Brynäs IF

730014 inlägg · 7961 ämnen

Timrå - Brynäs

« · 670971 · » Till forumet

Sv: Timrå - Brynäs
Huge:
Han är väl lika puckad som alla fd hockeyspelare...

Å andra sidan: är inte ALLA värvningar en chansning, mer eller mindre, magister Huge?
Kommentera

Bissett19: Det ser riktigt fin ut.
Kommentera

rackham: Svårt att säga om han är så intelligent, med tanke på vad han själv säger om värvningen...

"Såhär säger herr Loob:

- Vi hade egentligen stängt butiken när Rhodin blev skadad och det är lite av en chansning, men vi tror och hoppas att Tselios ska täta till vår defensiv resten av säsongen, säger Håkan Loob.

Saxat från FBK:s hemsida"

Å andra sidan: är inte ALLA värvningar i ett fönster en chansning, mer eller mindre?
Kommentera

Huge:
Imponerande intelligent, han Looben.
Säger en del om hans kollegor i ES, eller...
Kommentera

rackham: Jag tror t.o.m att Looben hade förprogrammerat in faxnumret till flera agenter, ifall det skulle behövas. Och det gjorde det ju.
Bara att trycka på knappen, mao.
Låter inte särskilt jobbigt.... :-)
Kommentera

65selander: Ja det lär han vara.........Hoppas på följande kedjeformationer:

Dackell-Björne-Månsson

Malmström-Almtorp-Hermansson

Widing-Bäckis-Molin

Gellerstedt-Felsner-Spets

Det ser väl inte så illa ut???
Kommentera

Huge:
Har Looben faxen närmare sängen än Mormor, alltså?
Kommentera

Bissett19: Då får man hoppas att Dacke är riktigt sugen samt att han har hållit tempot uppe på trampcykeln.

Dröjer väl inte länge innan en viss person rappar han över fingret ;-)
Kommentera

rackham: "Magister Huge menar väl snarare att försäljningskraften låg hos Tselios (hans agent) och handlingskraften hos FBK...?"

Ja, så kan man också se på saken.
Men jag menar att FBK kanske inte behövde visa så speciellt mkt handlingskraft, eftersom det antyddes att Looben minsann hade gjort ett jättejobb då han lyckades "hittta" Tselios.
Kommentera

rackham: Dacke är tillbaka imorrn.........Saxat från Hockeyligans puckprat:

"Brynäs använde sig av åtta backar i bortamatchen mot Luleå.
- Daniel Casselståhl och Mika Kuparinen har varit så bra på träning att jag ville premiera dem för det, säger Leif Boork. Annars är det ju Tommy Sjödin, Daniel Johansson och Jörgen Sundqvist som fått göra hästjobbet. Så blev det nu också eftersom vi spelade tre mot fem i två långa sekvenser, 1.37 respektive 1.53.
Poängen i Luleå räknar Boorken som en bonuspoäng och Brynäs har nu 10 matcher i svit utan nederlag under ordinarie speltid.
Andreas Dackell har fått ett specialskydd över sitt skadade ringfinger och kan vara med mot Timrå. Andreas går in tillsammans med sina gamla kedjekompisar, Björn Danielsson och Mathias Månsson. Björne var magsjuk och fanns inte med mot Luleå men är nu tillbaka. ”Honken” rapporteras vara på bättringsvägen men det blir ändå Markus Korhonen som står mot Timrå. Borta är juniorbacken Linus Morin och Mikael Lind.
- Det här blir stentufft men också väldigt kul, säger Leffe om torsdagsmatchen"

Kommentera

65selander:
Bara papiren var inne på förbunden före midnatt så.
Men jag utgår ifrån att de arbetar normala kontorstider. Och så skall de fika och prata lite skit mellan ärendena :-)
Då tar det lite tid innan allt är formellt klart...
Kommentera

Huge:
Magister Huge menar väl snarare att försäljningskraften låg hos Tselios (hans agent) och handlingskraften hos FBK...?
Kommentera

Huge: Det roliga är att FBK inte har haft nyheten länge på sin sida. Vem vet Gnällert och loob kanske har fått värva efteråt ;-)
Kommentera

