Brynäs IF

730025 inlägg · 7961 ämnen

SLUTSPEL 2013!

« · 1567359 · » Till forumet

Sv: SLUTSPEL 2013!

Harju - Entefeldt - Lindholm
Thuresson - Järnkrok - Wännström
Ollas - Lindgren - Johansson
Granström- Hansen - Widing

Gunderson - Jacobsson
Sunkqivst - Djoos
Persson - Löf

Extra: Lavander och Nörstebö 

Målvakt Honken (Rahm). 

Harju och Enterfeldt passa bra ihop, in med mer fart och kreativitet i Lindholm kan detta bli en rolig kedja! Järnkrok och Thuresson kan båda producera och får vi in Wänna kan han bidra med fart och energi, men en neutraliseringskedja som kan göra nått "slumpmål".  Ollas och Johansson var bland de bästa i slutspelet ifjol i en förstakedja med Johan Larsson, Larsson är borta så därför kan Lindgren få chansen där? Granström, Hansen och Widing känns bara jävligt bra! Annars bänkar vi Hansen och spelar Lavander- Granström -Widing som lirade tillsammans i höstas när det gick bra för BIF! =)

Kommentera

Brynäs_89: Skål!
Kommentera

brynäs08: Det gäller som i finalen förra året spela smart hockey för att vinna ligga rätt och kontra sönder saik! 
Finns en sak som brynäs bör göra det är spela hansen granström och wännström mot holloway bellmare möller! Sedan mossa på och spela defensivt och tråka ut saik!
Honken visar igen varför han är en av sveriges bästa målvakter i elitserien! 
Kommentera

Treklövern1912: som sagt, ingen skulle bli gladare än jag! Men jag ser faktiskt inte hur vi skulle ta Saik?
Kommentera

brynäs08: Vi hade inte en chans heller i finalen 1999.
Kommentera

brynäs08:jag tror mer att Skellefteå startar med en planenlig 5-2 vinst, sedan vinner vi med 3-1 hemma, kniper trean efter 4-3 i sudden i Skellefteå, sedan 3-1 hemma, förlust i Skellefteå med 8-2 och sedan avslutar vi med 2-1 i sudden hemma (-:

Seriöst så är detta inte ett allvarligt tips utan snarare en önskedröm.

Kommentera

brynäs08: Säg inte så, han kan bli kränkt!
Kommentera

Carl Lejonkräk: ja du brukar ju tro på laget ;) jag tror faktiskt att vi startar med en förlust med 5-2 och följer sedan upp med tre raka förluster till.

enda chansen som jag ser det är att vi helt otippat får en flygande start med vinst i första matchen.

Kommentera

brynäs08: Brynäs jag ser helt ok ut måste jag säga och jag blir mer och mer optimistisk över våra chanser.
Kommentera

Carl Lejonkräk: ja någon sånt kan vi nog förvänta oss.
Kommentera

brynäs08: Om jag tog ut laget så skulle det se ut enligt följande i kvartsfinal 1:

Honken (Rahm)

Sundqvist-Jacobsson

Ollas-Enterfeldt-Harju

Gunderson-Djoos

Lindholm-Järnkrok-Thuresson

Persson-Löf

Widing-Nordqvist-Granström

Nörstebö--------

Wännström-Hansen-Johansson

Kommentera

Treklövern1912: snabb på rören, spelinteligent med bra  passningsförmåga?

nä någon sån har vi inte ;)

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: För mig är det ganska självklart att kusinerna skall spela ihop med sin speed och samspelhet. Sedan är det frågan om vem skall vara den tredje?

Tror att Saik kommer att sätta hård press på Järnkrok med två spelare så han skall spela med snabba pass så att deras taktik inte biter. Med tanke på det skall den tredje inte vara en som bara kan buffla framför mål utan också är snabb på rören och spelintelligent med bra passningsförmåga. Förslag?

Kommentera

brynäs08: förbannade stavningsprogram!

men i det här fallet litar även jag mer på LEDARSTABEN ÄN MINA egna förhoppningar.

Skulle det stå.

Kommentera

Carl Lejonkräk: ja det är svårt samtidigt behöve vi fler producerande kedjor. Vill gärna s harju med kroken.

men i det här fallet litar även jag mer på ledarskapen egenintresse egna förhoppningar.

