Brynäs IF

723728 inlägg · 7956 ämnen

Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)

« · 881452 · » Till forumet


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Det vet väl alla att Sjödda har blivit lovat jobbet som sportchef efter att han lagt rören på hyllan. Det har ju till och med stått på brynäs hemsida.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Varför är i så fall Sjödin tjänstledig sportchef? Varför kommenterade Brynäs Sjödins eventuella övergång till Timrå med att det skulle kännas konstigt om Sjödda spelade för TIK samtidigt som han var tjänstledig sportchef i Brynäs?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: I en värld med byteshandel är förslaget skitbra. Men i vår värld avgör tillgången på pengar om den lösningen är möjlig. Och det har inte ens Tina Sjödin koll på om dom stålarna finns.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Betyder inte heder någonting i din värld eller? Man kan inte lova saker som man sedan inte håller. Speciellt inte om det är till en Brynäs-legend.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:

Ja bara att det att man ger nån ett jobb som redan är utlovat visar väl att man inte är riktigt kapabel att hantera anställningsfrågor.

Visst har Sundlöv vuxit lite men att han skulle vara bättre än Sjödda med sitt kontaktnät låter jag vara osagt.

Hursomhelst så är det inte det som är frågan utan hur man kan vara så inkompetent så man sätter sig i sitsen av att ingå ett avtal med en icon och sedan upptäckat OJ vi har lovat bort tjänsten.

I detta fall får man bita i det sura och visa fans och trotjänare att man städar upp när man begått misstag.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Okej, så problemet är att Sjödin måste vänta till Sundlövs kontrakt går ut? Annars så är ju Brynäs tydligen beredda att uppfylla den delen. Också. Det är förnedrande att vänta tre år? Är det vad som får hela Gävle att brinna?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Är det verkligen 6 spelare i Brynäs som tjänar mer än 100 000 kr i månaden?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Heder handlar bl.a. om att inte avrätta nån utan bevis. Det är en jävla tur att man inte torskat för fortkörning uppe hos er.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio: Snittlönen i Elitserien är ca 75 000 enligt Expressen förra året...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio: Det har jag mycket svårt att tro.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
100 000 är inte extemt mycket i elitserien, landslagsspelare har oftast 150-200 000 i månaden...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen: Jo, det är väl tur det... Fast inte ens vi har dödsstraff för fortkörning :)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
wap.hockeysnack.com
Tony/Lasse: Varför inte ge föreningen sitt stöd. Läser man det som framkommit så är det tyvärr Sjödda som får stryka på foten tack Vare frugans inlägg. Det inlägget gagnade ingen
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jag såg att ni söker en heltidsanställd scout. Hur mycket kommer ditt arbete att underlättas av det?
- Nja, vi söker väl inte en scout utan har sagt att våran målsättning är att någon gång under det här året få ekonomi till att anställa en scout.
- Mitt jobb när vi väl får en scout kommer att underlättas mycket och vi får ännu bättre koll på spelarmarknaden som innebär att vi kommer att minimera misstagen ännu mer, om vi nu har gjort något misstag förr.

Sundlöv inför säsongen angående att anställa en scout.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: Det är inget fel i att visa sitt stöd. Man kan göra detta på många olika sätt. Det jag menade var att Kent Åke var snabb att svara på ditt mail när det gällde just ditt stöd. Mitt mail gällde en helt annan sak mellan mig och Brynäs och då fick jag vänta på besked två veckor över tiden.

Det hade med hemsidan att göra om någon undrar så det var inget "allvarligt"
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: "Varför inte ge föreningen sitt stöd" Svär inte i kyrkan! ;-)

Skämt åsido, föreningen kan gott behöva lite stöd i dagsläget. Sympatierna är väl milt uttryckt en smula i obalans. Har läst en hel del "läsarreaktioner" på gd.se och man blir mörkrädd när man läser vissa alster.

Reagerade själv ganska negativt när nyheten kom upp, men det får väl finnas någon måtta på stolligheterna; "Sjödin som klubbdirektör", "Sparka hela ledningen", "Tommy Sjödin är gud".

Allt detta för en förhandling om lönevillkor och framtida jobb.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
JanT: Det får vara hur onyanserat och papetiskt som helst. Det kan vara sponsorer som reagerar på samma sätt. Det är få som inser innebörden i ordet "Ikon".

