Brynäs IF

726392 inlägg · 7959 ämnen

Skellefteå - Brynäs 2024-10-17

2752900 · » Till forumet


Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Tycker Brynäs spelat väldigt fysiskt under inledningen så ville kolla lite statistik av vilka som delar ut mest klara tacklingar i laget. Topp 3 listan är väl rätt väntad dock.

1. Bertilsson. 19st
2. Trivigno. 16 st
3. O.Lindblom. 13 st

Tur vi fick hem Lindblom och in med Trivigno 💪🏼

Anmärkningsvärt är att alla 3 forwards i fjärde line har tillsammans mindre än Trivigno ensam. Där Scott har 9st och Vesel och Ohlsson 3st var. Ändå gör dem såklart ett jättebra jobb som fjärde👍🏼


Edit: osäker på om kvällens match var inräknad än.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Härliga bilder fotografen tog idag 😂

Andra är ju solklar diving!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
JohnnyBotox: 3 som mest och då är det såhär.

Ett mål mot LHC var straffmål.

3:e målet mot Frölunda var sista sekunden när laget slappnade av.

Växjö var 3:e i öppen kasse.


Leksand var 3:e i PP efter en väldigt oturlig puck out.

Skellefteå nu så bjöd ju Schroeder dem totalt på första målet.

Så med Brynäs ögon så smittar Brynäs 2 insläppta mål😉
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Johannes Hedberg: JFK verkar ju ha tagit en timeout från HS. Med tanke på hans framtoning tidigare så förstår man ju det… I stort sett allt han så tvärsäkert fastslog har blivit precis tvärtom…

Men som den Bagdad Bob han är så dyker han väl upp, obrydd, efter att Modo åkt ner i HA och hävdar att det ändå är den roligaste ligan att titta på… Sen var det så klart domarnas fel också…
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Farsang:
Jag pratar nutid, dvs, det som räknas 🥰👍
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Lira: läs mitt inlägg igen, pratar om han i dåtid. Våra sista säsonger i SHL innan degraderingen alltså.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Det ser oförskämt bra ut, vi är med i alla matcher och det rinner aldrig iväg. Har vi släppt in 4 mål som mest hittills?

Med det sagt, svårt att se att vi ska hålla detta poängsnitt genom hela säsongen även om jag såklart hoppas att spelet ska hålla. Positivt är väl att det fortfarande finns sparkapital, att några av de som levererade i början kanske fallit tillbaka lite men att andra kliver fram när det behövs.

Malmö såg sjukt bra ut men har väl tre eller fyra raka förluster nu, och bottenlagen är inte så långt bakom. Är väl bara MoDo som börjar hamna lite väl efter. Tror att Rögle och Leksand kan bättre. Hur bra/dåliga är HV? LHC och Växjö ”ska” ju vara före oss.

Fortsatt försiktigt optimistisk :)
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Farsang:
Rödin är just nu ” enligt mitt sätt att se på det”vår viktigaste spelare, drar upp tempo, levererar, är hård i närlamper och vinner puck, bra defensiv, sätter normen för vad arbetsinsatsen ska vara i hela laget, otroligt imponerad av honom 🥰🤘

Hade han en 2:a ikväll ?
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Farsang: Tycker alltid Rödin har åkt och åker skridskor. Däremot tror jag att han med det blytunga ansvaret som legat på honom år efter år ibland har överarbetat och tagit en del utvisningar i frustration, vilket måste anses mänskligt då de senaste åren har varit rent kaos.
Kommentera


Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Herre P: jag har länkat den längre ner som Sune skrev.

Men annars läggs den alltid upp på hemmalagets Hemsida ett tag efter matcherna 👍🏼
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Och ja jag har vart kritisk till Rödin som kapten föregående säsonger. Innan någon behöver påpeka det.

Jag står fast vid min åsikt att jag tror att han inte är en så bra kapten runt laget, NÄR det går dåligt då.

Sen han fick släppa den bindeln och fokusera på sitt egna spel och troligtvis lära sig något av att åka ur SHL och ta sig tillbaka. Så spelar han fantastiskt bra MEN det viktigaste är att han åker skridskor istället för att haka motståndare och dra på sig minst en 2 minutare per match!

