Brynäs IF

727814 inlägg · 7961 ämnen

SLUTSPEL 2014

« · 1620113 · » Till forumet

Sv: SLUTSPEL 2014

J F K: Att lägga i sarghörnen förutsätter att man har farten att vara först på pucken, vilket Brynäs sällan har.  Därför är det bättre att lägga mot kassen för eventuella slumpmål, returer eller i "värsta" fall en offensiv tekning. 

Kommentera

Brynäsgubbe: Därför att normalt ger man motståndarna initiativet då målvakten räddar och kan spela ut. Genom att lägga pucken i hörnet är det lättare att checka fast motståndarna. Nu har filmaren från Norrköping maximalt flyt..
Kommentera

Skaplig slips FBK har i kassen, att han inte kastade in 2 bjudningar per match mot Bif istället..
Kommentera

Varför kan inte Brynäs göra sådär också? Bara lägga den på mål istället för i sarghörnen. Se, det ger utdelning...
Kommentera

Brynäsgubbe: Jo, det bästa laget vinner inte alltid, vilket tjusningen med hockey.
jag trodde Saik skulle vinna, men att man faktiskt bara leder för att PW gjort tre tavlor känns konstigt. FBK är betydligt närmare än väntat.
Kommentera

Horace76c: Jo, det ser ut som en jättekross ikväll. Minst sex-sju måls skillnad gossar jag på.
FBK var vid det tillfället bland de poängmässigt sett mest formstarka efter en usel inledning.
Kommentera

Horace76c: Ett AHL-lag som aldrig spelat ihop också. Man haft alltså inte tränat pp, bp, uppspel eller någonting alls tillsammans. Nåja, du och Nyström får tro vad ni vill. Till och med en fd skelleftespelare hade svårt att tro att man skulle vinna någon match...
Kommentera

J F K:
Färjestad i hopplöst dålig form får stryk av AHL-spelare.
Fbk i form blir krossade av SAIK...skillnad.
SAIK kontrollerar allt på isen i kväll..ja utom Tollefsen då:)

Kommentera

Horace76c: Och jag är övertygade om att de skulle bli krossade. SAIKs bästa backar de senaste åren Rundblad, Tim Erixon, Adam Larsson platsar INGEN ordentligt i NHL. Du tror att deras nu sämre backar skulle klara sig... Jo, tjena.
Kommentera

Horace76c: FBK får återigen ett väldigt billigt mål emot sig. En mindre tavla igen, vilket man inte har råd med (vilket Brynäs såklart vet med tanke på,att Starkbaum hade ett par jobbiga tavlor mellan storspelet) i ett slutspel.
Kommentera

J F K:
Tänker inte anklaga dig för dina tankar om SAIK i NHL...
Som dom spelar nu tror inte jag dom skulle vara helt oävna. 
Kommentera

Horace76c:
Starkbaum näst bäst räddnings% i slutspelet...Me like:) 
Kommentera

Horace76c: FBK mötte ett hopplockat lag från AHL och var utspelade. Ett lag som alltså inte spelat ihop sig. Saik är självklart bättre än FBK, men det är direkt löjligt att tro att de skulle vinna mot ett samspelt lag bestående av spelare som ingen är dålig nog att spela AHL...
Kommentera

J F K:
Kämpar med att förstå vad du vill få fram med att FBK fick stryk av ett gäng som inte platsar i NHL...färjestad är ju...bra?..och i synnerhet i vintras? 

