1150x200-brynasbanner.jpg

Södertälje SK-Brynäs IF 26/10-10

« · 1296622 · » Till forumet

Sv: Södertälje SK-Brynäs IF 26/10-10
70 Rodrigues: Ja att Dacke å co får hasa sig runt byte efter byte gör ju ingen glad. Att Dale har -11 å Dacke -10 gör att dom är sämst resp näst sämst i hela liga så här långt...

Att våran C får se ut som en zombie sänder ju inte ut några bra singnaler till övriga i laget. Nordan seg som kola, våra sk toppvärvningar presterar så man blir mörkrädd.

Nu har ivf Dale spelat upp sig betänkligt MEN inte ska väl en Junis från Mora vara våran bästa back?
Isf kan vi skeppa Lasse Jonson NU, å ta hit 2-3 topp AS backar istället för samma peng.
Då Lasse blandar å ger mest varje match, att han väger 95kg syns då inte i hans spel heller..

Khana å Eero försvinner då dom numera har fått ta på sig brunkar roller, dom som är våra tilltänkta målskyttar.
Sen att dom har mindre istid än många av utfyllnads spelarna i laget gör att man får grå hårstrån..
Kommentera

Istiden:

Ekholm: 21:19
Dackell: 20:20
Sunkan: 19:28
Carlsson: 18:43
Clarke: 18:32
Granis: 18:01
Bertilsson: 17:34
Andersén: 17:24
Hansen: 16:49
Rödin: 15:10
Eero: 15:03
Silferberg: 14:39
Lauritzén: 14:15
Järnkrok 13:52
Nordquist: 13:32
Sandin 12:09
Kahnberg 10:41
Sundström 09:11
Berglind 00:00
Wännström: 00:00

Järnkrok var tydligen "bäst" i Brynäs denna kväll, och fick ca 7,5 min mindre speltid än Dacke. Kahna måste komma igång, då får han spela 10,5 min av matchen. Silferberg som är en av dom som sliter mest, får bara 14,5 min speltid... jag är trött ... förändring tack ...
Kommentera

Lindström: – Vi åker berg-och-dalbana, både vad gäller prestation och att följa matchplan, säger tränaren Nicklas Czarnecki till Canal Plus.

Något han kanske skulle ha försökt att ändra på då, utan att stå där med armarna i kors utan att agera?
Kommentera

andreasknox: Det blir garanterat Greiss!!!
Kommentera

Tycker det är konstigt att Greiss fick stå redan ikväll faktiskt. Han har nyss kommit hit o knappt tränat med laget. Tycker det är orättvist både mot Greiss, men även mot Svedberg o Bjurling. Vad ger det för signaler till dom... Ska bli kul o se vem fan man stoppar mellan stolparna nästa match...Eller inte..
Kommentera

Gurra88: Åk upp med ett basebollträ, robot70, B52:a eller nåt vettja!
Kommentera

sylf:Fortfarande ingen med nått konkret för att visa fansens syn på CZ:s roll i Brynäs..JA men då så . då gnäller vi lite till här inne ..
Kommentera

70 Rodrigues: Ja, verkligen!
Kommentera

Bissett19: Vad ska han göra, utan kunskap, hjärna, nya spelare etc etc?
Kommentera

sylf: Hade ju varit trevlig med en coach som visar vad skåpet ska stå, även under matchens gång, det räcker inte med att komma med direktiv under pauserna. Underbart att höra hur Popovic och hur han manade på sina gubbar i 60 min.
Kommentera

sylf:

Brynäs har större problem än PP:t som är helt ok sett över hela säsongen,men det är ju öppna gator i våran zon,där måste nåt göras,annars kommer det barka åt helvete...
Kommentera

Zzz: Ja, det finns en uppsjö av alarmerande saker just nu!
Kommentera

sylf: Ja men det kanske finns något annat som är mer alarmerande att fokusera på. ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Ja det går att diskutera. Samtidigt kanske spelarna behövde en helg ledigt och inget konstigt med det. Kanske borde Svedberg stått idag och låtit Greiss göra sig själv rättvisa på torsdag. Men hade Svedberg stått idag och vi släppt in sju mål så hade det ju också varit fel. Alltid lätt att vara efterklok.
Kommentera

Zzz: Jag har för mig att man ligger 3:a, men det spelar ingen roll, det går för sakta och är alldeles för lättläst. Skulle vara kul att se statistiken från de senaste 5-7 matcherna.

