sig för att prata med Palle, ordföranden i valberedningen. Räcker det inte att han har skämt ut sig en gång gentemot mig:-)
Tydligen måste man själv vara/bli utsatt för saker för att engagera sig.

När skall du se den lekstuga som förekommer?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: Vad har Brynäs IF med HS att göra? Har du märkt vilket engagemang det finns här när det gäller någonting annat än laget och matcherna?

Så jag förstör din "debatt" genom att svara och ge dig MIN syn på saken?

Om inte dina bekanta vet hur man går till väga för att nominera folk till valberedningen så kan du väl skicka dem på en kurs i hur man använder mail. Man måste inte ta nomineringen verbalt med ordföranden.

Annars så kan du ju alltid hänvisa era nomineringar till Rackham här...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: "Jag minns när jag samtalade med dig på hotellet i Gävle, o du riktigt ryggade tillbaka när jag kom med konstruktiv kritik mot föreningen."

Uppfattade inte din kritik som särdeles konstruktiv. Väldigt intressant att du ständigt återkommer till detta möte så fort jag skriver ett inlägg.

"Jag skiter fullkomligt om en eller flera spelare klagar på saker o ting som berör Boorken."

Det gör jag med.

"Du är så blind o naiv ibland Jan T att jag mår illa"

Varför så dyster när vi har samma åsikt?

Intressanta egenskaper du tillskriver övriga debattörer här inne.

Är du överhuvudtaget medlem i Brynäs IF & BSKV???
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: "Vad har du själv skrivit för intressant den senaste veckan som verkligen berör alla supporters som läser härinne?
Nada skulle jag vilja säga."

Lasses inlägg engagerar i vilket fall som helst mig. Detsamma gäller inlägg skrivna av dig.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
JanT: Nej Lavins hade en tung start då han missade större delen av försäsongen iom en skada. Att bänka en spelare är inte rätt sätt att försöka få igång en spelare. Jag anser att det fanns utrymme att köra Lavins under matcherna, Boork tog en jäkla risk när han spelade Sjödda, Angell och de andra stenhårt under de sista tio omgångarna under grundserien.

Jo jag har för mig att han protesterade mot förbundskaptenen genom att Bojkotta landslaget. Varför kommer jag inte ihåg.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Tror att Hulken mycket väl kan bli en ny Lavins. Han var bänkad i ett flertal matcher och korsbandsskadan gör inte saken bättre.

Nu går jag till sängs innan det kommer en ny salva från Alnön. ;-))
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
JanT: Det har jag sagt länge...


Akta dig så du inte får Huge på dig. Han kan inte ta att någon skriver någonting negativt om någon i laget.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "I mina ögon så är du bara mer löjlig som inte kan erkänna att du hade fel du med"

Jag har väl aldrig förnekat att jag till viss del haft fel.
Bara det att jag åtminstone kunde tänka mig en alternativ anledning till varför det drog ut på tiden, än att det enbart skulle ha gällt lönen.
Du förkastade ju totalt en alternativ förklaring.
Jag försöker ju dessutom bara få dig att erkänna att du haft fel, när du påstått att det öht inte kan ha handlat om ngt annat än lönen.

Att retstickeaspekten på det hela är mkt stor, är ju en annan fråga...
:-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
argonaz: Vid en rent allmän bedömning av trovärdighetsgraden hos olika debattörer härinne, sett till deras resp olika framtoningar och vad dom skriver, så måste jag säga att du verkar tillhöra kategorin "rättshaverister".
Dvs en person som av ngn anledning känner sig personligt förolämpad eller på annat sätt anser sig vara orättvist behandlad, trots att det mesta tyder på att en objektiv utomstående inte uppfattat det som att ngt oegentligt förekommit.

Ditt snack om att du minsann vigt ditt liv åt föreningen, styrker ju tesen att det handlar om ngt sorts personligt korståg mot ngt eller ngn, från en person som har en tendens att hemfalla åt fanatism av ngt slag.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "Jag tycker bara att han handlade väldigt konstigt när han först bänkar Lavins under i princip hela säsongen och sedan sitter och talar så gott honom under matchen på TV. OM Lavins är en så bra back som Boork vill göra gällande. Varför gjordes inte mer för att få igång honom?"

Jag hörde aldrig vad Boorks beröm skulle ha gällt?
Handlade det om Lavins insatser i Brynäs, insatserna rent allmänt i det lettiska landslaget eller den match som Boork just då kommenterade?

