Brynäs IF

727728 inlägg · 7961 ämnen

Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16

« · 1718415 · » Till forumet

Sv: Skellefteå AIK - Brynäs IF 6/1-16
Chris11: Äh nu är du en gamnacke och onyanserad, snudd på Brynäs hatare....
Ingen riktig supporter skulle säga så..
Är enbart otur att vi inte målat på han...
Kommentera

Underbara nyheter: Vi har gjort 0 mål på Markus Svensson den här säsongen!!!
Kommentera

Antagligen petas vi ned från topp-6 i morgon. Minns inte hur tidigt det var på säsongen vi senast låg utanför kvartsfinalplats i tabellen?
Kommentera

Dalrt: Japp hade Brynäs gjort det där målet hade det dömts bort! Varför i helvete granskades inte detta?
Kommentera

Forsberg 1978: ja titta på Skellefteå och Djurgården, deras målvakter står på huvudet när laget inte är med spelmässigt. Både Tellqvist och Armalis i Djurgården är målvakter som vinner matcher åt laget. Längesen vi hade en målvakt som ger laget en chans att vinna VARJE match.
Kommentera

Som sagt, hur i helvete är inte detta ett bortdömt mål om de nu ska följa reglerna som de hävdar finns?

twitter.com/moritzdaniel/status/684819156173238273

I målgården - check
Kontakt med målvakten, starky kan inte få ut benet och rädda pucken - check

Alltså, precis som typ 14 gånger för Brynäs - bortdömt mål.

Nu när SAIK gör målet? De tittar inte ens på det. Ett jävla skämt är denna ligan.

Man vill ju tro att det som vanligt jämnar ut sig i längden, men jag tror nog Brynäs ligger på -7 eller något nu i den ligan, så kompensationerna borde börja regna in snart.
Kommentera

Chris11: Tycker inte Felix är redo för att bli 1:a målis nästa säsong men håller med dig om Starky!
Kommentera

Undrar om det finns nån chans att Salmela-ersättaren kan vara klar och spela mot Modo den 14:e?
Kommentera

Chris11: Det går inte att se förbi detta längre! Brynäs vinner aldrig någon match när inte Rödin/första kedjan gör poäng. Läskigt att vara så beroende av en kedja/spelare
Kommentera

Pettisbif: Efter den här säsongen vill jag se att Starkbaum lämnar. Han är alldeles för opålitlig och bidrar inte med ett tryggt spel. Inte för att han gjorde en dålig match idag, men han släpper in tavlor var och varannan match. Satsa på Felix som 1:a nästa säsong och en billig målvakt som 2:a.
Kommentera

Saik har jag egentligen inget i mot men många av deras "supportrar" är ju helt utan ödmjukhet..spelarna verkar vara mera jordnära än deras supporters! Inget konstigt att vi förlorar mot ett bra lag bara att hoppas att skadelistan krymper och att vi börjar hitta formen igen !
Kommentera

Mittzon: Ligger nog nära sanningen, ja...
Kommentera

Spelar omdömen :
Starky - Gör sitt sedvanliga misstag (3-0 målet)

Porse - Kommentarer överflödiga....... SÄLJ!!
Carlsson - Njaaaa, miss vid 2-0. Kan bättre.
Rödin - Man ser att han vill mycket men får inte ut något.
Scott - Ja han är ju helt under isen!! Vinner inga viktiga tek, ramlar hela tiden, vad har hänt med hans balans?? Skapar ingenting och tar ofta helt fel beslut i passningarna.
Johnson - Har också stannat av helt.. producerar ingenting längre.. inte ens i PP. Har inte alls lika bra poäng snitt som han hade i Växjö.. iofs spelat med Brodecki.

Zanetti - Helt ok.
Pudas - Var stabil. Men han hat ett förjävla dåligt skott. Noll tajming..
Ollas - Har verkligen gått ner sig efter sin långtidsskada.. tråkigt för han är ju egentligen en produktiv spelare.
Enterfeldt - Blek, iofs inte så konstigt. Bra längs sargerna och i tek dock.
Brodecki - Han måste ha nån hållhake på Bulan. Jag fattar inte hur han kan få spela ens. Hans självförtroende måste vara helt under isen. Beter sig som en J18 junior..