Det är allvarligt och det var precis den effekt som Tina var ute efter...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Habs: Vad hade du tyckt om denna förhandling skötts på sedvanligt sätt (utan öppna brev från spelarfruar) och Tommy helt sonika skrivit på för Timrå IK?

Tror bestämt att det hade blivit ett annat ljud i skällan.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Jag blir likväl mörkrädd.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
wap.hockeysnack.com
Lasse: K-Å som mig är ju Swebusare
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
65selander: Jo jag vet.....


det skrämmer mig lite ;)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Habs: "Hursomhelst så är det inte det som är frågan utan hur man kan vara så inkompetent så man sätter sig i sitsen av att ingå ett avtal med en icon och sedan upptäckat OJ vi har lovat bort tjänsten.

I detta fall får man bita i det sura och visa fans och trotjänare att man städar upp när man begått misstag."

Det där är ju bara svartvitt dösnack, enligt min mening.
I det ursprungliga kontraktet har man säkert utlovat en tjänst åt Sjödin efter karriären, och det handlar sannolikt om jobbet som Sportchef.
Nu är det ingen som vet exakt hur kontraktet är skrivet, men rimligtvis måste ju Sjödda ha gått med på att i ngn form rucka på villkoren efterhand, ifall Brynäs nu varit så korkade att man ordagrant lovat att Sjödda ska bli SC när spelarkarriären tar slut.
Detta ruckande på villkoren måste ju Sjödda isf gått med på av anständighetsskäl sas, iom att han ju 2 gånger istället valt att fortsätta som spelare.
Därigenom har ju Brynäs sett sig tvungna att utse en annan tillfällig SC, vilket Sjödda också bevisligen accepterat.
Sjödda är väl en sunt tänkande människa som har förmågan att kompromissa och gemensamt med ledningen komma fram till en bra lösning, och den lösning blev alltså Sundlöv i en tillfällig roll som SC.

Problemet är ju egentligen det att Sjödda nu vill spela i YTTERLIGARE 1 år, men ändå ha garantier för att få en tjänst nästa säsong.
Och varför går han då inte med på att först spela sin sista säsong och under tiden låta klubben försöka vaska fram en lämplig tjänst till nästa år?

Jag är nämligen inte så säker på att det är just SC-jobbet som Sjödda vill ha efter all uppståndelse detta skapat, och jag är heller inte säker på att han är rätt man för jobbet.
Sjödda vill uppenbarligen inte syssla med ngt där man har ett ekonomiskt eller administrativt ansvar, så nog borde det väl isf gå att hitta en lämplig syssla som innehåller ngt som enbart har med det sportsliga att göra?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: "Problemet är ju egentligen det att Sjödda nu vill spela i YTTERLIGARE 1 år, men ändå ha garantier för att få en tjänst nästa säsong.
Och varför går han då inte med på att först spela sin sista säsong och under tiden låta klubben försöka vaska fram en lämplig tjänst till nästa år?"

Är det så? Har han verkligen fått det valet av klubben? Vart har du hört det?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio: Ja, han har ju själv sagt att han antingen spelar 1 år till eller accepterar den tjänst som klubben försöker skapa.
Det handlar inte om ngt val som klubben krävt att han ska göra, så vitt jag har uppfattat situationen.
Man vill ju helst se Sjödda på isen ytterligare 1 år, enligt uttalanden.
Men att han då måste acceptera att spela för samma lön som han haft iår.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Jajjen:
"Och drevet går... "

Mkt bra inlägg
Frågan är om Gävleborna verkligen är värda ett lag som Brynäs...
Flytta klubben till Stockholm eller Göteborg, långt ifrån de människor som inte tycks förstå att ingen spelare eller anställd är större & viktigare än föreningen och inte tvekar en sekund på att svartmåla o undergräva förutsättningar för framgångsrika år

Ingen får va sur, det ger ingen tur, här är bara friska tag!
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
arnio: Det är inte bara 1 spelår till som är problemet, här kommer fakta.

Sjödda har 100 000:-/månad och vill spela ett år till och med ett krav på höjning av lönen till 150 000:-/månad. Hyffsat krav, eller hur?

