Brynäs IF

730934 inlägg · 7961 ämnen

STANNA BOORK!

« · 622555 · » Till forumet

Sv: STANNA BOORK!
Huge: Skönt att trampa land igen, även om man är en gammal sjöman....   ;-))

Nu kom förklaringen till alla dina djupdykningar:-)
Kommentera

Huge: Det värsta är att Generalen befinner sig i ett minfält, utan att veta om det...;)
Kommentera

Busen: "Kan inte du Huge förklara för en som inte förstår? Jag tar en liknelse: Vi säger att vi går ut i krig och förlorar slag efter slag. Skall vi skjuta av soldater tills vi börjar vinna igen eller skall vi byta till en General som har en annan taktik? Och hur länge skall vi förlora innan vi byter. Det kanske är bäst att vänta tills landet är ödelagt och så kan vi vänta till det har växt upp en ny generation innan vi försöker igen."

Har vi då verkligen förlorat slag efter slag?
Vi har vunnit några slag och förlorat en del andra.
På det stora hela så går kriget hyggligt.
Men nu är det en soldat som envisas med att skjuta när alla andra laddar om.
Trots upprepade försök med tillrättavisningar så fortsätter han att gå i otakt, sas.
Soldaten skickas hem på permiss för obestämd tid, och detta är första gången som generalen behöver ta till en disciplinär åtgärd av denna sort.

Kul med lite omväxling.
Häromda´n gick vi väl igenom det marina området.
Skönt att trampa land igen, även om man är en gammal sjöman.... ;-))
Kommentera

Huge: Det är inte jag som myntat begreppet "spelarmaffia",men du förstår säkert bakom din sten vad som som menas!!

"Dom är lojala spelartyper som alltid spelar för laget.
Då liksom nu."

Absolut!!,Det tror jag oxå,MEN dem har nog haft lite för mycket att säga till om kanske de senaste åren,speciellt  när G.P o Kyrö basade!!

Men som sagt,det bara mina teorier!!

Eller läste jag det på texttv:-)))
Kommentera

Bissett19: "Vilka ingår i denna sk "Spelarmaffian" egentligen,utöver Molin o Sjödda??"

Jag tror öht inte att ngn av dessa båda ingick i denna påstådda s.k maffia.
Dom är lojala spelartyper som alltid spelar för laget.
Då liksom nu.
Och om nu någon gammal maffiaboss skulle vara kvar så utesluter väl inte det möjligheten att denne isf kan ha ändrat inställning och bättrat sig.
Kommentera

GävleLasse: Och den måste ha varit stor nog för att ge Brynäsledningen kalla fötter...uppenbarligen...
Kommentera

Huge: Det finns minst två kvar Sjödda och Molin...
Kommentera

Huge: Kan inte du Huge förklara för en som inte förstår? Jag tar en liknelse: Vi säger att vi går ut i krig och förlorar slag efter slag. Skall vi skjuta av soldater tills vi börjar vinna igen eller skall vi byta till en General som har en annan taktik? Och hur länge skall vi förlora innan vi byter. Det kanske är bäst att vänta tills landet är ödelagt och så kan vi vänta till det har växt upp en ny generation innan vi försöker igen.
Kommentera

GävleLasse: "En sak som man kan ha i åtanke är. Varför skulle "spelarmaffian" som till stor del är kvar i Brynäs helt plötsligt acceptera dessa metoder när de gick emot Nokelainen...."

Hur stor var denna s.k spelarmaffia egentligen?
Och finns det öht ngn spelare i denna maffia kvar i dagens Brynäs?
Tveksamt....
Kommentera

RavenLord: Det var väl snarare Brynäsledningen som fick kalla fötter...

