1150x200-brynasbanner.jpg

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1741772 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
SnowKing: ..."men allt handlar ju om pengar"

Som alltid tycks fattas - oavsett om man som nu säljer av en nästan halv spelartrupp tydligen.
Alla som lämnat, går dom gratis eller?
Kommentera

6984: Prioriteringen är fel i mina ögon, om vi ska lära oss något av den gångna säsongen. Och nu släpper vi en Gävlekille till konkurrent. En toppmålvakt. Det känns åt helvete.
Kommentera

Zappaholic: Det är lika bra... Haha ;-)
Kommentera

6984: Mig behöver du inte förklara för 😃
Kommentera

7225: Tur att det finns 2 som är nöjda. du och al mighty Huge .
Kommentera

Jan Grismöbel: Det blir nog bra det här.
Kommentera

Zappaholic: Det handlar om prioriteringar. Med en stabil målvakt så behövs det inte lika mycket spets framåt. Man vinner matcherna med 3-2 istället för 5-4.

En stabil målvakt gör dessutom det möjligt för utespelarna att jobba på ett annat sätt. Forwards behöver inte backchecka lika hårt vilket gör att de orkar checka FRAMÅT längre i matcherna.
Kommentera

70 Rodrigues:
Jag hade gärna sett Jocke dra på sig Brynäströjan igen... men allt handlar ju om pengar. Har han en viss budget att hålla sig till så kanske det måste bli såhär. Så som säsongen såg ut med flera matcher runt 4000 på läktaren kan man ju lätt tänka sig att sponsorerna inte öser tusenlapparna över BZ... pengarna behövs bättre till att ersätta Rödin o Scott. Behöver det va märkligare än så?
Kommentera

6984: Håller fullständigt med . Ett djävla Bofors tjat hela tiden . Eller ta över spelare som inte luleå vill ha kvar .

Bz s hjärta är tydligen i Bofors börjar bli tjatigt detta
Kommentera

Jag är väldigt sugen på att veta löneskillnaden Eriksson/Rautio. Känns som en större målvaktsinvestering hade gjort Brynäs gott, och då prioritera ner någon annan lagdel. Målvaktsspelet har varit ett stort bekymmer för oss.

Felix har i mina ögon gått från jättespännande till osäker. Tycker den gångna säsongen varit en katastrof för hans utveckling. Tungt i JVM och väldigt ojämnt i serien.

Känns som en tankevurpa hos Bengtzén. Jag tror Eriksson hade varit bättre för Felix utveckling än Rautio. En trygg etta att luta sig mot. Risken är att Rautio blir en ny Starkbaum.

När man har chans att få tillbaka en hemvändare av hög klass - då kan man inte utgå ifrån en juniormålvakts utveckling i sitt beslut. Det är horribelt. Det här betyder inte bara att inte vi får Eriksson - det betyder att en konkurrent får honom.

Mycket besviken!
Kommentera

Rumpelstiltskin: BZ har djävligt mycket att bevisa nu om fansen ska svälja / förlåta denna värvning . Lhc fansen är nog nöjda nu
Kommentera

70 Rodrigues: Jag tror det är en ekonomisk fråga. Inget annat. Sportchefer står och säger en sak i media, men en sak är säker, pengarna styr.
Kommentera

70 Rodrigues: finns iaf en tanke bakom, men tycker det är konstigt då Sandström kommer lämna inom något år för att testa NHL, Jocke har försökt och skulle kunna bli en målvakt att ha en bra bit framöver, långsiktigt tycker jag det är ett väldigt dåligt beslut
Kommentera

Chris11: Man investerar verkligen för framtiden. Man skippar Jocke för att Felix ska utvecklas.
Ok, vi säger att han gör det. Och sedan? Han drar som ett litet vidbränt popcorn och kvar står BZ med sin tvättade hals...

Man hade chansen att signa en topömålvakt och säkra den positionen för ett par, kanske fler säsonger framåt. Men man väljer alltså att satsa på en målvakt som sticker om han utvecklas eller kanske blir kvar om han stannar i utvecklingen? Han kanske inte ens får ett nytt kontrakt hos oss.

