Brynäs IF

727609 inlägg · 7962 ämnen

Timrå IK-Brynäs IF den 1/12

« · 1211159 · » Till forumet

Sv: Timrå IK-Brynäs IF den 1/12
Anders Berg: Som match betraktad var den ju ok.

Brynäs var riktigt bra i 1:a, om än mot ett noncharlant TIK. Chanser skapades för en gångs skull.

I 2:a och 3:e tar TIK över helt genom en aggressiv anfallshockey. Detta samtidigt som Brynäs ställer sig på hälarna och slutar åka skridskor, drar på sig 2-minutare etc.

Beklämmande dåligt av Brynäs. Helhetsbetyget blir: Underkänd insats!

Men själva matchen var ju från ett objektivt öga ganska underhållande.
Kommentera

Kan jag få tillbaka 60 minuter av mitt liv? Det här var fanimej den sämsta match jag sett sen jag såg Falu IF - Vika/Sundborn i Lugnets Ishall i slutet av 80-talet!

Med det här spelet överlever vi inte Kvalserien - sanna mina ord!
Kommentera

andreasknox: Skojar du? Vem är markström? Är det inte vårt kollektiva försvarsspel som är nyckel till framgång.. och sen vaknade jag...
Kommentera

Har inte sett matchen, men behöver inte va Einstein för att fatta att utan Markström o Eero ikväll hade vi fått 0,0 poäng...Nu fick vi 1,0 p ist..Tack Markström utan dig hade Brynäs bytt plats med jumbon för länge sedan!
Tack o godnatt!
Kommentera

faceoff: Uppenbarligen....
Kommentera

Huge: "More to come... :-)"

Goes without saying för dig Huge.
Kommentera

Huge: ung som gammal..finns det en åldersgräns för hockeykunnande?????
Kommentera

Huge: så du tycker dackell och lauritzen variit bättre..?
Kommentera

Gusten: Ja, småglina härinne är ju själva juniorer så tack fan för att dom vill se juniorer i laget, skit i hur dom agerer över HELA banan.
Det räcker ju för fan att nån av dom sätter in en tackling så ska han bums lira i 28 minuter i förstafemman.
Alltså, kunskapen är skrämmande dålig på många händer härinne och det står även jag för.
More to come...   :-)
Kommentera

Pettisbif: Vad är det med den här junishypen?? Wennström fick spela knappt tre minuter, gick bort sig på offensiv blå tillsammans med Sandin, Timrå fick ett 4-2-läge och vändningen var ett faktum. Inte en jävla forward i fjärdekedjan backcheckade.

Obs detta står jag för till 90%. Ska kolla reprisen först ... more to come.

Kommentera

Huge: Håller du i dig? Jag instämmer med dig idag :)
Kommentera

rafalski: Ja, inte var det mkt till konstruktivitet i andra och matchen vänder ju egentligen som du säger på ett par tursamma styrningar, även om det iofs hjälper dom att vi står på hälarna. Jag menar, styrningarna kunde ju lika gärna ha gått utanför eller hamnat hos Markan och då hade vi säkert rett ut raggaranstormningen dom gör. Trean såg helt klart lite billig ut men där ska ju våra killar ut på Skoogs. Nu stod 3 stycken och tittade på när han fick kliva in ett par meter. en rätt så typiskt reaktion när man blir osäker efter 2 snabba mål i arslet.
Kommentera

Huge:"Det hårdnar till därnere så det gäller att ta ett par treor framöver, även om streckhysterin är just lite hysterisk. Vi har faktiskt inte ens spelat halva serien än."

Vi har inte tagit en trepoängare på 8 omgångar...Med det tempot så blir det Kvalserien. Hela FEM trepoängare på 26 omgångar är INTE godkänt...Speciellt inte när man har en tränare som inte gör några förändringar för att råda bot på dessa problem.

Kommentera

Huge: Angående andra perioden så är det väl raggarhockey i kubik, två tursamma styrningar och ett skitmål som nog Markan borde tagit.
Kommentera

rafalski: hade hellre sett att vi spelade bra i tre prioder och förlorat.....
Kommentera

Jajjen:
Minus i matchen ikväll:
Bertilsson - slarvar med pucken som aldrig förr... bänkades helt riktigt!
Andersén - hur många utvisningar fick karln?!
Dackell - Bedrövligt av en kapten att vara så slööööö och nonchalant!
CZ - att bänka wännström till förmån för Dacke, basse, sundström...