Vilket de gott kan få igen, för det är ju i princip samma folk. ;)
Kommentera

Bissett19: Det är olika beroende på hur man lägger sina röster men dessa två har immunitet och är jämt med i spelarmaffian.
Kommentera

70 Rodrigues: "Så när det passar dig så hänvisar du till media? "

Ja, varför skulle jag inte hänvisa till media när dom återger en ordagrann intervju med en tränare eller spelare?
Visst händer det att man förvanskar intervjuer, men isf får ju den intervjuade förklara vad han egentligen har sagt om han känner sig felciterad.
Kommentera

Bissett19: Tja, det skulle inte förvåna mig om Miettinen ingår i den ;)
Kommentera

GävleLasse: Boork tvekar inte att hänga ut dom i media och att bänka dom å göra sig av med dom :) Nokelainen var för vek ingen finsk sisu alls där
Kommentera

GävleLasse: Vilka ingår i denna sk "Spelarmaffian" egentligen,utöver Molin o Sjödda??

Kommentera

Huge: En sak som man kan ha i åtanke är. Varför skulle "spelarmaffian" som till stor del är kvar i Brynäs helt plötsligt acceptera dessa metoder när de gick emot Nokelainen....
Kommentera

GävleLasse: Klart att det blir tryckt stämning bland spelarna. Men det är ju inte samma sak som Tony insinuerar: att det skulle påverkar så pass mkt att spelet blir lidande i ngn nämnvärd grad. Kortsiktig är det sannolikt så, men i långa loppet tror jag inte det spelar ngn roll.
Fortsätter det däremot att ältas om denna uppblåsta affär så kan det bli jobbigt i längden.
Kommentera

RavenLord: Nej Tichonov daltade absolut inte.. det gör man inte i Diktaturer.. ;)
Kommentera

74050: Så du är igång igen??? ;)

Nej allt som står på text TV'n är helt sant.. Det är ideligen säkra källor och fullt tillförlitlig information där... ;)
Kommentera

Viktor Tichonov tror ni han daltade med spelarna till framgång ;)

(och ja jag vet det var skillnad på de spelare han tränade typ 100ggr bättre)
Kommentera

GävleLasse: Vadå? Är allt som står på text-TV osant? :-)
Kommentera

Huge: Så när det passar dig så hänvisar du till media? Med tanke på hur Miettinen/Wahlberg affären har hanterats så kanske det inte är så jävla konstigt att övriga spelare håller käften utåt, eller läter det helt uppåt väggarna?
Kommentera

Huge: Naturligtvis har i alla fall inte jag nån insiderinfo...Men det ÄR helt klart en ganska tryckt stämning på träningarna.

Kan man lita på media nu helt plötsligt?
Kommentera

GävleLasse: Ironi min vän ironi!!!
Kommentera

Bissett19: Och allt som står på text TV är sant menar du?
Kommentera

70 Rodrigues: " Vad vet du om att det endast har blivit LITE turbulens bland spelarna??"

Det vet jag inte. Mkt möjligt att det är världens uppståndelse och uppror bland spelarna.
Men av det man kan utröna i media, av spelarintervjuer, tränardito osv så ser jag inget tecken på ngn större revolution.
Men du och Lasse kanske har lite insideinfo från omklädningsrummet?
Kommentera

GävleLasse: Det står ju på texttv ju:-)
Kommentera

70 Rodrigues: För att han har full insyn i vad som händer i omklädningsrummet... etc...
Kommentera

74050: Var så god....
Kommentera

GävleLasse: Tack!
Kommentera

Huge: Vad vet du om att det endast har blivit LITE turbulens bland spelarna??
Kommentera

RavenLord: Men jag har fortfarande inte fått svar på hur dom här spelarna har kunnat hamna i klubben? Kommer dom av sig självt eller? Finns det ingen som kan berätta det för en okunnug?
Kommentera

Busen: Nej Busen. Jag är inte missnöjd med spelarna. Hyfsad ES klass på de flesta. Inte heller med tränaren, ok ES klass där med.
Kommentera

70 Rodrigues: " Boorken har ju varit känd för att dra medias fokus till sig själv istället för laget, tyvärr så har jag inte sett mycket av den biten."

