Brynäs IF

730060 inlägg · 7961 ämnen

Slutspelet 08/09

« · 1135309 · » Till forumet

Sv: Slutspelet 08/09
Fattar inte riktigt det osportsliga med att det sämre placerade laget börjar hemma. Det bäst placerade får välja motståndare och har en hemmamatch extra. Kanske man ska låta dem leda med fyra noll och spela alla matcher hemma så att det blir rättvist.
Kommentera

Bissett19:
Luleå HF–Frölunda HC 4–2
Skellefteå AIK–Linköpings HC 2–4
Timrå IK–HV 71 2–4
Brynäs IF–Färjestads BK 4–1

Brynäs IF–Färjestads BK 4–1? Nu är vi inne på en av SM-historiens största skrällar genom tiderna om det skulle slå in.
Kommentera

Gusten: Oavsett hur matchserien slutar vill jag se grönklädda, rödhåriga, allmänt fula sven-ingvarskopior åka skytteltrafik till Gävle sjukhus. Nu måste man visa framtänderna, gomseglet och inte kliva undan för nåt, snarare tvärtom. Använd spett ist för klubbor, sikta på hälsenor ist för axelpartier. Nu jävlar måste det bli kämpa av!
Kommentera

20 Lindgren:
"Brynäs IF–Färjestads BK 4–1? Nu är vi inne på en av SM-historiens största skrällar genom tiderna om det skulle slå in."

Jo kanske,men jag tror faktiskt Färjestad kan nypa en match av oss,dem vann ju trots allt serien.

Kommentera

Bissett19: "jag tror faktiskt Färjestad kan nypa en match av oss,dem vann ju trots allt serien."

Hoppas att du har fel, det vore bra med några dagars extra vila innan semifinalen.
Kommentera

sylf: Risken är stor att värmlänningarna är bättre på det. Också.
Kommentera

Bissett19: Bara att rusta för krig. Som den Gamle "Karl von Clausewitz" skrev.

"Kriget är en våldshandling, och det finns inga gränser för bruket av våld"
Kommentera

sylf: Sant. Jag funderade just på att det var sådana extraordinära metoder vi skulle behöva för att vinna matcher mot Freddjestredt.
Kommentera

Jajjen: Ja, därför gäller det att slå först och sikta högt!
Kommentera

Jajjen: Men rosta kaffe gör vi bättre än de gör! :-D
Kommentera

Vas kan få rappa av nån handled eller nåt, blir han avstängd så må det vara hänt.
Kommentera

sylf: Vem tar på sig uppdraget att åka till Karlstad och sprida magsjuka?
Kommentera

Hong Kong: Vi kan skicka luffarn.
Kommentera

20 Lindgren: Väl mött sedan är vi inte rädda för att några tänder ryker dock får ni hoppas att domaren är blind.
Kommentera

arnio: Kan han bli avstängd hela nästa säsong?
Kommentera

Hong Kong: Räcker det med magsjuka?
Kommentera

Gillar ändå att ingen tror på oss, bra tändvätska. Färjestad har allt att förlora.
Kommentera

Kul att få ha finnen kvar!!
Kommentera

Hård: Håller med dig. Är det inte fler som älskar det här läget? Jag tycker det ska bli hur kul som helst. Allt att vinna, inget att förlora!
Kommentera

Svanru: Kul att du hade tid att slita dig från debatten på Färjestads hockeysnackforum! :-D
Kommentera

Svanru: Domaren kommer se precis allt brynässpelarna gör, som vanligt. Domarna faller ju alltid för erat gnäll på banan.
Kommentera

20 Lindgren: Snacka går ju alltid men sen behövs det förmodligen handling.
Lycka till hoppas att jag får se fler än fyra matcher :)
Kommentera

Kom igen nu BRYNÄS!!!

Ingenting är omöjligt!

Tänk tillbaka på första omgången i årets elitserie, sedan KÖR BARA!

