1150x200-brynasbanner.jpg

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1741509 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Brynäsgubbe: först då skulle alla brynäsfans vara nöjd ;)
Kommentera

Patrick Kane i Chicago Blackhawks gick idag över 100p för säsongen. 100p i NHL. Det är helt galet, tänk att ha en sådan spelare i sitt lag. Fansen till NHL-lagen tar dessa spelare för givet.

Tänk om Brynäs skulle värva Kane. Jag kan föreställa mig rubrikerna:

"Bomben - Brynäs värvar Kane"
- Jag ville testa småstadslivet.

😂
Kommentera

Skrubben: nej jag vet, fick lite panik när jag läste det. Haha. Men det kanske kan vara en bra lösning att ha honom på utlån i allsvenskan om man nu skulle värva honom, vilket inte känns så speciellt troligt.
Planen kan ju inte direkt vara att ha honom i SHL redan nu...
:)
Kommentera

Chris11: Känns osannolikt. Tror det är ett falskt rykte.
Kommentera

Chris11: Men herregud lugna dig. Man ska nog tänka efter en extra gång innan man kritiserar en sportchef baserat på ett löst rykte.

Och OM man skulle värva en sådan spelare, finns det givetvis en plan för det hela. Det mest troliga är att man lånar ut honom till allsvenskan första året på kontraktet. Sedan har du väl knappast sett honom spela? Max Friberg kom raka vägen från division 1 till SHL för några år sedan. Nu spelar han i NHL :)
Kommentera

Chris11: Det är ju inte bara Brynäs med i racet.
Signa och låna ut. Kan vara lönsamt.
Kommentera

Börjar tvivla på Bengtzén nu... En DIVISION ETT spelare, jag upprepar DIVISION ETT spelare!
Kommentera

Brynäs är ute efter en division 1 spelare från Södertälje. Hoppas verkligen inte att Bengtzén signar honom, då ramlar jag ihop i småbitar.
Kommentera

mattiask: om nu Rautio är klar så måste det vara en målvalt Pekka tror på:

"Är du inblandad i nya målvaktsvärvningar?
- Ja. Jag har alltid några jag håller koll på. Kanske fem år innan de är aktuella, förklarar Alcén. Nu finns det en kille i Dalarna som har glöden i ögonen. Han kan bli intressant. Sen måste det ju också finnas en talang förstås."
Kommentera

mattiask: Så här sa han till svenskafans i vintras:
"Vi bygger laget på killar från Gävle med omnejd. Visst behöver vi hämta in "utlänningar" med spetskompetens men det måste göras med måtta. Det är en balansgång. Vi vill vara ett lag som folk häromkring går och ser för att man känner någon spelare eller att man jobbar med hans farsa eller morsa. Det finns lag i SHL där tränaren uteslutande pratar engelska på träningarna. Så vill vi inte ha det."
Kommentera

Jag är fortsatt lite kluven till värvningen av Rautio.
En duktig målvakt som vi absolut ska ge chansen när han kommer.

Det jag tror många med mig är kluvna till är att när vi har chansen att ta hem en egenfostrad och inte gör det utan satsar på då Rautio i detta läget så känns det fel. Sen om JE ens var sugen på att komma är en annan femma.
Känslan är att när vi ej har tex Sundlöv som sportchef är att Bz kör sitt race - hur vet vi om han värnar lika mycket om gamla Brynäsare?
Om en spelare som Johan Larsson skulle bestämma sig för att flytta hem, skulle Bz vara beredd att göra vad som helst?
Självklart svårt att veta, men min känsla är att Bz kör helt sitt eget race, just nu med Bulan och inte tänker så mycket på "hemvändare" utan mer på att få ihop det bästa laget i deras ögon!
Kommentera

Huge: Idag känns FBK som vår värsta rival.
Kommentera

Chris11: Nä, "värsta fienden" låter ännu fånigare idag.
Möjligtvis när bröderna Abrahamsson gästade Gavlerinken, då kan vi tala fiendskap och rivalitet.....😀
Kommentera

Forsberg 1978: "Undra om det presenteras något nyförvärv i morgon? Gud förbjude Rautio bara!"

