1150x200-brynasbanner.jpg

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1741946 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
HitTheLights: Hände ingenting för Lööke i Allsvenskan, tex 4 mål på 35 matcher
Kommentera

7877: Ja man anser ju att Jocke skulle stå i vägen för Felix utveckling så man får väl dra den slutsatsen att Jocke är för bra...
Kommentera

Den här sillyn börja som säsongen slutade! Vad sänder detta för signaler till "våra" spelare ute i dom andra ligorna som är sugna på att komma hem till Sverige?
Kommentera

Jan Grismöbel: Du kan ju läsa vad läktarcoacherna tycker om killen, fast vad vet de?
Kommentera

7225: härligt, en back som ratats av fiasko-HV! Vart har du läst det?
Kommentera

6984: Fattar bara inte logiken....När han är där Brynäs tror han kommer att vara om några år nyper ju bara NHL honom....
Kommentera

7225: Fråga Huge? Han brukar ju ha koll på det där med att bedöma vad läktarcoacher skriver. Fast varför släpper HV honom? Är det för att de är "kunniga yrkesmän"?
Kommentera

7877: Fast det finns ju andra lag här i Gävle som just har det som filosofi att låta spelare utvecklas för att säljas direkt någon visar intresse...Brynäs, hockeyns Gefle IF....
Kommentera

7877: Ja så är det givetvis.. Philadelphia har ju tingat honom och har inte de något behov av målvakt så kan en utblommad målvaktstalang mycket väl vara ett bra alternativ att ingå i en bytesaffär med någon annan NHL franchise.
Kommentera

Chris11: Du tolkar BZ:s ord på ditt sätt. Jag tolkar det så här:
Jocke E hade varit att föredra men han är för dyr.
Rautio är snäppet under men ändå en bra målvakt och betraktas än så länge som förstemålvakt.
Ett bra läge för Felix att utvecklas ytterligare, då Jocke E förmodligen hade hållit Felix på bänken i alltför hög grad, nåt som knappast gynnat dennes vidare utveckling. Nu får Felix en lagom bra målvakt att tampas med utan att konkurrensen blir för stor eller liten.
I grunden förstår jag inte hur så många verkar dissa Rautio och få honom att framstå som en medioker målvakt, när han de facto slutade 4:a i målvaktsligan med över 91% i saves.
Jag undrar faktiskt om Jocke E är en så jävla mkt bättre målvakt, ärligt talat....
Kommentera

7225: Dom vet ingenting . Bättre att fråga Huge al mighty. Han vet . Precis som jag skrev förut . Har en kollega som är en mycket ivrig och trogen fan av lhc . Valde sin stol personligen innan Saab arena byggdes färdig . Han var djävligt glad å slippa simmaren Rautio. Men va fan vet han . En läktarcoach . Fråga Huge al mighty.
Kommentera

7877: ja till vilken nytta ska man satsa så hårt på Felix? När han blir så bra som man hoppas på så drar han till NHL. Sen när han vänder hem mot Sverige så blir det väl samma sak som med Eriksson, då ska man satsa på en junior som finns i föreningen och Felix hamnar i en annan SHL-klubb.
Jag förstår inte alls Bengtzéns agerande hur mycket jag än vrider och vänder på det.
Kan det vara ett krav från sponsorer att man ska satsa på juniorerna i första hand?
Kommentera

Chris11: En polare var på massage och massören som känner Brynäs lagläkare eller nåt berättade att Axel var på G....ska va relativt säkert att det i alla fall inte är nåt han hittade på då de är vänner/bekanta.
Kommentera

Huge: Rautio gjorde en bra säsong i LHC den här säsongen även om han dippade i kvarten. Men man får ha i åtanke att LHC har en erkänt bra defensiv med flera landslagsbackar framför målvakten. Rahimi och Junland för att nämna två.
Jag tror att Starkbaum och Felix båda hade haft bättre stats med det försvaret framför sig.
Kommentera

6984: Kanske därför Nörstebö får gå...Kommer aldrig inbringa några NHL-miljoner till klubbkassan.
Kommentera

7225: låter inte alls kul om det skulle vara så. Jag har knappt hört talas om Eidstedt... Ska vi ha in en stor och tung back så ska det vara en general som städar rent runt egen kasse. Jag är osäker på om han är den typen av back (?)
Jag vet att man var på g att signa honom när Salmela blev skadad, men det blev inget av med det då, så jag tror dig absolut.
Kommentera