Sundqvist - Stabil som så många gånger förr denna säsong.
Ersson - Överaskade verkligen på mig. Tar han alla dagar före Porse..
Westerholm Po - Skapar absolut ingenting. Och det har han inte gjort sen han kom tillbaka från sin axelskada. Ser helt vilsen ut.
Westerholm Pa - Händer inte mycket. Är nog väldigt beroende utav att brorsan spelar på topp.
Mannberg - Bra i BP inte mycket mer. Känns för klen i många spelsituationer..

Alcén - Bra i första perren sen osynlig. Tar en del dumma beslut och ibland känns det som han inte vill vårda pucken utan slänger i blido bara bort den.
Blomqvist - Han skapade en del i första och var tycker jag den bästa forwarden ikväll.
Ölund - Gjorde en av hans bättre matcher i Brynäs tröjan. Fattade inte alls varför han blev bänkad i slutet till förmån för Brodecki...

Olden - Misshandlen fortsätter. Men är som vanligt bra när han kommer in och får spela!
Kommentera

ellis: inte de senaste fyra säsongerna
Kommentera

Funderar på i hur många matcher av de 31 spelade som Brynäs egentligen kunnat mönstra ett som man kan anse helt ordinarie lag? Har det överhuvudtaget hänt?
Kommentera

Brynäsgubbe:
Laget i nästa match.

Starkbaum (Sandström)

NY BACK? - Carlsson
Rödin - Scott - Lindblom

Zanetti - Pudas
Olden - Vrana - Johnson

Kilström - Sundqvist
Westerholm - Westerholm - Mannberg

Ollas - Enterfeldt - Blomqvist
(Ersson - Alcén)

DAX ATT SÄLJA SOPAN PORSELAND!!! HAN ÄR FAN SÄMRE ÄN JANOS, SVANBERG, SKOOG, MORIN, D.JOHANSSON, EKLUND, WESTLUND!!!
Kommentera

Kommande tre matcherna borde vi kunna ta poäng i men vem fan vet med alla skadade fötter och onda halsar.

Råka bli dubbelt. Ta bort.
Kommentera

Det har egentligen gått trögt och tungt för laget sen förra gången vi mötte SAIK borta, i slutet på november. Enda matchen som riktigt övertygat sen dess var väl LHC hemma. Instämmer i att det ser riktigt mörkt ut nu.
Kommentera

Dalrt: Håller med. Vi gör en godkänd insats utifrån förutsättningarna.
Med 4 ordinarie backar borta blir det svårt att hålla uppe den energi som krävs för att spela Bulans spel i 60 minuter.
Vi hade behövt ett eller två mål i första, när vi är det bättre laget och skapar ett par riktigt heta chanser. Då hade det kunnat gå vägen, men nu äter dom sig in i matchen efterhand och får tyvärr ett par skitmål med sig.
Nåt som VI istället skulle haft nytta av i vårt prekära läge, men det sket sig.
Kul att se en spelare som Ersson, han gör det riktigt bra trots den istid han fått tidigare.
Med ordinarie backar tillbaka så är jag övertygad om att vi kommer att matcha vilket lag som helst i slutspelet. Det är så pass jämnt mellan lagen att våra avbräck blir väldigt avgörande i en sån här match mot bra motstånd.
Kommentera

Kommande tre matcherna borde vi kunna ta poäng i men vem fan vet med alla skadade fötter och onda halsar.
Kommentera

Dalrt: För det första så är det inga offensivt lagda spetsspelare i andra. Både Ollas och Enterfeldt spelar BP. Brodecki är ju ingen höjdare... Olden skulle gjort det riktigt bra i en tredje.
Det som måste göras är att värva en forward som kan hoppa in med Vrana och Johnson.
Kommentera

Dalrt: Tycker våra backar gjorde en riktigt bra match, -missen av 23 (landar på utbildnings kontot)

Framåt ser det riktigt mörkt ut.
Scott helt vilsen
Ollas, Enter, Tvillingarna, Mannberg, Blomman lika heta som permafrost.

& När inte Rödin orkar briljerar så finns det ingen naturlig målskytt bakom.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Lycka till med det. Barn är bästa tröst när motigheten grinar. F ö vill jag än en gång påtala min beundran för din osvikliga optimism. Trevlig kväll!
Kommentera

Clarence: Bra där, det är ju dumt att vi bråkar. Godnatt, nu blir det lek med mina otåliga barn...
Kommentera

Som andra redan sagt.. Det är inte lätt att åka upp till Skellefteå och ta poäng när lagets tre bästa backar är borta.