Matchens oflyt:
När kahnberg alltid ville driva mot mål med pucken så blir han alldeles själv???!! Ove tar som vanligt 20 sekunders byten innan han är helt slut och granis gör desamma.. konstigt! Dessutom hade nr 29 hemskt oflyt med många pucktapp och dragningar.. känns som när han får med sig pucken och alla i femman forzar framåt så bli det bättre!

Matchens plus:
Wännström - det lilla han fick spela
Somervouri - Tre nya poäng idag, han är på G minst sagt!
Markan - som vanligt bra, men kanske han skulle gjort sig större när Skogs kom fri..?
Sundström - Kan någon ta av han pucken när han täcker den..?
Hansen - Vann många viktiga tek, dessutom tog han in pucken i offensiva zon slog han ett fint pass #8 och tog sen en smäll vilket resultera i att vi fick en poäng ivf.
Kommentera

Huge: Men vad är det som händer efter första perioden då? TIK har säkert haft en hel del att prata om medans Cz var så nöjd så nöjd. Återigen en helomvändning på matchbilden efter att motståndarna ändrat sitt spel en smula. Cz står som en fågelholk.

Det är en gåta hur CZ undgår att se vilka spelaree som är heta och inte. Visst var Rådbjer en smula enögd, men med hårt arbete och mycket skridskor så får man med sig utvisningar. Destruktivt spel renderar SÄLLAN i PP.

Kommentera

Det börjar bli äckligt tajt nere vid strecken nu. Kollar man dock spelschemat fram tills jul så tycker jag ändå vi borde ha en ganska bra chans att ta en del poäng. Det gäller bara att vi så snabbt som möjligt lyckas ta en trepoängare så man kan andas ut för en kväll i alla fall.

8. Rögle BK 32p
----------------------------
9. Brynäs IF 31p
10. Timrå IK 31p
----------------------------
11. MoDo Hockey 30p
12. Södertälje SK 29p

Det här är schemat för lag 8-12 fram tills jul.
RBK: FHC (h), HV71 (h), BIF (b), DIF (b), TIK (h)
BIF: SAIK (h), SSK (b), RBK (h), HV71 (h), LHC (b)
TIK: FBK (b), FHC (b), SSK (h), LHF (b), RBK (b)
MoDo: DIF (b), FBK (h), HV71 (b), FHC (h), LHF (b)
SSK: HV71 (b), BIF (h), TIK (h), LHC (h), DIF (b)
Kommentera

Gurra88: "Härligt att höra fans som nöjer sig med det.. att sno poäng trots att man är utspelade.. det är inte min syn på hockey"

+1
Kommentera

rafalski: Mmm, men det är ju matchutvecklingen i sin tur som inte är godkänd.
Kommentera

jävla gnäll på småglina ikväll, en pinne är godkänt med tanke på matchutvecklingen.
Kommentera

rafalski: Ja, man är både nöjd och missnöjd: det senare därför att vi inte kunde förvalta vår ledning efter första. Nöjd med att ha kommit tillbaka och ändå fixat en kvittering. Synd att Rådbjer är så enögd idag, det kostade åtminstone 1 mål i baken. Kolla armbågen på Hansen innan kvitteringen.
Håller med ang Saikmatchen härnäst. Dom är inte lika tunga att möta utan försöker spela hockey, vilket borde gynna oss. Känns som en riktigt bra chans till 3 pinnar.
Det hårdnar till därnere så det gäller att ta ett par treor framöver, även om streckhysterin är just lite hysterisk. Vi har faktiskt inte ens spelat halva serien än.
Vad tror du om "kollapsen" i andra? Ett utslag av våra offensiva ambitioner iår? Förra året hade vi förmodligen konsoliderat 2-0 och spelat av matchen, skulle jag tro.
Kommentera

rafalski: in med rhodin järnkrok wennström i 4:e
Kommentera

rafalski: "Tre pinnar mot Saik känns inte omöjligt."

