Brynäs IF

727644 inlägg · 7961 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-01-18

« · 2025293 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 2020-01-18
lultiger: Såg det också . Blir ingen vepa i taket för Molin ,ännu !!! Är nog inte färdig å skapa historia i Brynäs 👍
Låst ämne

lultiger: Inte så att man tackar nej till en LIF-förlust heller.
Låst ämne

Inte sett matchen... men så Gävla gött med tre poäng borta mot Skelefte...
När jag satt o gnugga ögonen i Scandinavium första matchen tänkte jag att detta kommer bli en fantastisk säsong. Tigrarna åkte i åttor runt indianerna som mest verkade åka runt o njuta av hur bra dom var FÖRRA säsongen!

Sen ramlade verkligheten ner som en våt filt över lag och supportrar.

Det är ju i stort sett samma lag idag som i början av säsongen, men att vi fått en Molin på isen också har haft betydelse!

Man kan fundera på hur viktigt rösterna i bås och på träningar är...
Helt plötsligt kämpar laget på ett sätt som Sunken inte fick se så ofta...
Nästa vecka blir det väldigt intressant o se om tigrarna kan skrämma indianerna i Scandinavium en gång till... ganska gött o åka dit med 6-0 i inbördespoäng! :-)
Låst ämne

SnowKing: Man ska väl hylla Joel Lundqvist, blir väl vårt enda hopp när vi går in i den matchen. Och 1a kedjan då.
Låst ämne

nyb: Joel Lundqvist....Brorsan till shampokillen?
Låst ämne

marknaden är död
Låst ämne

Känns omöjlig så vet inte varför jag skriver det, men ring Ryan Spooners agent, har -25 i Dynamo Minsk som är helt i botten av KHL, i Amerika var han riktigt bra flera år

sen tror jag iof skulle han vara ledig så skulle FBK eller Luleå vara mer attraktiv än Brynäs
Låst ämne

Jan Grismöbel: Kval finns inte på kartan...
Låst ämne

Charliejfz: Borde inte . Men större under har hänt ..
Låst ämne

vi värvar inte men vi skrämmer Växjö genom att krypa närmare dem så de värvar xD
Låst ämne

Charles: Jag är INTE imponerad av den värvningen. Klubblös 35-åring med sina bästa år bakom sig. Marknaden är död.
Låst ämne

Charles: Sedan säger det en del när de värvar Micflikier som inte spelat i år.
Låst ämne

Charles: Den där värvningen visar ju exakt det. Marknaden är död. Då tar man in en avdankad amerikan som inte lirat hockey på 8 månader.
Låst ämne

fluffman1991: Håller med. Känns som Ölund är på gång. Synd att han bränner öppet mål bara. Han är fan värd ett mål nu.
Låst ämne

Skrubben: Frågan är om Växjö chansat eller har lyckats hitta ett fynd på den döda marknaden?
Skulle inte bli förvånad ifall Sundlöv varit intresserad men blivit brädad av en Evertsson med större kassakista. Flickan producerade väl bra senast i SHL, tror inte att det är en så stor chansning som många befarar.
Låst ämne

Huge: Evertsson har panik. Nu dumpar dom en målvakt som man skrev flerårskontrakt med i november.
Låst ämne

Skrubben: Låt Växköp hålla på, jag har sagt från början att verkligheten kommer att komma ikapp det köpelaget en vacker dag och jag kommer njuta den dag det står konkurs på dörren på Vida arena...
Låst ämne

Det börjar ju arta sig hyfsat anständigt det här med laget och jag är förvånad må jag erkänna över den här rätt skarpa scenförändringen som skett med Molin i fronten. Luttrad som man är med Brynäs så ska man akta sig för att hoppas på för mycket men kvalspöket känns i alla fall rimligen borta.
Låst ämne

Forsberg 1978: Du har sagt 19 ggr i år att vi kommer åka ur SHL samt att vi självklart skulle förlora idag. Hur går det mot Frölunda nästa match Forsberg?
Låst ämne

