Brynäs IF

730031 inlägg · 7961 ämnen

Timrå - Brynäs

« · 670971 · » Till forumet

Sv: Timrå - Brynäs
Huge:
Han är väl lika puckad som alla fd hockeyspelare...

Å andra sidan: är inte ALLA värvningar en chansning, mer eller mindre, magister Huge?
Kommentera

GävleLasse: Jämn och tät match tror jag också att det blir. Tippar: 2-4, Bäckström avgör i tom kasse.
Kommentera

brynästigern: 2-4 tror jag är ett rätt gångbart tips, har också tippat det :-)
Kommentera

70 Rodrigues: Återstår att se om vi får rätt då, såg att det är fler än oss två som har samma resultat.
Kommentera

rackham: "Å andra sidan: är inte ALLA värvningar en chansning, mer eller mindre, magister Huge?"

Nja, en sanning med modifikation, skulle jag vilja säga.
Om man under ett fönster signar en spelare i sista minuten, sas, vilket var fallet med Tselios, så har man ju ingen möjlighet att se honom på träning i det egna laget. Grisen i säcken, mao.
Till skillnad från när man värvar innan säsongen...
Kommentera

GävleLasse: Nu väntar 3 stentuffa matcher fram tills uppehållet, vi måste vinna 2 av dom för att hänga med.
Kommentera

70 Rodrigues: Alla matcher är stenhårda!!
Kommentera

70 Rodrigues: Det beror ju på hur det går för MIk,DIF,TIK:-)
Kommentera

Bissett19: "Dysterkvist"
Kommentera

sylf: Rolig kille, sitter du också med en osthyvel och kammar dig :-)
Kommentera

sylf: ja men viktigast är att vi vinner våra matcher men dom andra får gärna förlora men det blir en viktig match imorgon
Kommentera

70 Rodrigues: "Nu väntar 3 stentuffa matcher fram tills uppehållet, vi måste vinna 2 av dom för att hänga med."

Så om vi vinner alla 3, är vi avhängda då? :-)

Vi kan torska alla 3 och ändå vara med.
Det beror väl helt på hur det går för våra konkurrenter.
Eller?
Kommentera

Jag har inte sett någon som skrivit om det så därför gör jag det.

Andreas Dackell, Björn Danielsson och Johan Holmqvist är alla tillbaka i laget. Dock så står Karhu då han gjorde en grym match uppe i Luleå.

"Brynäs använde sig av åtta backar i bortamatchen mot Luleå.
- Daniel Casselståhl och Mika Kuparinen har varit så bra på träning att jag ville premiera dem för det, säger Leif Boork. Annars är det ju Tommy Sjödin, Daniel Johansson och Jörgen Sundqvist som fått göra hästjobbet. Så blev det nu också eftersom vi spelade tre mot fem i två långa sekvenser, 1.37 respektive 1.53.
Poängen i Luleå räknar Boorken som en bonuspoäng och Brynäs har nu 10 matcher i svit utan nederlag under ordinarie speltid.
Andreas Dackell har fått ett specialskydd över sitt skadade ringfinger och kan vara med mot Timrå. Andreas går in tillsammans med sina gamla kedjekompisar, Björn Danielsson och Mathias Månsson. Björne var magsjuk och fanns inte med mot Luleå men är nu tillbaka. ”Honken” rapporteras vara på bättringsvägen men det blir ändå Markus Korhonen som står mot Timrå. Borta är juniorbacken Linus Morin och Mikael Lind.
- Det här blir stentufft men också väldigt kul, säger Leffe om torsdagsmatchen"
Saxat från Hockeyligan.se.
Kommentera

70 Rodrigues: Gått över till rubank,biter bättre.
Kommentera

sylf: Finns det flera som skulle behöva göra :-)
Kommentera

GävleLasse: Ser hellre att mitt lag går till slutspel genom att försöka spela attraktiv hockey.

Sen undrar jag om vad i det jag skrev var oklart? Citerar ditt svar; "Men du ska ha klart för dig att Brynäs har inte fått ihop denna svit genom att anfalla ihjäl sig. Det är taktik och inget annat. En taktik där man gör allt för att få ut max av varje spelare...." Ja var det inte det jag ville komma fram till+att jag menade på att det inte håller i längden?

Kan heller inte göra annat än småle åt det du skriver om taktiken som får ut max av varje spelare. Utan konstruktivt spel dör hockeyn och talangerna förblir enbart talanger.
Kommentera

sylf: Tja, man kan ju åtminstone försöka... Men det är klart, utan kvalitet är det svårt. Vad var det nu Jens Hellgren sa?

Inte en chans, men att en målvakt kan vinna ENSTAKA matcher är ingen nyhet. Försök att se lite realistiskt på det hela, att hela tiden göra mål på vart tredje skott håller inte och en målvakt gör som bekant inga kassar.
Kommentera

Ambroo: "Kan heller inte göra annat än småle åt det du skriver om taktiken som får ut max av varje spelare. Utan konstruktivt spel dör hockeyn och talangerna förblir enbart talanger."

