Brynäs IF

727934 inlägg · 7961 ämnen

Sundlöv letar!

« · 572707 · » Till forumet

Sv: Sundlöv letar!
Denne lett vore väl ett vettigt alternativ till Sulku, tycker jag. Lettland brukar ha hyfsade backar i VM känns det som.

Står förresten i Expressen att Brynäs är intresserade av Albelin. Han känns desto tveksammare då han inte lär vara den offensive backen som behövs.
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Frågan är om man har råd att vänta till dess. Jag tycker man skall satsa nu så att vi är med från början. Är vi fortfarande inte på rätt sida om sträcket då heller då är det ut och tigga pengar om kistan är tom.
Kommentera

Huge: Tror inte det är så lätt att fixa klass spelare. Tror att de bästa är upptagna.Man märker på olika transferslistor att en del nhl spelare åker till tyskland,schweiz och england.Och det är spelare som normalt spelar i 4:e linen. Finns väl några guldkorn kvar men undrar om svenska lag vill betala deras löner.Om de är kvar i november så kommer priserna att sjunka drastiskt.
Kommentera

Huge: Tror inte att det blir Lett för honom att ersätta Sulku....tror inte han har den kapaciteten.
Kommentera

prosten: "Huge: 02/03 var sista säsongen som denne Lett spelade i en liga värd namnet, å då smällde han in 1+6=7 poäng. Precis vad vi behöver..."

Ja, vi behöver en ersättare till Sulku. Hans facit i ett AIK på dekis kanske inte är så lett(!) att värdera... :-)
Som sagt: han skall förhoppningsvis ersätta Sulku, och inte Phillips.
Nu vill vi ha en spelskicklig fältherre därbak, och då tycker jag mormor borde sikta lite högre än både BomBom och Phillips...
Fast jag blir inte missnöjd om han lyckas landa den förstnämnde...
Kommentera

Clubsport: Precis, visst skall man låta letten lira för att visa om han är nåt att ha. Innan dess så vore det väldigt dumt att såga honom. At han skulle vara den utlovade klassbacken tror jag inte. Som Keb skrev i sin spalt att träningslägren börjar komma igång i NHL nu så deras trupper borde vara så gott som spikade. Förhoppningsvis så ligger mormor på Boumedienne och får hit honom...
Kommentera

Clubsport: Skönt att allting återigen börjar bli "normalt" här i Brynäsboken! Ja, att den obotliga optimismen får så värst stort företräde hör väl till sällsyntheterna ;-)
Kommentera

Jag hade drömmar om att Sundlöv äntligen skulle värva en toppspelare, skönt att han väckte mig...
Ska väl låta karln visa upp sig innan jag klagar allt för mycket...
Kommentera

prosten: Aaa det skulle inte vara dumt med Phillips kvar!! ;)
Men det är ju i stort sett en omöjlighet ! :p .. tyvvär!
Kommentera

Makkan: Jag kan ha fel, smygleksing som jag är. ;-)
Kommentera

Huge: 02/03 var sista säsongen som denne Lett spelade i en liga värd namnet, å då smällde han in 1+6=7 poäng. Precis vad vi behöver...

Phillips kom tillbakaaaaaaaaa!!!
Kommentera

GävleLasse: Jag tror som vanligt att mormor vaskat fram ett guldkorn.
Han håller iaf definitivt Sulkuklass, det är jag övertygad om.
Skulle heller inte bli speciellt upprörd om Lavins visar sig vara den hett eftertraktade klassbacken som alla trånar efter.
Men nu är jag ändå övertygad om att han skall ersätta Sulku och att vi väntar på ytterligare en backförstärkning.
Kommentera

Huge: "Eller så är det bara ett desperat önsketänkande från min sida... :-)"

Det är vi ju vana vid...våra desperata önsketänkanden från förra säsongen. Å vi fick ju rätt, det blev inte AS i år ;)

Men visst kan Lavins vara en bra back, absolut. Jag tror inte att han skulle ha varit aktuell om han inte haft intressanta kunskaper. Han har ju dessutom en hel del erfarenhet ifrån SM-Liiga vilket borgar för att han håller en relativt bra klass.
Kommentera

79 Andersson: Blir det en rapport så kommer den att publiceras på BT's hemsida.
Kommentera

GävleLasse: Alla letter är till 99% skolade i den ryska traditionen, dvs bra skridskoåkare och ofta bra speluppfattning.
Ngt säger mig att Lavins kommer att gå rakt in i laget.
Har för mig att han varit en av de dominerande backarna i Lettlands landslag de senaste åren.
Eller så är det bara ett desperat önsketänkande från min sida... :-)
Kommentera