Boorken kan väl inte hjälpa att media skriver om honom så fort han gör ngt som verkar kontroversiellt.
I detta fall anser murvlarna tydligen att 2 bänkade spelar är ngt helt sensationellt inom hockevärlden. Och att det är Boork som ligger bakom detta oerhört kontroversiella schackdrag.
Följden av bänkningarna har blivit lite turbulens bland spelarna, vilket tidningarna i vanlig ordning blåser upp.
Genom att gå ut i media och klargöra och motivera sina beslut så har Boork tvärtom visat att han verkligen sätter laget före sig själv.
Kommentera

GävleLasse: Hoppas för guds skull att laget är kvar i ES då???
Kommentera

Busen: Undrar om vi inte skall säge åt byggarna att dom inte behöver ta till så stora utrymningsdörrar. Tror att det räcker med ett par för att utrymma dom 1500 pers som går nästa år mot Arboga.
Kommentera

Busen: Ja kanske lär vi ner i skiten rejält för att få ordning och bygga från grunden och försöka ta oss tebax sedan.
Lär ju gå åt helvete i vilket fall som hellst om man fortsätter lalla och dalta som man gjort så länge inom klubben.
Kommentera

70 Rodrigues: Nej det finns ett bättre Brynäs i Gavelrinken...

Vilka tror du jag har scoutat när jag har skrivit positiva rapporter... ;)

Gavle eller Gavel spelar mindre roll förresten... det är inte mycket kvar

Bygget har kommit så pass långt så vi kan snart kalla det för Läkerolrinken... ;)
Kommentera

70 Rodrigues: Snälla människa dom håller på och sätter upp gavlarna på nya buggnaden!!
Kommentera

74050: Det finns 3 sidor av varje historia, din, de andras o sanningen!!
Kommentera

GävleLasse: Va fan ska dom till Gavelrinken o göra, är d inte bättre om dom åker till Gavlerinken istället :-)
Kommentera

Bissett19: Sten Broman.

Det är inte bra. Allt är relativt. Det är bättre.
Kommentera

70 Rodrigues:
Nää jag inte påstått jag är profesionell coach på nå sätt , jag lika mycket amatör som resten här och har inte påstått nå annat heller ju
Kommentera

74050: Ditt privata korståg har lyckats..

Vill ni ha information.. åk själva till Gavelrinken å kolla...
Kommentera

70 Rodrigues: "lille man" *ASG*
Kommentera

WarhawK: Och du är en professionell coach eller? Du tillhör också dom sk läktarcoacherna lille man :-)
Kommentera

RavenLord: Vad säger du om att spela i Allsvenskan?
Kommentera

RavenLord: Han har den här säsongen på sig, om 2-3 år har det är det för sent sedan länge!! Vi kan ha den här diskussionen tills fan avlöser oss, framtiden får utvisa vilka här på Gb:n som fick rätt, på gott o ont!
Kommentera

Bissett19: "Uppryckning?Bakom vilken sten har du legat??
Vi kanske är lite tätare bakåt i år,men det börjar ju återställas det oxå,igår såg allt som vanligt ut igen,Brynäsare utspridda över hela banan.

Anfallsspelet?Finns inte!!"

Överdrivet och onyanserat.
Igår begicks ett par misstag i ivern att gå framåt, vilket straffade sig. När vi
nästan är ikapp åker vi på en olycklig utvisning och dom gör istället 4-2.
Sedan blir det tungt och lite uppgivet, fullt förståeligt då det kostat på att jaga ikapp och hela tiden spela i underläge.
I ärlighetens namn måste du ju titta på matcherna var för sig och hur dom utvecklar sig.
Generellt sett så ser det dock tätare ut bakåt, vilket du själv anser.
Kommentera

rafalski , Ravenlord:
Ja det är ju det inte läktarcoacherna här har fattat att det kommer ta tid att vända upp så man blir en stabil förening , dom flesta verkar tro det räcker med en ny tränare och 10 matcher sen när det inte hänt är tränaren usel och ska sparkas
Kommentera

« · 622555 · »