Kommentera

Horace76c: De skulle vara fullständigt chanslösa och hamna dyngsist. Alla sol säger annat har noll koll...
FBK mötte i vintras ett lag med spelare som inte platsade i NHL och aldrig spelat ihop sig. Man var chanslösa... Sedan tror folk att Saik skulle vinna mot samspelta lag med bättre spelare. Vakna!!!
Kommentera

Carl Lejonkräk:
Alltså, fan vet om inte Skellefteå skulle klara sig ganska bra i NHL. 
Kommentera

Peja:Jag täker inte se en minut av denna finalserie ™

Kommentera

Johan Norrström: Ja, finns det någon neutral åskådare som orkar kolla på hela matcher där Färjestad är ett av lagen...? Den här finalserien känns verkligen kallare än iskall.
Kommentera

J F K: Etik Andersson? Seriens mest moraliske spelare?
Kommentera

J F K: Tredje-, fjärde- eller femtegubbe är ointressant: Nygren har precis släppt iväg pucken, är tacklingsbar men står och sover,
Gulas bröstvärmare är klockren och juste, där gör domarna iaf rätt.
Berglunds tvåa är obegriplig mht till motiveringen: roughing.
Kommentera

Färjestad lyckas förstöra ännu en ishockeymatch. Det började bra i första perioden, men efter det har ju spelkvaliteten sjunkit betydligt. Mest bök, kamp och VM i felpass. Skitmatch.
Kommentera

Peja: Nu beror det bara på utgången såklart. Etik Andersson blev skadad, vilket inte crosscheckingkungen blev. Helt ren är inte tacklingen när han kommer som tredjegubbe och träffar delvis huvudet som kastas in i plexit.
Kommentera

J F K: Ja, det var fel att ta Berglund där. Domarna borde ha tagit Färjestadsspelare för något av de många spelförstörande regelvidrigheterna som de gjorde minuterna innan. Det fanns många att välja mellan. Tydligt att domarna hade sagt till Berglund tidigare i matchen och störde sig på att han inte taggade ner tillräckligt mycket, men ändå felaktigt att ta ut honom där.

Svårt att se något fel med Skellefteåspelarens tackling, utifrån de regeltolkningarna som har gällt den här säsongen. Tacklingar mot huvudet har ju däremot bestaffats hårt hela säsongen. Det ska bli intressant att se man är konsekventa och stänger av Gulas eller om man (som vanligt) struntar i att vara konsekventa.

Redigerad kommentar

Kommentera

J F K: När jag blir multimiljonär ska jag ge generösa bidrag till Brynäs. Jag lovar.
Kommentera

Brynäsgubbe: Skellefteå får mest pengar av kommunen, främst i form av förtäckta bidrag av det kommunala Skellefteå kraft. Inget annat norrländskt lag hade haft råd att behålla Möller, Lindström och Holloway för att nämna några.
Sjukt felaktig utvisning på Berglund avgör väl matchen?
Kommentera

maddog1970: Men visst hade det varit kul om även Brynäs tagit sin chans och blivit en stormakt inom svensk hockey? SAIK lyckas bevisligen med att få spelarna att stanna, de har fått en stomme i sitt lag som fått spela ihop sig under flera år. Något gör de bättre än Brynäs som gör att spelarna trivs i föreningen.
Kommentera

Huge: Då Nygren har en spelare mot sig och Pettersson kommer som tredjegubbe är den mycket fulare än Gulas.
Kommentera

J F K: Ähh, axel mot axel och Nygren står och sover.
Mkt tveksam tvåa.
"FBK, hugg och slå" kommer undan med mkt skit i övrigt, som förväntat...
Kommentera

Horace76c: Det där var en blind side...
Kommentera

munkas:
Oooch helt plötsligt gillar jag FBK om möjligt ännu mindre 
Kommentera

Brynäsgubbe: Det är nästan skönt att det inte blev SAIK-Brynäs i final. Persson, Jacobsson, Sunken och Löf hade nog haft skapliga problem, haha. För två år sen var vi bättre än Skellefteå, sen tog lagen skilda vägar. Vi får hoppas att det dyker upp ett par Bäckis, Silfver, järnkrok från juniorleden inom en snar framtid. Det är nog enda chansen om det ska bli nån mer final.
Kommentera