7877: "Ersättningen" kan du inte skriva i plural om du ska använda miljoner ;-) Det finns väl bara en vinnare i en sån övergång. Det är IK Huge så det kanske därför Huge vurmar så för honom ;-)
Kommentera

6984: Snarare tvärtom, vad jag förstått: LHC hade en jävligt bra offensiv och ett par bra backar men trots detta sammantaget relativt stora problem med defensiven. Det såg ofta virrigt ut, speciellt mot Växjö men även i många andra matcher. När dom inte fått utdelning på sin överlägsenhet i offensiven så har dom alltför ofta sett märkbart darriga ut bakåt och det har dom haft problem med rätt så länge.
Det är därför dom hittills inte gått speciellt långt i sina slutspel, med tanke på hur mkt dom satsat genom åren.
Kommentera

Färjestad rensar i truppen. Klara att lämna är Johan Olofsson, August Gunnarsson, Martin Röymark, Johan Persson, Niklas Arell, Justin Pogge, Daniel Gunnarsson, Travis Turnbull och Antti Tyrväinen.
Kommentera

Huge: Bara SAIK och Frölunda släppte in färre mål än LHC den här säsongen. Sett till Rautios 91% i räddningar tyder på en bra defensiv.
Kommentera

7225: Du skrev ju tidigare ikväll att du trodde att det skulle bli bra.
Kommentera

Jan Grismöbel: Vi kanske kan lägga av med de raljerande öknamnen??
Kommentera

Jan Grismöbel: "Precis som jag skrev förut . Har en kollega som är en mycket ivrig och trogen fan av lhc . Valde sin stol personligen innan Saab arena byggdes färdig . Han var djävligt glad å slippa simmaren Rautio"

Du tjatar väldigt mkt om den där överengagerade kollegan och hur passionerat LHC-trogen han är.
Är dock ledsen att göra dig lite besviken: graden av engagemang behöver tyvärr inte stå i direkt relation till hur kunnig och insatt man är.
Du har väl hört uttrycket: "Tomma tunnor skramlar mest"....
Kommentera

Huge: Tänkte mer på att han har sett rautio lite mer live än vad vi Brynäsare och läktarcoacher har gjort . Så när han bedömmer tror jag nog mer på han än Huge al mighty.
Kommentera

6984: Stöder väl isf min uppfattning: trots tveksamt försvarsspel emellanåt så släpper LHC in få mål.
Låter i mina ögon som att man då har en klart kompetent målvakt i bl.a Rautio.
Nåt även hans stats och 4:e plats i målvaktsligan understryker.
Kommentera

Zappaholic: " Då har vi ju svart på vitt vad BZ vill. Två spetsspelare från AHL in, en center och en forward. Försöka behålla Ollas, Salmela och Alcén."

Ok, har vi bredare spets på forwardssidan då? Eller räknar BZ med att hela den befintliga mellanmjölken ska ha Silfverbergs utvecklingskurva under sommaren?
Kommentera

Jan Grismöbel: Nu är det ju inte almighty som bedömt honom utan Pecka, BZ och Bulan.
Men du får gärna fortsätta tro att din gapande kollega är mer insatt och kunnig än dessa 3 erfarna yrkesmän, när det gäller att bedöma Rautio.
Det säger väl isf rätt så mkt om hur seriöst man egentligen ska ta DINA åsikter....
Kommentera

7225: Ryktet om Eidstedt kunde man läsa tidigare denna säsong. Han ryktades in när vi hade som flest skador. Jag tvivlar på att han är aktuell nu. Om man redan gett Salmela ett förslag, så är ju han den sista pusselbiten på backsidan. Andersén har ju kontrakt med oss nästa säsong, så Bengtzén kan ju inte värva massa andra spelare och sedan hoppas att Andersén stannar i AHL.
Kommentera

7225: Nä, det är helt omöjligt, Einstein har aldrig spelat i vare sig Bofors eller Luleå.
Kommentera

Huge: Det var inte vad vi diskuterade. Att Rautio är ett bättre alternativ än Starkbaum är klart i mina ögon. Men hur hade han klarat sig med våra backar framför sig den här säsongen?
Kommentera

