1150x200-brynasbanner.jpg

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1741772 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
SnowKing: ..."men allt handlar ju om pengar"

Som alltid tycks fattas - oavsett om man som nu säljer av en nästan halv spelartrupp tydligen.
Alla som lämnat, går dom gratis eller?
Kommentera

6984: Jag är inte förtjust över detta jag heller. Jocke hade varit en grym förstärkning. Samtidigt vill inte jag såga Rautio vid fotknölarna. Det är inte en lika sexig värvning som en målvakt som Eriksson, men han måste ju få chansen att prestera i brynäströjan innan alla startar motorsågen.

Men spontant känns detta som ett stort jävla nja.
Kommentera

Zappaholic: Kanske det blir dyrt att ge alla ev nya spelare chansen. Kan ju vara bättre att signa spelare man vet nivån på . En el flera chansningar som leder till kval och degradering blir jävligt dyr och svår att vända på .
Kommentera

SnowKing: Vem tror du drar mest publik? En hemvävd produkt som efter ett antal framgångsrika proffsår vänder hem för att spela i moderklubben redan vid 26 års ålder eller en 30-årig f.d. Lulespelare som slog igenom i Allsvenskan som 25-26 åring och egentligen inte har några meriter alls att tala om.
Vem säljer mest tröjor och säsongskort?
Dessutom, budgetmålvakter brukar sällan ge utdelning (lex Modo).

Med det sagt, nu är Rautio här och det är inte så mycket vi kan göra åt det.
Hade tagit Eriksson alla dagar i veckan så låt oss hoppas att BZ inte gjort en rejäl blunder här.
Kommentera

ellis: Undrar som sagt vad löneskillnaden kan vara mellan dem. Ponera att JE fixat en extra hemmamatch i slutspelet, det innebär väl ca 1 miljon i extra intäkter. Är löneskillnaden större än så? Därtill så skapar en profilerad värvning intresse kring laget, det gör inte Rautio.
Kommentera

Zappaholic: Instämmer i det du senast skrev. Onödigt och fel att sabla ned Rautio. Han är en godkänd målvakt som jag uppfattar det. Men det är just omständigheterna som smakar så beskt. Att man har läge få in en meriterad målvakt från hemtrakten men nonchar detta delikata alternativ.
Kommentera

Zappaholic: Det som stör mig mest är det där med att JE skulle stå i vägen för Sandströms utveckling.

Är Brynäs i första hand en plantskola åt NHL/KHL eller?

BZ bredde på stort och snackade om att det skulle minsann upp en 14:e vepa i taket. Och så avstår man en grym målvakt för att...han skulle stå i vägen för EN målvakts utveckling.

Men OK, Han gör succé, han håller nollan hela säsongen. Sen drar han till Philadelphia och harvar runt i AHL och hoppas på en chans. Brynäs är tillbaka på ruta ett.

Jag roade mig med att scouta Rautio lite genom att kolla på highlights från säsongen. och här är min slutsats.

1. Rautio har problem att håll upp överkroppen när han går ned i butterfly (vilket jag nämnt förut)
2. Han är en puckmotande målvakt som släpper väldigt mycket returer
3. Han ligger väldigt ofta och simmar på isen.

Där har Pecka en hel del att jobba med. Om han har tid vill säga. För Rautio ska väl inte stå ivägen för vår Guldkalv Felix? ;-)
Kommentera

moment22: Denna silly startade med en stor besvikelse. Hade nog varit bättre att infon Bz kom med hade stannat på åsen utan vetskap för oss fans . Skapade bara mer besvikelser . Får hoppas att sillyn blir bättre . Är detta nivån vi kan vänta oss . Då blir det inte speciellt intressant att följa . Vill inte läsa ett enda ord igen som har anknytning till Bz s älskade Bofors .
Kommentera

Märkliga uttalanden av BZ. "Sedan tar vi även hänsyn till Felix. Ska man ta in en så bra målvakt som Jocke Eriksson slår man nästan undan fötterna på en ung målvakt som Felix."