Ja, med vad ska man svara på ett sådant påstående?
Ett gapskratt möjligen, istf ett småleende...

Om du tror att Boorks enda taktik är att få ut max av varje spelare så är du mer än lovligt okunnig.
Och vad har du för konkreta belägg för att Brynäs skulle spela mer ickekonstruktiv hockey än ngt annat lag?
Eller tror du att ex Bäckström har utvecklats som han gjort pga att vi hela tiden har spelat okonstruktiv hockey?
ALLA lag spelar mer eller mindre konstruktivt beroende på läget: motstånd, skador, form etc etc.
Men det är en helt annan femma...
Kommentera

Huge: "Om du tror att Boorks enda taktik är att få ut max av varje spelare så är du mer än lovligt okunnig."

Var det inte så att Ambroo kommenterade ett tidigare inlägg som sa: "Det är taktik och inget annat. En taktik där man gör allt för att få ut max av varje spelare...."?

Don´t shoot the messenger.....
Kommentera

Dream Team: I det urspungliga inlägget skrev Gävlelasse:

"Men du ska ha klart för dig att Brynäs har inte fått ihop denna svit genom att anfalla ihjäl sig. Det är taktik och inget annat. En taktik där man gör allt för att få ut max av varje spelare...."

Håller inte med helt och hållet i detta resonemang heller.
Vi har hållit en konsekvent linje och försökt spela disciplinerat och taktiskt, främst vad gäller defensiven, för det var den som klickade mest till att börja med. I början av serien funkade det bra, men iom turbulensen med Wahlberg och Miettinen så började det strula på i stort sett alla plan.
Men vi har försökt att vara konsekventa och jobbat på med det vi tror på, och det har till sist gett resultat. På slutet har spelet återvänt, och ngt större fel på konstruktiviteten kan jag inte se. Tycker som sagt att vi spelar minst lika konstruktiv hockey som många andra lag.
Och det var ju just konstruktiviteten som vår "messenger" tyckte saknades hos Brynäs.
Och där tycker jag han är ute och cyklar.
Och därför så förtjänar nog budbäraren en hagelskur i ändan....
Apropå "don´t shoot the messenger"..... :-)
Kommentera

Ambroo: Jag förstår att du är livrädd över matchen i morgon, följderna för en eventuell förlust skulle bli jobbig att reparera, sju poäng på sex matcher är jobbigt att hämta in.

Skulle så vara fallet att Brynäs kliver in å grisar i 60 minuter med en vinst som följd. Tja då skulle jag vara skitnöjd. Visserligen skulle jag vara ÄNNU nöjdare om Brynäs totalt skåpade ut er med 16-0. Men det lär inte hända.

Hur som helst så får man som Huge skrev rätta sig efter de resurser man har till hands. En tränare som INTE gör det borde inte träna ett elitserielag.
Kommentera

Huge:
"Om man under ett fönster signar en spelare i sista minuten, sas, vilket var fallet med Tselios, så har man ju ingen möjlighet att se honom på träning i det egna laget. Grisen i säcken, mao.
Till skillnad från när man värvar innan säsongen..."

Men magister Huge, hur ser man en spelare på den egna träningen när man värvar innan säsongen...?
Kommentera

rackham: Provspel min käre Tintin aktör :-)
Kommentera

65selander: Så du inbillar dig att man låter alla potetiella nyförvärv provspela?? Dream on dude!!

Bult i Gavlerinken,,fan,det som är så gott!
Kommentera

sylf: Nu var det inte det som var frågan utan denna

"Men magister Huge, hur ser man en spelare på den egna träningen när man värvar innan säsongen...?"

Finns faktiskt lag som t o m under säsongen låter folk träna, TIK hade en finne nyligen som dom skickade hem igen.
Kommentera

Här är hemmalagets extraspelare i kvällens drabbning.

HD Pehr Claesson, Alvesta
LM Åke Andersson, Husum
LM Per Sondell, Örnsköldsvik

Kommentera

65selander: Vi kan byta dommare om du vill!!!
Kommentera

65selander: Gäller knappast spelare som redan har kontrakt i en annan klubb,som det var i det här fallet.
Kommentera

Enligt banjoiterna har Timrå försökt värva Casselståhl och Kuparinen. Lite synd att dom inte lyckats skriva kontrakt med Kuparinen! ;)

"Timrå försökte värva Casselståhl och Kuparainen nu i veckan, Kuparainen var nära övergång"
Kommentera

Laguppställningen ikväll enligt GD, ser skumt ut på backplatserna:

Målvakter: Korhonen(Holmqvist)