Bissett19: Skulle snarare tro att det var Tselios själv som visade prov på handlingskraft.
Det mest troliga är väl att många agenter haft ett flertal spelare ute till försäljning och suttit och väntat på att ngn hugad spekulant ska ringa.
Tror mao att FBK sannolikt hade ett par namn att välja på och tog den dom tyckte passade bäst.
Hela affären borde iaf ha föregåtts av ngn form av förberedelse, som det verkar.
Kommentera

sylf: Kan vara!!!
Kommentera

Bissett19: Säkert att det inte är en Grek??
Kommentera

GävleLasse: Man måste ju säga att Looben har handlingskraft,Rhodin gick sönder drygt ett par timmar innan fönstret stängde,o ändå lyckades man signa en amerikansk back innan tolvslaget........Se länk!
Kommentera

Ambroo: "Mora bjöd inte på nån hockey, de lämnade den hemma och "bjöd" på grisspel."

Vilka gör det på bortaplan? Möjligen nåt topplag,inga andra.

"Jag hade hellre oroat mej över att det inte håller i längden och att Hoken/Korhonen inte klarar av att vinna poäng åt er för jämnan"

Gör dom inte? En bra målvakt tillhör laget precis som alla andra och vinner ofta matcherna åt laget.
Kommentera

Ambroo: Med tanke på skadesituationen i Brynäs där flera av nyckelspelarna saknas så får man rätta sig helt enkelt. På det så kan det ju ses som grishockey om man är supporter för det andra laget. Men du ska ha klart för dig att Brynäs har inte fått ihop denna svit genom att anfalla ihjäl sig. Det är taktik och inget annat. En taktik där man gör allt för att få ut max av varje spelare....

Inte springa å handla nytt så fort det låser sig ;)
Kommentera

lillovechkin: En superlänk:
Kommentera

Ambroo:
Vart bjuden på DIF-Mora i måndags och Mora spelade oerhört smart, tät defensiv med snabba kontringar. Dom har många individuellt skickliga spelare och en bra målvakt. Mora är helt klart ett bättre lag än Djurgården.
Kommentera

Ambroo: Hellre grishockey och tre poäng än gladhockey och noll iaf i det här läget i serien.
Kommentera

GävleLasse: "Våra chanser att vinna och därigenom öka våra chanser till slutspel är att spela en liknande hockey som Mora bjöd på vid deras senaste möte. En hockey som Brynäs har som grundspel så därför tror jag att det finns stora chanser till poäng, bara effektiviteten blir lite bättrebland våra forwards."

Som du ser så citerar jag dej och dina tankar om slutspelsjakten och TIK-matchen i allmänhet, men framförallt BIF:s roll i det hela i synnerhet. Jag reagerar en aning därför att dina tankar är aningen skeva om man ska prata verklighet.

Mora bjöd inte på nån hockey, de lämnade den hemma och "bjöd" på grisspel. Så därför undrar jag om du är nöjd med att BIF har grishockey som grundspel(inte ett ja nu för då är du speldummare än jag trodde.)? En annan fundering handlar om effektiviteten bland era forwards. Ni vinner matcher trots att ni skjuter 10-15 skott, vad är som oroar där?. Jag hade hellre oroat mej över att det inte håller i längden och att Hoken/Korhonen inte klarar av att vinna poäng åt er för jämnan...
Kommentera

Jompe:
Förväntningarna är höga härhemma på att du har Crosby med dig tillbaka, eller åtminstone ett nysignerat 3-årskontrakt...
Kommentera

lillovechkin: MoDo-matchen verkar dock vara på säsongskortet.
Kommentera

Bissett19: Ja arbetet de lagt ner resulterade ju i nada... Det kanske är den nya frasen från Brynäs istället för "vi har inte råd" numera är det "Vi har försökt men inte lyckats".
Kommentera

lillovechkin: annars så har du samtliga matcher som visas. (se länk)
Kommentera

Malmen: Ok,bra!
Kommentera

GävleLasse: Jaja men ändå lika mycket känsla. Vi får väl se imorgon. :)
Kommentera

lillovechkin: Timrå - Brynäs 2/2 och Brynäs - MoDo 4/2.
Kommentera

Malmen: Kanske lite väl mycket hjärta och desto mindre med hjärna med andra ord...

