Så här ska man prata om man bor i Gävle!
Vackert!
tompap71:
hopplahejsan....uppvuxen själv i hemlingby i 20 år och ingen sån dialekt....(för att poängtera blir jag kräksjuk så fort jag hör lokalradion, dileva eller nån inavlad jäkel i bigbrother vara för insjunken i gävlemålet)
Men för att återknyta till hockeyn...som fortkörningsböter var den här förlusten bara att vänta...hoppas bara grabbarna kan fortsätta det överpresterande spelet framöver oxå....vi har varit lite VÄL för svältfödda på framgångar här det senaste deceniet....:(
Horace76c:
Min moster bor i Lexe och pratar så, morbror från Hemlingby likaså så vad ska jag tro? ;)
Vad som hände ikväll känns som att det brast i ödmjukhet, Som att Brynäs inte var riktigt redo för att "Bottenlaget" Timrå skulle gå på så hårt som dom gjorde. Sedan får vi inte glömma att Timrå faktiskt kommer från fyra segrar den sista tiden och har en uppåtgående kurva. Var det en match Brynäs skulle förlora så var det inte höga odds på att det var just denna.
tompap71:
Tydligen inte "Hunndrrra och tuuusen"...är nog inte i schtan utan lite västerut..
Inte oväntat med förlust ikväll dock, var lite bonus med vinst mot Växsjö tyckte jag...vad hände i kväll egentligen?
Horace76c:
Åfan, jag som trodde jag var hemma, dvs för tillfället i vinglaset. :)
tompap71:
Kliv ur ölglase och in i matchen nu....nu är du i hedesunda...suck....(fyllo);)
Horace76c:
aamen hallå! Hunndrrra och tuuusenn? Rikssvenska? jojo. ;)
tompap71:
WTF???...du förstår att du dissar rikssvenskan nu va...:)
Horace76c:
Desutom kan ni inte säga hundra och tusen som vettiga människor! ;)
Lunkan:
Hurdant är vädret i Jönköping såhär en lördagkväll??;)
Per HApps:Jag vet inte om matchen var så jäkla bra. Brynäs var ljusår från sin normala nivå. Men all heder till Timrå som bidrog till att Brynäs gjorde en plattmatch.
Brynäs såg mätta ut.
Horace76c:
Nej jag är inte från Gävle men har en stor del av släkten och några vänner där och tillbringar en del tid där så nog vet jag hur mentaliteten är, Gävle måste vara staden jante föddes i.
Da Bike:
Jooo. det håller jag med om....men gör dig själv en tjänst och ha inte några förhoppningar om serieseger eller smguld...du blir bara besviken...att ta oss förbi kvarten får vi se som ett smguld..(shit vad onormalt positiv jag var nu då....)
Sverre:
Skötn å höra...HÄVES forum bitchar på domarn oavsett utgång av matchen....skönt att det finns nyanserade(Huges favoritord) skribenter här på forat...:)
73Sjöbba:
Sååå ja...fan å vara positiv...att vara 2a är ingen merit....som gävlebo vet man alltid att kvalseriespöket står med sin osthyvel alldeles runt dörrposten...och oavsett hur många järnkroks..siveverbergs...bertilssons...ekholms...larssons...så finns ALLTID kvalseriehelvetet där...som sagt...luttrad gävlebo
tompap71:
Förstå Gävle-mentaliteten om du inte är härifrån.
Säger någon "jäklar vilket fint väder vi har idag"...så kan du ge dig fan på att nån säger ":ja.....idag ja.." :)
Redigerad kommentar
Venom:
Hur var domarn i kväll då??? (snälla sänk oss inte till håves nivå)
73Sjöbba:
Jaha....förlust mot timrå...15p ner till ingenmansland...jaja, då lär man väl sikta in sig på det igen då....j-vla brögäng!!
Sverre:
Nej jag är förbannat missnöjd, men jag kastar inte skit och pissar på laget bara för det som många andra härinne har för vana att göra!
sylf: filmning eller ej.. En solklar utvisning på Bertilsson va det i alla fall.
Ingen vidare match någon gång idag. Det såg stelt och energilöst ut. Timrå däremot spela med stor motivation. Aja sånt är livet.
Tommy:
Dem som pissar på Brynäs förtjänar inte att kalla sig för fans.
Sverre:
Du glömde "just nu". Under den senaste månaden så har inget lag gått så bra som Brynäs.