GävleLasse: du får lämna rapport dom nya backen efter träningen i morgon då
Kommentera

79 Andersson: Nja, det vete katten. Jag tror att jag får hålla mig till de rapporter som kommer från andra. Det är för långt att åka över en dag tycker jag.
Kommentera

Makkan: Lita aldrig på en smygleksing ;)
Kommentera

GävleLasse: japp håller med, nu lär man ju bara till S-vall och kolla in nya backen och se vad ha går för. Skall du upp och kolla du med i S-vall?
Kommentera

Db_04: Han kontrakt går ut efter den här säsongen, men jag tror att Sundlöv är intresserad av att förlänga hans kontrakt. Jag tror även att Sulku är bra sugen på att visa honom vad han går för med. Det blev ju bara en halv säsong för honom.

I morgon skall jag upp på träningen, de kör i B-hallen på förmiddagspasset då de har isvård i A-hallen. Där kommer man in utan problem. Jag kommer verkligen göra en specialkoll på den nya tryoutbacken. Det ska bli spännande. Jag tror faktiskt inte att det är så svårt att kliva in och hålla en högre nivå än Brynäs nuvarande backar, i alla fall inte bland de sämre av dem. Men vem vet, det kanske blir succé... För mig som har "glaset halvfullt" så är jag hoppfull.
Kommentera

JanT:

Okay, jag litar på dig :-)
Kommentera

Gusten: Om Sulku missar hela säsongen så bör de betyda att han har gjort sitt i Brynäs också va?
Kommentera

JanT: Om din teori stämmer så måste Sundlöv ha fått bekräftat att Sulku missar hela säsongen. Känns som om det hade varit bättre att börja med toppbacken som ska vara här hela säsongen.

Om man ändå hade varit en fluga på väggen i Sundlövs kontor :)
Kommentera

Hong Kong: ne han ger mig 30 000 så han får nånstans runt 50 000 :)
Kommentera

Hong Kong: Rättar mig själv. Kostar 80.000:-/månad.
Kommentera

JanT: Jag har svårt att tänka mig att Lavins skulle få drygt 80.000:-/månad i Brynäs.
Kommentera

Makkan: I så fall kostar Lavins 2,5 miljoner kr/år (om den siffran nu stämmer), vilket jag är mycket, mycket skeptisk till. Sulku bör väl ligga runt miljonen i årslön, vilket låter som en rimligare lön för Lavins. Som Selander påpekar borde "toppbacken" inte få börja med ett tryoutkontrakt!
Det kommer mera, sanna mina ord....
Kommentera

JanT:

Känslan är att det bara kommer bli en back till.
Med Lavins i truppen så har vi 9 backar, Sulku inräknad.
Men jag tar emot 2 nya backar med öppna armar.
Jag har haft fel förut, så hoppas att jag har fel igen.
Kommentera

Gusten:
Hoppas du har fel i dina farhågor.

Goddag yxsk... ; )
Kommentera

JanT:

Har ända sedan Öhrstedt skrev på varit orolig för att det är HAN som är Sulkus ersättare. Därför är jag rädd för att Lavins är "toppbacken".

Men å andra sidan så är jag ju inte känd för att tänka positivt ;)

Hoppas jag har tokfel
Kommentera

96 Artisten:
Vi har ju, trots att vissa tyckt tvärtom här inne ett tag, hög t(ole)ransnivå i det här forumet. Humor finns det alltid plats för och ibland får man bjuda på sig själv, även som moderator :-)
Har jag hört...

När vi ändå är inne på det området så heter hon inte Rodrigo, nej.
Inte Lidas eller Ragnar (prosten!) heller, tyvärr, höll jag på säga... :-)
Kommentera

rackham: "Sedan kan jag lägga till att det inte är Rodrigo jag ser när jag sluter ögonen på kvällarna"

Kan man säga att det hoppas jag verkligen, utan att bli stämplad som GBns homofob? :-)
Kommentera

Mickis:
Ja.
Allting är dock relativt. Det beror ju på målet med värvningen.
Värvar vi för att höja lägstanivån eller för att höja högstanivån?
Och så beror det på kostnaden för ett ev kontrakt relativt målet med värvningen. Om pengarna tar slut efter en förmodad värvning efter tray-out är det ju inte säkert att "man" sitter nöjd i alla fall.
Sedan kan jag lägga till att det inte är Rodrigo jag ser när jag sluter ögonen på kvällarna, har alltså ingen aning om hans status för närvarande. Det är det vi betalar mormor för!