1:a Sjödin-Öhrstedt Molin-Bäckström-Widing

2:a Kuparinen-Sundqvist Hermansson-Almtorp-Malmström

3:e Casselståhl-Johansson Dackell-Danielsson-Månsson

4:e Gellerstedt-Felsner-Spets

Extrabackar: Lavins-Andersson
Kommentera

70 Rodrigues: Kan var sjukdomar som går...
Kommentera

wap.hockeysnack.com
Rodrigues:Backparen ser verkligen mysko ut,Ska Sunken ta hand om Kupan ikväll?Lavins bänkad?Fortfarande hämmar kanske revbensskadan?
Kommentera

65selander:
Vad har Jim Engström med det här att göra...
Kommentera

70 Rodrigues: Det är troligen ren spekulation från GD. Men det kan ju givetvis bero på andra faktorer..Vi får se vad som visas på värmningen idag...
Kommentera

Vet inte om ni har läst på Timrås bok idag ang Cassel och Kupan ev var på väg till Timrå i detta fönster.
dr Dängroth på TIK har iaf hittat länken (se länk)

Kommentera

rackham: "Men magister Huge, hur ser man en spelare på den egna träningen när man värvar innan säsongen...?"

T.ex provspel, som 65:an var inne på.
Innan säsongstart har du ju fler möjligheter att kolla upp en spelare än vad du har i ett fönster.
Mao: risken att stå där med grisen i säcken efter ett fönster är större än vad den är innan en säsong startar...
Kommentera

Huge:
"Innan säsongstart har du ju fler möjligheter att kolla upp en spelare än vad du har i ett fönster.
Mao: risken att stå där med grisen i säcken efter ett fönster är större än vad den är innan en säsong startar..."

Men magister Huge, tror du inte att scoutingen (det du kallar "att kolla upp en spelare") pågår året runt?
Eller fungerar den verksamheten bara under transferfönstren och innan säsongsstart?
Hur definierar magister Huge "innan säsosongsstart", förresten...
Baserat på den definition du ev gör av "innan säsongsstart", hur ser du tex på grisen i säcken värvningen av Widing i det sista fönstret?
Kommentera

ST skriver lite om mötena mellan lagen sett ur ett historiskt perspektiv.
Kommentera

250kg kärlek:
Ja, vadå hatobjekt...?
Normalläget för en Brynäsare!

Men vi har tyvärr underpresterat på det området också... ett tag :-)
Kommentera

rackham: "Eller fungerar den verksamheten bara under transferfönstren och innan säsongsstart?"

Självklart inte.
Men den kan väl ändå bedrivas lite grundligare under offseason, jämfört med ett fönster.
"Innan säsongstart" kan ju vara allt från ett par år till 1 dag innan start.
Men hela debatten handlade väl från början om Loobens sistaminutenvärvning, och att man i det läget får vara beredd på ett kanske lite mer chansartat köp än i vanliga fall.
Vad gäller Widing så verkar man ju haft ögonen på honom under en längre tid, så det köpet ser jag inte som ngn jättechansning iaf.
Kommentera

Huge:
Det är alltså skillnad på chansning i FBK, för där vet vi ju att de inte haft koll på honom förut, jämfört med Brynäs där Widing har funnits under lupp ett tag?
Kommentera

Underbara artiklar från Sundsvalls tidning här intill. Nästan så man börjar piska upp lite hatkänslor..... :-)
Kommentera

rackham: Timrå skall tydligen Timrå chansa med att kasta in Koskinen i spel ikväll!!!

"Kalle Koskinen skadade sig i hemmamatchen mot Färjestad i december och har sedan dess gått skadad.
Nu ska hans axel vara så pass bra att kommer att finnas med i backuppsättningen till kvällens viktiga match mot Brynäs.
Koskinen kommer att spela och blir i första hand ett komplement till de övriga backarna. För Timrå är det glädjande att Koskinen kommer tillbaka med tanke på att Pär Styf är skadad i minst en månad till."

Jag säger:Proppa Finnen!!!
Kommentera

Bissett19:
Kontrar väl på ditt smarta inlägg med proppa Korhonen då...
Kommentera

TIKbiff: Räcker väl att Lindström rappar Dacke på fingret ;-)
Kommentera

65selander:
Tja sålänge det är öga för öga så är jag nöjd ;-)
Kommentera

TIKbiff: Med andra ord är det ok att kapa Sannys båda knän idag då?
Kommentera

GävleLasse: Tänk om Leksand kunde chocka omvärlden genom att spöa Mora ikväll??
Kommentera

70 Rodrigues: Det är ju ingen omöjlighet... Vad har de annars att fokusera på i nuläget? Det blir som med Finland när de var den "ständiga 4:an" under VM på 80 talet. Bara de slog sverige så var de nöjda.

Jag kan mycket väl förstå om Leksand vill sätta käppar i hjulet för Moras slutspelsplaner.
Kommentera

70 Rodrigues: Tror LIF kan spöa MIK ikväll, leksingarna har väl sina nya med sig också. LIF har ju några skador men motivationen skall nog kunna göra underverk med dom här också.

Kommentera

« · 670971 · »