Blixt1980: japp med Sundqvist kvar hade chansen varit stor att vi fått kvala och hur det går mot Frölunda vet jag inte men jag fortsätter med att säga att poäng känns som omöjligt... har ju gått hyffsat när jag skrivit så hittills! Var får du siffran 19 ifrån, något som du som ja sägare och som tycker att Brynäs ledning gör allt rätt år ut och år in hittat på själv?
På tal om matchen idag skrev jag att jag mer än gärna motbevisas och det blev jag...
Låst ämne

lultiger:
Om du tar bort "samt visar prov på en framtida stortränare inom våra väggar." så håller jag med.
Eller tänker du på Eriksson?

Annars har vi problem. Igen.
Låst ämne

Skrubben: ... Och Oskarshamn tar in Patrick Cehlin som inte har spelat på nästan 2 år. Riktiga chansvärvningar som vi får se SHL-klubbarna göra nu.
Låst ämne

Hade gärnat chansat med Cehlin. Energi spelare som gör en del poäng. Sannolikt väldigt billig med stor potential. Uppsidan äter upp nersidan alla dagar i veckan. Cehlin skulle kunna vara en viktig kugge många år framöver om chansningen skulle gå hem. Tyvärr så tog vi ej han :(
Låst ämne

cdsuede: Du pratar om Cehlin som om han inte har missat nästan 2 års spel och haft stora problem med hjärnskakningar. Det är ju verkligen inte säkert att den Cehlin som skrev på för Oskarshamn nu är samma spelare som gjorde 30+ poäng för några år sedan. Och hans karriär borde rimligtvis ta helt slut vid en till hjärnskakning, så någon långsiktig värvning är det ju knappast heller. Men jag hoppas att det går bra för honom.
Låst ämne

Auchinleck: Nej nog tänker jag på Ove allt. Men jag skriver inte nu på momangen. Ove vill inte och ska då inte heller fortsätta leda laget nästa år, detta måste ändå Brynäs lärt sig sedan tidigare. Att ha Ove som stöd i Brynäs måste vara en gåva för nästa tränartrio om dom använder hans kompetens bättre än vi gjort i höstas. Ove kan finnas i bakgrunden och fortsätta utvecklas vidare och jag blir då inte förvånad om han tar över igen om några år och fixar oss våra fyra guld, enl plan. Blev jag tydligare nu eller vart det än rörigare? Tycker jag är det väl bäst att tillägga ;-)
Låst ämne

Huge:
” Frågan är om Växjö chansat eller har lyckats hitta ett fynd på den döda marknaden?”

Va?
Utifrån ditt återkommande mantra om kunnigt yrkesfolk och bla bla bla så borde väll svaret på det vara självklart för dig?

Hursom ska det verkligen extremt mycket till för att laget skall bli sämre av en värvning, men en kostnad mer på läktaren/bänken blir det oavsett.
Ju längre ner i tabell ett lag ligger ju större borde möjligheten vara för att en värvning (som även Inte lirat på ett tag) kommer in och tillför något till laget,
Låst ämne

Hade gärna tagit in Micflickier, är rätt säker på att han skulle bidragit med mer än många andra i laget(Rohdin t.ex. som skrapat ihop hela 2 poäng, sämst poäng/krona i serien?).
Låst ämne

SWEATT:
Kan hända det beror på att rodhin går i fjärde och får mindre med istid men bättre än såhär borde han ändå vara i år.
Låst ämne

SWEATT: Samma med Cehlin, mönstra in honom i en tredjekedja på ett kontrakt säsongen ut och utvärdera sedan.
Låst ämne

nyb: är han klar?
Låst ämne

Axle San: För IKO. (Sportbladet)
Låst ämne

Jag förstår inte varför man envisas med att köra Brodecki med Ölund och Deschenau?
Den kedjan fungerar inte alls.
När vi hade Deschenau-Sallinen-Molin så va det vår bästa kedja stundtals. Nu när vi fått en fungerande förstakedja så kanske det är dags att få en bra andrakedja också?