Vet vi väl att det blir han.
Kommentera

7225: Ja vi får väl se vad som händer med honom. Kanske Pekka kan utveckla honom?
Kommentera

Chris11: Kom igen Rautio är en bra keeper, ge honom en chans.
Kommentera

Huge: så du är alltså född på 40-50 talet herr Huge? - Härligt!
Värsta fienden kanske låter bättre?
Kommentera

Huge: javisst, håller med dig. Men att han sedan går tillbaka till Leksand känns inte rätt för oss brynäsare. Att göra "den förbjudna övergången" två gånger är starkt av honom.
Kommentera

Chris11: Sen känns det där med "värsta rivalen" lite konstlat. Möjligtvis att när JAG var i din(?) ålder på 60- och 70-talet som vi var värsta rivaler då vi inte hade konkurrens från nåt annat lag än Leksand, men idag?
Knappast....
Kommentera

Forsberg 1978: Thorell, Smotherman och Granström kan vi ta. Men fan inte Rautio!!
Kommentera

Chris11: Ollas är urleksing i grunden, var väl snarare hans övergång till Brynäs som isf kändes konstig och mer svårförståelig då, jämfört med nu när han går den andra vägen och "kommer hem" igen.
Synd, men det sociala med hemlängtan efter hans personliga tragedi och att Leksand gick upp avgjorde nog.
Plus att Brynäs sannolikt ändå hade tvekat pga skadan om han velat stanna.
Kommentera

Undra om det presenteras något nyförvärv i morgon? Gud förbjude Rautio bara!
Kommentera

7225: Ja men just det att han går från värsta rivalen till oss, sen tillbaka till värsta rivalen. Det är just det som inte känns riktigt rätt.

Men bara att önska honom lycka till och tacka honom för SM-guldet och allt krigande i Brynäströjan. Klart han ska gå till Leksand om det är det han vill! Skulle vara trevligt om han möttes med applåder i Gavlerinken första matchen!
Kommentera

Chris11: En spelare kan ha hjärta för klubben han spelar i, han ger allt för fansen och för gruppen men sedan få samma känsla för nästa lag han spelar i, Ollas är den typen.
Kommentera

7225: Ja, han kan nog sitta på runt 150-200k/månad så det blir lite att handla för då. Gäller att använda pengarna på rätt sätt för Bengtzén.

Men känns inte rätt att se Ollas i Leksand, känns som att han haft hjärta för Brynäs. Nu senast i åttondelsfinalen drog han igång klacken med "Brynäs IF är dom bästa - heja heja heja Brynäs". Så gör väl ändå inte en spelare med leksandshjärta...(?)
Kommentera

Clarence: Snart för sent för tunga värvningar 😄
Kommentera

Clarence: Smotherman, Granis, Thorell och Rautio då?
Kommentera

70 Rodrigues: Väldigt enkelriktat hittills denna Silly. Alla är på väg f r å n Brynäs...
Kommentera

Chris11: Leksand kan ta Ollas om nu hans hjärta bultar för dem. Han har nog en riktigt fet lön som kan läggas på spets.
Kommentera

6984: Nä... För två år sedan hade man kanske gråtit en skvätt. Nu känns det snarare som läge för en ersättare på hans plats.
Kommentera

Zappaholic: Nej han känns inte oersättlig på nåt sätt.
Kommentera

Brynäsgubbe: Jag tror han drar. Förstår honom att han vill tillbaka. Han har varit
väldigt bra men efter långtidsskadad ej samma spelare längre.
Kommentera

Fan om Ollas drar. 😠
Kommentera

Honken: Nej. Ett år kvar på kontraktet. Det går ut efter säsongen 16/17.
Kommentera

6984: Är det inte bara pausat?
Kommentera

Tarasov: Kontraktet gäller till det datum det är satt till, vad som händer innan spelar ingen roll.
Kommentera

SWEATT:
Ok så det bryts inte när han går till NHL. Anses hans senaste år förbrukat eller rullas det framåt?
Kommentera

Tarasov: Jo för Andersén har kontrakt med oss.
Kommentera

Chris11:
Om nu inte Andersen går till KHL, är det väl inte omöjligt att Leksand går efter honom
Kommentera

Skrubben: Var ju väldigt väntat...
Kommentera

7877: ja känns lite tråkigt att tappa honom på ett sätt, men bra på ett annat. Ollas har varit en stommespelare och ledare som stått för Brynäs. Men som sagt, han är påväg neråt i karriären.
Kommentera

Chris11: Ibland är han riktigt bra, men oftast osynlig i långa perioder. Känns som han är på väg neråt i karriären och som sagt skadebenägen.
Kommentera

70 Rodrigues: bra, då kan de betala hans sjuklön istället!
Kommentera

munkas: det bästa vore ju om Andersén gick till KHL så vi får en övergångssumma för det. Då jävlar kan det värvas spets!
Kommentera

honken21: Nä, lägg krutet på Salmela och ev Andersen istället. Med dessa i truppen ser backsidan riktigt bra ut.
Kommentera

Lite spännande ändå att Porseland haft en halvsaftig lön. Blir ett skapligt uppköp där.
Kommentera

Elias Fält ledig. In istället för Porseland. Schmaccckkk
Kommentera

« · 1741509 · »