MR Bif:
godmorgon, ja det var hårt igår! Ja skyller på att någon har kapat min iPad. Det där har jag aldrig skrivit.... :)
idag är det match!
brynäs08:
Varför tar ni inte er leksandkärlek på något annat ställe än i en brynäsbok? Sluta smutsa ner vår bok med kärleksförklaringar till den där jävla skitföreningen. Jag kräks i munnen varje gång ni bedyrar er lilla romans med de blåa från Dalarna. joina era jämlikar och köp en blå matchtröja och hissa stjärnflaggan på jobbet. klappa varandras ryggar oavsett hur det går. Det är bara på lek ändå?
jag kräks! ÄLSKA BRYNÄS - HATA LEKSAND!, skål!
Är du bakis idag? ;-)
Vilka har gett kärleksförklaringar till Lif utav Brynäsare här inne?
mattias - 74:Det verkar finnas de som blir sturska av några folköl....
brynäs08:
Du verkar vara en väldigt sympatisk och trevlig kille, vet mamma om att du skaffat internet?
Kan tillägga att jag har mer en hatkärlek till Brynäs som leksing än hat som du har till Leksand.
Väx upp.
Redigerad kommentar
Varför tar ni inte er leksandkärlek på något annat ställe än i en brynäsbok? Sluta smutsa ner vår bok med kärleksförklaringar till den där jävla skitföreningen. Jag kräks i munnen varje gång ni bedyrar er lilla romans med de blåa från Dalarna. joina era jämlikar och köp en blå matchtröja och hissa stjärnflaggan på jobbet. klappa varandras ryggar oavsett hur det går. Det är bara på lek ändå?
jag kräks! ÄLSKA BRYNÄS - HATA LEKSAND!, skål!
brynäs08:
Vilken trevlig och smart pappa du verkar ha. Varför hata när man kan kramas istället?
Peace Brynäsvänner. <3
Horace76c: Jo det ska jag förklara för dig.
Jag hatar Leksand. Jag hoppas de går i konkurs och försvinner. Samma sak med Dif.
punkt.
Vad roligt att du är glad, jag tänkte iaf hålla på er i kvarten men är beredd och ändra mig när jag läser den där typen av provocerande inlägg. Huge junior?"
Vojne, vojne...
Mattias hotar att ändra sig och hålla på FBK i kvarten.
Hur fan ska jag och alla andra brynäsare härinne orka ta en sån smäll?
Att du sen på ett brynäsforum blir provocerad av en brynäsare som skrattar lite när Hv gör 3-0 på våra ärkerivaler, säger väl det mesta.
Känns som att du är besviken och tycker att alla borde ta varann i hand härinne och sjunga "We shall overcome" till Leksands ära.
Laila Freivalds junior?
Fantastiskt skönt att lyxfällan åkte ur igår. Nästa säsong har hypen lagt sig och skitlagens skitlag kan åter starta sitt återtåg ner mot deras serie.
Själv ser jag fram emot mästarnas möte i kvarten.
Satan vad taggad jag är! Finns inga ord som beskriver det. Känslan är att vi har betydligt större chans att avancera i år jämfört med i fjol. Tror avslutningen på säsongen var väldigt viktig för laget för självförtroendet. Bara två dagar kvar nu!
#14 SKA HEM!
Huss:
Det var som Appelgren sa, matcherna i SHL känns som kvalserien allihopa " Det ligger nånting i det, nu har vi fått prova på slutspelskaraktär " Bonus " Nästa år är vi förmodligen ännu bättre. ;)
Lycka till mot Färjestad, jag håller tummarna.
KulaShaker:
Detta vänder vi inte, HV är bättre i den här matchserien. Inget snack om saken. Lashoff är så jävla dålig att han får golubovsky att framstå som Lidas
Carl Lejonkräk:
Vad roligt att du är glad, jag tänkte iaf hålla på er i kvarten men är beredd och ändra mig när jag läser den där typen av provocerande inlägg. Huge junior?
mattiaskarlgren:
Jag tycker också att den är tveksam. Men reglerna säger väl att uppkommer skada skall det väl anmälas eller är jag ute och cyklar?
mattias - 74: Måste faktiskt säga att avstängningen på Holzapfel (stavning) är väldigt tveksam. Ska absolut inte säga horribel då Brunnström ändå får hjärnskakning och det ska man ta i beaktning.
MEN om nu Hol får matchstraff så måste jag säga att hockeyn är på väg åt helvete.
Jag skulle inte ens vilja se vad Regehr får för straff. För fick Holz fyra matcher för den tacklingen där ändå Brunnström vänder sig och gör helt fel.
Då anser jag att Regehr ska ha minst tio matcher. För den är så jävla ful, korkad, missbedömd, farlig osv.
mattias - 74: Fast jag tycker det är bra att man stävjar respektlösa huvudtacklingar. Det är alldeles för många hjärnskakningar bland spelarna nu.
Därför borde också Rahimi blivit avstängd efter huvudtacklingen mot Granström.
Om de verkligen skulle vilja få bort otyget så sluta och dalta med avstängningarna utan gör dem rejäla istället, gärna i paritet med hur länge "offret" är borta.
Tänk i ett slutspel när du skicka in sämsta spelaren för att ge motståndarlagets stjärna en huvudtackling. Med hjärnskakning är man borta i 2-3 veckor (slutspelet är över alltså) medan den andra spelaren är tillbaka samma vecka (med tanke på hur tätt spelschemat är).
Hockey skall vara tufft men tacklingar mot huvudet är bara idiotiskt och gagnar defenitivt inte sporten.
Rossa:
Jag hade inte klagat om han " inte " blivit avstängd, domarna själva tyckte ju tydligen att det var huvudtackling eftersom dom anmälde det till DN men jag håller med dig, den är inte så farlig, sedan ligger väl största ansvaret hos den som tacklar anser jag.
atilla:Stor skillnad. Speciellt på grund av den höga farten.
Fast att inte Rahimi inte ens fick en tvåa för interference är en gåta.
KulaShaker:
Hoppas Jämtin blir avstängd imorgon för överfallet på Alsenfelt, den mannen kan man fan inte tycka om alls. Jävla idiot.