;)
Kommentera

Nån som har en lista över Brynäs-matcherna som går på C+ nu i februari?
Kommentera

Dream Team: "Det är nog mer vilja än faktiskt kunnande bakom det uttalandet. Dock är det inte direkt förvånande att höra det från dig."

Helt klart, men man måste väl få tippa ändå? Känsla behöver ju inte bara vara hjärna utan kan vara hjärta också...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
TorshällaLasse:Då verkar dem har försökt iaf,då känns det lite bättre,men trots allt så har vi ju brist på centrar!
Kommentera

Jompe: Jag har fått besked om att det var andra centrar på gång med men som lämnat återbud sent. Varför vet jag inte, det kan vara allt från att lönen varit för låg till att man inte vill åka från mamma.

Det som saknas mest i nuläget är en vass tekare och playmaker i PP. Brynäs har ju ett sparkapital på centersidan i Brian Felsner. Vi får hoppas att de ger honom en rejäl chans att spela på den positionen. Vissa spelare verkar ju få hur många chanser som helst av Boork och andra har inte samma förtroende i det avseendet.

Matchen mot Timrå kommer att vara Brynäs viktigaste match så här långt och jag har vissa förhoppningar om att vi kan stjäla minst en pinne. Men som det känns så kommer det att bli ruggigt svårt.

Förhoppningsvis kan vi få lite hjälp av Leksand som kanske kan sno någon pinne av Mora, motivationsproblem lär ju inte finnas i alla fall.
Kommentera

GävleLasse: Man far val saga till mormors forsvar att man varit i kontakt med Backer. Det blir till att bita ihop och kriga med et vi har. Bjorn Danielssons spel har ju inte precis forsamrats av att han spelat center de senaste matcherna.

Imorgon tar vi Timra ratt upp och ner som Lars-Goran Nilsson skulle sagt. Den matchen betyder mer an Luleamatchen.
Kommentera

Jompe: Så är det. Vi får hoppas att det kommer en bra förklaring om varför ingen center letats fram. Man har vetat om sedan sparkningarna att vi är minst en center kort. På det så har Lind varit skadad sedan omgång 30 vilket borde ha gett Sundlöv mycket tid att leta fram en center.

Nåja nu är det bara att hoppas på det bästa och att fru fortuna inte kliver av vår axel förrän vi säkrat ett slutspel.
Kommentera

Vad som hant under tarnsferfonstret ar alltsa att Aarnio akt hem till gumman och Widing kommit in? Inget mer? Ingen center? Det lar inte bli latt att klara sista slutspelsplatsen.
Kommentera

65selander: Jaja, det är taget ;-)
Kommentera

Dream Team: Jag förstår att du väntar på Malmens svar, det gör vi alla. Hade alla hans känslor som han haft slagit in så vore vi serieledare nu och givetvis försvarade vi SM guldet från förra året med.
Kommentera

Dream Team: Jag har väl inte hindrat någon att svara och vad jag vet så får man svara på allting här på GB annars så kan man ta det via bubbla/mail. :-))
Kommentera

65selander: Äh, varför gå i försvarsställning, Patrik? Det tas och det ges inför viktiga matcher som den här, och det är precis så det ska få vara. Då kan väl den som jag tilltalade få tillfälle att svara, tycker du inte?
Kommentera

Dream Team: Ungeför som ditt uttalande igår då! :-)

"Frella: Såja, då är allt som det ska. Brynäs tillbaka på förlorarspåret igen. Det är positivt inför torsdagsmatchen."
Kommentera

Malmen: "Som sakt... Timrås spel rasar ihop totalt. Känner det på mig."

Det är nog mer vilja än faktiskt kunnande bakom det uttalandet. Dock är det inte direkt förvånande att höra det från dig.
Kommentera

GävleLasse: Och pressar Timrå för hårt letar jag upp huvudströmbrytaren! ;)
Kommentera

Malmen:
Nä.
Kommentera

GävleLasse: Som sakt... Timrås spel rasar ihop totalt. Känner det på mig.
Kommentera

Malmen: Och varför skulle de det? Motivering...
Kommentera

GävleLasse:
Tyvärr går proppen ur nu efter det uppoffrande spelet den senaste tiden...
4-2 till TIK...
Kommentera

GävleLasse: Timrå rasar. 0-5!
Kommentera

« · 670971 · »