Att Boork ex berömmer Lavins för insatsen i landslaget, utesluter ju inte att han kan tycka att letten vid vissa tillfällen inte riktigt hållit måttet i Brynäs?

Och även ifall berömmet skulle ha gällt Lavins insatser i Brynäs, så visar det kanske på att Boork verkligen kan ha varit nöjd med hans spel när det funkat, men inte när det gått trögt.
Sen handlar det kanske också om en del hövlighet från Boorks sida, i rollen som bisittare i TV.
Att i det läget sitta och ex totalsåga en egen spelare sas, hör inte till vanligheterna och inte heller till allmänt hyfs och etikett.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: "Sen handlar det kanske också om en del hövlighet från Boorks sida, i rollen som bisittare i TV.
Att i det läget sitta och ex totalsåga en egen spelare sas, hör inte till vanligheterna och inte heller till allmänt hyfs och etikett."

Boork fick ju en hel del kritik för det han sade om Enström. Nu har du ju skrivit att du inte sett så mycket av matcherna så det kanske vore bättre att lämna den delen av debatten hän till dem som sett och hört vad som skett på matcherna.

När det gäller Lavins så berömde han Lavins som en duktig hockeyspelare, alltså en bedömning om hans generella kunskaper som spelare oavsett lagtröja.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: "Jag försöker ju dessutom bara få dig att erkänna att du haft fel, när du påstått att det öht inte kan ha handlat om ngt annat än lönen."

Det var ju det som startade den här trätan. Att JAG skrev att jag hade haft fel. Det var då du kom in och slog dig på bröstet och skrävlade om att du hade haft rätt. Allt detta efter att du i princip hade hållit med mig. Skillnaden mellan oss var att du lämnade en liten öppning att det kunde vara någonting annat med.

Jag hade fel och du hade mindre fel iom att du fegade ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
70 Rodrigues: Hittade du ingen äldre artikel? Om du letar förra året kan du säkert hitta en artikel om att Sjödin skrivit på för ett år i brynäs också!

2007-03-05
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
spud: oj nu var det ju jag som tabbade mig.. det blev alldeles fel för mig. sorry!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Hoppas "farbrorn" snart är klar och signad.....
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
VBgr: jag hoppas med.
Han har ännu mer rutin till nästa säsong...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Spelar nog ingen roll om NÄR och HUR han lämnar Brynäs så kommer denna "lirare" att lämna ett stort tomrum efter sig. Sjödda är stor i våra "sinnen".....
Kommentera


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
RavenLord: Men blir man förvånad?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
RavenLord: Jag får fundera på motåtgärd. Kanske någon av dessa.
[ ] Göra såsom den sene Tommy Sandlin gjorde 1988 – riva medlemskortet. I detta fall krävs en riktigt stark sax.
[ ] Skiter i engagemanget i Brynäs såsom Sjödin funderar på att göra. I mitt fall att inte skicka in statistikbilagan. Årsmötet 16 juni måste då avbrytas och uppskjutas.
[ ] Väntar på att mina kollegor här på hockeysnack ställer samman någonting kollektivt man enkelt kan glida in på.
[ ] Lever vidare som vanligt som en god brynäsare med mössan i hand.
[ ] Skiter i allt detta – det är ju fotbollssäsong och nästan sommar.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
RavenLord: Alternativt: Snyggt Pucken....slutar aldrig förvånas hur du behandlar Brynäs IF i dina krönikor.

Att som journalist, under pågående förhandlingar publicera en partsinlaga från en besviken och orolig hustru, är det seriöst?
Saken är nog betydligt mer komplicerad och mångfacetterad än att Brynäs skulle vara den stora jätteboven och Sjödda det stackars offerlammet.
Vilket Pucken som vanligt vill få det till.
Som "bevis" drar han självfallet fram gamla synder, som dock faller platt till marken efter en närmare granskning.
Tord Lundström sparkades väl pga alla fraktioner som fanns på den tiden, och sannolikt också pga att man helt enkelt måste göra ngt när laget inte funkade.
Mailet till Bissett var en standardåtgärd, där spelaren ifråga blev informerad via ett mail till agenten, PARALLELLT med att muntlig information och kontakter försiggått.

Som jag ser det så är det fortfarande den tilltänkta tjänsten som är knäckfrågan. Det verkar iaf inte som att Sjödda vare sig vill eller har kompetensen att direkt ta över som Sportchef. Därav den tilltänkta utbildning man talar om, vilket väl isf verkar vara en fullt normal och logisk överenskommelse.