Vill inte se att vi har sån jävla respekt för FBK, ut och bestäm till varje pris för fan....
Kommentera

Bara att hoppas att Brynäs kommer att göra PRECIS ALLT VAD FAN MAN
KAN FÖR ATT VINNA, GE ALLLT ALLLT ALLLT o lite TILLL!!! Vi ses väl på
ståplats på torsdag hoppas jag (tagit ut semesterdag) ska bli skönt
med tidig helg! Heja Bryyynääs!!
Kommentera

Kanal 9 visar den första kvartsfinalen mellan Brynäs-Färjestad på torsdag 5 mars. Sändningen börjar 18:30 med nedsläpp 19:00.
Kommentera

Extra tändvätska? Jojomensan! Följ länken!
Kommentera

Davve17: "Färjestad mot Brynäs blir som att sno godis från lillbrorsan – busenkelt, hånfullt och gjort med en nonchalant liten fingerknäpp."

Fy fan vilka dryga djävla värmlänningar. Ska de sno semifinalplatsen från Brynäs så ska det åtminstånde göra ont. Det ska krävas blod och smärta om det överhuvudtaget ska vara möjligt att rubba Brynäs.
Kommentera

"Att Gävlelaget ens tagit sig till slutspel är enbart tack vare Modos fiasko och Rögles dunderdipp.
Och medan klubben är beroende av en Daniel Henriksson-betonad okej-men-inte-mer-än-så-lirare i Andreas Dackell har Färjestad för en gångs skull fyra kompetenta och jämna formationer att leka med. "

Hata Färjestad, krossa Färjestad, Pissa på Färjestad!!!!
Kommentera

arnio:
Det är ju ingen lögn i det han säger (sen kan man ju tycka att skribenter kanske ska lägga an en annan ton som skulle peka på lite journalistikvett, men det är en annan femma)
Brynäs får som han säger max en vinst...önskar däremot och hoppas att jag blir motbevisad (då FBK faktiskt är det lag jag gillar minst i hela ES..MODO får ursäkta)
Kommentera

Horace76c: Jag tror inte att det blir så lätt som vissa tror. Statistiskt så finns inget svårare lag för Färjestad att möta på bortaplan och dit ska Färjestad åtminstånde två gånger.
Kommentera

arnio: Men vilken sjuhelvetes skalp om vi skulle knäcka FBK, mtp vad som skrivs nu vore det så fruktansvärt skönt att släcka dom.

Personligen tror jag inte 6 eller 7 matcher är omöjligt, men kan bara inte se att vi dels ska vinna en match i Karlstad och alla hemma i Gävle.. Chanserna kan knappast skrivas till över 5%.
Kommentera

arnio: Ska Färjestad spela semifinal så ska dom göra det med max två femmor. Dom ska se ut som smurfar i duschen efteråt av alla blåmärken. Speciellt morotssmurfen.

KÖTTA!!
Kommentera

Partyjack: Hm nog tror jag att vi har 50% chans att vinna hemma. På bortaplan kanske 5%

Det finns faktiskt folk som får 7 rätt på lotto också trots att det är en på flera milioner att få sju rätt.

Svårate tror jag blir att få spelarna att tro på det hela, för tror de inte själva så blir det omöjligt.

Säg 50% chans i första, fullt möjligt. Sedan gäller det att se det hela som en möjlighet. Är det bara 5 procents chans att vinna i Karlstad så måste vi se möjligheten.5 procent chans tre gånger är en riktigt hyffsad chans faktiskt. Sedan måste vi se till att serien var den jämnaste någonsin och att färjestad vunnit sju raka borde betyda att de ska förlora snart. Liksom att sju års förluster i Karlstad för Brynäs borde innebära att vi är ganska nära en vinst. nån gång tar alla sviter slut.
Kommentera

arnio: Det är klart att det blir ruggigt svårt mot FBK. Om CZ kan få spelare som Herman, Molin, Madsen, Dixon och Silfver att slappna av, ha kul och gå på mål istället för att drabbas av stundens allvar så kan det bli roligt. Vi har ingenting att förlora. Jag tror att första matchen blir viktig. Vinner vi den är vi inne i serien, kommer vi under 0-1 med en gång och sen ska till Karlstad blir det tungt.

Inför kvarten mot HV senast det begav sig sade alla att vi var chanslösa. Det blev sju matcher med sudden-avgörande i en.
Kommentera

arnio: Visst, jag köper ditt resonemang, men om vi går på de siffror du höftar fram är det fortfarande enormt liten chans till avancemang.. Låt säga att vi drar en lyckträff på de där 5% i Karlstad, vilket i sig är jävligt liten chans.. Då ska vi sen stå pall tre gånger om för de 50% vi uppskattar att vi har på hemmaplan.