6984: Och hur vet du att HV valt att släppa Eidstedt?
Antingen har väl "kunniga yrkesmän" bedömt det som att han inte platsar riktigt i ett tufft konkurrensläge eller så har han själv valt att byta miljö.
Det borde väl vilken läktarcoach som helst
ha kunnat räkna ut utan att fråga mig, tycker man...
Kommentera

moment22: Och inte Eidstedt för den delen heller... Jävla autocorrect.
Kommentera

Huge: Tja, om han nu har varit aktuell för Brynäs så måste det ju ha funnits en dialog mellan BZ och hans agent... På tal om yrkesmän...
Kommentera

Skrubben: Om det nu inte ser mörkt ut gällande Salmela och ev Andersen?
Då låter Eidstedt isf klart intressant.
Sannolikt mer att BZ kanske bara visat ett inledande intresse utifall att, sas...
Kommentera

munkas: Vet inte om vi har bredare spets. Det återstår att se. Ringde en kompis från Karlskoga för en stund sen och där tycker de att de blivit av med sin bäste spelare. Han trodde Thorell skulle göra riktigt bra ifrån sig i SHL.

Men vad vet han. Han är bara en okunnig läktarcoach.
Kommentera

6984: Ja, om Rautio nu som du säger är bättre än Starky så är det väl högst troligt att han fullt logiskt också hade klarat sig bättre än Starky bakom våra backar.
En vild gissning bara, låter det osannolikt?
😉
Kommentera

Zappaholic: Låter intressant och positivt med Bulans och BZ:s värvarstråt i västerled. Men det kommer säkert att gnällas över det dom ev plockar hem, likt det gnälldes över Scott och Sweatt....
😀
Kommentera

6984: Det är ju inte riktigt samma sak att skriva "det blir nog bra" som att hylla.
Kommentera

Huge: Nja, säg inte det. Det beror ju på vad målvakterna har för bra och mindre bra sidor. Jag hävdar fortfarande att Rautio släpper för mycket returer och "simmar" ofta i sitt spel. Då krävs det stabila backar som kan hindra motståndare från att peta in returer. Där hävdar jag att LHC's backar är bättre än våra backar iom att de är tyngre och mer fysiska i sitt spel. Så jag tror att det hade gått sämre för Rautio om han spelat i Brynäs än som det gjorde nu i LHC.
Att Rautio är en bättre målvakt än Starkbaum beror på att Starkbum släppte in väldigt många distansskott när han var oskymd.
Kommentera

7225: Fortfarande väldigt positiv inställning
Kommentera

6984: Fast jag hade ju inte varit mindre positiv om Jocke värvats, jag tror att både Jocke och Rautio är bra målvakter faktiskt och sen har vi ju Pecka som kan hjälpa till också. Det blir nog bra.
Kommentera

7225: Nej hade Jocke värvats så hade jag känt mig väldigt trygg när det gäller målvaktssidan. Nu känns det inte lika tryggt. Långt ifrån.
Kommentera

6984: Frågade polarn som är fanatisk lulesupporter. Svar:

"Åh fan. Njae - ingen första målis. Men helt ok backup. Släpper mkt returer. "
Kommentera

6984: Vi får hoppas på det bästa, bara att gå vidare och välkomna Rautio.
Kommentera

7225: Det får inte vara sant. Då gör vi en Modo innan säsongen ens har hunnit börja. Varit på ett gäng HV matcher då jag är bosatt i Jkpg och han är så otroligt dålig... Mina vänner där hade bytt honom mot en påse mögliga chilinötter
Kommentera

7225: Blunda och hoppas får vi göra...
Kommentera

Huge: De kommer hem tomhänta, var så säker. Allt är för dyrt som dom (ev) tittat på. Och så har de tärt en massa respengar bara ur klubbens magra kassa...
Kommentera

bradberry: varför fråga en luleå supporter . Han fattar inget ändå han är ju bara en läktarcoach allt enligt Huge al mighty.
Kommentera

Zappaholic: Han kanske är lika kunnig som han i Linköping..
Han som ville bliav med Rautio.
Han var ju kunnig😀
Kommentera

bradberry: Vad ska vi med JE till. Skjut högt så går det in.
Se bara på Silfverbergs skott..

Sen så gick Modo all-in på att signa JE. Det hade kostat 250" för att få honom. Då finns det absolut inga pengar över till att satsa framåt.
Tror nog att Rautio är billigare än Starky. Då tjänar man ju lite till som man kan lägga på spets.
Kommentera

« · 1741946 · »