En annan viktig fråga:
Är han släkt med Rodrigues?
Det låter nästan så... :-)
Kommentera

Makkan: Så du menar att det inta skall värvas en backup för Sulku? Det verkar som om Sebastian blir borta ett bra tag. Lavins får nog kontrakt över ett par transferfönster alt. hela säsongen. Tongångarna från Sundlöv har ju antytt att det skall köpas in en toppback för dyra pengar. Tror som sagt att Lavins INTE är den backen.
Kommentera

JanT:

Skulle mormor värva 2 nya backar så skulle jag bli otroligt förvånad.
Nej det blir nog bara en, sen om det blir Rodrigo eller någon annan är en annan sak.
Kommentera

JanT: ja hade inte heller velat se han i Brynäs.... :) ni får hoppas på att Sundlöf har nått ess i rockärmen
Kommentera

65selander: Så klart det kommer en toppkraft!! Det är inte Rodrigo som är Sundlövs "1:a back".
Kommentera

Jompe: Hade han varit "The one" så hade dom skrivit kontrakt med honom på en gång. Blir intressant att se han under helgen nu i Sundsvall om det är en kattskit eller en back med stora grundkunskaper.

Jag väntar då med stor nyfikenhet på när den etablerade backen skall dyka upp om det nu kommer någon...

Kommentera

Mickis: Exakt så. Som parmesan på pastan eller godis på bio. Något som förhöjer njutningen, men inte själva huvudnumret.
Kommentera

Mickis: Enligt TIK´s GB är Jonsson klar för HV. Bra, jag hade INTE velat se honom i BIF!!!
Kommentera

Jompe: Han som ska skapa balans i kraften??
Kommentera

Mickis, RavenLord: Håller med. Lavins bör kunna slå sig in i truppen, men han är inte The One.
Kommentera

JanT: Som jag skrev då "Backup för Sulku" Jo visst kan han ta en plats allt och får vi sedan hit en till riktigt bra back så kan det nog bli bra de här
Kommentera

RavenLord: Jag ser detta förvärv som en backup för Sulku, och till det bör han duga utmärkt. Har man spelat VM för lettland så bör man platsa i BIF. Tror knappast att den gode Rodrigo kostar 2,5 miljoner/år. Snarare vad man sparar på Sulku's lön när han går sjukskriven. Jag tror det kan bli bra!
Kommentera

Mickis: Kan han hålla rent framför eget mål och göra det till ett helvete för motståndarna att ta sig in i Brynäs zon är jag nöjd och skiter i om han gör 0 mål faktiskt
Kommentera

RavenLord: Sulku är ett sånt rejält avbräck att man måste ta in nån som är minst lika bra. Om letten kan göra 10 mål och lika många ass så blir det nog bra :-)
Toppbacken blir grädden på moset får vi hoppas.
Kommentera

GävleLasse: Ja toppbacken väntar även jag på att få se snart - Den här letten verkar bara vara utfylnad pga Sulkus skada typ
Kommentera

GävleLasse: Hmm är det inte ganska många som hoppar runt i dom östra ligorna? Känns som om dom drar om dom får en krona mer från nån annan klubb.
Kommentera

Mickis:
*saxat från Brynäs hemsida...

Spelschema SCA-Cupen i Sundsvall

2005-05-19

Så var spelschemat för 2005 års SCA cup fastställt:

Spelschema:

Torsdag 8/9
19.00: Sundsvall Hockey - Mora IK

Fredag 9/9
19.00: Timrå IK - Brynäs

Lördag 10/9
13.00: Brynäs - Mora IK
17.00: Sundsvall Hockey - Timrå IK

Söndag 11/9
13.00: Sundsvall Hockey - Brynäs

17.00: Mora IK - Timrå IK
Kommentera

svennis: Statsen såg väl inte allt för bra ut. Ett orosmoment är det faktum att han spelat i många klubbar. Det verkar inte vara en back man vill satsa på i långa loppet. Han har ändå en ganska skaplig +/- så han kanske är nyttig ändå.

Nåja, det är alltid kul att det händer nåt. Men det vore ju trevligare om de kunde presentera den där utlovade toppbacken istället ;)
Kommentera

« · 572707 · »