1150x200-brynasbanner.jpg

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1741509 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Brynäsgubbe: först då skulle alla brynäsfans vara nöjd ;)
Kommentera

Chris11: Om ni såg när Leksand slog ut Modo så kanske ni la märke till en mycket duktig back i Leksand vid namn Daniel Bertov. Han kom till Leksand från division I nu under säsongen. Han och Fredric Weigel är båda födda 1992 och ser ut att ha gjort ungefär samma resa: framgångsrika i juniorlagen, tidig Elitseriedebut, sedan division I i några år. Skillnaden är att Fredric Weigel spelat i flera juniorlandslag och gjorde Elitseriedebut ett år tidigare (plus att Bertov är back och Weigel center). Varför skulle inte Weigel kunna bli en bra SHL-spelare med lite tålamod?

Som skrivits i tråden nedan kom Ove Molin, Fredrik Modin, Christer Olsson, Niklas Wallin, Roger Kyrö och Tommy Westlund allihop från division 1 när de värvades.

Jag upprepar mitt mantra: hellre unga spelare på väg upp än gamla spelare på väg ner!
Kommentera

Brynäsgubbe: Och med Brynäs flyt.
Veckan efter. Kane skadad, borta för säsongen
Kommentera

6984: Det här verkar vara en kille som skulle passa bra hos oss?😃
Kommentera

70 Rodrigues: Fina stats - vad fick du namnet från? :-) Är han på ingång?
Kommentera

Anders Berg: Han hittade väl han på EP bara. Lämnade nyligen Liiga.
Kommentera

Såg att hans kontrakt med Saipa gått ut. För mig får han gärna vara på ingång😃
Kommentera

Weigel känns mest osannolik för att han är center. Skulle man ha en plan för att låna ut honom så kanske det är troligt.
Kommentera

Davey85: Såklart det är för utlånging, han kommer att lira en säsong till med SSK, nu i Allsvenskan.
Kommentera

Tycker vi gör så här. Lockout i NHL hela nästa säsong. Komsi komsi
Kommentera

Scerban: Weigel måste visa att han kan leverera i Allsvenskan innan han tar steget till SHL. Vissa jämför med Max Friberg, men han var inte ens sistaårsjunior när han spelade i Skövdes A-lag. Hans div1-spel kan snarare jämföras med J20-spel som de flesta av hans jämnåriga spelade under samma tidsperiod.
Kommentera

Scerban: Jag la också märke till Bertov. Verkar vara en riktigt duktig back. Håller med dig i det du skriver. Finns unga hungriga spelare på väg upp. Hellre det än trötta nordamerikaner, lex Modo.
Kommentera

honken21: +1 på den!!!!
Kommentera

Kommentera

KulaShaker: Sorry jag men blir väldigt besviken på detta.

Hallå, Joacim Eriksson är ledig och vill spela för Brynäs igen! Brynäs går miste om en rutinerad guldmålvakt.

Suck... Inget emot Rautio men Eriksson känns som det klart bättre alternativet.
Kommentera

Brynäsgubbe: Om det är så att Ericsson är tillgänglig så blir man ju lite besviken, men nu får vi hoppas på att Rautio gör en kanonsäsong och att Sandström utvecklas. Alcén blir nyckelperson här.
Kommentera

KulaShaker: Kul att det händer lite saker, spännande!
Kommentera

Zappaholic: Byter Starken mot Rautio .Det är inte 1 april nu . När ska Brynäs satsa på annat än nedre halvan av shl ?? Inte denna gång heller 😠
Kommentera

Jan Grismöbel: Fyra i insläppta mål med 1,96 och sexa i % med 91,61 tycker jag ser riktigt bra ut...
Kommentera

Brynäsgubbe: Ja med tsnke på att BZ sagt att man vill satsa på hemvävt för att öka intresset så känns värvningen konstig.

Men Rautio kanske var klar innan Jocke blev tillgänglig. Jocke kanske ville avvakta på KHL i det skedet.

Bara att hoppas att David kan utvecklas.
Kommentera

7225: Han spelade för serietrean också, inte så konstigt då...
Kommentera

Ok, vi vet alla att Ericsson är en starkare målis än Rautio. Anledningen till värvningen beror ju inte på att BZ vill värva en sämre målis än Ericsson till Brynäs. Finns väl, som jag ser det, tre anledningar till varför Rautio värvades.

