Brynäs IF

727823 inlägg · 7961 ämnen

SLUTSPEL 2014

« · 1615370 · » Till forumet

Sv: SLUTSPEL 2014
brynäs08: Hehehe ja pulsen satt utanpå kroppen när man vaknade i morse!
Kommentera

MR Bif:

godmorgon, ja det var hårt igår!  Ja skyller på att någon har kapat min iPad. Det där har jag aldrig skrivit.... :)

idag är det match! 

Kommentera

brynäs08:

Varför tar ni inte er leksandkärlek på något annat ställe än i en brynäsbok? Sluta smutsa ner vår bok med kärleksförklaringar till den där jävla skitföreningen. Jag kräks i munnen varje gång ni bedyrar er lilla romans med de blåa från Dalarna. joina era jämlikar och köp en blå matchtröja och hissa stjärnflaggan på jobbet. klappa varandras ryggar oavsett hur det går. Det är bara på lek ändå?

jag kräks! ÄLSKA BRYNÄS - HATA LEKSAND!, skål!

Är du bakis idag? ;-)

Vilka har gett kärleksförklaringar till Lif utav Brynäsare här inne?

Kommentera

mattias - 74:Det verkar finnas de som blir sturska av några folköl....

Kommentera

brynäs08:

Du verkar vara en väldigt sympatisk och trevlig kille, vet mamma om att du skaffat internet?

Kan tillägga att jag har mer en hatkärlek till Brynäs som leksing än hat som du har till Leksand.

Väx upp.

Redigerad kommentar

Kommentera

Varför tar ni inte er leksandkärlek på något annat ställe än i en brynäsbok? Sluta smutsa ner vår bok med kärleksförklaringar till den där jävla skitföreningen. Jag kräks i munnen varje gång ni bedyrar er lilla romans med de blåa från Dalarna. joina era jämlikar och köp en blå matchtröja och hissa stjärnflaggan på jobbet. klappa varandras ryggar oavsett hur det går. Det är bara på lek ändå?

jag kräks! ÄLSKA BRYNÄS - HATA LEKSAND!, skål!

Kommentera

mattias - 74:Piss LÄXING! ;-)
Kommentera

Horace76c:

Tack du är smart ;)

Kommentera

brynäs08:

Vilken trevlig och smart pappa du verkar ha. Varför hata när man kan kramas istället?

Peace Brynäsvänner. <3

Kommentera

brynäs08:

Magiskt !

Kommentera

brynäs08: Det var rätt fint gjort av din farsa. Själv så skulle jag inte ens slösa mitt piss på något som har med Leksand att göra. Möjligen tvåan eller trean!
Kommentera

maddog1970: haha, när jag var liten och vi skulle till Sälen för att åka skidor körde min farsa en omväg på flera mil för att pissa på Leksands vägskylt. Morsan var helt galen!
Kommentera

brynäs08: Jag hatar Leksand så mycket att det inte finns något hat kvar till andra lag....Klå det!
Kommentera

Horace76c: Jo det ska jag förklara för dig.  

Jag hatar Leksand. Jag hoppas de går i konkurs och försvinner. Samma sak med Dif. 

punkt.

Kommentera

brynäs08:
Varför i hela världen vill man ha ner Leksand till allsvenskan?
Är det dålig underhållning att kolla på dom matcherna eller?
LIF är det SISTA laget jag önskar till den serien (ja bortsett från ett visst annat lokalt förankrat lag då)
Kommentera

mattias - 74:

"Carl Lejonkräk:

Vad roligt att du är glad, jag tänkte iaf hålla på er i kvarten men är beredd och ändra mig när jag läser den där typen av provocerande inlägg. Huge junior?"

Vojne, vojne...
Mattias hotar att ändra sig och hålla på FBK i kvarten.
Hur fan ska jag och alla andra brynäsare härinne orka ta en sån smäll?

Att du sen på ett brynäsforum blir provocerad av en brynäsare som skrattar lite när Hv gör 3-0 på våra ärkerivaler, säger väl det mesta.
Känns som att du är besviken och tycker att alla borde ta varann i hand härinne och sjunga "We shall overcome" till Leksands ära.
Laila Freivalds junior?

Kommentera

Fantastiskt skönt att lyxfällan åkte ur igår. Nästa säsong har hypen lagt sig och skitlagens skitlag kan åter starta sitt återtåg ner mot deras serie.

Själv ser jag fram emot mästarnas möte i kvarten.

Kommentera

Brynäsgubbe: Det ska bli otroligt intressant att se hur spelare som Sweat, Scott, Starkbaum, Jakobsson, Rödin,Thuresson och Granström agerar i slutspelet. Sjukt laddad jag med.
Kommentera

Satan vad taggad jag är! Finns inga ord som beskriver det. Känslan är att vi har betydligt större chans att avancera i år jämfört med i fjol. Tror avslutningen på säsongen var väldigt viktig för laget för självförtroendet. Bara två dagar kvar nu!

#14 SKA HEM!

Kommentera

mattias - 74: Såklart jag är glad när ni åker ut, än gladare hade jag varit om HV71 hade åkt ut. På vilket sätt min glädje över att ni låg under med 3-0 var provocerande fattar jag inte, möjligtvis om jag skrivit det på ert forum.
Här i Brynäs forum ska du vara fett varse att att många glädjs när ni torskar ( samtidigt är vi många som är riktigt glada att ni kommit upp i eliten igen).
Tack för injektionen ni gett SHL under säsongen i alla fall även om ni vann alldeles för många gånger mot oss.......torka tårarna och gå vidare mannen.
Kommentera

Huss:

Det var som Appelgren sa, matcherna i SHL känns som kvalserien allihopa " Det ligger nånting i det, nu har vi fått prova på slutspelskaraktär " Bonus " Nästa år är vi förmodligen ännu bättre. ;)

Lycka till mot Färjestad, jag håller tummarna.