Det största problemet tycker jag är att vi har svårt att få igång andra och tredjelinan.
Kommentera

Zappaholic: Jag har flera ggr om du bläddrar tillbaka beskrivit att jag tycker Brynäs gjort en betydligt bättre höstsäsong än jag väntade mig och det tycker jag du ska ta som cred.
Kommentera

Nu gäller det att knyta näven mot Malmö där ska det vara 3 poäng!
Kommentera

rafalski: Malmö på lördag kan bli poäng...
Kommentera

Klasskillnad och efter 2-0 var vi alldeles för små.
Tur att vi har plockat mycket poäng för nu ser det riktigt tungt ut.
Kommentera

Brynäsgubbe: Chans att reducera nu..
Kommentera

Clarence: Är övertygad om att alla lag i shl skulle märka av om deras tre bästa backar är borta.

Sen har väl ingen tippat oss i den absoluta toppen. Du och flera andra såg väl kvalserien som en reell möjlighet så då borde ni väl vara åtminstone lite nöjda så här långt och faktiskt ge laget lite cred. Men se sånt händer inte...
Kommentera

Dom verkar ju inte ens kunna göra mål där uppe. Nollade sist också.
Kommentera

Zappaholic: Nä, tycker det är väldigt nyktert bara konstatera faktum att vi inte har ett tillräckligt bra lag för att matcha toppen. Både spets och bredd är alldeles för sårbar vid vårt oturliga frånfall av spelare.
I morgon kväll går troligen två lag till om oss. Nä, det är inget gnäll. Bara ett kallt konstaterande.
Kommentera

Chris11: Går inte att snacka bort 3-0. Med fullt lag så kanske vi kan rubba SAIK. Funkar inte med bl a Salmela och
Kilström borta.
Kommentera

Greg scott och Anton Rödin faller för minsta lilla sak, gillar inte att våra spelare förstärker. Men antar att man ska spela på samma sätt som motståndarna gör för att ha en chans att slå dem.
Kommentera

Skellefteå AIK - Brynäs IF 3-0
Kommentera

Clarence: Är du fullständigt onykter?
Kommentera

Just nu har vi en fjärdekedja som andrakedja... Ollas-Enterfeldt-Olden skulle passa bäst i en fjärdekedja
Kommentera

munkas: Skönt att det inte vart tennis siffror ivf..
Hur många skott på mål har Bif ikväll?!
Kommentera

Clarence: Tror mitt hat mot Saik till stor del beror på idioten/idioterna inne i Saiks forum!
Kommentera

Zappaholic: Nu var du där igen. "Gnälla". En total villfarelse är det.
Kommentera

Brynäs är för klena... Igår började kampen om play in. Klarar vi play in?
Kommentera

Lindström: Matchen var körd innan den började. Raset har bara börjat. Jäkligt trist.
Kommentera

bifhjärta: Lugn kommer säkert nån 12 åring som får ett byte och får struta med..
Kommentera

Forsberg 1978: Varför hata? Så där kände också många gentemot Brynäs när de dominerade som bäst på 70-talet. Skellefteå är för bra för oss nu. Det såg i höstas ett tag ut som det men vi räcker inte till mot de bästa lagen och kommer hasa ytterligare nedåt i tabellen, tyvärr.
Kommentera

Forssells första mål på 20 matcher. Har du eller någon du känner en dålig trend? Spela mot Brynäs så löser det sig!
Kommentera

Dalrt: Det gäller bara om det är Brynäs som står i offensiv målgård vettu!
Kommentera

Clarence: Du får uppleva det precis hur du vill. Det ändrar inte vad jag tycker om det du och en del andra nästan uteslutande alltid skriver.

Personligen får jag känslan av att du alltid tippar förlust för att sen få tillfredsställelsen att kunna skriva något i stil med "vad var det jag sa".

Alla får skriva precis vad de vill och alla får också tycka till om det som skrivs. Det jag skriver. Det du skriver. Det alla skriver.

Du verkar ha problem med att några av oss härinne tycker det är för jävla trist att det ska gnällas hela tiden, oavsett hur det går.
Kommentera

Vid målet står ju en SAIKspelare i målgården och petar på Starkys benskydd med klubban så att Starky inte kan sträcka ut benet. Var är situationsrummet nu då?

Räknas inte det som "kontakt"?
Kommentera

« · 1718415 · »