Jag blir fan mörkrädd...

Jag förstod att det skulle dyka upp en Boforskoppling med..

HALLÅ BZ DET ÄR BRYNÄS DU ÄR SPORTCHEF FÖR OCH INTE BOFORS. OM DU SÅ GÄRNA VILL HA MED BOFORS ATT GÖRA. SÄG UPP DIG OCH SÖK JOBB DÄR.
Kommentera

SnowKing: Jag hoppas verkligen att BZ levererar två snuskigt bra spets spelare. För att täcka upp fiasko sillyn hittills.
Kommentera

SnowKing: Köper du Bengtzéns resonemang?
Kommentera

SnowKing: Klart att det handlar om pengar, dumt att tro något annat.
Kommentera

70 Rodrigues: Det man säger är alltså att man värvat en sämre målvakt med flit för den bättre är för bra... Jävligt snett!
Kommentera

70 Rodrigues: Åter en gång visar Brynäs att något topplag blir dom aldrig igen . Vilket djävla tankesätt . Räcker det inte med socialt arbete i En bra start ? Nu ska en målvakts personliga utveckling styra skutan . Nej besvikelsen blev nu ännu större . Hur blåögda är föreningen ? Utvecklas Felix snabbt å bra . Då försvinner han .Och då står Brynäs åter en gång utan en spelare som tänker på sig själv först och främst . Besvikelse är ordet i dag .
Kommentera

70 Rodrigues:
"social verksamhet?" nja... om det något lite handlar om det så tror mer på att det är sparade pengar man räknar... pengar som behövs till spetsen i offensiven!
Kommentera

Hamnar Jocke i Leksand.. Ja, då vette fan alltså..
Kommentera

Peja: Eriksson till Leksand nu då? En riktig nesa i så fall...
Kommentera

70 Rodrigues: Visst är Jocke E dyrare än Rautio men klasskillnaden gör att lagets möjligheter att spela fler slutspelsmatcher(=cash) skulle ha ökat markant. Jag är tex rätt säker på att Brynäs hade slagit ut Djurgården med Jocke mellan stolparna men det får vi förstås aldrig veta...
Kommentera

Mittnamn: Historien känns igen...
Kommentera

Peja: Trodde i min enfald att det handlade om att vinna inte nån jävla social verksamhet? Är grymt besviken😠😠😠😠
Kommentera

70 Rodrigues: Ett svar och en kommentar man kunnat förvänta sig. "Hindra Felix utveckling"... Den ansvarar han väl för själv, tycker man.
Kommentera

70 Rodrigues: oerhört tråkigt att det var anledningen. Felix hade ändå utvecklas bra bakom en stjärnmålvakt som Jocke. Får han ta 15 matcher på en hel säsong så kommer han ändå utvecklas. Det hade varit bäst för laget att ha Jocke istället för Rautio. Men nu väljer man att tänka på Felix utveckling istället för att satsa på att vinna SM-guld...
Kommentera

70 Rodrigues: Men herregud, om Brynäs har chansen att värva en stjärnspelare som är från Gästrikland så måste man ta den. Den enda omständigheten som det hade varit OK att inte värva Jocke E hade varit om man redan haft en superkeeper på plats (Markan, Lindbäck etc) men så är det ju verkligen inte. IG för Bengtzén i mv-frågan, tyvärr.
Kommentera

70 Rodrigues: Känns som det kan ligga något i det. Det finns inget som hindrar någon av parterna från att gå ut med informationen, och väntan skulle kunna innebära att det bara har varit ett rykte. Brynäs kanske insåg att han verkade ha för högt löneanspråk kontra förväntad produktion, eller så har någon annan klubb slängt upp några hundralappar mer.
Kommentera

Chris11: Varifrån får ni all info? Var har Bengtzén uttryckt sig?
Kommentera

Brynäsgubbe: Lär visa sig i GD under kvällen eller imorgon😯
Kommentera

Brynäsgubbe: Enligt Bengtzén. Han kommer förmodligen att dementera det ryktet i GD:s intervju senare idag
Kommentera

70 Rodrigues: ENLIGT? Herregud vad svårt det är med källor.
Kommentera

Blir tydligen inget med Smoothie😢
Kommentera

7800:

Exakt.
Han säger ju i intervjun att det HAR VARIT intressanta diskussioner.

