Brynäs IF

726430 inlägg · 7959 ämnen

Skellefteå - Brynäs 2024-10-17

« · 2752054 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
In och gör den bästa perioden nu, bara ett mål upp och vi har vart det bättre laget på isen hittills.

Nu kör vi!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Peja: lite Brynäs grej denna säsong. Bränna lägen. Vi skjuter mest i ligan (överlägset) och har också överlägset flest stolpträffar. Precis allt grinar emot framåt för Brynäs.

Hade ju lika gärna kunnat stå 0-4 efter första perioden.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Avskyr att skriva det efter en bra insats. Men vi saknar 10 % för att vara riktiga vinnare, att bara ha det där att vi ska vinna och trycka in puckarna. Just nu är vi lite nöjda att bara delta. Så på nått sätt hittar vi ofta vägar att inte vinna.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Efter en ruggigt fin första så kan man väl säga att vår ineffektivitet blandat med domarnas insats gör att matchbilden svängt radikalt.

Skellefteå får så sjukt mycket energi av 1-1 målet och vi står och tittar puck istället för att låta benen gå..

Samla trupperna och kom ut i tredje lika starkt som vi gjorde i första så vänder vi och vinner med 4-2 (sista i tom bur)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
rafalski: Brynäs har inte den bredden att hålla uppe pressen mot ett så pass bra lag som SAIK.
Det är flera forwards som får problem när tempot går upp.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Forsberg 1978: Vad är så jävla illa? Vi gör ju en grymt bra match.

Finns det inga nyanser när du tittar på hockey?? Svart eller vitt. Himmel eller helvete…
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Tycker det är dags för förstakedjan att steppa upp. Helt jävla osynliga, en förstakedja…
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Silfver: Sov du första perioden?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Silfver: Ändå har vi gjort det i 30/40min
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
De som bestämmer får välja linje snart, ska vi skydda spelarnas huvuden eller inte? Vi fick avstängning direkt, Bertil har fått smällar i huvudet mot Rögle och Skellefteå, inget händer.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Gavve: Nja, 0-4 efter första hade varit maxutdelning och det har man ytterst sällan mot en målvakt som Söderström, men Brynäs borde ha gjort 2-3 mål efter två perioder.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Tycker att våra tränare gör det riktigt dåligt dom ser ut ut att inte göra så mycket och sen att dom aldrig tar time när man märker att det är påväg att gå åt helvetet
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
dabif: Reste, men en match går i 60 min har jag för mig?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Lindström: utspelade, vilken match tittar du på
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
dabif: stämmer. 33.33% vinster i första, 22.22% i andra och sen 55.56% i tredje. (Inför denna match).
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Zappaholic: Du har svarat två gånger på mina kommentarer. Det är visst typiskt Brynäs att hitta sätt att förlora på, släppa in onödig mål, slarva, inte sätta sina chanser och vika ner sig efter en bra period.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Det har ju inte ens med tempo att göra. Tempot i matchen ökar inte, det är bara Brynäs som totalt tappar fokus och tålamodet och börjar ta massa korkade beslut.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Gavve: Ja, det är där problemet ligger. De bränner många A-chanser i dag. Det funkar inte om man vill vinna. Spelmässigt är laget på en bra nivå.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Zappaholic: håller helt med dig
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Bryppanhejhej: sant, men de är en man kort, Indrasis är helt oduglig, har varit svag större delen av säsongen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
havre: Skellefteå började spela rakare också. Leta avslut med folk framför kassen. Väldigt okomplicerat spel i många av deras anfall.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Bara gamnackar nu här inne,tror Brynäs vänder detta
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
BIF Kungen: Indrasis och några till är ”rester” från den allsvenska säsongen. Lär bara bli en SHL-säsong för honom.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Silfver: Precis, har den redan gått 60 minuter på din tv? hos mig laggar det nog för det är 20 min kvar på min tv.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Slaven82: Nu svarar jag en tredje gång…jag tycker du är alldeles för onyanserad. Precis som flera andra.

Vi gör en bra prestation mot ett i grunden bättre lag. De spelar med hög press i ett högt tempo och vi gör några misstag i försvarszonen. Det kombinerat med att vi inte sätter våra fina lägen gör ju att matchen svänger över.