Det finns även andra aspekter på saken.
Att man redan skulle ha dragit över spelarbudgeten kan ju till viss del bero på att man sett sig tvungen att ta chansen att signa dom spelare vi nu fått när tillfälle gavs. Sjödda har ju själv alltid velat vänta mkt länge med att skriva nytt kontrakt, så här har han kanske till viss del sig själv att skylla en aning.
Ja, men varför gjorde man isf inte klart med Sjödda redan i ett tidigt skede?
Tja som sagt, han kanske inte själv ville.
Det är iaf ett tänkbart scenario, som visar på att allt inte är svart eller vitt.
Om man inte heter Pucken, förstås....

Laget har förstärkts kraftigt och det har kostat pengar.
Samma skribenter som tidigare kritiserat ledningen för att bara värva mediokra AS-spelare trots att det funnits pengar, kommer nu säkerligen också att kritisera ansvariga för att ha värvat just de bra spelare som man tidigare efterlyst.
Hur man än vänder sig så har man arslet därbak...

Mao: det finns många aspekter och förklaringar till varför det inte löst sig mellan Sjödda och Brynäs.
Förklaringen är nog inte så enkel som att man vill försöka djävlas och skymfa en gammal trotjänare.
Även om Pucken förstås har den inställningen...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Man blir ju inte ett dugg överaskad att du kommer in och försvarar Brynäs...

De gör ju alltid rätt.

Om nu Sjödda måste utbilda sig för att få jobbet som sportchef. vad har Sundlöv för utbildning? Vart utbildar man en Sportchef? Komvux? Hur bra sportchef blir man av att sälja biljetter. Om man blir det så finns det bara ETT namn för jobbet. ULLA, hon har sålt biljetter i många år.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
20 Lindgren: Dom två sista alternativen känns mest "Brynäs aktiga" tycker jag så välj ett av dessa!

Att inte Sjödin skulle vara ha rätt utbildning för sportchefsjobbet kanske är helt riktigt, men vem i Brynäs har rätt utbildning för sitt jobb? Räcker det med att vissa kan busstidstabellen i Uppsala, för ett högt uppsatt jobb så borde väl Sjödins mångåriga erfarenhet inom och hockeyn och föreningen räcka som utbildning!!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Visst kan man ha synpunkter på "puckens" krönika, men så här behandlar man inte trotjänare!

Pengarna är slut? Ett annat svar är väl att Tommy Sjödin prioriterats bort.

Klumpigt skött av BIF. Detta kunde ha lösts på ett mycket snyggare sätt.

Till syvende och sist är ändå frågan; Hur mycket pengar skall man lägga på en spelare som garanterat lägger av efter nästa säsong? Går det att få något bättre för pengarna?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
JanT: Vänd på det, Hur mycket pengar skall man lägga på en spelare som ändå kommer att dra till NHL nästa säsong?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
RavenLord: Sicken soppa.

Det känns som om vi kommer stå utan #7 nästa säsong.

Det här hade verkligen kunna skötts bättre o framförallt snyggare.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Vad ledsen jag blir när jag läser det här..
så här kan man inte behandla någon.
Sälja biljetter vilken skymf mot en trotjänare
som Sjödin är :,(

Idag har något av min positiva anda försvunnit och det gäller
ledningen i Brynäs....
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19:
Säger bara en sak,,,sparka sundlöf, man gör inte så mot en trogen spelare...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19:
Bye the way, grattis till att ha lag hela budgeten på era nya spelare...
Brendl bäst betald i ES eller?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Bissett19: Man blir ledsen när man läser om "Sjödda". Hur kan man behandla en trotjänare på detta sätt? Köp medlemskort i klubben och gå på årsmötet.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
TIKbiff: Smakar det så kostar det!
Tydligen smakar Sjödin surfisk.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
El Aka Ali: Jag hoppas Sjödin har lite självaktning hur mycket han än känner för Bif. Vi får hoppas att han har lite TIK hjärta kvar för här är han åtminstone fortfarande välkommen!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Vafan!!!!!!!!!!!!!

Här sätter man söndags kaffet i vrångstrupen när man ska läsa morgon blaskan.

Vad FAN håller Brynäs If på med???????