Det är knappast svårt att begripa att Brynäsledningen får svårt att hantera situattionen när lönebudgeten redan är intecknad och man hade förväntat sig att trotjänaren inte skulle ställa nya lönekrav. För övrigt så har många i elitserien mycket högre löner än så. Idiotiska fantasilöner enligt mitt sätt att se på saken.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
tjugo8: Nu väntar jag på att Huge skall ge dig en uppläxning på grund av din helt bristande nyans...



Skall man flytta arenan med?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
tjugo8: Det har inte slagit dig att det är Gävlebornas förtjänst att Brynäs öht existerar och har blivit vad man har blivit?
Kommentera


Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja:
till viss del sant
men det berättigar naturligvis inte orättfärdig, livslång misshandel...

sedan är det naturligtvis så att klubbens möjlighet t stora sponsorsintäkter vilar på det faktum att Brynäs inte är en lokal angelägenhet utan en riksangelägenhet

vidare skulle det vara intressant att få reda på hur stor andel av ökningen av publiksiffrorna som utgörs av gävlebor resp andra...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:
Djurgården lämnar ju Globen nu så den är ledig...;-)
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: Saxat från AB;

"Stämmer uppgifterna att ni inte hade diskuterat igenom brevets innehåll?
– Jag har inga kommentarer till det."

Kan det vara så j-a illa?

En god natts sömn tillönskas er alla från Smålands (allt mindre) skogar.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
John K: några 100 000 i mån har han inte... kollade på ratsit och han taxerade på strax över 40 000 i månaden. ganska lite tycker jag för en bra hockeyspelare idag.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Visst var det ett onyanserat inlägg, med tanke på att det faktiskt också finns supportrar och sponsorer som INTE sväljer allt i media och som därför inte heller står där med arslet bart när dom upptäcker att allt kanske varit överdrivet och i viss mån delvis eller helt obefogat.
Men om det gällde just de som enligt min mening överreagerat och därigenom själva bidragt till all badwill, så finns det ingen anledning till uppläxning.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
snabeln:

Vakna! Tror du hockeyspelarna får hela sin lön på kontot som en vanlig löntagare?

Nej!

Dom 40 000 är Sjöddas hushållskassa varje månad, sen får han en stor summa på en pensionsfond eller liknande som inte syns i taxeringen.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: "Det har inte slagit dig att det är Gävlebornas förtjänst att Brynäs öht existerar och har blivit vad man har blivit?"

Jo, men det utesluter väl inte att man kan kritisera den del av Gävleborna som kanske överreagerat och dömt på förhand?
Och som även har en tendens att lite väl mkt svärta ner laget eller föreningen, när chansen dyker upp?
En sak är iaf säker: dom lever till 110% efter devisen: den man älskar, agar man...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
snabeln: Han har 100 000:-/månad.
Att han har valt att en stor del av lönen placeras i pensionsförsäkringslösning gör att den taxerade inkomsten blir lägre.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
tjugo8: Din poäng är?

Att Brynäs inte har ännu mer publiken beror enligt min mening på den värdelösa marknadsföringen. Flaggor på bussarna, that's all. Brynäs syns inte i Gävle överhuvudtaget.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: Jamen du måste ju sätta dig in lite i situationen. Folk skriver på ren känsla på gävletidningarnas hemsida och alla är inte speciellt insatta. Sedan kan man ju undra varför du antar att alla som skriver insändare är från Gävle?
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
John K: sorry..jag tänkte inte så långt. tyckte den lönen verkade väldigt låg.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
pastorn: Och inkomsten är väl dessutom ofta reglerad via bonusar osv, som utfaller vid olika tillfällen.
Det är väl heller ingen dum gissning att Sjödda i detta fall kanske under en tid accepterat en lägre lön än vad han egentligen varit värd, i utbyte mot den utlovade tjänsten.
En tjänst som isf borde värderas till rätt så mkt i reda pengar
och som innebär en garanterad välbetald sysselsättning efter avslutad spelarkarriär.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja: "Jamen du måste ju sätta dig in lite i situationen. Folk skriver på ren känsla på gävletidningarnas hemsida och alla är inte speciellt insatta"

Vilket väl är ett ännu större skäl till att man först kanske borde sätta sig in i situationen, och sedan skriva eller uttala sig?

