Brynäs IF

724440 inlägg · 7957 ämnen

Skadorna

« · 482102 Till forumet


Skadorna
Ja, nu är det banne mig dags att plocka hem alla utlånade spelare.
Kommentera

Sv: Skadorna
Tigern: Ja det verkar som att Brynäs måste agera. Man måste ju göra nånting, de förlorar ju i princip varje match i tredje perioden och det kan ju bara betyda en sak, att de inte orkar. Därför måste avlastning i form av utlånade juniorer sättas in. Att de skulle utvecklas bättre i tex Almtuna är inget man kan ta hänsyn till i nuläget. Nu måste kvalserien undvikas till varje pris.
Kommentera

Sv: Skadorna
- Brynäs med Timonen, Dackell, Sulku och Björne samtidigt som både hv och ssk underpresterade (kollar man in deras laguppställningar har dom riktigt bra lag) innebar en knapp åttondeplats i tabellen.

- Nu är dessa fyra borta (under överskådlig tid) samtidigt som ssk och hv har lyft sitt spel till förväntad nivå vilket helt följdriktigt har inneburit en resa neråt i tabellen (3 förluster och 1 vinst efter uppehållet).

- Närmaste konkurrenten luleå har på samma fyra omgångar 2 förluster, 1 vinst och 1 oavgjort. Ingen större skillnad men i luleås lag hittar vi spelare som Fernandez, Holmström och Renberg. Tre spelare av god NHL-klass. Lägg till landslagsmässiga Rönnqvist, Ledin och Wallin så har vi ett lag som förmodligen har potential att prestera bättre än hittills. (Jmf med de spelare Brynäs har tillgängliga fram till fönstret öppnar.)

- Om jag har fattat rätt är det 6 matcher (=18 poäng) fram till fönsteröppning. Högst troligt är att Brynäs kommer att tappa rejält mot övriga lag under den här perioden. Kvar att spela efter möjliga värvningar är 12 matcher (=36 poäng).

- Då hänger det på värvningarna. Hur många NHL-spelare behövs för att hämta in det försprång övriga har och är det möjligt? Finns några pengar alls?

Brynäs utan Timonen, Dackell, Sulku och Björne i årets NHL-Elitserie är ett lag för Kvalserien. Värvningar kommer att behövas för en trolig kvalserie. Som laget ser ut idag finns inga garantier att vi klarar ett kval.

Vore skönt att höra nå´n realist motivera hur mycket jag är ute och cyklar.

Och då har jag ändå inte funderat på riktigt pessimistiska varianter som att Phillips med familj lessnar och åker hem eller att Wahlberg åker på en skada. Eller att både Sulku och Dackell har spelat klart för säsongen. Eller att inga pengar finns till värvningar. DÅ kan vi börja snacka bekymmer.
Kommentera

Sv: Skadorna
Lilljanne: Som en annan varande realist kan jag bara säga att du har helt rätt. Möjligtvis att jag inte är lika pessimistisk när det gäller hur vårt tabelläge är när fönstret öppnar igen. Här är prognosen mer osäker tycker jag.

En sak som även gör att man blir bekymra är det faktum att lockouten kan komma att utsträckas på obekan tid, trots att de flesta räknar med definitivt beslut den 14:e januari.
Enlig uppgifter vill ju ägarna förhala beslutet för att spara pengar.
Detta innebär i praktiken att nuvarande situation kommer att bestå, dvs:
Eventuella spelar fortsätter att avvakta.
Blir det inget definitivt beslut den 14:e måste ledningen agera och i värsta fall chansa med värvningar, något man ju hittills sagt sig inte vilja göra.
Kommentera

Sv: Skadorna
Huge: Viljan att inte satsa kan komma att kosta oss en ES plats.Det här laget klarar absolut inte ett kval.OM dom sen värvar nåt så måste det va riktiga klasslirare,inga halvfeta jänkare som sticker hem efter nån match.

Drömmen: Bommen och Timonen tillbaka
Mardrömmen och fakta: Finns inte en chans att dom kommer.
Kommentera

Sv: Skadorna
Huge: Nå´t alternativ till att värva finns inte. Särskilt med dom skador vi fått. Vi måste dessutom värva jäkligt bra. Och för att göra skillnad krävs mer än ett äss. Det betyder att 1) vi måste ha en stor bunt pengar redo 2) vi måste ha scoutat klart redan nu. Värvar vi inte alls alt. värvar dåligt = kvalserien. Och då finns ändå risken att konkurrenterna värvar bättre. Sanningen är nog att vi från början hade ett för taskigt grundmaterial.

Att puckona overthere skulle börja lira hockey igen är nog uteslutet nu. Det skulle kunna räcka annars.

Fyra år av kräftgång. Var tror ni Brynäs resa slutar?
Kommentera

Sv: Skadorna
sylf: Bara för "the sake of argument": varför tror du inte att Brynäs VILL satsa?
Självklart vill dom satsa men det finns inga pengar, no dinero, kein geld. Två lag i serien har uppenbarligen en verksamhet med allsvenska sponsorer. Malmö är det ena. Det andra börjar på Bry och slutar på näs.
Så här kommer vi att tugga på ända tills Brynäs åker ur Elitserien, för det kommer dom GARANTERAT att göra. Snart. OM INTE GÄVLE VAKNAR!
(Det finns hopp, ser ju att Allsvenskan också finns här på HS.)
Kommentera

Sv: Skadorna
När öppnar fönstret igen??
Kommentera

Sv: Skadorna
bradberry: 24 jan-31 jan??
Kommentera

Sv: Skadorna
70 Rodrigues: Tack för snabbt svar! Känns jävligt långt till 24 januari. Det är NU vi behöver folk. I slutet av januari kanske merparten av våra justerade är tillbaka så då kanske inte behovet är lika allarmerande akut.....
Kommentera

Sv: Skadorna
bradberry: Precis--det är långt mellan fönsteröppningarna. Det är därför som det faktum att Brynäs som enda klubb i serien gick försvagad (förlust av Korhonen) ur den senaste öppningen kan komma att stå oss så dyrt.
Kommentera

Sv: Skadorna
Jompe: Du menar Timonen väl?
Kommentera

Sv: Skadorna
Lilljanne: Båda två--Timonen försvann och Korhonen stack till St. Petersburg. Istället fick vi Jokela...
Kommentera

« · 482102