MYCKET bra krönika av Stisse idag!
Kommentera

sylf: Håller med om det du skriver bortsätt från PP, ligger man inte högt upp i PP ligan?
Kommentera

Zzz: Dom skulle ha tränat ihop i helgen, då hade dom haft alla chanser i världen o lära sig varandras kroppsspråk uttryck som är så viktigt mellan målvakt o försvar, än viktigare när man inte pratar samma språk.
Kommentera

swed45: ja man kan ju misstänka det
Kommentera

Lunkan: Backarna sög ordentligt idag, inte tu tal om det. Men man har ändå chanser att komma in i matchen och vid 3-0 så borde det ha vaskats om, bänkats eller på nåt sätt visats från ledarhåll att så här får det inte se ut. Nu har det dessutom spelats en hel del matcher, borde man då inte redan nu insett att PP uppställningarna inte funkar t.e.x?
Varför försöker man inte mana på grabbarna a´la Popovic idag? Coachningen är under all kritik och har så varit allt för länge nu. Han kan tydligen inte heller få dom att tända till inför matcherna, inte ens när dom åker runt med sorgband och skall hedra en av de största i föreningen.
Kommentera

Lunkan: Men det har ju trots allt varit lite bättre med försvarsspelet dom senaste matcherna så jag trodde dom skulle hjälpa honom lite bättre.

Redigerad kommentar

Kommentera

Huge: japp, men det är ändå 3-4 som han får lägga på sitt konto och det är ju inte bara oflyt. Men som Stisse skrev, han har veckan ut på sig innan jag startar motorsågen.
Kommentera

Lunkan: B
Brynäs har köpt Greissen i säcken
Kommentera

Zzz: Jo han ska väl få ett par matcher till innan stora motorsågen åker fram. Men det är samma backar Svedberg och BB haft framför sig inte var de så mycket sämre idag än vanligt. Vi får hoppas det beror på matchoträning för idag såg det allt annat än stabilt ut.
Kommentera

Zzz: Greiss är nog ändå lite självkritisk för några av målen går det inte att skylla på för lite matchträning, även om det självfallet spelar in.
Men  ett par av målen finns ju knappt på kartan.
Ta ex sparken, det är ju sånt som händer väldig sällan och nog kunde man ge sig fan på att det förstås skulle hända just i det här läget.
Vid 1-0 räddar han dessutom skottet men pucken studsar via hans plock och och studsar vidare på insidan av yttersta spetsen på benskyddet och reflekteras åt fel håll, istället för att studsa utanför stolpen. Max oflyt igen.
Nästan så att man är inne på att det var regisserat av nån högre makt.....

:-)

Redigerad kommentar

Kommentera

Lunkan: Vi kan väl vänta någon match till innan motorsågen åker fram. Är han så bra som alla sagt måste han ju kunna spela upp sig ordentligt på torsdag. Det värsta med att han gör en knackig insats är att nu får man gå med den där jävla klumpen i magen till varje match tills han gjort 6-7 bra matcher så att man börjar lita på honom.
Kommentera

Lunkan:

Ja precis hemkommen här med,det var fan inte kul när man knallade till parkeringen och hörde alla hånfulla kommentarer från SSK:are om Brynäs och framförallt Greiss.

Jävligt märkliga mål vi släppte i dag,det är klart känslan.
Kommentera

Lindström: Otroligt sorgligt att istiden ser likadan ut oavsett om laget leder eller ligger under.
Är det verkligen så att vi bara har 4-5 forwards som ska spela match efter match?
Varför får inte Kahnberg en ärlig chans?
Varför har vi sådan obalans i backparen?
Kommentera

Nyss hemkommen från Södertälje kan jag bara konstatera att vi ersatt slipsen med ett fuktigt dasspapper, och det blev inte bättre av det kan man säga.....
Kommentera

Huge: Bra att du skriver ett referat.. De flesta stängde nog av TV'n vid 5-1 ;)
Kommentera

fan, nu glömmer vi de här! Deppa inte! två hemmamatcher på rak nu! Tagga!
Kommentera

Lindström: En stor spelare är tyvärr slut..allt.. precis allt går så sakta
Kommentera

Nyss hemkommen från AXA och en märklig historia.
Vi börjar riktigt bra men blir straffade stenhårt ett par gånger pga individuella skitmisstag, rent ut sagt. Kändes lite som Djurgårdsmatchen senast, bara att nu var det vi som stod där med 0-3 efter första perioden.
Det går snabbt i hockey.
Och Greiss, den stackarn.
Får börja med att mota 2 frilägen, halvräddar det första och är även nära att rädda vid 2-0.
Ingen smakstart direkt efter minimal matchträning. Och det blir ju inte lättare när han dessutom har max oflyt på ett par av målen.
Signifikativt var väl när ingen av spelarna på isen såg pucken förrän han själv sparkade in den.
SSK såg iofs klart hetare ut genomgående, bortsett från inledningen där vi skapar mkt och ser heta ut.
Kanske lite för heta framåt i ivern att skapa vilket matchen igenom sätter Greiss i en taskiga sitsar.
Tycker ändå att han borde tagit nåt av målen men sammantaget ska han inte lastas alltför mkt.
Vi är trots inledningen ändå med i matchen fram till 4-1 men där tar det slut.
Shit happens och bara att ladda om inför nästa match.
Klokt ändå att inte bänka Greiss trots raset. Han behöver matchträning och det här tror jag han bara skakar av sig och tar som en nyttig erfarenhet.

