1150x200-brynasbanner.jpg

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1741946 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
HitTheLights: Hände ingenting för Lööke i Allsvenskan, tex 4 mål på 35 matcher
Kommentera

7225: wow fina stats på prospekt hehe not .
Kommentera

6984: Och är Jocke så bra att han alltid skulle vara "bäst för dagen"? Och i så fall, kan man verkligen låta bli att värva en spelare på grund av att han är för bra? Kan köpa att han är för dyr, det andra resonemanget låter mest amatörmässigt.
Kommentera

6984: Det sistnämnda är nog närmast sanningen . Snälla säg inget till alla mighty om detta .
Kommentera

Huge: Nej, du har inte missat nåt. Chris 11 har däremot missat att Brynäs tänker fortsätta sitt "bäst för dagen tänk". Vilket ger mig slutledningen att man anser att Rautio och Sandström ses som jämbördiga.

Är Sandström så bra att han kan jämföras med "En rutinerad SHL målvakt på toppen av sin karriär"

Är Rautio så ojämn att man jämför honom med en juniortalang"?
Kommentera

Huge: Ja? Eftersom man tog in Rautio istället för Eriksson för att satsa på Felix som Bengtzén sa. Man ville inte ha en för bra målvakt utan man ville ha en som kan sitta på bänken till förmån för Felix. Om man nu värvade Rautio som förstamålvakt så går det inte ihop, isåfall sa Bengtzén en sak till tidningen och hade en annan tanke bakom det hela...
Kommentera

Lööke var tydligen en vattendelare på NHL-draften. Hälften såg ingenting i honom medans andra hälften såg en stor talang. Själv tycker jag han är svårplacerad. Gjorde en grym debut som ung men verkar inte riktigt klara av att höja nivån ytterligare, kanske var han bara väligt tidig i sin utveckling? Har han gjort avtryck i allsvenskan? Jag har sett för lite för att bedömma det, någon annan så har bättre koll som vet?
Kommentera

6984: : "Inget att bry sig om. Lejonkräk skulle hylla om Brynäs bestämde sig för att ställa en miniatyr av gävlebocken i kassen."

Jasså, men jag har inte hyllat Brynäs för valet av Rautio. Jag säger bara att vi ska ge honom en chans innan vi sågar honom.
Sen såklart så hade det ju varit kul med Jocke i kassen men det kan bli bra med Rautio/Sandström också kanske. Jag ligger lågt även om vissa ser det som att hylla.
Kommentera

Chris11: Så Felix är redan nästa säsong tänkt som förstemålvakt och Rautio ska vara back up?
Ok, isf måste jag ha missat nåt.
Kommentera

Zappaholic: Tack... då förstår du hur jag resonerar. Och visst kan vi bli bättre.
Kommentera

6984: Fy fan blir ju mörkrädd . När som du skriver rautio ska tävla med en junis . Hehe då vet vi vilken nivå våra målis ar blir nästa sosse. I stället för en given första målis som dessvärre hämmar en junis utveckling. Ska man skratta eller gråta över Bz s resonemang.
Kommentera

Ena stunden ska det utvecklas juniorer och sen ska det inte det. Lööke får lämna för att han "inte var tillräckligt bra". Jahapp... han har ett år kvar som junior och spås en lysande framtid. Men han är tydligen inte tillräckligt bra för Brynäs. Vänta en vecka så är han klar för Frölunda.
Felix då som verkligen inte är tillräckligt bra ska vara förstamålvakt i ett lag som "satsar på att bli topp 4". Han ska ta ett så stort ansvar och vara den som avgör matcher. Visst hans framtid ser även den ljus ut, men han är inte redo att axla rollen som etta riktigt än. (Felix kommer att vara etta för han är bättre än Rautio) Istället för att ha en stjärnmålvakt att lära av så tar man in Rautio som ska sitta på bänken mer än halva säsongen...

Det rimmar illa Bengtzén.
Kommentera

6984: Närå, jag tycker inte du är opassande. Tycker du hjälpt till att lyfta nivån även om vi kan bli ännu bättre :-)
Kommentera

7877: I senaste intervjun med BZ i GD så ska ju de båda målvakterna kampera om platsen som keeper vilket jag tolkar som att Rautio ligger på samma nivå som Felix. Samtidigt så kan man dra slutsatsen att man anser att Jocke är för bra och att Felix inte kan konkurrera med honom. Så har man en övertro på Felix som skall kunna konkurrera med Rautio som enligt BZ i intervjun, är "på toppen av sin karriär". Eller tycker man att Rautio inte är bättre än att han kan konkurrera med en talang som är ojämn just på grund av sin orutin.
Kommentera

6984: "Och du tar för givet att de har varit överens om valet?"

Tja, man kan väl i slutändan vara överens även om nån av ansvariga kanske hellre hade sett en annan målvakt men fått ge sig då ekonomin ev har satt begränsningar och pengarna även ska räcka till andra saker?