1. Han blev klar innan Ericsson fanns tillgänglig.
2. Brynäs ville inte matcha löneanspråken.
3. Bz anser att man får in en bra målvakt bakom en riktigt bra backlinje. Mer pengar kan läggas på spetsvärvningar.

Detgersig...

Tydligen stavas Joacim med c och Eriksson med k...jag har alltid skrivit tvärtom...
Kommentera

Zappaholic: Vi får verkligen hoppas att vi får seriens starkaste backuppsättning nästa säsong😯
Kommentera

70 Rodrigues: Jag hoppas ju att Andersén kommer, Salmela stannar. Då har vi Bertilsson, Kilas, Pudas, Zanetti, Carlsson, Sunken också.

Finns inte så mycket att gnälla över där...
Kommentera

Zappaholic: Japp, nu är det "bara" Rödin, Scott o Ollas som ska ersättas typ😃. Vi närmare eftertanke så är nog Thorell som är Ollas ersättare?
Kommentera

70 Rodrigues: Vad driver dig? Kul att ständigt provocera genom att håna och skriva ned Brynäs? Märkligt intresse.
Kommentera

7225: Vad fan jiddrar du om nu? Att däremot som du alltid tycker att allting är fine and dandy, det är jävligt märkligt😂😂😂😂
Kommentera

70 Rodrigues: Jaha, Rautio blev det... Bu eller anus?
Kommentera

70 Rodrigues: Granström ska in, Smotherman också tror jag. Sen måste ju laget spetsas till ordentligt på åtminstone två positioner, men det tror jag Bz fixar. Han plockade ju in Johnson efter slutspelet förra året. Hoppas han hittar några guldkorn även i år.

Massa om och utifall här, men OM Salmela och Andersén är klara, och UTIFALL bz hittar två spetsspelare...då blir det bra :-)
Kommentera

munkas: Vi kanske kan kalla värvningen branus än så länge så får vi se hur det går.
Kommentera

Zappaholic: Om kanske förhoppningsvis😃
Kommentera

70 Rodrigues: Ge spelarna en chans innan du dissar dem, vänta och se.
Kommentera

7225: På vilket sätt har jag dissat, jag har helt enkelt konstaterat😃
Kommentera

Brynäsgubbe: Nej precis, det var väl en anledning att dom blev 3a...
Kommentera

Det viskas om Eric Christensen.
Kommentera

70 Rodrigues: Kanske du ska konstatera nåt om Eric också?
Kommentera

70 Rodrigues: Så du menar alltså att Rautio med nästan 92 i räddningsprocent" Och 6a i grundserien av alla målisar är så kass att vi måste ha SHLs bästa försvar för att hävda oss!!??Märkligt va ordet sa Bull,,,
Kommentera

Andreas Galle: Så tolkar en JA-SÄGARE mitt inlägg.
Kommentera

70 Rodrigues: Tro om vi kan vara med och ge Emil Pettersson i alla fall ett seriöst bud? Kreativ spelare.
Kommentera

7225: Jag konstaterar att det viskas om Eric, nöjd?
Kommentera

70 Rodrigues: Man behöver inte vara JA sägare för att tolka de på ett annat sätt" Det är ju tämligen koncist, utan en mer ingående förklaring...
Kommentera

Andreas Galle: Som sagt, JA-SÄGARE.
Kommentera

70 Rodrigues: Nä inte riktigt nöjd, jag hade tänkt mig något i stil med: "Jag hoppas att Brynäs skaffar en bred centersida om Eric värvas"
eller "Fortsatt lallande på åsen"
Kommentera

Andreas Galle: Nä, lite svårt att tolka en notorisk NEJ-sägare på annat sätt än vad du gör....😎
Kommentera

Huge: Där vaknade über JA-SÄGAREN😂😂😂😂.
Kommentera

70 Rodrigues: Christensen vore en fin förstärkning!!
Kommentera

Zappaholic: Hur vågar du hålla med någon som är så jävla negativ som jag i alla mina inlägg😉.

Hade varit ett riktigt bra nyförvärv😃
Kommentera

Andreas Galle: Kolla hans slutspelsstatistik, kan nog behövas ett ordentligt försvar trots allt..
Kommentera

« · 1741509 · »