1150x200-brynasbanner.jpg

Sv: Silly season 2016-2017

« · 1742321 · » Till forumet

Sv: Sv: Silly season 2016-2017
Zappaholic: Mja, Christensen hade ju en allvarlig skada under säsongen så jag ser hellre att man finner någon annan. Gärna ett radarpar typ Kiiskinen/Rosén (Även om det inte skulle hända på en världskarta. Men typ så...)
Kommentera

Zappaholic: En skadefri Christensen är utan tvekan en toppspelare i SHL. Men vågar Brynäs ta in någon som kommer från en skadefylld säsong?
Kommentera

6984:Christensen vore ju mumma. Växjö har några bra också. Reddox bland annat. Det verkar inte som Bz har så bråttom, vilket jag tycker är bra. Hellre att det blir rätt!!
Kommentera

Zappaholic: AHL i all ära men jag skulle hellre vilja se att man värvade spets från något konkurrerande lag. Då försvagar man det laget samtidigt som man förstärker sitt.. More bang for the buck så att säga
Kommentera

Peja: Vi har ju förhoppningsvis Granis som Jämtin-typ. Dessutom är han skickligare. Spets nu bara tack, om Andersén kommer och Salmela stannar.
Kommentera

Peja: Haha, ja men Jämtin är ju typen av spelare som man älskar att ha i sitt lag men hatar att möta. Det vore nåt det. Grana och Jämtin i samma kedja hahahaha
Kommentera

6984: Har alltid stört mig på den där jäkla Jämtin, men han vore nog ett namn som skulle väcka intresse hos folk. På en del sätt påminner han lite om när Bulan spelade själv. Dessvärre platsar han inte i en förstakedja.
Kommentera

7877: Det hade jag koll på... ;-)
Kommentera

7877: Det hade i och för sig varit ironiskt om jag blev avstängd som aldrig deltagit i något dåligt här....
Kommentera

6984: Kom nyss in, kollade inte så noga neråt. Sorry!
Kommentera

Peja: Jag tror inte att såna namn lockar den stora massan, ströbesökarna.
Kommentera

6984: Å andra sidan behöver inte nordamerikaner ha uträttat någonting för att många ska hypa dom... Häftiga namn går alltid hem tills man ser de spela, åtminstone. Många trodde ju stenhårt på både Brödrosten och Wanvig när de kom.
Kommentera

Peja: Nej här krävs det nog ett par rejäla nyförvärv Nackdelen med att värva från AHL är ju att väldigt få har hört talas om dem så några publikmagneter lär det inte bli därifrån. I alla fall inte förrän de gjort avtryck i Brynäs med en massa mål och rubriker i gävletidningarna.
Kommentera

6984: Bulan och BZ har nog en gedigen lista på spelare som är aktuella för spel i Europa. Jag tror att det är väldigt viktigt att de gör som Sundlöv sa att han gjorde när Scott och Sweatt togs in, dvs prioriterar skridskostarka forwards. Annars kan det bli svårt för en nordamerikan som kanske aldrig har spelat på stor is, särskilt med Bulans hockey. Fast samtidigt spelar många européer i AHL, så det behöver ju inte nödvändigtvis bli nordamerikanska spelare som man tar in därifrån. Jag skulle gärna se Dennis Everberg i Brynäs men kanske inte riktigt den "high profile"-spelaren som man vill ha in till förstakedjan...
Kommentera

7877: Jag trodde att jag hade gjort klart att den diskussionen var avslutat i den här tråden. Ska jag bli tvungen att statuera exempel eller?
Kommentera

mk: Hen är ett könsneutralt personligt pronomen. Han, hon, hen. Man kan inte kalla sig själv "hen" i ett försök att slippa definera sig som man eller kvinna. Om någon förresten är tveksam till könstillhörighet så står det i passet.
Kommentera

Peja: såg att du bubblat mig Peja.. vi får snacka i moderationsboken...
Kommentera

Metalman: Våra tänkta ersättare för Rödin och Scott lär vi få vänta på. Om nu BZ och Bulan ska åka över pölen för att scouta spelare så lär de ju kolla på ett antal och sedan skall det utvärderas och sedan förhandlas.

OM de nu inte gör som i "tjuren Ferdinand" och hittar rätt på en gång... skrämmande likt en del värvningar Brynäs har gjort genom åren förresten. Så scoutingen gick nog till som i Ferdinand. "Honom ska vi haaaaa!!!"
Kommentera

Tjena grabbar, jag har både hink och spade, får man vara med och leka? Men passa er min farsa är polis!
Kommentera

Zappaholic: Knepigt att diskutera Thorell när ingen har koll på honom. Jag har inte heller koll men konstaterar att Luleå gjorde flera lyckade allsvenska värvningar när Bulan var där uppe. Det känns i alla fall mer betryggande än om allsvenska grabbar aldrig hade lyckats i SHL, för så är ju absolut inte fallet.
Kommentera

munkas: Har ingen lust att diskutera Thorell med dig. Sätt igång med ditt reflexmässiga silly season-gnällande istället...
Kommentera

Zappaholic: Haha, om du ska förolämpa mig så kanske det är bättre att använda ord som gemene man förstår, annars tappar det lite av poängen. Släpp det nu innan du blir avstängd, det vill vi ju inte... Vad tyckte du om Thorell då?
Kommentera

Forsberg 1978: Ja några nya tilltänkta nyförvärv hade varit skoj att se :)
Kommentera

Va fan har ni PMS här inne eller?