Hoppas att dom tänker om blixtsnabbt.
Här har Bif predikat om satsningar på Junisar och att man ska vara klubbtrogen, och här kommer tacken till Brynäs PROFILEN No1.
Känns som om man inte kommer att köpa några biljetter till i vinter ivf.

Hoppas att alla som sitter här inne å slickar röv på styrelsen å valberedningen är NÖJDA med allt som Brynäs numera står för

Tack för ordet en mkt besviken brynäsmedlen sedan 1986
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Hela sanningen är säkerligen inte publicerad och journalister skriver idag längre inte sina åsikter, de vill skriva åsikter som får folk att tala om själva tidningen, krönikan och krönikören.

Du skulle vara usel på det jobbet. ;)

Jag köper inte heller den där lönefrågan, om allt han vill är att representera Brynäs så kan han säkert spela för samma lön som tidigare. Även om stoltheten sätter sig lite på kant.

Hur som helst så är det en dålig idé att bryta löften, och det är en ännu sämre idé att bryta dem till tjuriga hockeyspelare och en rent ut sagt über-usel idé att bryta dem till en ikon och en av seriens absolut bästa spelare på sin position.

Har Micke Sundlöv verkligen imponerat såpass mycket att han är värd att offra Sjödda för? Eller har Brynäs lärt sig att det tar tid för en sportchef att bli bra efter att de anställde Micke Sundlöv på den platsen och går efter det tro? Men ett löfte är ett löfte. Faktiskt.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Tänk att Brynäs aldrig lär sig att inte lova saker som man inte kan hålla. Typ Sportchefsjobb till Sjödda eller livstidsanställning till Sandlin.

Spännande ny förhandlingsmetod i alla fall öppna brev till lokalpressen från frugan (Tommy vet givetvis ingenting om detta).

Risken är väl nu att Brynäs river kontraktsförslaget efter frugans svartmålande öppna brev och skriverier om död brynäsanda.

Nu tror jag att Tommy är körd och lämnar Brynäs...Tyvärr.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio:
Intressant att se om Sjödda skriver på i morgon, annars, välkommen till Timrå..
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:
Huge: Man blir ju inte ett dugg överaskad att du kommer in och försvarar Brynäs...

De gör ju alltid rätt.

Om nu Sjödda måste utbilda sig för att få jobbet som sportchef. vad har Sundlöv för utbildning? Vart utbildar man en Sportchef? Komvux? Hur bra sportchef blir man av att sälja biljetter. Om man blir det så finns det bara ETT namn för jobbet. ULLA, hon har sålt biljetter i många år.


Nu har vi bara hört en sida (och från en spelarfru dessutom...helt unikt och makabert eller...?)
Brynäs kan ju ha en egen (mer sanningsenlig) version

Det måste ha kraschat redan när de gav Sundlöf förlängt i 3 år och Sjödin så sin sportcheftjänst flyga all världens väg, det var då Brynäs sa att de ville säkra upp en nivå på sportchefstjänsten för en lång tid framöver, valet föll på Sundlöf (rätt eller fel).

Nu tycks Sjödin gå i tankar om att han ska vara berättigad/kvalificerad till en motsvarande tjänst eller tom tjänsten som Klubbdirektör...!!!
Brynäs är inte riktigt så stor som organisation att det alltid finns lämpliga hål att fylla med spelare som vill jobba vidare i klubben.
Och det där med att tjänster ska SKAPAS för gamla spelare är helt horribelt!
Tjänster i organisationen ska finnas för att organisationen behöver det, och ska tillsättas med allra bästa möjliga kompetens, inte för att hålla föredettingar sysselsatta när det inte vet vad de ska göra efter hockeylivet...

Det är inte ens fel att två trätar
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
JimmyH: Ja, du är iaf den förste som fattat vad jag försöker säga.
Att det handlar om saker som utomstående inte har en aning om, men att man ändå drar den tvärsäkra slutsatsen att det är enbart Brynäs som handlat fel eller på ngt annat sätt varit orsaken.
Jag tror dessutom att du är inne på själva kärnfrågan: löftet till Sjödda om en tjänst efter karriären. Men problemet är ju att vi inte vet hur det löftet är skrivet i kontraktet eller om det ens handlat om ett löfte som specifikt gäller just jobbet som Sportchef?
Det kan ju handla om ett svävande och inte speciellt konkretiserat löfte till Sjödda, som gavs INNAN Sundlöv blev ordinarie SC och dessutom innan den nya organisationen trädde i kraft.
Med detta i åtanke så kanske det är lite mer förståeligt att det blivit komplicerat. Sundlöv har nämligen enligt min mening gjort ett mkt bra jobb och han har rätt "utbildning" sas.
I det här fallet verkar ju vissa ta snacket om utbildning bokstavligt, då det i själva verket handlar om en formell utbildning, dvs lång erfarenhet, kontakter osv.
Men visst håller jag med om att man kunde försökt sköta det lite smidigare.
Hade man nu varit så mån om Sjöddas fortsatta tjänster på isen ytterligare 1 år, så hade man väl lagt undan pengar som skulle garanterat honom en fullvärdig lön, och sen använt resten av pengarna till övriga spelarköp.