Beror helt på Markström.
Kommentera

Huge: man får vara nöjd med en pinne med tanke på Timrås form och spelet i andra perioden. Tre pinnar mot Saik känns inte omöjligt.
Kommentera

Gurra88: Givetvis.. Men är så trött på hur den här klubben sköts.. Allt är bara ett stort skämt. Gamla stjärnor skäms över dagens upplaga av Brynäs--
Kommentera

andreasknox: Negativ? Vi har 0-2 efter 20 min, vi är heta. Vad händer och hur länge dröjer det innans dom har vänt på steken?
Vissa spelare ska fan skämmas över dagens insats BASTA.
Kommentera

Gurra88: Har du inte fattat att det är Brynäs du håller på?
Kommentera

Jajjen: Härligt att höra fans som nöjer sig med det.. att sno poäng trots att man är utspelade.. det är inte min syn på hockey
Kommentera

Gurra88: Jag är mest förvånad att vi kan ta poäng gång på gång fast vi ofta är utspelade. Timrå har vi rånat två gånger i år. Men Växjö kan säkert också sno en pinne mot Timrå.
Kommentera

Falken: Man kan inte börja i den enden.. det man inte ska vara nöjd med är att vi just blir utspelade.. Där ligger felet.. Istället för allt drabbel om att va gött att vi fick en poäng..
Kommentera

65selander: man ska väl inte va negativ mot 1 pinne mot ett formstarkt lag som Timrå som vunnit mot både HV o LHC nyss, MEN det håller ändå inte att bara plocka 1p match e match...Vi bara tappar o tappar till lagen ovan....
Kommentera

Ja, nu har vi varit utspelade av Timrå och Modo nyligen. Vi var bättre än SSK och jämna med Rögle. Just nu ser det ut som om kvalplatserna står mellan oss, SSK och Rögle. Att nåt annan lag skulle va i närheten känns inte troligt. Varje match en kamp för livet. Livet är bra härligt!
Kommentera

Gurra88: Jag tycker att vi blir i stort sett utspelade i två perioder. Vi har inget anfallsspel. Att vi på något sätt ändå lyckas ta poäng är starkt och jag kan ju knappast vara missnöjd att vi tar en poäng i en match som jag tycker vi, sett över hela matchen, borde ha förlorat.
Kommentera

Hur fan kan man spela oavgjort mot ett skitgäng som Timrå?
Kommentera

andreasknox: Blir inte mer än 1p... vi slutar väl på maximum 60p i denna fart
Kommentera

Eero är riktigt het som det verkar!! =) Synd att han inte fick hänga dit sitt 3:e mål! 1 pinne är för dåligt gå för 2 nu!!!!!!!
Kommentera

Falken: Sköönt? Hur kan du säga att det ör skönt?... Blir så trött på allt likgiltigt här inne..
Kommentera

Poäng är alltid skönt. Vi har dock mycket att jobba med. 31-5 i skott i andra och tredje perioden speglar matchen väl. Vi får tacka Timrå som inte förvaltar alla chanser man skapar.
Kommentera

foppa78: visste väl att dom inte skulle klara det.. men tyvärr räcker det för att cz ska få förlängt förtroende.. sååå förbannat menigslöst och tråkigt just nu
Kommentera

5 skott på dom sista två perioderna. Hur dåligt är det här laget egentligen?
Kommentera

och ännu en oavgjord match ta en treeeeeeeeeeeeeeeeee poängare någon jävla gång
Kommentera

sylf: hm, sant..
Kommentera

Kanon ta en utv i det här läget jävla sopor
Kommentera

Hård: Bra första sedan så var det inte så roligt men får hoppas att vi kan knäppa dom i en kontring nu i sudden och BP.
Kommentera

Erat: Hjälps nog inte, ingen lyssnar på pajasen!
Kommentera

Rådbjer är ju löjlig. Kan han få döma nå fler matcher i år?
Kommentera

kan inte CZ "ryta" till lite i båset! De behövs!
Kommentera

mattiaskarlgren: Men czarnecki som ser laget varje dag, Han kan väl inte ha fel? :P
Kommentera

Macahan: Inte när Rådbjer dömmer -.-
Kommentera

« · 1211159 · »