Men jag tror nog det är så enkelt att intervjun är gjord för en
eller två dagar sedan. Och eftersom Rautio nu är klar så kommer
inga diskussioner att fortgå med Brynäs. Möjligen med Leksand.

Och att han kan tänka sig att spela i Brynäs i framtiden.
Det kan ju fortfarande stämma. Att han kan spela där från
och med säsongen 2018/2019 eller liknande.

Att Brynäs skulle ha råd att öka budgeten för målvakterna
från Starkbaum/Sandström till Eriksson/Rautio har jag
svårt att se. Då skulle Brynäs i så fall ha fått en egen
pengakran/välgörare a la Luleå, som ingen känner till ännu.
Kommentera

Står ju att han HAR HAFT kontakt med Brynäs, inte att han haft det idag. Man får väl tänka lite bortanför texten...
Kommentera

Hjälp Lukas vinna nu!

www.shl.se/artikel/80286/
Kommentera

Steenm: Absolut, dock tror jag inte att det är aktuellt med två värvningar av målvakter. Blir nog Felix och Ratio som kommer kampera i vinter, Jocke går nog till Leksand, inte mig emot. Jag tror fortfarande att Felix kommer bli grymt duktig.
Kommentera

Steenm: "Ja det hade känts som en fantastiskt bra lösning."

- Är det verkligen en bra lösning? Att bränna en spetsspelarlön på att ta in två etablerade målvakter och låna ut Felix. ..? Låter som en idiotisk lösning i mina ögon och öron...
Kommentera

2064: Alltså fixar BZ Rautio och Ericsson så är det ju grymt....kanske Modo som hade muntligt med Jocke får låna Felix...vad tror ni?
Kommentera

2064: Ja det hade känts som en fantastiskt bra lösning.
Kommentera

Steenm: Kan vara så att Pecka insett att Felix inte riktigt håller än och därmed behöver ett år i Allsvenskan. Vi lär släppa JJ och Sandström skulle säkert må bra av en säsong i Allsvenskan för sin utveckling så JE och Rautio vore ett bra radarpar.
Kommentera

Chris11: Fast varför kontakt med Brynäs? Vi har ju redan målvakter.
Kommentera

Andreas Galle: Starkbaum och Sandström är också bra målvakter. Ska vi lyckas nästa säsong måste Pecka, Bulan m fl jobba med spelarnas mentala status. Darrigare målvaktsspel får man leta efter.
Kommentera

Man kommer väl inte kunna köra med expertskatt för Erik Christensen
den kommande säsongen?

I och med att det talades om att Scott skulle bli för dyr, när vi inte längre
hade kunnat använda expertskatt för honom nästa säsong. Då kan man
tycka att vi inte borde ha råd med Christensen heller? Eller anser man
att han är mer värd pengarna än vad Scott är? För han lär ju inte vara
billigare, med tanke på hans meriter.

Men om Christensen skulle komma upp i den nivå han höll säsongen 14/15,
så borde han bli en bra förstärkning till en förstakedja.

Men om han hade lite problem med skador den senaste säsongen,
och att han ska till otursskadornas hemvist. Då lär han väl bryta
fingret när han skriver på kontraktet, eller något liknande.
Kommentera

moment22: Ny miljö, Pecka, och en seriös hjärnskrynklare så blir det nog bra;)
Kommentera

Zappaholic: Känns som att jag vill ta en öl eller tretton med dig nån gång. Jag brukar banka bus jag med😃😂😂😂😂
Kommentera

70 Rodrigues: Var?

Länka gärna till där ni läser saker. Är inte så svårt.

Christensen har f.ö varit väldigt anonym i år.
Kommentera

« · 1741772 · »