De vill inte ha en ordentlig förstamålvakt alltså, utan två mellanmjölkspaket mellan stolparna. Jag köper inte riktigt resonemanget. Men visst, han drar upp lönen vilket ses som ett mer logiskt skäl.
Kommentera

6984: 14:e flaggan hissas nog inte det här årtiondet åtminstone.
Kommentera

6984: Som ett stort lhc fan sa till mig på jobbet . Rautio skulle passa som simlärare åt 5 åringar . Inte konstigt han var nöjd å slippa Rautio .
Kommentera

ellis:
"Alla som lämnat, går dom gratis eller?"
Nu är inte jag nåt vidare på övergångssummor mellan klubbar... men vi får väl i princip ingenting vad jag tror.
Kommentera

SnowKing: Eftersom det viskats här inne att de inte har råd med den där Smotherman ens, menar jag.
Kommentera

2064
Med tanke på att publiken inte strömmade till i höstas när vi låg 3-4 under en tid så tror jag dessvärre att det krävs mer än Jocke för att locka publiken.... möjligen om Silfver eller Bäckis kommer hem, tills dess får nog vår sportchef tänka sig för med budgetstålarna!
Kommentera

Jan Grismöbel: Mellanmjölk mellan stolparna, Boforsare, retstickor och brunkare. Vad har karln i görningen egentligen??
Kommentera

Nu har Bengtzén sagt bort sig rejält. Han säger alltså att en toppmålvakt skulle stå i vägen för Felix utveckling.
Blir det samma visa när man ska hitta ersättare till Scott och Rödin då? Tar man in två stjärnor där så står de i vägen för Boqvist och Ölunds utveckling då?
Samma sak med Salmela, ska man skita i att förlänga med honom för att han kanske står i vägen för Carlssons utveckling?
Kommentera

SnowKing: Så ambitionen skall alltså att ligga på att inte bli intressantare och få publiken att komma på matcherna? Det där var nog ett av de sämre argumenten jag läst.
Kommentera

munkas: Kanske han är på väg att bygga ett lag som tar sig förbi en kvartsfinal.
Kommentera

Jag får ångest när jag läser Bengtzéns åsikter. Såhär får det inte gå till.
Kommentera

ellis: Man har nog råd med Smotherman, men är inte villig att betala den summan han vill ha för den uppskattade produkten han kan leverera.
Kommentera

7225: Genom att välja de sämre alternativen? Nej Carl....
Kommentera

6984: Klart man har råd med Smotherman. Man betalar ju inte lön till Rödin och Scott längre. En del av de pengarna går till Andersén och Granis sen har väl BZ massa kulor kvar när han valde bort Jocke!! Ollas lön lär ju försvinna så det måste finnas plus på kontot när bara Rautio värvats...
Kommentera

ellis: Jag tror Brynäs har tillräckligt med pengar i skattkistan för att värva honom, men troligtvis anser de att han inte är värda pengarna som han vill ha. Han spelade i Rögles första femma under året och fick inte förlängt. Berodde de på att han var för dålig? Troligtvis inte, då det fanns många i Rögle som var sämre, men han presterade troligtvis inte tillräckligt bra kontra sin lönecheck, för att vara kvar. Brynäs har större budget än Rögle, så när Rögle säger nej pga pengar finns Brynäs fortfarande kvar i matchen, men är Smotherman värd en lön som ligger i trakterna precis under en plats i förstafemma med Brynäsmått? Jag säger nej, och i detta fallet bra jobbat av BZ, men när nästa säsongen summeras finns alltid risken att man får äta upp sina ord.
Kommentera

6984:
Nu läser du väl som fan läser Bibeln?... när o var påstår jag att man INTE skall ha ambitionen?

Jag skrev att det troligtvis behövs mer att locka med än vad Jocke kan åstadkomma för att få till en publiktillströmning som skulle märkas!
Kommentera

Hade verkligen vilja ställa Bengtzén mot väggen nu. Allt Bofors/Karlskoga-tjafs, att inte värva Jocke, jag är så förbannat besviken nu. Detta är så jävla underkänt.
Kommentera

Zappaholic: "sen har väl BZ massa kulor kvar när han valde bort Jocke!"

Vilka pengar då menar du?
Kommentera

SnowKing: Jocke skulle vara ett steg i rätt riktning. Fast med tanke på vila meriter som BZ ser först så kanske det vore bättre att flytta hemmamatcherna till Karlskoga
Kommentera

7225: Jo jag menar lönerna som gick till Rödin och Scott.
Kommentera

SnowKing: Man bygger lag bakifrån. Målvakt och bra backar är en så enormt viktig del av att vinna.

Tveksamt om vi tagit guld utan Svedberg t ex.
Kommentera

Det blir nog att gå på årsmötet och grilla Bengtzén med tunga frågor. Det är mycket man vill ha svar på nu...
Kommentera

Zappaholic:
När man läser kommentarerna här så är det bara jag o ytterligare nån tråkmåns som försöker bedöma vad värvningarna antas kosta... Ni andra... tror ni verkligen att BZ har oändliga högar med pengar att plocka ur?
OM BZ har ambitionen att ta hem Andersén, behålla Salmela + försöka ersätta Rödin o Scott med nåt likvärdigt.... i min enkla värld ser det dyrt ut med Brynäs mått.