Kommentera

brynäs08: själv var jag också inne på att kusinerna borde splittras men jag är inte så säker längre. Kusinerna är verkligen en dynamisk duo och de har avgjort många matcher tillsammans. Svårt svårt
Kommentera

70 Rodrigues: ja, harju skulle det stå såklart! det är sjukt svårt med laguppställningen, hoppas dock han splittrar kusinerna.

Kommentera

brynäs08: Det ska väl stå Harju på Gundersons plats i 1:a linan ;-) Nordans rutin har han inte visat ett skit av under grundspelet. Nu kommer det att gå ännu snabbare o Nordan kommer att få ännu större problem att hänga med.
Kommentera

70 Rodrigues: 

ja varför inte, jag önskar laget såhär från start.

honken (rahm)

Gunde-jakobsson,       gundersson-Järnkrok-ollas

sunken-djoos.             Granström-enter-lindholm

persson-nösterbö.        Wennström-hansen-thuresson

Johansson-Nordqvist-widing

fjärde är jävligt svår, men jag vill prova Nordqvist i fjärde åtmindstånde 1-2 perioder och se vart det bär. Tror ändå att rutin kan bli viktigt när det är slutspel.

Kommentera

70 Rodrigues: Vi får hoppas på att Löf och speciellt Persson kommer snabbt in i matchtempo.
Kommentera

Nörstebö ska givetvis vara 7:e, inte Löf!
Kommentera

brynäs08:
Holmqvist(Rahm)
Gunderson-Jakobsson Harju-Järnkrok-Ollas

Sundqvist-Djoos Thuresson-Lindholm-Granström

Persson-Bergqvist Lindgren-Enterfeldt-Widing

Wännström-Hansen-Johansson
7:e back: Löf
Extra:Lauritzen
Kommentera

kan vi inte prata lite slutspel? Fram med era drömfemmor vi hoppas ställs på isen på tisdag!
Kommentera

Steenm:

Är det inte Silfverberg-Lundqvist 3-0?

Jakob gjorde ju två på Lunkan när de möttes i Ottawa.
Kommentera

Zettergren: Apropå Silfverberg...

Han avgjorde nattens match mot Rangers i och med sitt 3-2-mål med knappt fem minuter kvar av full tid. För övrigt hans fjärde mål denna säsong!

Silfverberg-Lundqvist 1-0 ;-)

Skoj för Robin Lehner med som fick förtroendet i Senators och tog väl tillvara på det.

Redigerad kommentar

Kommentera

Horace76c:

Blir nöjd om:vi vinner alla matcher i tablettasken

Blir glad om:vi vinner i Skellefteå

Blir extatisk om:vi vinner i 4 raka (vi var nära ifjol, tyvärr Silfverbergs stolpe ut på straff i sudden)

Kommentera

70 Rodrigues:

Gunderson-Jacobsson Styrman-Sundqvist Persson-Norstebö som alternerar med Djoos

Kommentera

Steenm: Spelar Widing som i slutspelet förra säsongen så är jag nöjd med hans avslutning Brynäs i alla fall :-)
Kommentera

Carl Lejonkräk: Alla hockeyspelare vill vinna. Widing är inte tillräckligt bra längre, tyvärr. Det har han visat länge nu. Man har önskat som fan att han ska hitta tillbaka till sin forna form (pre Schweiz), men det är bara en önskedröm. Lika bra att han försvinner. Lönen är på tok för hög sett till det han presterar på isen. Tycker dock att han verkar vara en riktigt bra kille...
Kommentera

Jag tycker inte heller att Widing är en matchvinnare särskilt ofta. Hur ofta den här säsongen, 1-2 matcher av 55? Han är ju dessutom verkligen ingen spelare som gör sina medspelare bättre ute på isen, och hans defensiva spel är rikitigt dåligt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: jag håller inte med dig. Widing vinner sällan matcher. Han var riktigt lovande innan han stack till Davos, sen tycker jag formen åkt rakt ned.

tycker bara han gör mål nummer 3eller4 och verkar bara fungera bra i ett vinnande lag. Han saknar helt energin han hade förr.

Redigerad kommentar

Kommentera

Sheena Punkrocker: Widing will vinna oavsett kontraktsläge. Han är en vinnartyp eller i alla fall en typ som hatar att förlora.

Widing spelar inte dåligt för att kontraktet sagts upp utan kontraktet har snarare sagts upp för att han spelat dåligt.

Kommentera

Sheena Punkrocker:

Så länge inte Widing gjort klart med en annan klubb så höjer
han ju sitt marknadsvärde till nästa säsong, ju bättre han spelar.
Så jag skulle nog säga att han är fullt tillräckligt motiverad.
Sen vill väl alltid spelare vinna när det är slutspel.