Gillar den pånyttfödda Rödin.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Herre P: Om du scrollar lite längre ner så är den länkad.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Är det nån som vet var man kan se presskonferensen..
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Brynäsgubbe: Hela föreningen mår bra nu och allt började med Svedman, som stod fast vid Alcén när det blåste som mest. Gälla och stab har också gjort ett hästjobb i båset med att få laget att jobba för varandra.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Alltså, att spelet ser mer stabilt ut än många gånger under grundserien i Allsvenskan förstår jag inte hur det gått till. Häftigt iallafall. Men jag tror vi har en bra blandning i laget som skapat denna stabilitet.

Jag har verkligen saknat framtidstron som börjar smyga sig på. 🥹
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Anton Rödin kommer vara med i Sannys veckans lag. Det skriver jag fast nu!!
Kommentera


Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Johannes Hedberg: Ni kanske kommer ihåg Linköpings-supportern som var här inne och härjade i somras och hävdade att de aldrig var intresserade av Källgren utan bara trissade upp hans pris för att sedan gå efter Heljanko? Heljanko har nu 88,4 i räddningsprocent så ja om det stämde var det ju knappast ett genidrag än så länge...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Huge: "Nu kommer det rinna iväg. 5-1 Skellefteå efter 60 min"

Gamnackarna förnekar sig icke.

17 poäng efter 10 matcher är en riktigt bra start! I fjol hade vi 32 poäng i halvtid.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Slaven82: Av mognadsskäl avstår jag ifrån att titulera dig ”pajas”.
Om det nu bara handlar om att vinna och du ville ha det sagt, varför påpeka det efter 2 perioder, som om matchen då var över?
Nu vann vi, så ditt gnäll efter 40 minuter kanske var lite förhastat, menar jag.
Sen heter det ”enda” och inte ”Det ÄNDA jag skrev..”
Ändan är det du vanligtvis sitter på…
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Oerhört skön och rättvis seger, vi var klart bättre. Vi är ett bra lag, helt klart.

Däremot måste vissa kamma sig. Hur det såg ut här inne under vår negativa trend samt vid underläget ikväll är pinsamt. Folk kan inte vara så kränkta. Buhu, skärp er.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Jag manar trots allt till lugn och ödmjukhet, Brynäsvänner. Serien är ung och vi kanske lite oscoutade. Men vi har fått den starten vi ville ha, bättre till och med.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Jonnyrocker: Just nu så känns det osannolikt att Brynäs ska behöva kvala och tänk bara om målskyttet blir lite skarpare ojoj
Kommentera



Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Tänk vad många gånger J F K var här inne och härjade om vår svaga defensiv och allt för offensiva backar. Hur felbyggt laget var. Hur dålig Källgren var i Nordamerika.

Efter 10 omgångar har vi släppt in 21 mål (delad tvåa o serien)

Modo har släppt in… 39. Seriens sämsta defensiv.

Källgren har nästan 92 i räddningsprocent
Persson har 92%

Modos supermålvakt Lehtinen har… 87,71%
Eriksson Ek ligger på 86%

😂
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Gavve: det är dock förståeligt att dem har så mycket, annars hade motell gått ut i media angående domarna. Som han gjort förr.


Sen tittade jag utöver på Brynäs match mot dem även deras match mot HV71. I båda matcherna är det mycket frustrations utvisningar. Särskilt mot hv71 när man bland annat börjar bråka med Hv71’s målvakt vid två tillfällen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
7 raka förluster för strykgänget Modo. Dessutom torskade Leksand hemma med 5-2 mot strykgänget HV71.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Jag trodde väl Rödin hade en del att ge fortfarande och att han skulle vara nyttig för oss men det sättet han drivit laget senaste matcherna, det trodde jag verkligen inte han hade i sig fortfarande. Som pånyttfödd nu när han kan göra sin grej och inte behöva känna att vår offensiv är direkt beroende av honom.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Otroligt imponerad av prestationen idag, även om det hade slutat 3-2 till SAIK.
Att vi dessutom löser två pinnar är ju riktigt snyggt gjort! Man ska inte ropa hej eller jinxa. Men det känns som vi slipper kvalångest i år! Ta i trä
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Cardigan Daffipoff: Ja, hade gärna sett en vinst för MoDo. Önskar Linköping tillsammans med Örebro all motgång!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Slaven82: Jag tror inte det är något som är typiskt Brynäs utan för många lag eftersom det laget som dominerat kör på på samma sätt efter en periodvila medan det laget som underpresterar justerar sitt spel. Det ligger i sakens natur.