Spelar det ngn roll varifrån de som skriver insändare kommer?
Vare sig man bor i Gävle eller nån annanstans så kan man väl tillhöra den kategori vi talar om: de som just skriver på ren känsla fast man samtidigt kanske inte är så insatt.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: En sak är i alla fall säker och det är att Sjödda ställt upp många år och spelat för en mycket mindre lön än vad han kunnat lyfta i ett annat lag.

Detta befogar INTE till några skyhöga höjningar men nog tycker man att han borde få en symbolisk höjning som tack för kaffet.

Visst innefattar hans lön en massa bonusar, försäkringar och annat. Men der man det någorluna nyktert så har säkert de andra spelarna samma lösning. Och fler har högre lön.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Huge: "Spelar det ngn roll varifrån de som skriver insändare kommer?
Vare sig man bor i Gävle eller nån annanstans så kan man väl tillhöra den kategori vi talar om: de som just skriver på ren känsla fast man samtidigt kanske inte är så insatt."

Nä, men jag tycker inte att man bara kan såga Gävleborna när det är folk från alla möjliga hörn som skriver orealistiska, aggressiva saker om den här såpan. Nu kanske inte DU sågade "Gävleborna", men en annan användare här inne gjorde det.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
Peja:
min poäng är; "det berättigar naturligvis inte orättfärdig, livslång misshandel...

sedan är det naturligtvis så att klubbens möjlighet t stora sponsorsintäkter vilar på det faktum att Brynäs inte är en lokal angelägenhet utan en riksangelägenhet

vidare skulle det vara intressant att få reda på hur stor andel av ökningen av publiksiffrorna som utgörs av gävlebor resp andra..."


Vad gäller marknadsföringen kanske Brynäs har gett upp hoppet om Gävleborna...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
tjugo8: "Vad gäller marknadsföringen kanske Brynäs har gett upp hoppet om Gävleborna.."

tvärt om, Brynäs tar gävleborna för givna...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: Men isf så är det väl Sjöddas eget "fel" sas, att han gått med på en lägre lön under dessa år?
Och vad är det som säger att han inte fått den lön som både han och klubben ansett vara rimlig, med hänsyn till ekonomin?
Den har ju som bekant inte varit den bästa under den tid vi talar om.
Det som dessutom komplicerar bilden är kanske att Sjödda är sin egen agent i kombination med att han har ett stort hjärta för föreningen och därigenom kanske frivilligt avstår från en lön som han i realiteten egentligen varit värd.
Mao: Sjödda kanske har varit lite för snäll i förhandlingarna och nu har hans fru tröttnat, iom att hon anser att klubben utnyttjat denna snällhet.
En snällhet som han isf själv får ansvara för.
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "Brynäs tar gävleborna för givna..."

Sen finns det många som anser att det omvända gäller.
Dvs att många Gävlebor tar Brynäs för givna.
Myntet har som synes två sidor...
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse:
för det är inte Gävleborna som tar Brynäs för givet...?
tillbringade mina 25 första levnadsår i Gävle och 18-19 av dem på Gavlerinken så jag sitter inte o spekulerar i Huvfudstaden...

Efter att ögnat igenom Arbetarbladets kommentarspalt så tycks ca 90% såga föreningen, väldigt många anger Gävlebo, född på Brynäs etc...
Sedan tror iaf jag att arbetarbladet.se har allra största läsarkretsen i Gävle...Pucken till trots...
När man sedan ser ringarna på vattnet...Expressen, Aftonbladet, Text-TV etc känns det lite sorgligt...att klubbmärke svärtas ned, kanske helt i onödan...

Godnatt m Jocke Berg citat; "det är bara minnen för livet, men du tar allting för givet..."
Kommentera

Sv: Sjödin ser ut att fortsätta 1 år till :-)
GävleLasse: "Som gammal lagkapten har även Sjödda ett stort stöd hos spelarna och en bra kontakt med Boork."
Stöd hos spelarna tror jag på, men bra kontakt med Boork, mycket, för att inte säga jävligt tveksamt!
Kommentera

« · 881452 · »