Kommentera

Sheena Punkrocker: Om inte det är motivation nog så ska han nog sluta med hockeyn..
Kommentera

Undrar hur motiverad Widing kommer va när han vet att han står utan kontrakt efter säsongen?
Kommentera

foppa78: Bara bra, vi förtjänar inte spela slutspel, vi är sämsta laget, SAIK kommer köra över oss totalt. Ingen tror vi har skuggan av en chans.

Tycker jag låter helt strålande inför kvarten.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Absolut. Så länge chansen finns ska vi hoppas. All press är på SAIK. ALLA tror detta blir en cakewalk för dem. Det kan slå tillbaka mot dem. Hur hanterar de pressen att vara extrema favoriter. Större under har skett.
Kommentera

Zappaholic: Styrman och Löf/Berglind kanske kan få ett lyft av den nya taktiken. Sen får vi hoppas att Spelare som Granström, Sundqvist, Jacobsson, Lavander, Enterfeldt, Persson, Thuresson, Wännström, Ollas, Johansson och Widing kan växa i slutspelet för detta bör passa dem.

Vi är väl kanske nere på 10% vinstchans i Skellefteå och 30 i Gävle så chanserna till semifinal är inte så stora men de finns och det är ju det som räknas.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Det är nog inte ditt fel att Slajsarn är borta. Hans intresse hade ju devalverats kopiöst de senaste åren så kontot självdog väl...

Få inte upp förhoppningarna nu, Calle, tror vi tar med oss det spel vi hade in i slutspelet. Det gör Skellefteå också, och därmed har vi väldigt små möjligheter att rubba seriesegraren. 

Jag har gärna väldigt fel.

Redigerad kommentar

Kommentera

Carl Lejonkräk: Varför skriver du till mig? Du är ju så jävla kränkt?
Kommentera

Gurra88: Brynäs kommer förmodligen helt skadefria till kvarten. Jag skriver skadefria eftersom att Jonssons och Bertilssons ersättare  (Styrman och Jacobsson) är spelklara. Det ska bli otroligt spännande att se vad ett "skadefritt" Brynäs kan uträtta.
Kommentera

SH: Helt rätt. Hoppas också att han kan komma upp i nivå. Funderat många gånger på hur han skulle funka i en bättre omgivning av spelare? Tekniken lär ju inte bli bättre dock:)

Det är märkligt med Widing, tror han har ett prestationsbaserat kontrakt vilket gör att det låser sig för honom. Känns som hans avvägning när han bör ta skott eller inte är jättebra;)

Kommentera

Gurra88: Det är väl som med Widing... lite för tekniskt begränsad för att komma till lägen med hjälp av farten och slår ofta lite för dåliga passningar. Men han var bra i slutspelet...
Kommentera

70 Rodrigues: Håller med. Nörstebö i all ära, men han räcker ännu inte riktigt till mot stora, tunga och snabba Saik-forwards. Får stå på tillväxt och ev hoppa in som avlastare emellanåt. Tror inte heller på Bergqvist, återstår Löf och Styrman.
Båda har mer rutin och tuffhet, den senare känner väl dessutom till sina gamla lagkamrater och hur dom agerar på isen.
Med det nya striktare försvarsspelet blir han en tillgång, jämfört med när han kom och tvingades agera ihop med andra vilsna spelare.
Kommentera

SH: Synd med Johansson att han inte har större näsa för mål. Farten har han onekligen.
Kommentera

SH: Han borde få större isytor att åka på om Brynäs backar hem och satsar på kontringar.
Kommentera

Peja: Johansson kanske kan få fler lägen att uttnyttja farten nu med ett annat försvarsspel...?
Kommentera

Zappaholic: Nörstebö eller Bergqvist är frågan. Tycker att Nörstebö väger lite lätt när det blir fysiskt, där tycker jag Bergqvist är klockren, han viker inte ner sig för någon. Vi behöver all tuffhet o kilon vi kan få mot Skellefteå. Vi får se hur det blir :-)
Kommentera

Hoppas att Brynäs kollar lite på hur Timrå spelat mot Skellefteå
den här säsongen. För de har ju 2-2 i trepoängare + en straffvinst.
De har bara släppt in 11 mål på 5 matcher mot Skellefteå.
Så någonting rätt måste de ju ha gjort.
Kommentera

« · 1567359 · »