J F K:
Nu avskyr jag ju FBK som pesten, men det där kan ju faen inte bli nånting.  FBKarn stannar ju för 17 upp och SAIKarn åker in i honom! 
Kommentera

J F K: Jag syftade inte på någon specifik situation. Bara det faktum att domarchefen Peter Andersson gick ut inför säsongen och sa att det skulle dömas hårdare på bland annat blindside-tacklingar, men likförbannat verkar det ha ändrats totalt under säsongens gång.
Kommentera

Peja: Det kan vara checking To the head, men hur fan du får det blind side när han kommer exakt rakt framifrån???? Det är Erik Andersson som beundrar sitt pass istället för att titta upp.
Kommentera

Brynäsgubbe: För två säsonger sedan var vi uppe där i nivå med SAIK. Idag är jag bara glad att det inte är brynäs som blir avklädda totalt. 
Kommentera

Är det bara jag som tycker det är konstigt att "blindside-tacklingar" gav matchstraff häromårdet men inte är ett regelbrott nu?

Kommentera

Kan inget annat än att hylla SAIK. De gör verkligen allt rätt både inom organisationen och på plan. Fullständig överkörning just nu mot FBK. 
Kommentera

Zappaholic: Tja, att inte Tommy säger att han vill vara kvar och en Sundlöv som säger "jag räknar med att han är kvar". Hade inget av det sagts tror jag chansen varit större. Men vi får se!
Kommentera

Zappaholic:Som sagt, låter såklart väldigt långsökt. Men om det nu finns någon slags sanning i detta, så kan Melin knappast ha skrivit på med AIK. Så Brynäs borde vara det troligaste alternativet. 

Sen har ju Wahlman m.m. hintat om att Melin är på väg tillbaka. Men fattar inte varför Sundlöv inte sparkar TJ redan nu isf, ist för att låta Blomqvist träffa TJ om han ändå kommer få lämna... Eller kommer TJ ingå i tränarstaben och då ta andrafiolen? För det känns ju som TJ knappast passar som en som ska ta order från en annan coach. 

Men som sagt, den som lever får se.. 

Kommentera

Detta kanske låter långsökt, och ni får ta det för vad det är:

En av mina bästa kompisar är nära vän med AIK:s målvaktstränare, Stefan Persson. Stefan i sin tur blev bra kompis med Melin under tiden i AIK. Min polare hade pratat med S.P igår, och då hintade S.P att Melin gjort klart med nygammal klubb. 

Den som lever får se...

Kommentera

Uuuuuuuunderbart att FHC rök idag.

Melin har visat hur man leder ett lag, och hur man ändrar om under matchern när det går troll i det egna spelet. 

Se och LÄR TJ!

Kommentera

tjugo8: Underbart att se FHC bli helt ifrånåkta av LHC så här långt ikväll!
Kommentera

Brynäsgubbe: Vad skulle det vara för tecken som vi skulle se om så var fallet, menar du? 

Kommentera

tjugo8: Hehe, jag tror TJ blir kvar. Han vill det själv och Sundlöv räknar med det. Ser tyvärr inga tecken på att Tommy får lämna.
Kommentera

Hålla på VF så Melin kan presenteras fortare?
Kanske Melin e sugen på en sportcheftjänst?
Kommentera

Tråkigt, Lauritzen är en fantastisk spelare men är tyvärr svårt förföljd av skador och sedan har han ju svårt attacceptera att det tar tid att komma tillbaka i form efter skadeuppehåll. gd.se/sport/brynas/1.6978951-lauritzen-vill-spela-men-far-inte
Kommentera

Skellefteå verkar göra processen kort med HV. Jävlar vilken maskin Skellefteå är, så grymt starka.
Kommentera

Horace76c: Tycker det är en målvakstavla som avgör, oerhört grymt.
Kommentera

MR Bif:
Nog för att jag inte har mycket till övers för håve... Men fyy fan vad grymt..
Kommentera

« · 1620113 · »