Nån mer som tror det kostar att värva spets?
Kommentera

Brynäsgubbe: Haha, nej det hade i alla fall blivit väldigt mycket svårare. Medräknad matchen i kvartsfinalen där han byttes in mot Frölunda så hade han 4 hållna nollor. Bara det säger ju en del om nivån han höll under slutspelet. han hade hysterisk form, för under säsongen var han inte utmärkande bra..
Kommentera

SnowKing: Vem tror att man skall ersätta både Scott och Rödin med nåt likvärdigt? Ett av SHLs BÄSTA radarpar... Då får nog BZ gå till banken några vändor...
Kommentera

Brynäsgubbe:
Intressant att du nämner Svedberg i den här tråden... När han anslöt till Brynäs var det många på forumet som "gick bananas... vad skall vi med en målvakt som inte ens platsar i Modo?"
Kommentera

6984:
Eftersom jag tror att BZ ivf vill försöka ersätta vår toppduo så måste han ju troligen vända på slantarna!
Kommentera

SnowKing: Han prickade en formtopp och hamnade i den berömda "zonen" För OM Pecka och TJ hade vetat om det så hade de knappast startat slutspelet med Honken, eller hur. Ren och skär tur. Hade inte Honken gått sönder så hade denna "heta" Svedberg fortsatt att vara tvåa bakom Honken.

Ha det i åtanke innan du haussar honom för mycket med facit i hand.
Kommentera

SnowKing: Givetvis kommer han att försöka. Men det börjar ta slut på bra spelare med Boforsanknytning nu... Kanske finns det nån Luling ledig?
Kommentera

Många härinne verkar inte fatta vilken potential Felix har. En självklarhet att man ska satsa på honom.
Kommentera

6984:
Nädå... inte i första hand jag som haussar Svedberg... jag försöker dämpa förtvivlan på forumet över faktumet att vi fått en ny målvakt som inte så många tror på... jag säger, en ny spelare förtjänar att få visa upp sig innan han sågas!
Kommentera

TobiasR: Jo då..han blir säkert en riktigt bra målvakt om ett par år när han mognat. Men då kommer han inte att spela i Brynäs.

Och kommer han tillbaka efter några år så ska du se att man ratar honom för nån annan talang...
Kommentera

munkas: Börjar tvivla djävligt mycket på vad Bz har för agenda med föreningen Brynäs IF .
Kommentera

SnowKing: Jag sågar inte Rautio. Jag sågar valet av honom framför J.E. Jag sågar förklaringen med att han skulle stå i vägen för Sandström. Sen kan man undra vilka ambitioner Rautio har för han måste ju ha varit medveten om att man skall satsa på Sandström.
Kommentera

Nu har vi två "billiga" målvakter borde finnas pengar till att värva en bra första femma för dom pengarna hoppas jag. Sen har jag kollat på en hel del Highlights med Bik och Marcus Nilsson ser väldigt intressant ut något för våran andrakedja till att börja med ? eller är han för tunn?!
Kommentera

Haha asså fan, jag blir mer och mer förbannad när jag tänker på det. Här har vi chansen att ta hem en Gävleson som dessutom är på toppen av sin karriär, och lär vara så i många år framöver. Hade kunnat vara en kille att bygga laget kring, en riktig stöttespelare. Och en jävligt bra målvakt, vilket han visat på många olika sätt och i många klubbar.

Vad fan gör vi? Jo, värvar LHC:s dissade målvakt som dessutom svek i slutspelet.

Jag är fan mållös. Det här är inte sant. Jag har inte varit med om en liknande besvikelse under en silly.

Sjukt.
Kommentera

moment22: Väldigt glest på läktarna i Luleå
Kommentera

7225: Uselt!
Kommentera

Steenm: Men Pecka har väl spått i kaffesumpen och sett "glöden i ögonen" på Rautio. Det kanske kan bli bra, vem vet...Eller så går det åt skogen....Hur som helst så var det inget val som imponerar innan säsongsstart...
Kommentera

Steenm:

Förstår inte den uppkomna ilskan och förvåningen här på forumet. Att det skulle bli Rautio visste vi sedan någon vecka. Varför har vi ju också listat ut sedan länge. Att anledningen är att man ville satsa på Felix och att man tror mycket på honom. Att en värvningen av en given förstamålvakt skulle riskera att hämna Sandströms utveckling. Detta är ju verkligen inga direkta nyheter. Detta har ju stötts och blötts i minst en vecka om inte längre.
Kommentera

7225:

Jag satt och tänkte samma sak! Fan det är ju semifinal.
Kommentera

Snacka HOCKEY och inte en massa påhopp på varandra. Snart nöjer jag mig inte med att radera inlägg...
Kommentera

« · 1741772 · »