Kommentera

mattias - 74: synd att ni är utslagna men var tyvärr det bättre laget. Leksand framstod under alla matcherna som tämligen uddlösa faktiskt. Ingen tog kampen utan det var ett bekvämt duttande i hörnen.
Kommentera

mattias - 74:
Nej, varför skulle du göra det...?
Kommentera

tjugo8:

Längesedan jag skrev där.

Kommentera

Skönt o slippa fuskarna, tror de åker ur nästa år

mattias - 74:
Hittar dig inte på länkat forum, vad heter du där?
För du har väl inte missat att det finns ett sådant forum?
Kommentera

KulaShaker:

Detta vänder vi inte, HV är bättre i den här matchserien. Inget snack om saken. Lashoff är så jävla dålig att han får golubovsky att framstå som Lidas

Kommentera

Carl Lejonkräk:

Vad roligt att du är glad, jag tänkte iaf hålla på er i kvarten men är beredd och ändra mig när jag läser den där typen av provocerande inlägg. Huge junior?

Kommentera

Carl Lejonkräk:Det är nog färdigdansat nu, tror knappast att de gör en Linköping light!
Kommentera

mattias - 74: Leksand - HV 0-3 haha
Kommentera

mattiaskarlgren:

Jag tycker också att den är tveksam. Men reglerna säger väl att uppkommer skada skall det väl anmälas eller är jag ute och cyklar?

Kommentera

mattias - 74: Måste faktiskt säga att avstängningen på Holzapfel (stavning) är väldigt tveksam. Ska absolut inte säga horribel då Brunnström ändå får hjärnskakning och det ska man ta i beaktning.

MEN om nu Hol får matchstraff så måste jag säga att hockeyn är på väg åt helvete.

Jag skulle inte ens vilja se vad Regehr får för straff. För fick Holz fyra matcher för den tacklingen där ändå Brunnström vänder sig och gör helt fel.
Då anser jag att Regehr ska ha minst tio matcher. För den är så jävla ful, korkad, missbedömd, farlig osv.

Kommentera

mattias - 74: Fast jag tycker det är bra att man stävjar respektlösa huvudtacklingar. Det är alldeles för många hjärnskakningar bland spelarna nu.
Därför borde också Rahimi blivit avstängd efter huvudtacklingen mot Granström.
Om de verkligen skulle vilja få bort otyget så sluta och dalta med avstängningarna utan gör dem rejäla istället, gärna i paritet med hur länge "offret" är borta.
Tänk i ett slutspel när du skicka in sämsta spelaren för att ge motståndarlagets stjärna en huvudtackling. Med hjärnskakning är man borta i 2-3 veckor (slutspelet är över alltså) medan den andra spelaren är tillbaka samma vecka (med tanke på hur tätt spelschemat är).
Hockey skall vara tufft men tacklingar mot huvudet är bara idiotiskt och gagnar defenitivt inte sporten.

Kommentera

Rossa:

Jag hade inte klagat om han " inte " blivit avstängd, domarna själva tyckte ju tydligen att det var huvudtackling eftersom dom anmälde det till DN men jag håller med dig, den är inte så farlig, sedan ligger väl största ansvaret hos den som tacklar anser jag.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Nej, Holzapfel Ryan
Kommentera

Rossa:Holzapfel vem?
Kommentera

Katatrof beslut att stänga av Holzapfel, har inte spelaren som tar emot tacklingen någon skyldighet att vara uppmärksam. Ett gäng muppar som sitter i kommittén och SHL känns riktigt amatörmässigt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Börjar känna en ganska kraftig längtan efter söndagsmatchen!
Kommentera

KulaShaker: hm, vem kan det vara?
Kommentera

Carl Lejonkräk: Känns som det är ganska lätt att hitta en syndabock i den matchen
Kommentera

Steenm: Marcus Näslund är en riktig floppvärvarkung, Sundlöv är inte ens i närheten.
Kommentera

mattias - 74: Nä, han är en ganska misslyckad bokstavspojke! Ska man göra något får man väl för f.n se till att göra det ordentligt! ;-)
Kommentera

Ojojoj, helt sjuk vändning. Bittert slut på säsongen för Modo, men det känns rätt då det överlägset bästa laget gick vidare. Lär bli en sjukt intressant kvartsfinal mellan LHC-Skellefteå/Frölunda nu.
Kommentera

Carl Lejonkräk:Bye bye MoDo
Kommentera

atilla:Stor skillnad. Speciellt på grund av den höga farten.

Fast att inte Rahimi inte ens fick en tvåa för interference är en gåta.

Kommentera

Carl Lejonkräk: Ärligt talat tycker jag det inte är någon skillnad på denna tackling och den som granis fick. Det enda är väl utfallet. Helt sjukt att Rahimi inte blev avstängd.
Kommentera

KulaShaker:

Hoppas Jämtin blir avstängd imorgon för överfallet på Alsenfelt, den mannen kan man fan inte tycka om alls. Jävla idiot.

Kommentera

Steenm: "våldsam tackling förlamade Modo"
Om jag var rubriksättare i alla fall.....
Kommentera

Steenm: Det är det svåraste som finns att leda med fyra - noll, eller hur var det nu...?
Kommentera

Steenm: Stavas Hybris..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Vad händer i Övik...!?
Kommentera

« · 1615370 · »