1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 447079 inlägg · 7964 ämnen

SM-final 4 - Luleå - Brynäs

Sv: SM-final 4 - Luleå - Brynäs
Gyllen22: Enkla Fuleå… Nu tar vi det här, loserklubben hade sin chans…

Gavve: Sjukt.

Det gör mig livrädd för måndag...

rafalski: Även jag kan ha bidragit till vinsten ikväll. Inför matchen drog jag av lite barnslig vidskeplighet på mig min Brynäskepa från mitten av 90-talet, signerad av Ove Molin. Nu får jag nog ha den nästa match också.

Röda tröjor på måndag för att påminna
Luleå om 1993.

rafalski: det är det värt!

OveJärnkrok: ja den får du ta på igen :)

Brynäsgubbe: ”Vi får börja acceptera att vi inte är tillräckligt bra.
Guldlag släpper inte 3-0.”

Precis….🤣🤣

Huge: Never too high, never too low är ett bra motto att försöka leva efter.

Huge: Men ge dig. Vad får du ut av sådana inlägg?

Vad har du för personligt vandetta? Finns ju mängder med uppgivna kommentarer när vi tappar 3-0. Vad är ditt problem?

Tycker inte Brynäs spelar sin bästa hockey. Kan bero på att motståndet är riktigt bra. Men nu funkade i alla fall BP och målvaktsspelet kan bara bli bättre. Vinst på måndag och det börjar bli jobbigt för Luleå.

Brynäsgubbe: Rannsaka dig själv och dina kommentarer…..ger upp direkt…

JanT: Vad är det jag ska rannsaka? Att jag blir sjukt deppig när det går emot?

Rannsaka dig själv vetja, och skit i andra.

Gavve: Vidskepelse. Vi hade inte förlorat en match hemma under slutspelet förrän förra veckan. Om det är kväll eller eftermiddag är egalt.

Brynäsgubbe: Har man pappsyke kanske man kan försöka hålla det för sig själv snarare än att sprida negativismen här inne…

JanT: Alla är vi olika serru!

Brynäsgubbe: Kan vara lite irriterande att höra folk tvärsäkert slå fast att vi inte är ett guldlag, att vi suger, sämst när det gäller o s v. (Säger inte att du sagt allt det)

Fan nu gaskar vi upp oss och njuter av att boysen krigade tillbaka hemmafördelen. Själv funderar jag på dra nån öl eller två i soffan och hyra en go actionrulle från 80-talet.

Trallalaalaaa vad vi är bra, helt jävla grym match, nu känner man igen gubbarna och spelet, satan så viktig denna seger var, sämre 2:a dock men vi plockade fram det i 3:e som vi gjort så många gånger förr, nu Gävlar njuter vi av denna seger och laddar om till på måndag 😅 Skål era Gävlar 🤘😂

Jugge: Pappsyke att bli deppig i motgång under brinnande finalmatch eller pappsyke att gråta över kommentarer på ett forum?

Brynäsgubbe: Jag hittade bara slumpmässigt ett i mängden av alla inlägg där gamnackar grinar och har gett upp på förhand.
Kunde lika gärna ha varit nån annans inlägg, bara att vraka och välja.
Pekar bara på hur komiskt det är när gamnackar ger upp på förhand och samtidigt kräver att spelarna inte ska göra det.
Ledsen om det tog hårt på ditt sköra psyke…👊😉👍

OveJärnkrok: Upp till alla på läktarna på måndag att ge laget bästa möjliga fördel av hemmaplan.

Hjälp domarna i deras bedömningar, tala om för Luleåspelarna att ingen gillar dom och visa Silfver mfl att dom har hela stan med sej.

Petrov: Svarta ska det vara 👍👍👍

Lira:
Har någon av er Brynässupportrar fått veta hur illa ställt det är med Linus och Anton?

Lulessss: Vad tycker du om Hedqvist och O'neils tilltag? Helt ok eller?

Huge: Ja, det låter trovärdigt, du hittade ett slumpmässigt inlägg flera sidor tillbaka.

En lögnare och översittare, vilka fler goa karaktärsdrag har du? Snart bingo.

Brynäsgubbe: Både och, lita på laget och tränarna. Tycker du det ser hopplöst ut så håll det för dig själv.

Ser avslutningen på matchen. Rödin får ett yxhugg och istället för att påpeka hur sjukt fult och hög skaderisk det är säger de att han ska ha en utvisning. Bisarrt ensidig kommentering.