Felix är visserligen junior men har nu fått en säsong med erfarenhet under bältet.
Ja, han gjorde ett par enkla missar mot slutet men det var inte där vi egentligen förlorade direktplatsen, det var i första hand pga dålig effektivitet.
Med en rutinerad Rautio vars stats visar att han håller hög SHL-klass så känns det som att Felix får en stabilare och tryggare förstekeeper att luta sig emot, jämfört med Starky som varit lite svajig.
Han är ändå tillräckligt bra för att ex inte bli utlånad, som jag ser det.
Att låna ut honom när man först visar att man vill satsa på honom vore väl isf ett skapligt bra sätt att få honom att ev lessna , med stor risk att han försvinner från klubben i förtid.
Kommentera

Brynäsgubbe:

Ja med tanke på att man har ganska begränsade ekonomiska resurser, så är det ju extra viktigt att scouta väl.
Kommentera

Zappaholic: Skillnaden ligger i att de måste ses som "offentliga" personer. Att som tex Huge gjorde och angripa personer för deras åsikter och kalla dem för gnälliga och okunniga ser jag som allvarligare. Detta påverkar nivån i boken på ett helt annat sätt. Det är MITT sätt att se på saken som moderator här. Om jag "går över gränsen" med ett inlägg som är skrivet med glimten i ögat, som Snowking hävdade" , eller mitt val av nivå och skilja "påhopp" och kritik av de som representerar Brynäs gör att jag är opassande som moderator så kliver jag gärna åt sidan.
Kommentera

6984: Skumt resonemang att man inte vill slå undan benen på Felix...Ska man inte försöka ha så bra lag som möjligt? Om Felix är den kommande stormålvakt som man tror, så kommer hans dag ändå utan att man för den delen måste kratta vägen framför honom.....
Kommentera

Brynäsgubbe: Bara hoppas dom inte finner några som hemma r våra juniorers utveckling. 😆😆
Kommentera

6984: Trivselreglerna säger ju att man inte ska angripa personer. Senast jag kollade så är spelare i Brynäs och bz också personer så då kanske man inte ska tillåta att vilken skit som helst kastas åt deras håll.

Bara en tanke. Ingen kritik.
Kommentera

Johan Norrström: Jag kan väl lägga till att jag tycker det är proffsigt att de åker över för att scouta spelare. Det är bra.
Kommentera

6984: Men va fan Alcen är ju bara målvakts coach så han vet inget . Precis som oss läktarcoacher.
Kommentera

SnowKing: Gör det Och om du tycker att jag gick över gränsen så får du väl anmäla inlägget.
Kommentera

Brynäsgubbe:

Det borde ju glädja många skribenter här på forumet.
Kommentera

6984:
Tror nog jag har skaplig koll... men du körde nån raljerande ton mot Lejonkräk för en stund sen, så jag kanske skall kolla reglerna i alla fall.
Kommentera

SnowKing: Skillnaden är fortfarande att det finns regler i den här boken som säger att man inte kan kalla sina medskribenter för vad som helst. Att man gör bedömningar och har åsikter om vad en sportchef har värvat faller sig naturligt att vissa sågar andra hyllar.

Men du verkar tveksam så jag föreslår att du läser reglerna för forumet.
Kommentera

Zappaholic:
Så låter det ja... hyfsad nivå på jänkarna så kan det nog bli bra!
Kommentera

Charles: Haha, bara jag som tycker det är skitkul (eller nja) att han sitter och kisar framför EliteProspects? Trodde det var en myt att sportchefer faktiskt gör det. Herrejösses.
Kommentera

Huge:

Jo det är ju den tiden på året. Det är inte bara stora motorsågen som plockats fram, vissa kör hårt med jordfräsen också. ;)
Kommentera

Brynäsgubbe: Huge är som vanligt naiv och tar för givet att ALLA är rörande överens om valet av målvakt. Mina källor säger att Pecka är långt ifrån nöjd med valet av målvakt...
Kommentera

6984:
"Nivån sjönk som en sten så fort du kom in här" (Huge)
Ja, otrevligt när inte nyförvärv o BZ får klandras ostört... fyy Huge!
Kommentera

Charles:

Bengtzens resonemang och plan inför nästa säsong verkar vara väl genomtänkt.
Kommentera

Huge: Du hade fel om Tommy Jonsson, du kan lika gärna ha fel om detta. Vad är det som är så jäkla roligt?
Kommentera

SnowKing: Då har vi ju svart på vitt vad BZ vill. Två spetsspelare från AHL in, en center och en forward. Försöka behålla Ollas, Salmela och Alcén.
Kommentera

Johan Norrström: Ähh, det är ju skitenkelt att hänga med i alla toksvängar.
Brynäs är på väg att bli ett gäng brunkare av boforsare och lulingar.
Bevis: BZ har värvat Thorell från Karlskoga och Rautio som spelat i Luleå.
Sen är Rautio en värdelö simmare.
Bevis: att en kompis chef som är engagerad LHC:are tycker det.
Att en kunnig och erfaren målvaktstränare och sportchef inte håller med är ointressant som bevisvärde.
Är rätt säker på att det kommer mera, som man säger... :-)
Kommentera

Zappaholic: Fan Grana är HET ikväll.... måtte han ha ritat på för oss till nästa säsong...
Kommentera

Huge: Och du tar för givet att de har varit överens om valet? Jag anser att det inte är rätt väg att gå med att satsa så hårt på en junior i och med att vi båda vet att han inte blir kvar värst länge i Brynäs OM han blommar ut.