Det som talar för Brynäs är att INGET talar för Brynäs.
Kommentera

Partyjack: Det finns en chans, DET FINNS EN CHANS!!!!!!
Kommentera

arnio: Skulle tro att det är lättare att få 7 rätt på lotto......
Kommentera

sylf: Sannolikheten att få 7 rätt på lotto är 1/6724520.

Betänk att Brynäs och Färjestad skulle mötas i bäst av sju 6 724520 ggr.
Tror du inte att Brynäs skulle vinna åtminstånde en av matchserierna?
Kommentera

arnio: Utgår ifrån att alla som neggar och redan kastat yxan i sjön inte ska titta på matchen.
Det verkar ju ändå vara bestämt hur det kommer att gå.
För oss andra som ska se matcherna: nån som vet hur många Brynäsmatcher som visas i TV och på vilken/vilka kanaler?
Kommentera

Huge:

Kanal9/Kanal5 samt Sässekortet sänder matcherna.Kanal 9 visar på Torsdag Brynäs-FBK!!
Kommentera

Huge: Idag kom snälle brevbäraren med alla slutspelsbiljetter, ska brynäs åka ur direkt mot färjestad ska vi iallafall ha äran att få se det :P hoppas dock att vi kan ta 2 vinster MINST!
Kommentera

Bissett19: Ja, jag lyckades precis smöra åt mig ett byte till kanal 9 hos ComHem. Jag har "8 favoriter" och bytte bort TCM. Ska egentligen bytas innan månadsskiftet men jag drog till med att jag är brynäsare och då öppnades alla dörrar... ;-)

Menar du att ALLA våra kvartsfinalmatcher sänds i nån av de kanaler du räknade upp?
Kan inte sett ngn Brynäsmatch på lördag, t.ex.
Kommentera

Huge:

I värsta fall går det att se matchen via datorn också.

kanalnio.se/web/guest/slutspelet2009/nyheter?p_p_lifecycle=0&p_p_id=K5AV_INSTANCE_H4Gh&_K5AV_INSTANCE_H4Gh_struts_action=%2Fk5journal%2Fav&_K5AV_INSTANCE_H4Gh_articleId=1580223&_K5AV_INSTANCE_H4Gh_groupId=1097&_K5AV_INSTANCE_H4Gh_version=1.0

O i ännu värre fall,att se matchen Live Huge,men det kanske inte är aktuellt?
Bussen rullar från Cityterminalen klockan 15.30,det finns fortfarande platser kvar;)

www.brynasstockholm.se/index.php?option=content&task=view&id=154&Itemid=
Kommentera

Jompe: Framförallt så måste Brynäs bli rakare i sitt spel. Det är på tog för mycket diagonalpassande. duttande, hemvändande osv. Skall Brynäs ens ha chansen att bryta den horribla förlusttrend som vi haft i Karlsstad.

Distinkt passningsspel, rakare spel och fysiskt. Det ska fan inte vara roligt att möta Brynäs.
Kommentera

GävleLasse: Ser ut som att bara två matcher fråm Brynäs kvartsfinalserie går på säsongskortet.
Kommentera

arnio: Jaså? Kanske för att de sänds på andra kanaler? Annars skall ju säsongskortet visa samtliga matcher. Men det kan ju bero på att de inte vill boka upp sig för långt innan de vet om laget går vidare.

Eller så har media dömt ut oss på förhand redan...
Kommentera

Davve17: Angående länken, Vet du om det är tjejen där som skrivit krönikan? Kjell Bergqvist sa en gång "Du är ju nån importerad jävla skvallerkärrning" Tycker det var ganska passade just här...
Kommentera

GävleLasse:

"Med Säsongskortet Elitserien kombinerat med CANAL+ Total eller CANAL+ Sport kan du se upp till 330 direktsända matcher från Elitserien i ishockey och två kvartsfinalomgångar från SM-slutspelet. "
Kommentera

arnio: Ja då har de sålt vidare rättigheterna. Det kan vara på grund av att Kanal 9 börjar visa matcher.. Jag har inte säskortet själv så jag är inte insatt...
Kommentera

GävleLasse: Skulle inte förvåna mig om de sålt rättigheterna, fan här betalar man 225 spänn i månaden men alla brynäs kvartsfinaler verkar man inte få inte. Skandal.
Kommentera

« · 1135309 · »