Kommentera

Dacke i siffror på dom 14 matcherna som spelats;

Istid tot; 04:27:48
Plus/minus; -10
Tot utv minuter; 14
Poäng tot; 10 (2 mål, 8 assist)

De var bättre förr..
Kommentera

Lindström: Tveksamt, faktiskt den sämsta match jag sett av Ekholm sedan han kom. Men som sagt vem fan var de som var bra idag?
Kommentera

wikström: Å då var han Bäste, Näst bäste å tredje bästa back idag i Bif!
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror tvärt om att det bästa vore att låta honom komma ner. Installera sig i sin nya miljö och vaktat båset för att se och lära sig lite.

Jag tror det gick för snabbt för Greiss

Coachmiss av Cz (en av många)

Kommentera

sylf: är väl så klart helt galet även om hela laget är dåligt idag.. Dacke har gjort sitt tyvärr, bara att kolla vad han presterat i år
Kommentera

sylf: Ekholm var klappkass idag fast han gjorde 1 framåt....
Kommentera

GävleLasse: Sant, men jag tror ändå det hade varit bättre o träna pga Greiss, man hade ju inte behövt köra skiten ur sig direkt?
Kommentera

70 Rodrigues:Jag tror har tänkte att det är en lång säsong och man behöver vila även fast den omedelbara effekten kan vara negativ så är vila bra i långa loppet.

Redigerad kommentar

Kommentera

mattiaskarlgren: Dacke spelade 20.20, bara Ekholm hade mer, mer het eller fel coachning?
Kommentera

70 Rodrigues:Ta ett par till och skälj er med ett par zipramil så ska du se att du blir glad igen.

En riktig skitmatch och jag har haft den känslan hela dagen. Det var så otroligt höga förhoppningar på Greiss så det var liksom upplagt för en sån här match.

Killen har stått EN match sedan maj. Rest över halva jorden och tränat med laget två gånger..Sedan spela en match där det är en orgie i individuella misstag. Det är inte lätt att vara burväktare då inte.

Inte ens Markan hade räddat oss från den här när hela laget spelar med huvudet under armen och tränaren inte haft ett huvud på väldigt länge.

Deflesta:  Det finns ingen anledning att sitta här och skriva en massa pubertala inlägg för att man är förbannad efter en skitinstats som denna.

Skriv ett mail till Sundlöf istället. Skriv oh visa ert missnöje.

Kommentera

brynäs08: Jag håller helt med om att hans agerande ger ett lojt intryck men jag vill tro att allt redan är förbestämt, många vet vad de ska göra och han vill bara se att de går ut och gör sitt jobb vilket jag tror både han och jag kan vänta sig av sådana spelare! Jag tror att det sägs en hel del i pauserna och vissa tränare har en sådan hållning mot sina spelare, sett janne karsson stå o gorma eller kenta johansson! Och vad avser Kanhberg så har väll han haft mkt mer speltid förut men satte väll inga spår direkt! Och för övrigt har jag svårt att tro att de med lite speltid fick massor ikväll hade ingen större skillnad märkts! Ett lag båste byggas bakifrån, tråkigt men sant! kolla luleå!
Kommentera

Godnatt brynäsvänner. Ta en grogg och sov!
Kommentera

Kahnberg lirade 10 minuter idag.. Järnkrok 13.. var dessa två herrar mindre heta eller fel coachning?
Kommentera

GävleLasse: Undrar hur Czarnecki resonerade när han gav hela laget ledigt över helgen, hade det inte varit smart o tränat med hela laget med tanke på våran nya målvakt? Visserligen lätt att kritisera med facit i hand men va fan!!!
Kommentera

foppa78: "”Greiss i mål för Brynäs – kan ge effekt”

Från sportbladet idag hahahahaha så fel dom hade!!!"

hmm, gav ju faktiskt effekt. negativ effekt!
Kommentera

GävleLasse: Då ramlar jag, har tryckt i mig för mycket smärtstillande :-)
Kommentera

Jag vill ha tillbaka mina 139 kronor som matchen kostade på csport! Tänk vilka pengar vissa spelare tjänar trots att de agerar på det här sättet.

Själv får jag betala för att se skiten

Prestationsbaserad lön på spelarna är fan det enda rätta.

Redigerad kommentar

Kommentera

70 Rodrigues: Så nu sitter du här och skriker istället... STÅ upp för fan eller hur brukar du säga ;)
Kommentera

« · 1296622 · »