Som jag tidigare skrev så bli det ofta alldeles för onyanserat härinne. När det går lite emot så är precis allt åt helvete.

Och som tränare för ett lag så stirrar man sig inte blind på resultatet. Tränare utbildar spelare och vill få dem att bli så bra som möjligt under deras utbildning.

Resultat är viktigt. Prestation likaså.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Matchens behållning för min del är Shroeders mål. Att Rödin kan mosa in ett dragskott i krysset när det behövs som bäst är ”sedan gammalt”. Men frågan är om Schroeders touch eller Lindbloms passning är den största delikatessen.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Metalman: Hade iofs 2-4 i matchen och ska villigt erskänna att det var lite sura miner här dom gjorde 3-2
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Farsang: säg det till FBK som snittar 10+ utvisningsminuter mer än oss per match ;) Nej men skämt åsido är vi laget som drar på oss färst antal utvisningar. I dag ytterligare bara 2 stycken. Vi snittar alltså 4 minuter per match (ej bp tid, utan utvisningsminuter). Vi är utöver det uppe på nästan 90% i BP vilket är en sjuk siffra.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Huge: Din pajas. Jag har aldrig sagt hur jag tror matchen skulle sluta. Kolla mina tidigare inlägg så skrev jag att vi har gjort många bra matcher i norr och att jag trodde på poäng.

Jag sa aldrig att vi inte kunde vända på matchen. Det ända jag skrev var att det var typiskt Brynäs att vika ner efter en bra period, slarva och inte sätta sina chanser.

Jag är jätteglad att vi lyckades vända på matchen och ta två poäng.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Senast Silfverberg mötte Skellefteå vann vi också.

*Wink* *Wink* 😉
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Slaven82: Så här svarade du, efter 2 perioder, på ett inlägg från Zappaholic"

"Du och alla tomtar på hockeysnack måste börja inse att det inte handlar om att göra en bra prestation, det handlar om att vinna."

En berättigad motfråga till dig: när ska du själv börja inse att en match inte är slut efter bara 2 perioder?
Sen är det väl rätt så uppenbart vem som är den verkliga tomten här...
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Fyfan vad starkt av Brynäs!

Det ser riktigt jävla bra ut det här!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
nittontolv: Trist att spadnyllet får hålla sig framme.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
gwl: ja det som gjorde matchen mot Växjö ”mindre tråkig” var ju att det knappt var en enda avblåsning!

Vi hade ju spelat klart matchen när dem andra två 15:15 matcherna var 1 minut in i tredje perioden😂
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Erat: Håller med helt. Den moral laget åtminstone hittills besitter är vi inte bortskämda med sen vem vet när. Mycket bra. Kompetens. Och en sån här arbetsseger bör stärka ordentligt.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Farsang: Det är inte direkt HA kvalitet på domarna, att de släpper är helt okej och gör matcherna roliga.
Så länge de släpper åt båda hållen på småsaker.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Corvax avgöra för LHC och MoDos kräftgång fortsätter.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Jag är mäkta imponerad!
Finns så mycket som radikalt förändrats till det bättre på bara 1,5 år

Har inte varit så kul att vara Brynäsare sedan 2017
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Tur man inte tappade en 2-4 ledning till 6-5 ikväll iallafall, tungt som fan😮‍💨
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Farsang: Verkligen! Det var också intressant hur de spred ut laget när de skulle döda matchen. Det höll på att gå men inte den här gången.
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
En sak jag ändå är imponerad av än så länge efter 10 matcher är domarna. Visst att dem missar lite åt båda hållen. Men jag tycker dem tar korrekta beslut vid bedömningar och dylikt.

Blåser heller inte sönder matcherna.

Sen om det har med Heltidsanställningen på samtliga domare eller om man bara drar jämförelser till HA domarna är ju en annan diskussion kanske.


Sen ska jag säga att jag kanske sett 5 andra matchers utöver Brynäs matcher, så har ingen koll på alla situationer/matcher!
Kommentera

Sv: Skellefteå - Brynäs 2024-10-17
Slaven82: Den lille skinntorre ser ju ut alltid ut som att han sålt smöret och tappat pengarna redan innan matcherna…
Kommentera

2752900 · »