Jugge: Ett normalt brynäsår hade jag gett upp för länge sen. Men det här laget kan lyckas med vad som helst. Spelar dom som bäst finns det inget lag som matchar dom. Sjuk känsla efter alla år av misär.

Brynäsgubbe: Kan inte se vad sidan på vilken du skrev ditt inlägg, har med saken att göra?
Det skrevs ju under matchen och flera sidor med inlägg har ju skrivits sen dess, så självklart blev jag tvungen att gå flera sidor tillbaka för att hitta ditt inlägg.
Sen undrar jag vad du menar med att jag är en ”lögnare”?
Var det inte du som skrev inlägget då?

Jag tycker att Brynäsgubbe är ok, han är iaf kvar och firar när vi vinner 👍

Vissa är bara här när det går sämre och loggar ut när vi vinner.. Det är tristare hehe.

Nu firar vi detta och laddar om för hemmamatch.

Huge: Eftersom du säger att du valde att kommentera ett slumpmässigt inlägg, trots att du uppenbarligen har något personligt vandetta.

Jag skrev väldigt få inlägg under matchen, och du valde "ett slumpmässigt", det är det jag kallar för lögn.

Skitsamma. Glad för seger. Nu kör vi hemma igen.

Brynäsgubbe: Yes! Vi ska fan ha nästa match också. Visa samma disciplin och ännu mer krut i avsluten och fortsätta reducera de tokiga besluten, då kan detta gå.

Huge: Jo men du ägnar ju hela din tid att leta upp dessa inlägg för att sedan kommentera, ganska uppenbart....

OveJärnkrok: Vi MÅSTE ha samma domarpar, de var riktigt duktiga!

Tänk er känslan...Snuset rinner ner i det ovårdade skägget. Fotsvetten skvalar i skoterkängorna och flaskan med hembränt är nästan slut. I sakta mak går du mot en svart mattlackad Volvo 142:a med tärningar hängandes i backspegeln. Du ska åka hem de 30 milen till en av Luleåtraktens alla inavlade byar. Du halkar på säsongens sista isfläck och ligger och vrider dig som Shinnemin en lång stund, innan du till slut kommer på fötter igen. Du är blöt, du är skitig, du är Lulesupporter och ni har just torskat.

Det känns som vi spelar bäst när vi har "kniven mot strupen" lägen mot oss. Nu har det gått troll i två raka och vi har inte förlorat mer än två raka på hela slutspelet.

Om jag inte missminner mig så har vi inte förlorat mer än två raka i serien heller, förutom när vi stod klar som seriesegrare.

Erat: Var är alla luleåsupportrar nu som skrek sig hesa över Ölunds tackling som medvetet, enligt dem, försökte skada 96?

Var är de nu efter Hedqvist cross i ryggslutet och O’Neills yxhugg med klubban?

De som anser sig vara objektiva, var är fördömandet av de tilltagen?

Zappaholic: Och framför allt, vart är tyckare och experter som gillar att blåsa upp sig när det uppstår regelvidrigheter i vanliga fall? Yxhugget på Rödda är så jävla fult och kalkylerat.

OveJärnkrok: Blir det inget efterspel så är det väl fritt fram att göra samma sak tillbaka...Inte för att jag uppmuntrar till det, men det blir ju kontentan.

Erat: Inte förrän de sista avslagna matcherna när man i princip var klara segrare.

Grin-Olle: Det där är ju poesi!

Erat: Jo vi förlorade mer än två raka i slutet av grundserien, 4 eller vad kanske 5 raka ett tag där. Mer än två var det iaf.

Brynäsgubbe: Det är bara det att du är sjukt deppig för jämnan, finns liksom inget slut på eländet.

Det står 2-2 i matcher, det är vidöppet!

Grin-Olle: Du glömde att kvällen avslutas med en gråtr**k till tonerna av Hooja.

Supportern: Instämmer, Kinnvall "verkar utan att synas". Oerhört imponerad av hans stabila spel.

dabif: men det var ju slutet på serien när allt var klart får vår del? Så det räknas inte i min bok

Gavve: Obligatorisk tupplur för föräldrarna i laget på måndag kl 15.

Jag hörde på presentationen av Ove Malin. Vi har tre bra målvakter skit snack av honom måste han säga sp eller b,ir han av m3d jobbet då. Källgren är inte bra

Gällstedt säger det som alla tänker. O’Neills överfall bör granskas i efterhand.

The gallion: Vet att det går fort när man skriver, jag tappar själv en del ord när jag skriver här. Men om jag någonsin får en dotter ska hon nog heta "Ove Malin".

The gallion: Vad tycker du att Ove Molin ska säga?

« · 2874643 · »