Någon som har några nya rykten om spelare?
Kommentera

munkas: En ursäkt hade varit på sin plats men är man evertebrat då är man. Håll dig till ämnet i fortsättningen om du ska tilltala mig.
Kommentera

Zappaholic: Jag har släppt det där nu och gått vidare, vatten under bron. Lejonkräk postade nyss en intervju med Thorell. Ta fram dina popcorn och colan och kika lite på den så blir du på bättre humör. 👍
Kommentera

Zappaholic: OM du känner dig påhoppad så anmäler du inlägget.
En utmärkt funktion just för att vi inte skall ha en massa privata pajkastningar här.
Kommentera

6984: Ok. Då vet jag. Det är alltså ok att posta ett inlägg i tråden som munkas gjorde, men inte ok att bemöta det i tråden.

Jävligt märkligt.

Och jag tycker fortfarande det är jävligt ryggradslöst av munkas att skriva hittepå om vad jag sagt. Han kan högaktningsfullt dra åt helvete.

Så. Nu är jag klar.
Kommentera

Zappaholic: Visst får du bemöta det. men inte i den här tråden...
Kommentera

6984: Så det är ok att kasta ur sig skit som inte är sant? Det ska jag inte få bemöta? Märkligt.

Men jag släpper väl det då.
Kommentera

En intervju med Gustaf Thorell 😀😀😀
Kommentera

Zappaholic: Jag är beredd att träda in som den noble personen här och släppa debatten nu. Nu fokuserar vi på hockeyn istället. 👍
Kommentera

Zappaholic: Jag har gjort en felanmälan angående PM. Jag visste inte att även mejlen här är nere. Marcus har inte fixat buggen än. Jag vet inte varför.

Men jag tror inte att det är många som gillar sandlådan mellan dig och munkas.
Kommentera

6984: Dessutom har inte mail eller bubblorna funkar på ett bra tag nu...
Kommentera

Zappaholic: Läs igen "ÄMNET mina herrar ÄMNET...."!
Kommentera

6984: Så det är ok för munkas att vräka ur sig skit i forumet men jag får inte bemöta det han skriver?
Kommentera

Zappaholic: Ja, privata grejer har inte med silly season att göra. Använd mailfunktionen
Kommentera

Zappaholic: Ämnet?

munkas kastar ur sig skit om mig som inte är sant här i forumet. Jag väntar på att han ska backa upp det han skrev med lite citat.

Tycker du det är alldeles åt helvete att jag bemöter det han skrev?
Kommentera

Zappaholic: Vad i mitt inlägg "ÄMNET mina herrar ÄMNET...." var det du inte förstod?
Kommentera

munkas: Du ska nog inte anklaga andra för och ljuga. Du har ljugit rätt ordentligt idag redan.

Var är mina citat?
Kommentera

5915: Använd hen du... men håll dig till ämnet.
Kommentera

ÄMNET mina herrar ÄMNET....
Kommentera

6984: Ok, jag fattar. Hen är förbjudet i Brynäs gästbok. Om nu inte Svenska Akademins Ordlista gäller, har du tips på en mer lämplig källa?
Kommentera

Huge: Sluta ljug nu. Du har inte missat en enda debatt på 63 år.
Kommentera

HitTheLights: Haha, Ok.
Har haft en härlig dag på golfbanan och tydligen missat nån sorts hen-debatt tidigare idag....😀
Kommentera

Huge: Han ville uppenbarligen testa gränserna. Har man aldrig använd det ordet förr så är det provocerande att börja använda det i absurdum i ett inlägg som inte säger nånting. SPECIELLT när jag som moderator har sagt stopp i det jiddret som varit. Jag satt en god stund och raderade en massa inlägg.

Och jag har förstått situationen helt klart. Så du behöver inte förklara..

NU är det NOG diskuterat!

Testa mig inte
Kommentera

Huge: Vi har redan gått igenom detta idag. Gick sisådär..
Kommentera

6984: Coola ner dig, du har ju uppenbarligen helt missförstått det hela från början när du tar Mittzons principiella resonemang och användandet av ordet HEN som en provokation.
Han gör ju det enbart för att vara könsneutral och visa att alla sportchefer kanske inte är män.
Det måste han väl ändå få göra utan att anses provocera, annars blir det ju jävligt svårt att föra principresonemang härinne.
Och ta inte det här som en provokation nu, jag försöker bara reda ut begreppen och påtala att du och mk har missförstått det hela.
Kommentera

munkas: Jävla skitsnack munkas. Om du vill vara trovärdig får du backa upp vad du skrev.

Så fram med det nu!

Annars är det jävligt ryggradslöst!
Kommentera

Zappaholic: Jag har inte letat. Men det behöver jag ju inte eftersom det kommer nya varje dag. Jag väntar med spänning nån timme till istället.

*tar fram popcorn och cola*
Kommentera

« · 1742321 · »