Bissett19: Dåligt att spräcka succékedjan från senaste matchen tycker jag. Sundström-Hansen-Kahnberg skulle givetvis få fortsätta tillsammans. Varför sätta in Lauritzen där istället?
Tanken att placera Lauritzen i fjärdekedjan var väl för hemsk för CZ.
Redigerad kommentar
arnio: Ja, vänta med att säga vad du tror/tycker tills efteråt du, det är ju enklast så.
Men om du ska göra en bedömning på förhand, tycker du det känns rätt att splitta kedjan som var överlägset bäst på plan i senaste matchen?
Jag tycker att det är fel i alla fall..
Sedan om Lauritzen gör 5 mål och kedjan är skitbra i matchen så käkar jag gärna upp mitt uttalande.
Jag vågar i alla fall stå för vad jag själv tycker innan jag har facit i hand.
Jajjen:
"Ja, inte vet jag. Det kanske är ett långskott."
Ja, det tror jag att det är.
Czarnecki har ju ett helt lag att laborera med, jag hade inte klagat om han hade spräckt Dackes lina eller någon annan lina heller för den delen faktiskt. Det var bara en kedja som var bra sist och den var förjävla bra.
Den enda linan som definitivt borde varit intakt spräckte han.
Redigerad kommentar
Men om du ska göra en bedömning på förhand, tycker du det känns rätt att splitta kedjan som var överlägset bäst på plan i senaste matchen?
Jag tycker att det är fel i alla fall.."
Hur kan du tycka att det är fel om du INTE har den info eller den kunskap och insikt som tränarna har, vad gäller det som Jajjen helt riktigt påpekar?
Jag får inte ihop din logik.
Det är väl självklart att splittringen kan TYCKAS konstig för en lekman och läktarcoach om man antar att ingenting hänt sen senast, men nu har vi ju som Jajjen påpekar ex skador på både Nordan och Jonsson att ta hänsyn till.
Och med enbart DEN infon vid handen så inser väl t.o.m en läktarcoach som du och jag att en splittring t.o.m kan vara nödvändig för att ex inte få obalans i laget i övrigt.
Jajjen: Suck!
Sundström var en starkt bidragade orsak till att den kedjan gick så bra. Han spelade fysiskt och checkade fast motståndarna i anfallszon. Ett av målen är ju helt och hållet hans förtjänst när han tacklar och snor pucken bakom mål. Detta är fakta, går inte att diskuteras.
Lauritzen är ju en skicklig snidare som vill ha mycket puck och han spelar inte fysiskt alls, han väger för lätt för att ens kunna checka fast en motståndarback på samma sätt som Sundström. Inte riktigt samma spelartyp om man säger så. Det är möjligt att kedjan kan funka med honom också, men vi vet ju att det funkade senast med Sundström.
Det här är min åsikt, jag tycker att det var fel att splittra kedjan utifrån vad jag vet och tror. Jag säger inte att jag vet bättre än någon annan, men JAG tycker att det är fel att splitta kedjan. Detta är min personliga övertygelse.
Sedan att vi ha några skador och någon ny spelare som ska in i laget kan väl ha viss betydelse men det hade varit värre om alla kedjor funkade bra senast, nu är ju läget tvärtom i stort sett. Det var bara en kedja som fungerade. De andra såg faktiskt riktigt dåliga ut.
Jag tycker det vore tråkigt om ingen lade fram sina åsikter och tankar kring saker och ting förrän alla vet resultatet/har facit i hand. Då skulle vi inte ha några diskussioner här.
Tycker mig sköna en viss Brynäsdominans.
Stolpträff från Rödin i PP...
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar