brynäs08:jag tror mer att Skellefteå startar med en planenlig 5-2 vinst, sedan vinner vi med 3-1 hemma, kniper trean efter 4-3 i sudden i Skellefteå, sedan 3-1 hemma, förlust i Skellefteå med 8-2 och sedan avslutar vi med 2-1 i sudden hemma (-:
Seriöst så är detta inte ett allvarligt tips utan snarare en önskedröm.
Carl Lejonkräk: ja du brukar ju tro på laget ;) jag tror faktiskt att vi startar med en förlust med 5-2 och följer sedan upp med tre raka förluster till.
enda chansen som jag ser det är att vi helt otippat får en flygande start med vinst i första matchen.
brynäs08: Om jag tog ut laget så skulle det se ut enligt följande i kvartsfinal 1:
Honken (Rahm)
Sundqvist-Jacobsson
Ollas-Enterfeldt-Harju
Gunderson-Djoos
Lindholm-Järnkrok-Thuresson
Persson-Löf
Widing-Nordqvist-Granström
Nörstebö--------
Wännström-Hansen-Johansson
Treklövern1912: snabb på rören, spelinteligent med bra passningsförmåga?
nä någon sån har vi inte ;)
Redigerad kommentar
Carl Lejonkräk: För mig är det ganska självklart att kusinerna skall spela ihop med sin speed och samspelhet. Sedan är det frågan om vem skall vara den tredje?
Tror att Saik kommer att sätta hård press på Järnkrok med två spelare så han skall spela med snabba pass så att deras taktik inte biter. Med tanke på det skall den tredje inte vara en som bara kan buffla framför mål utan också är snabb på rören och spelintelligent med bra passningsförmåga. Förslag?
brynäs08: förbannade stavningsprogram!
men i det här fallet litar även jag mer på LEDARSTABEN ÄN MINA egna förhoppningar.
Skulle det stå.
Carl Lejonkräk: ja det är svårt samtidigt behöve vi fler producerande kedjor. Vill gärna s harju med kroken.
men i det här fallet litar även jag mer på ledarskapen egenintresse egna förhoppningar.
70 Rodrigues: ja, harju skulle det stå såklart! det är sjukt svårt med laguppställningen, hoppas dock han splittrar kusinerna.
70 Rodrigues:
ja varför inte, jag önskar laget såhär från start.
honken (rahm)
Gunde-jakobsson, gundersson-Järnkrok-ollas
sunken-djoos. Granström-enter-lindholm
persson-nösterbö. Wennström-hansen-thuresson
Johansson-Nordqvist-widing
fjärde är jävligt svår, men jag vill prova Nordqvist i fjärde åtmindstånde 1-2 perioder och se vart det bär. Tror ändå att rutin kan bli viktigt när det är slutspel.
Redigerad kommentar
Horace76c:
Blir nöjd om:vi vinner alla matcher i tablettasken
Blir glad om:vi vinner i Skellefteå
Blir extatisk om:vi vinner i 4 raka (vi var nära ifjol, tyvärr Silfverbergs stolpe ut på straff i sudden)
70 Rodrigues:
Gunderson-Jacobsson Styrman-Sundqvist Persson-Norstebö som alternerar med Djoos
Carl Lejonkräk: jag håller inte med dig. Widing vinner sällan matcher. Han var riktigt lovande innan han stack till Davos, sen tycker jag formen åkt rakt ned.
tycker bara han gör mål nummer 3eller4 och verkar bara fungera bra i ett vinnande lag. Han saknar helt energin han hade förr.
Redigerad kommentar
Sheena Punkrocker: Widing will vinna oavsett kontraktsläge. Han är en vinnartyp eller i alla fall en typ som hatar att förlora.
Widing spelar inte dåligt för att kontraktet sagts upp utan kontraktet har snarare sagts upp för att han spelat dåligt.
Sheena Punkrocker:
Så länge inte Widing gjort klart med en annan klubb så höjer
han ju sitt marknadsvärde till nästa säsong, ju bättre han spelar.
Så jag skulle nog säga att han är fullt tillräckligt motiverad.
Sen vill väl alltid spelare vinna när det är slutspel.
Zappaholic: Styrman och Löf/Berglind kanske kan få ett lyft av den nya taktiken. Sen får vi hoppas att Spelare som Granström, Sundqvist, Jacobsson, Lavander, Enterfeldt, Persson, Thuresson, Wännström, Ollas, Johansson och Widing kan växa i slutspelet för detta bör passa dem.
Vi är väl kanske nere på 10% vinstchans i Skellefteå och 30 i Gävle så chanserna till semifinal är inte så stora men de finns och det är ju det som räknas.
Carl Lejonkräk: Det är nog inte ditt fel att Slajsarn är borta. Hans intresse hade ju devalverats kopiöst de senaste åren så kontot självdog väl...
Få inte upp förhoppningarna nu, Calle, tror vi tar med oss det spel vi hade in i slutspelet. Det gör Skellefteå också, och därmed har vi väldigt små möjligheter att rubba seriesegraren.
Jag har gärna väldigt fel.
Redigerad kommentar
SH: Helt rätt. Hoppas också att han kan komma upp i nivå. Funderat många gånger på hur han skulle funka i en bättre omgivning av spelare? Tekniken lär ju inte bli bättre dock:)
Det är märkligt med Widing, tror han har ett prestationsbaserat kontrakt vilket gör att det låser sig för honom. Känns som hans avvägning när han bör ta skott eller inte är jättebra;)
Harju - Entefeldt - Lindholm
Thuresson - Järnkrok - Wännström
Ollas - Lindgren - Johansson
Granström- Hansen - Widing
Gunderson - Jacobsson
Sunkqivst - Djoos
Persson - Löf
Extra: Lavander och Nörstebö
Målvakt Honken (Rahm).
Harju och Enterfeldt passa bra ihop, in med mer fart och kreativitet i Lindholm kan detta bli en rolig kedja! Järnkrok och Thuresson kan båda producera och får vi in Wänna kan han bidra med fart och energi, men en neutraliseringskedja som kan göra nått "slumpmål". Ollas och Johansson var bland de bästa i slutspelet ifjol i en förstakedja med Johan Larsson, Larsson är borta så därför kan Lindgren få chansen där? Granström, Hansen och Widing känns bara jävligt bra! Annars bänkar vi Hansen och spelar Lavander- Granström -Widing som lirade tillsammans i höstas när det gick bra för BIF! =)