Danielsson-Scott-Rödin
Molin-Sallinen-Deschenau
Brodecki-Ölund-Mannberg
Rohdin-Blomqvist-Alcen
Låst ämne

lultiger:
Ingen större skillnad faktiskt.
Men en sak kan du fundera på. Vem skäller på spelarna så att de åker rätt bågar i alla zoner?
Osynlige mannen?
Det är HAN vi skall ha!
Låst ämne

nyb: cehlin känns väl ändå som en desperat värvning? Karln har knappt tränat på 2år.
Tycker gårdagens värvningar säger allt.
Alla sportchefen lär ha vetat om dessa herrars status och fått förfrågan från agenterna var så säker.
Helt rätt att sitta still i båten av Sundlöv och vänta in nån som har tempot uppe från liiga eller khl etc.
Låst ämne

Sitter och tittar på Columbus devils.
Devils är ju totalt under isen. Boqvist lirar i 4e linan.
Händer ingenting för hans kedja framåt.
Devils är totalt avsågade och kommer missa slutspel, är sista ordet kring boken iår sagt?
Kan knappast vara omöjligt att han avslutar säsongen i ett Brynäs som går för slutspel.
Inte helt omöjligt åtminstonde.
Låst ämne

Samsung: Ja det vore sannerligen bra och en personlig revansch för Sundlöv.
Låst ämne

Forsberg 1978: Jo men hur känns det i själen på dig när du alltid dömer ut ditt lag med negativa tankar, efter jobbiga förluster och tunga perioder? Är det för att det känns skönt för din egen del att säga att alla suger och ska avgå och sedan blir du överraskat glad när du motbevisas? Förstår din poäng men som supporter för ett lag så skär det i mitt hjärta att någon skriver skit om det lag jag håller mest om hjärtat. Kan köpa det om en icke Brynäsupporter skriver smörja men när en så "kallad Brynäsare" gör det väcks bara irritation.

19 ggr är taget ur luften tror siffran kan gångras med MINST 2.
Låst ämne

Auchinleck: Lever du i tron att det enda man kan göra är att "skälla" engagemang och motivation i folk och hockeyspelare i synnerhet, eller retas du bara med mig? Ove har visat att han förstår att motivera och engagera mycket bättre än Magnus förstod, därför ser det bättre ut på isen just nu. Att Ove kan spelet och hur vi tar ut svängarna det vet vi, och nu vet vi också att han på ett bra sätt kan förmedla detta till spelarna. Sen har Ove,(eller kanske rättare sagt Brynäs) som alla ledare en utmaning i att få det fungera i ett längre perspektiv, men det orkar jag inte filosofera kring här och nu. Alla ledare har sitt sätt att få ut maximalt av spelarna. Bulan har sitt sätt. Ove ser ut att funnit sitt. Sundqvisten behöver för sin egen framtida skull jobba på sitt sätt att leda.
Låst ämne

Blixt1980: Skriver jag skit om mitt lag bara för att jag tror det blir tufft att vinna???
Jag kan säga dig att jag lever och andas för den här klubben och lägger upp mitt liv efter Brynäs matcher och att se min förening misskötas så här år efter år skär i MITT hjärta men du kanske tycker allt är frid och fröjd med läget i föreningen år efter år?
Låst ämne

Det jag kan konstatera efter att ha kikat på lite siffror
är att Brynäs under Molin har + statistik när det handlar om skott från skottsektorn mot motståndarmål kontra skott från skottsektorn mot eget mål.

Det är få matcher spelade, men det verkar ändå som att de har lyckats att finjustera detaljer i spelet.

Tänker inte dra för stora växlar av Brynäs spel, men jag tycker att det finns positiva tendenser som nog inte bara har att göra med energin in i laget från tränarbytet.