Jag strävar efter kontinutet. Jocke E hade kunnat vara den målvakt som skapat just detta. Han kan givetvis dra han med men han är i ett helt annat läge i sin karriär och chansen att få behålla honom är större än Sandström (OM han nu blommar ut)

Om detta är att vara okunnig läktarcoach så får det stå för dig. Det är absolut inget skäl att komma in här och börja skriva en massa påhopp so "gnälliga" "okunniga" och liknande. Nivån sjönk som en sten så fort du kom in här. Vad ska jag dra för slutsatser av det?
Kommentera

Zappaholic:
Ursäkta.. det råkade bara hamna hos dig, inte meningen!
Kommentera

SnowKing: Och när har jag påstått att BZ har oändligt med pengar????? Du får nog adressera någon annan med den frågan.

Det jag tror är att det finns pengar då Rautio och Thorell signats, och att Rödins och Scotts lönekostnad är borta. Alltså borde det finnas möjlighet till spetsvärvningar, även om Andersén skriver på.
Kommentera

mer nyheter förövrigt, Lööke blir inte kvar inte heller Broadhurst, man har gett kontraktförslag till Salmela, och diskuterar förlängning med Alcén och Ollas

Ersson och Boqvist får inge A-lag kontrakt än utan ses som 9:e back och 15:e forward tillsvidare

även en del info om vart dem letar efter Rödin och Scotts ersättare
Kommentera

6984:

Va? Nu hänger jag inte riktigt med faktiskt!
Kommentera

6984: Vad är det isf för ironiskt med det?
Om kunniga och insatta ansvariga som Pecka och BZ nu presenterar Jocke E istf Rautio så hade det väl förmodligen berott på att man ansett den lösningen vara den bästa utifrån de förutsättningar och den helhetsbild man arbetar.
Men nu valde man Rautio, och då måste man väl förmodligen ha bedömt det som att HAN är den bästa lösningen utifrån förutsättningarna.
Om det sen visar sig vara rätt eller fel, är ju omöjligt att sia om.
Ja, om man nu inte heter Powerfade eller BRYNÄS4EVER förstås, dom vet ju alltid på förhand vilket beslut som är det rätta....
Kommentera

Skrubben: Håller med om att offentliga löner vore att föredra, men samtidigt har vi ju inte riktigt den kulturen i Sverige. Folk pratar ogärna om sina löner.
Kommentera

Johan Norrström: Haha, jag fattar inte hur folk kan bli förvånade över detta. Den enda logiska förklaringen till att man tog in Rautio var ju Erikssons lön och att man inte vill värva någon som kräver att vara gjuten förstamålvakt. Detta har vi ju pratat om i flera veckor.

För övrigt skulle det vara jävligt kul med offentliga löner i SHL. Då skulle man kunna se Bengtzéns situation svart på vitt. Om vi alla kunde se att det faktiskt var ohållbart att ta in Eriksson med löneanspråk som ligger över 200 tusen/månad, hade alla fans varit mycket mer förstående. För som jag tolkar intervjun, så är det just kostnaden där skon klämmer. Nu börjar folk istället fantisera och kräva att Bengtzén ska värva in en toppmålvakt med meriter från KHL, man ta hem Andersén och förlänga med Salmela, och så ska man ersätta Rödin och Scott.

Fattar ni inte att han behöver göra prioriteringar? Den nyss nämnda listan av spelare kommer vi inte ha råd med. Så enkelt är det.
Kommentera

Jan Grismöbel: Dina åsikter är inte barnsliga, det är ditt språkbruk och din otroligt nedsättande tonen gentemot BZ. Man får inte alltid som man vill men man måste lära sig att hantera det utan att få raseriutbrott.
Kommentera

Jan Grismöbel: Haha, det ironiska är att om Brynäs hade presentera Jocke E som en solklar etta i kassen så hade de hyllat det beslutet med.

Brynäs kan liksom inte göra fel. Jag tror banne mig att de skulle stötta ett beslut om att skrota oken på tröjorna med.
Kommentera

6984: Det vet jag . Enligt kräk och Huge al mighty så är allt som Brynäs gör rätt . Och vi läktarcoacher fattar ingenting . Tur att vi har dom 2 som rättar oss när vi tycker "fel"
Kommentera

Jan Grismöbel: Inget att bry sig om. Lejonkräk skulle hylla om Brynäs bestämde sig för att ställa en miniatyr av gävlebocken i kassen.
Kommentera

7225: Så det är barnsligt när jag vill att det satsas seriöst på en 1 målis .gillar inte när en junis ska sätta nivån på vad man ska ha för målvakts nivå. Om Felix stannar i utvecklingen då ? Såg ju inte speciellt stabilt ut i slutet . Vad har Bz för ursäkt då ? Trodde det var en elit förening där resultat räknas . Är bara jävligt besviken . Är det tillåtet?
Kommentera

« · 1741946 · »