Man måste kunna se att laget gör en bra prestation även när ett resultat grinar emot.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Metalman: Är.väl som vanligt här inne? Surkukar och lipsillar.
Klart vi vänder, tar vi upp efter 1a perioden så är det vår match.
Kommentera


Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Blå grottan: håller med. Spelmässigt är vi minst lika bra. Men som sagt, det räcker inte. Det är målen och viljan att vinna som räknas. Tycker vi ör för svaga runt kassarna för att hitta nästa nivå. För spelmässigt hänger vi med alla lagen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Alvin : typisk sak alla supportrar säger när ens lag ligger under. ”Ta timeout” ”tränarna gör inget”

Tröttsamt…
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
BIF Kungen: Nej de gör 8 starka minuter i andra perioden! De får vind i seglen när BIF ger dem ett mål samtidigt som BIF viker ned sig totalt.
Men såhär funkar det i SHL: gör du inte mål på dina chanser så torskar du matcherna
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
BIF Kungen: Verkligen, jag köper inte snacket om high risk high reward. Ska du spela i första ska du vara stabil och bra, och tamefan kunna åka skridskor. Helvete vad seg han är på isen. Han kommer inte bli bättre denna säsong tyvärr.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
gwl: Ja, men SAIK har färre svaga länkar än oss. Med ett par starkare spelare än t.ex. Schroeder och Indrasis så är det inte osannolikt att vi hade fortsatt i ledning.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Silfver: Har både indrasis och schroeder före eriksson i Skellefteå.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
BIF Kungen: trots att han "varit svag" ligger han femma i interna poängligan och topp 17 i corsi i ligan. Det är rätt imponerande statistik han har där. MEN det påverkas så klart av att han får spela med Silfver och Larsson också.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Bryppanhejhej: hoppas han ryker i december- januari för nån som har fart
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Känns som att dom gör 3-1 i början på 3e sen 4-1 i öppen kasse . Hoppas jag har tokfel .
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Det är en grym match från oss men synd med all slarv mot slutet o fel pass .....
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Lunkz: håller med. Han sänker def förstakedjan. Funkar inte. Även om det ör bra att ha flera jämna kedjor så mår alla lag bra av en tydligt första.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Silfver: jag vill så gärna att det ska lossna för schroeder men han håller ju inte måttet.. det måste ju alla kunna se..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
dabif: Visst är det så. Konstaterar bara att SAIK har ett mer komplett lag och det är den där marginalen som skiljer ett topplag mot ett lag i mitten/övre botten.
Låt oss hoppas på lite flyt i sista, payback för alla jäkla stolpar o ribbor vi haft so far.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
SaggeBoy: Tycker vi är det bättre laget hittills, bara hoppas de fortsätter med viljan och börjar vinna sina dueller igen.

Bara 1 mål upp
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
parks: har hellre kvar honom än indrasis. Tycker andra börjar få lite snurr och han har bra blick, även om jag hade önskat en något högre nivå.

indrasis vet jag inte vad han bidrar med. I shl kan du inte stå.stilla och spela.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Alla var nog överens om att det skulle bli svårt att ta poäng idag. Vi har dominerat en period och varit lika i en period. Vi är nykomlingar. Det står 2-1, borta, mot svenska mästarna.

Ja, vi borde gjort minst tre mål i första. Men jag är iaf jäkligt glad att vi spelar konsekvent och bra i 10:e raka matchen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
gwl: Vi kanske till och med kan få ett på i tredje.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
1-1 målet, det är ju så jävla dåligt agerat att klockorna stannar!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Supportern: Fattar inte riktigt allt gnäll mot Indrasis. Samma sak hela förra säsongen. Men han hade väl bara tur som gjorde 45p då. Det var iaf inte han som jobbade till sig poängen det har jag ju förstått. Tur kan alla ha, även en hel säsong.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Zappaholic: Du och alla tomtar på hockeysnack måste börja inse att det inte handlar om att göra en bra prestation, det handlar om att vinna.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Ska inte Robert kommentera hur hans spelare förstärkt till sig 2 pp med?🤡
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Zappaholic: Poäng ska vi ha 👍
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Slaven82: Ok. Vi säger så.

Ha det gott.
Kommentera

« · 2752054 · »