"Eller har Brynäs lärt sig att det tar tid för en sportchef att bli bra efter att de anställde Micke Sundlöv på den platsen och går efter det tro? Men ett löfte är ett löfte. Faktiskt."

Ett mkt troligt scenario också enligt min mening.
I första läget har man lovat Sjödda en tjänst som Sportchef.
Är det ett konkret bindande löfte på papper som absolut inte kan misstolkas, så är det naturligtvis för djävligt om man nu försöker vrida sig ur den sits man själva satt sig i, dvs att man märkt att Sundlöv är mkt mer lämpad för jobbet.
Handlar det däremot om ett svävande löfte som man ansett gått att förhandla om i ett senare skede, så kommer ju saken i ett annat läge.

Skönt iaf att det finns ngn som fattat vad jag försöker säga, istället för att man får det gamla vanliga standardsvaret om att allt Brynäs gör minsann är bra och att dom inte kan göra fel.
Kommentera


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Vafan är det som händer!? Jag är i chocktillstånd. Det känns som att det är för tidigt att döma någon, jag väntar tills Brynäs har gett ett officiellt svar på tal ( för det kommer väl?).

En sak är säker dock, detta stinker jävligt illa...oavsett vad som hänt så ger det här JÄVLIGT mycket badwill.

"Han erbjuder sig att sänka sin avtalade lön som blivande sportchef för att i stället få en rättvis lön som spelare nu. Dumt kan tyckas men han vill ju så gärna spela ett år till!"

Låter lite skumt och framförallt jävligt kortsiktigt. Har Sjödda hamnat i nån ekonomisk knipa så han måste få lös pengar på en gång?

Som avslutning så måste jag säga att jag har svårt att känna sympati med nån vars fru skriver ett snyftbrev. Förnedringen är total...

...det skjuts för lite i dagens hockey....
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Gusten: Troll.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Gusten:

Jag tror inte man åker till Florida om har dåligt med cash.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Fan va illa! Blir så ruskigt less på Brynäs, ska det vara så jävla svårt att ge en tro tjänare ett värdigt avslut.

OCH hur fan kan det finnas fyra spelare som tjänar bättre än Sjödda? Villka är det? Hutonen, Brendl, Dackell, men vem är de/den andra?? Och varför tjänar dessa bättre än Sjödda? Lojalitet och hjärta belönas visst inte i Brynäs.

Det måste finnas utryme i organisationen för Brynäs förmodligen starkaste varumärke tillsammans med Bäckis. På marknadsavdelningen sitter Janne Larsson, vad fan har han åstakommit som inte Sjödda skulle kunna göra likabra?
Jag förstår att inte sportchefs jobbet är aktuellt. Sjödda skulle kunna ha lagt av för 3-4 år sedan och haft jobbet. Men Brynäs kan inte stå på "on hold" och vänta på att Sjödda ska lägga av.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
tjugo8: "Huge: Man blir ju inte ett dugg överaskad att du kommer in och försvarar Brynäs...

De gör ju alltid rätt."

Intressant iakttagelse i frågan, med tanke på att du själv har exakt samma syn på saken som JAG har.
Sluta nu att alltid försvara Brynäs och påstå att dom alltid gör rätt...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Det normala för en sportchef vore väl att förlänga kontrakten med dom bästa och viktigaste spelarna först. Men mormor öser in breddspelare med skyffel och sen när våran viktigaste spelare ska signas, då är visst pungen tom. Nu är mitt förtroendekapital för mormor 0, om det inte är mr direktör själv som kör över allt och alla.

Det här stinker kattskit, fy fan om dom slarvar bort Brynäsikonen nr 1 i modern tid som man har följt i alla lag i ca 20 år.
Då >}?"¤&*:^¨
Kommentera

« · 880282 · »