Tycker att försvarsspelet överlag ser mycket solidare ut och att man spelar färdigt situationerna bättre.
Skapar även hetare chanser i anfallszon, vilket man nog kan tacka Molins taktiska uppsida för.
Låst ämne

Forsberg 1978: kämpa på!
Låst ämne

Samsung: tanken var väl att han skulle spela 40 matcher denna säsong sen skulle dom utvärdera? Chansen finns ju fortfarande
Låst ämne

Guldet är BIF : det gäller att vara jävligt taktisk som coach. Spelet bygger på mycket som vi inte har en aning om.
Kollade på C more möter pennerborn. Fbk har 4 olika varianter för att kontra in pucken i offensiv zon. Deras playbook var intressant att se. Forwards + center tar olika bågar innan passningarna kommer.
Sen hur man spelar sig ur zon genom att vända bort sin gubbe och ge understöd till backarna. Center och ena ytterforwarden kommer ner djupt och hjälper backarna. Den andra ytterforwarden står lite högre upp i banan.
Låst ämne

Chris11: Han har spelat 34 matcher nu väl?
Besked om utlåning måste komma inom ca tre veckor.
Hur länge kör NHL, tills i början av april?
Låst ämne

KulaShaker: 8 februari spelar han match 40 isåfall
Låst ämne

lultiger:
"Lever du i tron att det enda man kan göra är att "skälla" engagemang och motivation i folk och hockeyspelare i synnerhet, eller retas du bara med mig?"

De ledande spelarna har efterlyst Bulanledarskap för att de skall kunna prestera.
Gång efter gång.
Nu presterar de utan hårblås plötsligt.
Hmmm...
Sundpese har en läxa att göra inför fortsättningen.
Tränare som driver utveckling för toppresultat eller tränare som sitter i knät på spelarna och får behålla jobbet efter "ut i kvarten"?
Ove har uttrycklingen (UTTRYCKLIGEN) berättat vilken roll han vill ha och det är inte Head coach.
Sundpese behöver hitta flera informella ledare till gruppen som har mästarambitioner och förmåga att ställa krav på övriga i truppen. Annars är vi kvar i landet Mellanmjölk for ever.
Låst ämne

Chris11: Ingenting mot Tommy Sjödin som hade 4 spelsystem.
Låst ämne

Chris11:
Det är intressant med inslag bakom kulisserna! Man har ofta förenklade uttryck vid intervjuer osv. Lägga fler puckar på mål. Mera trafik runt kassen. Det är enklare än att plocka fram en taktiktavla och börja rita i en intervju. Alternativt har man kört fast och är stressade (desperata?) så att bara de enklaste kommandon når fram till spelarna. Typ " nu går vi för 3 skott nästa byte".
Plavbooken hos respektive lag är omfattande men femmornas förmåga att leverera ihop i den aktuella situationen hänger väldigt tight ihop med kontinuitet, fokusering, värdering av situationer, mod, vilja och uthållighet.
Handlar mer om drivet hos individerna än briljanta dirigenter i båset.
Ett intressant område som man skulle vilja att tex Cmore gräver mer i är den mentala utmaningen. Flow i spelet vs stolpe ut. Hur kommer det sig att man vinner fem raka eller torskar fem raka. Vad är skillnaden på att tänka hockey och att börja fundera innan man agerar på isen. Vad finns det för fokusstrategier? Vilka ligger längst fram när det gäller att nollställa vid framgång och motgång?
Där har Björne & Co nåt att klura på i studion. Bäst när det gäller, hur funkar det?
Sparka tränare tre år i rad, varför?
En vit fläck på kartan...
Låst ämne

Axle San: Lilla farbrorn (jag) tycker att ni gjorde en jävligt bra match mot sixfingers!! Lite tråkigt för min del de att frugans fyrmänning spelar i Skellefteå (Möller) jag fick höra ett o annat!!😄😄😄😎
Låst ämne

Samsung: drömförstärkning! Men man kan också vända på de och låta de unga spela ännu mer när deras läge är som det är...

Men vi hoppas allt!
Låst ämne

« · 2025293 · »